Applen M1 Macbookit

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
On kyllä ja taidettu mainita jo useampaan otteeseen. Sille on jopa ihan oma täppä asetuksissa. Enkä tiedä tarviiko olla edes erityisen uusi Mac.
Eikö tuo tullut käyttöjärjestelmäpäivitysten mukana. Että löytyy joka macista jos vaan tuki uusimmille päivityksille löytyy.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Ei tuota tuuletinta kyllä kuule mitenkään tässä M1 Mac Minissä.
Minissä tuuletin pyörii idlenä n. 1700 rpm, joten kyllä sen kuulee hiljaisessa tilassa. Ei se tietenkään mikään melutoosa ole mutta verrattuna täysin äänettömään (normaalissa päivittäiskäytössä muutama appi auki tuuletin on 0 rpm) 14" Pro malliin, jossa tuuletin käynnistyy vain raskaassa kuormituksessa, on Mini äänekkäämpi.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
On kyllä ja taidettu mainita jo useampaan otteeseen. Sille on jopa ihan oma täppä asetuksissa. Enkä tiedä tarviiko olla edes erityisen uusi Mac.
Ainoa pitkä miinus tälle on se, että täpästä huolimatta käyttis itsenäisesti määrittelee milloin se tiputtaa akun varauksen n. 80%. Eli käytät välillä akulla tai virrat muuten vain poikki jonkin aikaa vaikka konetta ei silloin käyttäisi, heittää sen tilaan jossa akku ladataan 100% ja myöhemmin jossain vaiheessa taas palataan 80% (vimeksi itselläni vei virtakatkon jälkeen vajaan 4 vrk). Olisi mukavampi, jos käyttäjä saisi itse täpätä suoraan sen tilaan, jossa akun lataus pidetään alempana mutta tämä liittyy enemmän Applen toimintalogiikkaan, jossa käyttäjän ei tarvitse hoitaa "talonmiehen" hommia vaan kaikki on automaattista, joten en usko, että tuo koskaan tuosta muuttuu erilaiseksi. Jos keksisi millä Terminaalin kautta ajettavalla komennolla tuon saisi pakotettua 80% tilaan automatiikan ohittaen, olisi aika mukava mutta ei ole tullut eteen koskaan. AlDentellä tuon toki voi kiertää mutta liekö täsmälleen samalla systeemillä toimii koska sen ohjeissa kehotetaan ajoittain tekemään akulle kalibrointi, eli puretaan kokonaan ja ladataan kokonaan (itse mieluiten ihan hyvästä syystä vältän tällaista turhaa akun tyhjäksi ajamista). Muuten tuo käsittääkseni toimii vain virrat päällä tai kone sleepissä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Saan työkoneeksi M2 Air. Löytyykö suosituksia hubeista / telakointiasemista? Tarvitsen liittää ainakin seuraavat:

1 x 5K @ 60Hz näyttö
1 x USB A
1 x USB C
1 x RJ45 Gigabit Ethernet
1 x Audio in
 
Viimeksi muokattu:

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Saan työkoneeksi M2 Air. Löytyykö suosituksia hubeista / telakointiasemista? Tarvitsen liittää ainakin seuraavat:

1 x 5K @ 60Hz näyttö
1 x USB A
1 x USB C
1 x RJ45 Gigabit Ethernet
1 x Audio in
Miksi saat Airin etkä Pro M1 Max? Jos tarkoitus enimmäkseen olla telakoituneena niin kannettavuudella ei juuri arvoa.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Saan työkoneeksi M2 Air. Löytyykö suosituksia hubeista / telakointiasemista? Tarvitsen liittää ainakin seuraavat:

1 x 5K @ 60Hz näyttö
1 x USB A
1 x USB C
1 x RJ45 Gigabit Ethernet
1 x Audio in
Onko jonkinlaista budjettia? Jos suoraa budjettia ei ole niin melkein katselisin jotain TB4/USB4 telakkaa. Itsellä on käytössä Caldigit TS4 (ei tosin M1 mäkkiä vaan vanhempi Intel MBP) sekä toinen USB4 tukeva windows läppri.

