Applen iPhone 13 -mallit eivät tue vanhemmista malleista löytynyttä puheluiden vastamelutoimintoa

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 202

Kuvassa vasemmalla iPhone XS ja oikealla iPhone 13 Pro.

Apple on poistanut iPhone-puhelinten asetusten käyttöapu-osiosta löytyneen vastamelutoiminnon iPhone 13 -puhelimistaan. Kyseessä on toiminto, joka helpottaa meluisassa ympäristössä puheluiden kuulumista vastamelutoiminnon avulla. Eli puhelin siis pyrkii poistamaan ympäröivän tilan ääniä vastamelutekniikalla, jotta käyttäjä kuulisi itse paremmin puhelimesta tulevan äänen. Tila toimii puhelimen omalla kaiuttimella puhelinta korvalla pidettäessä.

Ominaisuuden puutteesta nousi keskustelua jo pian puhelinten julkaisun jälkeen, mutta alunperin kyseessä epäiltiin olevan bugi. Nyt 9To5Mac on kuitenkin uutisoinut heidän lukijansa kysyneen aiheesta Applen tuelta ja saaneen vastauksen, ettei ominaisuus ole tuettuna iPhone 13 -malleissa. Tuoreimmasta iOS 15 -käyttöjärjestelmäversiosta itsestään ominaisuus vielä kuitenkin löytyy ja se on otettavissa käyttöön vanhemmilla puhelimilla.

Lähde: 9To5Mac
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Eihän sitä soittaessa huomaa kun se palvelee vastapuolta.
Uutisessa lukee kyllä: “Eli puhelin siis pyrkii poistamaan ympäröivän tilan ääniä vastamelutekniikalla, jotta käyttäjä kuulisi itse paremmin puhelimesta tulevan äänen.”
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Olen tätä tietämättäni käyttänyt kun joskus ihmettelin kun kuuluu suht hyvin ulkona ja autotien vieressä kävellessä, tosin oli tilanteita kun taustamelu on kovempi ettei tuokaan enää auttanut esim. iso risteys. Mutta on erikoista että näinkin positiivinen ominaisuus pitänyt mennä poistamaan. :(
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Eiköhän se tule uutuutena taas jossain vaiheessa takaisin perus Apple tyylillä. :rofl: Voiton maksimointi, jos tuota moni ei käyttänyt, niin pois vaan ja lisää voittoja plakkariin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 292
Viestejä
4 156 570
Jäsenet
70 405
Uusin jäsen
ObD

Hinta.fi

Ylös Bottom