Kallishan tuo on kun hinnat taitaa olla jotain 450euron luokkaa nykyisin (itse kun ostin niin taisi olla 350e luokkaa tuon hinta). Tai sitten halvempaa TS3+ mallia https://www.amazon.de/-/en/CalDigit...id=1671185227&sprefix=ts3+plus,aps,101&sr=8-2
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Onko jonkinlaista budjettia? Jos suoraa budjettia ei ole niin melkein katselisin jotain TB4/USB4 telakkaa. Itsellä on käytössä Caldigit TS4 (ei tosin M1 mäkkiä vaan vanhempi Intel MBP) sekä toinen USB4 tukeva windows läppri.

Kallishan tuo on kun hinnat taitaa olla jotain 450euron luokkaa nykyisin (itse kun ostin niin taisi olla 350e luokkaa tuon hinta). Tai sitten halvempaa TS3+ mallia https://www.amazon.de/-/en/CalDigit-TS3-Plus-Thunderbolt-DisplayPort/dp/B07CVP5HMP/ref=sr_1_2?crid=1UKJCKUF19RAC&keywords=Ts3+plus&qid=1671185227&sprefix=ts3+plus,aps,101&sr=8-2
Menee omaan piikkiin kun tarvitsen etätyötä varten, joten olin ajatellut budjetiksi 100 - 150 euro.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
Aika kitsas työnantaja, kun ei osta tarvittavia työvälineitä etäkäyttöön. Kyllä meillä sovittimet tulee koneen mukana, sekä toimistolle että kotiin, vaikka itse pidän omaa työnantajaani kitsastelijana laite-asioissa.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Aika kitsas työnantaja, kun ei osta tarvittavia työvälineitä etäkäyttöön. Kyllä meillä sovittimet tulee koneen mukana, sekä toimistolle että kotiin, vaikka itse pidän omaa työnantajaani kitsastelijana laite-asioissa.
Meillä tämä riippuu ihan siitä miten etätöitä tekee. Jos on etätyösoppari niin kotiin tulee kaikki rojut sähköpöydästä alkaen. Jos taas on toimistotyössä, saa tietysti etänäkin tehdä mutta se on sitten omalla vastuulla. Lähtökohtaisesti siis firma tarjoaa työpisteen niinkuin pitääkin, itse saa valita onko se kotona vai toimistolla.

ja tietysti sitten etäilijöille on toimistolla työpisteitä missä kaikki pelit ja vehkeet valmiina, laittaa vaan läppärin usb-c-näyttöön/telakkaan kiinni, mutta nämä ovat yleisiä eikä nimettyjä työpisteitä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
takaisin itse kysymykseen: Muut kohdat noista ovat selkeitä mutta mikä on tämä "audio in", tarkoitatko siis 3.5mm mikrofonisisääntuloa vai pitääkö tässä olla linjatasoinen otto? Koneestahan löytyy jo plugi johon saa 3.5mm mikin kiinni.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
301
Menee omaan piikkiin kun tarvitsen etätyötä varten, joten olin ajatellut budjetiksi 100 - 150 euro.
TB3 dockeja tuntuu olevan varsin hyvin liikkeellä käytettynä. Siinä satasen pintaan on hinta ollut. Tuo lienee paras ratkaisu budjettiin sopivaksi, kun usb-3 dockit ei taida tuohon näyttöresoluutioon pystyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Menee omaan piikkiin kun tarvitsen etätyötä varten, joten olin ajatellut budjetiksi 100 - 150 euro.
Halpis-ratkaisu on ostaa USB-C dock jossa löytyy RJ45 ja USB-A:ta ja jonka laitat näytön USB-C slottiin kiinni ja sitten Thunderboltilla läppäri näyttöön.

Tuollaisia usb-c hubeja löytynee muutamilla kympeillä. Audioliittimen kanssa voi olla vähän etsimistä.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Aika kitsas työnantaja, kun ei osta tarvittavia työvälineitä etäkäyttöön. Kyllä meillä sovittimet tulee koneen mukana, sekä toimistolle että kotiin, vaikka itse pidän omaa työnantajaani kitsastelijana laite-asioissa.
No voihan sen noinkin katsoa kun pitää pysyä budjetissa. Tietenkin jos olisin valinnut halvemman läppärin nuo jutut olisi mahtunut budjettiin.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Tuo 5K@60hz taitaa vaan olla aika rajoittavat tekijä noiden dockien osalta, ei taida oikein noissa normaaleissa USB-C dockeissa riittää kuin 4K@60hz reso.

Paras tietysti etsiä jos löytää jonkun TB3 telakan käytettynä.

Tori.fi:ssä ainakin näyttää olevan Lenovoa, Delliä tuolla 120e-160e tietämillä, jos vaan sattuu sijainnin puolesta esim nouto onnistumaan.



 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
takaisin itse kysymykseen: Muut kohdat noista ovat selkeitä mutta mikä on tämä "audio in", tarkoitatko siis 3.5mm mikrofonisisääntuloa vai pitääkö tässä olla linjatasoinen otto? Koneestahan löytyy jo plugi johon saa 3.5mm mikin kiinni.
En tarvi sitä työkäyttöön, vaan omiin harrastuksiin. Pitäisi olla sellainen johon saa sähkökitaran liitettyä. Voi hyvin olla että siihen tarvitaan joku erillinen vekotin.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Miksi ei? Itselläni ei edes ole omaa konetta/tablettia/puhelinta. Teen kaiken työlaitteilla. Eihän joku läppäri käytössä kulu, varsinkin kun noin 3-4v välein tulee uusi.
En näe siinä suurta ongelmaa jos joskus hoitaa jotain omia juttuja työkoneella, mutta itse en ainakaan haluaisi säilyttää omia tiedostoja/kuvia työkoneella.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Miksi ei? Itselläni ei edes ole omaa konetta/tablettia/puhelinta. Teen kaiken työlaitteilla. Eihän joku läppäri käytössä kulu, varsinkin kun noin 3-4v välein tulee uusi.
Itse en kyllä kehtaisi kaikkea sisältöä työkoneille päästää. Onko sulla admin-oikeudet työläppäriin?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Mennään taas jo aika kauaksi otsikon aiheesta (M1 mäkit) mutta tämähän tiippuu tietysti siitä minkä kokoinen firma on ja mitä kaikkea spywarea IT sinne on asennellut , itse sain aikoinaan oman IT:n kautta kyselyn että mikäs tämä tämmöinen "Steam" ja "SimCity 4" ovat kun olin joskus asennellut Windows-työkoneeseen väliaikaisilla admineilla ja pohtinut ihan samaa että josko myisi omat henkkoht. romut kokonaan pois ja siirtyisi käyttämään työkonetta eGPU:n kanssa...

Windowsit on varmaankin aika hyvin "suojeltuja" ja skannailtuja, mäkeissä taitaa vielä nykyisinkin aika harvakseltaan olla mitään sen ihmeempiä laitehallintoja asenneltuina, lienevätköhän suurimmalta osin ihan täysin neitseellisiä kun eivät sinänsä kytkeydy windows-domaineihin / AD:hen suoriltaan
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Satechin vehkeet ainakin yleisesit olleet varsin toimintavarmoja. Tosin tuossa tuo audio-portti taitaa olla ihan normaali audio-out.

Sitten oli vielä tälläinen "outo" maininta:

The audio jack port clip can only be used with the new MacBook Pro 14 & 1 6", 20", 20", 21. The hub can be used with older MacBooks with USB-C but the audio jack clip cannot be used.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Satechin vehkeet ainakin yleisesit olleet varsin toimintavarmoja. Tosin tuossa tuo audio-portti taitaa olla ihan normaali audio-out.

Sitten oli vielä tälläinen "outo" maininta:

The audio jack port clip can only be used with the new MacBook Pro 14 & 1 6", 20", 20", 21. The hub can be used with older MacBooks with USB-C but the audio jack clip cannot be used.
Kiitos. Hylkäsin jo sen audio portti vaatimuksen. Se saa olla joku erillinen härpäke, ei ne paljoa maksa.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Kirjoitin taannoin kierosta M1 Airista, no ei siitä lopulta oikeasti suoraa saanut vaikka kuinka taitteli ja lähetin takaisin. Lisäksi olin hieman pettynyt siihen verrattuna 2018 MBP (Intel), kun kaikki vain käynnistyi vähän nopeammin. En tiedä oliko kyse M1 huonoudesta vai 2018 MBP hyvyydestä, tai siitä miten hyvin nuo kestää aikaa. Lisäksi minusta M1 Airin näyttö ei näyttänyt ihan niin hyvältä kuin 2018 MBP. Designkin oli M1:ssa halvemman oloinen, no onhan sillä ikää ja touchbar MBP on paljon tuoreempaa designia. Naurattaa vähän YouTube-jutut ’osta M1 Air mieluummin kuin uudempi M2’, itse en ainakaan ostaisi, M2 Air (kivijalassa testailun perusteella) on lähes kaikinpuolin parempi laite ja ainakaan muutaman vuoden vanhasta MBP:stä M1 Air ei ole mikään selkeä upgrade.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Onhan siinä vain 400nits kirkkaus, MBP on muistaakseni tarjonnut enemmän jo pitkään.

Kieroudesta en tiedä, vain yksi M1 air yksilö koeteltu ja se ei keiku.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Kirjoitin taannoin kierosta M1 Airista, no ei siitä lopulta oikeasti suoraa saanut vaikka kuinka taitteli ja lähetin takaisin. Lisäksi olin hieman pettynyt siihen verrattuna 2018 MBP (Intel), kun kaikki vain käynnistyi vähän nopeammin. En tiedä oliko kyse M1 huonoudesta vai 2018 MBP hyvyydestä, tai siitä miten hyvin nuo kestää aikaa. Lisäksi minusta M1 Airin näyttö ei näyttänyt ihan niin hyvältä kuin 2018 MBP. Designkin oli M1:ssa halvemman oloinen, no onhan sillä ikää ja touchbar MBP on paljon tuoreempaa designia. Naurattaa vähän YouTube-jutut ’osta M1 Air mieluummin kuin uudempi M2’, itse en ainakaan ostaisi, M2 Air (kivijalassa testailun perusteella) on lähes kaikinpuolin parempi laite ja ainakaan muutaman vuoden vanhasta MBP:stä M1 Air ei ole mikään selkeä upgrade.
Eikai airin ole tarkoituskaan korvata mitään prota.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Eikai airin ole tarkoituskaan korvata mitään prota.
Miksei? Kyllä mun mielestä M2 Air korvaisi tuon 2018 MBP:n varmasti kaikilta osin.


Onhan siinä vain 400nits kirkkaus, MBP on muistaakseni tarjonnut enemmän jo pitkään.

Kieroudesta en tiedä, vain yksi M1 air yksilö koeteltu ja se ei keiku.
Kyllä se jostain muusta oli kiinni kuin kirkkaudesta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Kyllä se 13" Pro joka on sama vehje kuin Air tuuletinta ja touchbaria lukuunottamatta korvautuu aika helposti Airilla. Air on parempi ja halvempi.
En ole väittänytkään, etteikö voisi, mutta tuolla verrattiin 2018 MBP:ta nyky Airiin, jota pitäisi verrata uusiin Pro -koneisiin.
Tuo 13" Pro olisi pitänyt tiputtaa kokonaan mallistosta.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
En ole väittänytkään, etteikö voisi, mutta tuolla verrattiin 2018 MBP:ta nyky Airiin, jota pitäisi verrata uusiin Pro -koneisiin.
Tuo 13" Pro olisi pitänyt tiputtaa kokonaan mallistosta.
Vertasin 2018 MBP:tä M1 Airiin. 13” Pro ei ole syytä pudottaa mallistosta, jos siellä roikkuu yhä myös M1 Air. Mieluummin noista kahdesta ostaisin 13” Pron joko M1:lla tai M2:lla.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
437
Vertasin 2018 MBP:tä M1 Airiin. 13” Pro ei ole syytä pudottaa mallistosta, jos siellä roikkuu yhä myös M1 Air. Mieluummin noista kahdesta ostaisin 13” Pron joko M1:lla tai M2:lla.
Miksi? Aika selkeä konsensus on ollut siitä, että M1 Air on hinta-laatusuhteeltaan selvästi parempi kone. Toki riippuu vähän käyttötarkoituksesta.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Miksi? Aika selkeä konsensus on ollut siitä, että M1 Air on hinta-laatusuhteeltaan selvästi parempi kone. Toki riippuu vähän käyttötarkoituksesta.
Syyt ovat tulleet aikaisemmissa postauksissani esille:
- heikompi design
- heikompi näyttö
- onnea rungolta suoran M1 Airin etsintään
En myöskään luota näihin ”konsensuksiin” eli YouTuben puhuviin päihin.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
437
Syyt ovat tulleet aikaisemmissa postauksissani esille:
- heikompi design
- heikompi näyttö
- onnea rungolta suoran M1 Airin etsintään
En myöskään luota näihin ”konsensuksiin” eli YouTuben puhuviin päihin.
Varmaan makuasioita. Omassa lähipiirissä pari Airia on rungoltaan ihan suoria. Näyttö pääsääntöisesti ihan riittävä, erona kai lähinnä 100 nits kirkkaudessa speksien perusteella (Noteboocheckin testissä ei saavuttanut koko pinta-alalta MBP 500 nitsiä). En saa ihan kiinni miksi puhuvat päät suosittelisivat halvempaa mallia. On tuo hintaero todettu liian suureksi alkujaan jo Notebookcheckin testissä. Toisaalta enpä usko, että onnistun mieltäsi asiassa muuttamaan, mutta asioilla on monta puolta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Miksei? Kyllä mun mielestä M2 Air korvaisi tuon 2018 MBP:n varmasti kaikilta osin.
Olisi M2 Air toki tehokkaampi ja paremmalla akun kestolla kuin MBP 2018 mutta saman sukupolven Air ja Pro on sitten eri juttu - Pro on aina Pro. Aireissa on taipuisammat rungot kuin Prossa (koskee myös M2 Airia). Varsinkin 13" MBP M2 on tosi jäykkä pötkö verrattuna mihinkään Airiin, kuten myös 14" ja 16" mutta eivät silti pärjää 13" Prolle. Itselläni oli aiemmin M1 Air, jossa runko oli kylläkin suora mutta käsittelisin silti varovasti tuollaista ja välttäisin nostelua yhdestä nurkasta näytön ollessa auki.

Voipa olla myös tuo vanha MBP 2018 äänien puolesta paljon parempi kuin M2 Air, jos tuo sinun vanha on erillisillä "woofereilla" varustettu (pohjassa aukot silloin näitä varten).

Kyllä se jostain muusta oli kiinni kuin kirkkaudesta.
Toki paneelit on eri versioita. Lisäksi näissä AS pohjaisissa näyttö on vähän "rauhattomampi" verrattuna Intel-pohjaisiin, jotkut valittaa silmien rasittuvan niistä enemmän.


Syyt ovat tulleet aikaisemmissa postauksissani esille:
- heikompi design
Makuasioita, ei minusta M1 Air design ollut huono (ulkonäöllisesti siis), rakenne tietysti on ihan kuluttajavehkeelle ominainen.

- heikompi näyttö
Pro on ammattilaisvehje, Air on kuluttajaluokkaa, joten tietysti heikompi kuin Pro.

- onnea rungolta suoran M1 Airin etsintään
Minulla on todella huono tuuri lähes kaikessa mutta oma Air oli silti suora... En pitäisi tuota paketista kieroa mitenkään ominaisuutena.

En myöskään luota näihin ”konsensuksiin” eli YouTuben puhuviin päihin.
Huvikseen näitä joskus katsellut ja en kyllä näistä vetäisi mitään johtopäätöksiä, yleensä melkoista tuuliviirimeininkiä, jos katsot videoita samasta tuotteesta eri ajoilta, välillä haukutaan ja sitten ylistetään ja taas sama alusta...
 
Viimeksi muokattu:

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Syyt ovat tulleet aikaisemmissa postauksissani esille:
- heikompi design
- heikompi näyttö
- onnea rungolta suoran M1 Airin etsintään
En myöskään luota näihin ”konsensuksiin” eli YouTuben puhuviin päihin.
Kyllä M1 Airin näyttö ainakin 2018 MBP:n voittaa, molemmat löytyy itseltä. Lisäksi oma airi on suorakin! Ei ainakaan pöydällä keikkase.

Ps. Jos joku täällä miettii MacBookin laittoa niin listasin värkin juuri myyntiin kun ei tule nykypäivänä konetta käytettyä, ja niihin harvoihin tarpeisiin riittää 2018 MBP paremmalla softatuella (koska windows bootcamp)
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
M-sarjan perus-pro mallia voinee miettiä siinä vaiheessa kun sen design uudistetaan ja tuo hiton touchbar heivetaan sinne minne kuuluukin (eli jonnekkin minne aurinko ei paista). Eli sitten kun saadaan M2 sarjan Airia (ja M1 Pro/Max) malleja vastaava niin voinee katsella uudestaan, toivottavasti jo nyt alkuvuodesta.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
M-sarjan perus-pro mallia voinee miettiä siinä vaiheessa kun sen design uudistetaan ja tuo hiton touchbar heivetaan sinne minne kuuluukin (eli jonnekkin minne aurinko ei paista). Eli sitten kun saadaan M2 sarjan Airia (ja M1 Pro/Max) malleja vastaava niin voinee katsella uudestaan, toivottavasti jo nyt alkuvuodesta.
Itsekään en ole TB fani, mutta Air M1 pikkunäppäimiin verrattuna jopa TB tuntui high endiltä.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Itsekään en ole TB fani, mutta Air M1 pikkunäppäimiin verrattuna jopa TB tuntui high endiltä.
Joo M2 Aireissa taisi olla tuo uusittu näppiskin niin siinä on isommat funktionäppäimet, samaan tyyliin kuin highend Pro malleissa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
M-sarjan perus-pro mallia voinee miettiä siinä vaiheessa kun sen design uudistetaan ja tuo hiton touchbar heivetaan sinne minne kuuluukin (eli jonnekkin minne aurinko ei paista). Eli sitten kun saadaan M2 sarjan Airia (ja M1 Pro/Max) malleja vastaava niin voinee katsella uudestaan, toivottavasti jo nyt alkuvuodesta.
Voin toki olla väärässä mutta minun käsittääkseni tuon mallin korvaava uusi design on MBP 14". Tuota vanhaa 13" designiä sitten roikotetaan mukana samaan tapaan kuin jotain kotinäppäimellistä iPadia ja iPhone SE:tä.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Voin toki olla väärässä mutta minun käsittääkseni tuon mallin korvaava uusi design on MBP 14". Tuota vanhaa 13" designiä sitten roikotetaan mukana samaan tapaan kuin jotain kotinäppäimellistä iPadia ja iPhone SE:tä.
Näinhän se varmaan on. Tosin onhan noissa eroja liitännöissä eli Apple voisi tuosta 13" mallista tehdä entry-level pro:n uudella designilla, mutta se varmaan söisi niitä 14" mallin myyntejä sen verran kun monelle riittäisi varmaan tuo 2 usb-c porttia ja magsafe.
 
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
188
En tiedä onko oikea ketju mutta kysympä kuitenkin.

Bongasin tuossa konkurssihuutokaupasta M1pro sirulla varustetun macbookin. Tekisi mieli kokeilla onnea tuon kanssa, mutta mitä jos tuo kannettava on edelleen yhdistetty edellisen omistajansa Apple id:hen? Onnistuuko nollaaminen kotikonstein tai suostuuko jokin huoltoliike nollaamaan sen jos pystyn todistamaan, että kannettava on ihan laillisin keinoin hankittu?
Netistä löysin lähinnä ohjeita kuolleen omaisen Apple- koneen palauttamiseen, mutta ne eivät tässä nyt varmaan ole relevantteja.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
En tiedä onko oikea ketju mutta kysympä kuitenkin.

Bongasin tuossa konkurssihuutokaupasta M1pro sirulla varustetun macbookin. Tekisi mieli kokeilla onnea tuon kanssa, mutta mitä jos tuo kannettava on edelleen yhdistetty edellisen omistajansa Apple id:hen? Onnistuuko nollaaminen kotikonstein tai suostuuko jokin huoltoliike nollaamaan sen jos pystyn todistamaan, että kannettava on ihan laillisin keinoin hankittu?
Netistä löysin lähinnä ohjeita kuolleen omaisen Apple- koneen palauttamiseen, mutta ne eivät tässä nyt varmaan ole relevantteja.
Jos konetta ei ole poistettu sieltä Find My -palvelusta niin se on tosiaan lukittu siihen vanhaan Apple ID:n alle. Jos saat ostosta tarvittavat dokumentit niin Apple/huoltoliike kyllä sen pystyy avaamaan. Ei ole kyllä kokemusta miten suoraviivainen tuo prosessi sitten on.

Paljon tosiaan riippunee siitä, että miten tuo laite on tyhjennetty. Yleensä näissä saattaa olla ongelmana, se ettei tyhjentämistä / resetointia ole tehty oikein.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 823
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom