Apple vs. Android väittely-/vertailu-/vääntöketju

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Sori, kuvittelin, että "blokada" oli joku outo typo :D Toi on siis vähän kuin PiHole. Nice.
Juu samantyyppinen filtteri, mutta pysyy matkassa myös mobiilidatan kanssa ja mahdollisten ongelma sivujen kanssa tuon säätö on myös suhkot yksinkertaista.
www.Blokada.org tuolta tosiaan löytyy lisää infoa jos jotakuta kiinnostaa.
Yllättäen play kaupan hyllyille, tällä ei ole mitään asiaa.
Eiku näky siellä olevan tuo uusin mutta maksullinen versio myös play kaupassa, itsellä on kokemusta vain noista versio 4 ja 5 malleista, niin en tiedä miten hyvin tuo v6 toimii ja kannattaako siitä maksaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
548
No olisiko tässä vaikka alkuun? Löytäähän noita itsekin, jos vain etsii :)

Niin. Vaatii siis "voice activation" toiminnon päälle kytkemistä ja silloinkin vain "ok google" käsky tallentaa mitä kukin on halunnut hakea. En nyt sanoisi, että on vuosia salakuunneltu ihmisiä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Niin. Vaatii siis "voice activation" toiminnon päälle kytkemistä ja silloinkin vain "ok google" käsky tallentaa mitä kukin on halunnut hakea. En nyt sanoisi, että on vuosia salakuunneltu ihmisiä.
Eikös nuo äänitoiminnot + Googlen haut ole oletuksena päällä puhelimissa? Lasken salakuunteluksi myös viestien sisällön. Eihän esim. Google Hangoutsissa tai muissakaan ollut mitään E2EE-salausta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Eikös nuo äänitoiminnot + Googlen haut ole oletuksena päällä puhelimissa? Lasken salakuunteluksi myös viestien sisällön. Eihän esim. Google Hangoutsissa tai muissakaan ollut mitään E2EE-salausta.
Ei ainakaan itsellä Xperia 1 luurissa ollut "ok Google" tai mukaan äänihaku päällä, kun aiemmin tänään kurkkasin.
Enkä ole käynyt niitä asetuksia itse muuttamassa, kun vasta näiden viestien innoittamana avasin koko Google haku himmelin.
Muutoin käytän hakuihin ihan Googlen selainversiota.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Ei se google tietenkään seuraa, mitä teen. Mutta oli pari päivää sitten kaverin kissat hoidossa. Yllättäen lauantaina oli gmailissa mainos kissavakuutuksesta. Ja tänään ollaan puhuttu sähkösopimuksista ja tarkistin, miten Helenille tehdään käyttäjätunnus. Vähemmän yllättäen gmail tarjoaa sähkösopimuksia.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Ei se google tietenkään seuraa, mitä teen. Mutta oli pari päivää sitten kaverin kissat hoidossa. Yllättäen lauantaina oli gmailissa mainos kissavakuutuksesta. Ja tänään ollaan puhuttu sähkösopimuksista ja tarkistin, miten Helenille tehdään käyttäjätunnus. Vähemmän yllättäen gmail tarjoaa sähkösopimuksia.
Sattumaa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Itse olen Androidiin tykästynyt ja aina kun vaikka lasten tai vaimon androidia kokeilee niin tulee hymy huulille verrattuna omaan iphoneen. Eli duunin takia työsuhdeluurina iphone. Kysymys tuskin vähäisestä totuttelusta kun duuniluuri vaihtuu aina 3v välein ja iphone 6s tullut käytettyä se 3v ja nyt menty 2,5v iphone XR luurilla. Olenko vain tyhmä vai saako seuraavat asiat ratkaisuta jotenkin tässä omenassa:

* USB tiedonsiirto. Kun luuri täynnä ja puhelin kiinni piuhalla windows koneen usb portissa tyhjennystä varten. DCIM alikansioiden (kuukauden ja vuoden mukaan muodostuneet) kopioinnissa siirto keskeytyy varsinkin isommilla video tiedostoilla ja koko luurin sisältö lakkaa näkymästä. Ärsyttää. Samaten tuntuu että jos vastaa siirron aikana tulevaan whatsapp viestiin niin siitäkin leipoo heti siirrot jumiin.
* Oi miksi ei whatsappin valokuvat voi mennä eri kansioon, jolloin itse kuvatut valokuvat ja videot olisi siististi eri paikassa.
* Jos kuvia kokeilee siirrellä uusiin albumeihin/kansioihin niin miksi ne ei siirry sinne vaan jäävät myös "yleiseen albumiin" ja miksi nuo itse tehdyt kansiot ei näy tiedostohallinnassa tietokoneella.
* Whatsapp data paisuu vaikka dcim kansiota tyhjentää. Minkä perkeleen takia yksi useasti välitetty videokin tarvii olla siellä erikseen yhtämonta kertaa kuin se on välitetty + dcim kansio?
* Onko olemassa appia jolla saa esim facebook videon talteen lähetettäväksi vaikka whatsappilla (androidille löytyy downloader) ja ei en halua tehdä näyttötallennusta.
* Näppäimistöjä olen kokeillut asentaa useita, silti teen pirusti kirjoitusvirhettä kaikenaikaa.. vaimon one plussalla kirjoitan heti ilman virheitä? Suurin ongelma lienee välilyönti jonka tilalle tulee useimmiten b-kirjain, mutta muutenkin ottaa aivan liikaa "sivuosumia"
* Puheluissa ääneni katoaa jos luuri ei ole millilleen oikeassa asennossa. Esim jos pidät puhelinta olkapäällä korvaa vasten puhuessa ja mikrofoni siirtyy 3mm sivuun niin jo alkaa vastapää huudella, että ääni katoaa.
* Onko yksinkertaista tapaa saada omaa mp3 biisiä soittoääneksi. Ei sii kikkailua garragebandillä joka ei kuitenkaan onnistu.
* Jos iphonen laittaa wifi hotspotiksi niin miksi sen näkyminen esim läppärillä on ihan tuuri kaupaa? epätoivoista asetusten räpellystä ja näkyy tai sitten ei. Useimmiten ei.

noniin.. tulipa avauduttua.. josko edes joku näistä ratkeaisi :)
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
293
Itse olen Androidiin tykästynyt ja aina kun vaikka lasten tai vaimon androidia kokeilee niin tulee hymy huulille verrattuna omaan iphoneen. Eli duunin takia työsuhdeluurina iphone. Kysymys tuskin vähäisestä totuttelusta kun duuniluuri vaihtuu aina 3v välein ja iphone 6s tullut käytettyä se 3v ja nyt menty 2,5v iphone XR luurilla. Olenko vain tyhmä vai saako seuraavat asiat ratkaisuta jotenkin tässä omenassa:

* USB tiedonsiirto. Kun luuri täynnä ja puhelin kiinni piuhalla windows koneen usb portissa tyhjennystä varten. DCIM alikansioiden (kuukauden ja vuoden mukaan muodostuneet) kopioinnissa siirto keskeytyy varsinkin isommilla video tiedostoilla ja koko luurin sisältö lakkaa näkymästä. Ärsyttää. Samaten tuntuu että jos vastaa siirron aikana tulevaan whatsapp viestiin niin siitäkin leipoo heti siirrot jumiin.
* Oi miksi ei whatsappin valokuvat voi mennä eri kansioon, jolloin itse kuvatut valokuvat ja videot olisi siististi eri paikassa.
* Jos kuvia kokeilee siirrellä uusiin albumeihin/kansioihin niin miksi ne ei siirry sinne vaan jäävät myös "yleiseen albumiin" ja miksi nuo itse tehdyt kansiot ei näy tiedostohallinnassa tietokoneella.
* Whatsapp data paisuu vaikka dcim kansiota tyhjentää. Minkä perkeleen takia yksi useasti välitetty videokin tarvii olla siellä erikseen yhtämonta kertaa kuin se on välitetty + dcim kansio?
* Onko olemassa appia jolla saa esim facebook videon talteen lähetettäväksi vaikka whatsappilla (androidille löytyy downloader) ja ei en halua tehdä näyttötallennusta.
* Näppäimistöjä olen kokeillut asentaa useita, silti teen pirusti kirjoitusvirhettä kaikenaikaa.. vaimon one plussalla kirjoitan heti ilman virheitä? Suurin ongelma lienee välilyönti jonka tilalle tulee useimmiten b-kirjain, mutta muutenkin ottaa aivan liikaa "sivuosumia"
* Puheluissa ääneni katoaa jos luuri ei ole millilleen oikeassa asennossa. Esim jos pidät puhelinta olkapäällä korvaa vasten puhuessa ja mikrofoni siirtyy 3mm sivuun niin jo alkaa vastapää huudella, että ääni katoaa.
* Onko yksinkertaista tapaa saada omaa mp3 biisiä soittoääneksi. Ei sii kikkailua garragebandillä joka ei kuitenkaan onnistu.
* Jos iphonen laittaa wifi hotspotiksi niin miksi sen näkyminen esim läppärillä on ihan tuuri kaupaa? epätoivoista asetusten räpellystä ja näkyy tai sitten ei. Useimmiten ei.

noniin.. tulipa avauduttua.. josko edes joku näistä ratkeaisi :)
Kerta android tuntuu maistuvan paremmin, niin miksi ei vaihtaisi suosiolla?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Kerta android tuntuu maistuvan paremmin, niin miksi ei vaihtaisi suosiolla?
Työsuhdepuhelin ja firman appit jossain yritysporttaalissa ja niillä joku muukin valvonta näille vehkeille. Sais kai laitettua itse ostettuun androidiinkin, mutta periaatteesta ei viitsi firman it:lle antaa hallintaa puhelimesta jonka olisi itse ostanut. Lisäksi kun tästä joutuu veroedut maksamaan niin mielellään sitä käyttäisi hyödyksi. Ja onhan se jos vaikka rikkoo tämän töitä tehdessä niin omaa puhelinta ei korvata, mutta tämän tilalle saa uuden.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
@HeadCase

Onko hotspotin yhteensopivuustila päällä? Todennäköisemmin ongelma on läppärissä. Jaan itse usein kersojen tabletteihin automatkalla hotspottia, ja samaten toisinaan läppärille. Joka kerta on mennyt mukisematta. Joku vanhempi win-läppäri ainakin meillä oli melko kranttu yhdistymään mihinkään hotspottiin. Mballa ja uudella asuksella ei ainakaan ole ollut ongelmia.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
@HeadCase

Onko hotspotin yhteensopivuustila päällä? Todennäköisemmin ongelma on läppärissä. Jaan itse usein kersojen tabletteihin automatkalla hotspottia, ja samaten toisinaan läppärille. Joka kerta on mennyt mukisematta. Joku vanhempi win-läppäri ainakin meillä oli melko kranttu yhdistymään mihinkään hotspottiin. Mballa ja uudella asuksella ei ainakaan ole ollut ongelmia.
työkaverin iphone12 puhelimessa näkyy tuo laajennettu yhteensopivuustila ja sanoi sen auttaneen moneen sillä olleeseen vastaavaan ongelmaan.Vaikka itselläni sama uusin ios versio kuin hänellä, ei tuota valintaa ole xr mallin valikossa. Ilmeisesti tuo korjaus löytyy vain uudemmista malleista? Ongelma koskenut montaa uudehkoakin läppäriä. Mm työkoneena oleva dell (7th geni5) sekä kotona olevaa asus tuf sarjan läppäriä(9th gen i5). Samaten auton infotainment hylkii tätä.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
199
Hommasin itse vuosi sitten ensimmäisen iPhoneni ja tunnistan kyllä osan noista kipupisteistä. Tässä luurissa on paljon hyvää ja olen ajan myötä oppinut tykkäämään Applen ekosysteemistä ja iOS:sta, mutta tuo kuvien ja tiedostojen kanssa säätäminen etenkään Windows-koneen kanssa ei ole yksi niistä asioista. Vähän sellainen fiilis tulee, että oikein yrittävät saada käyttämään iCloudia (ja maksamaan siitä), sillä sen kautta sujuisi helpoiten etenkin jo järjestelyjen albumien osalta.

* USB tiedonsiirto. Kun luuri täynnä ja puhelin kiinni piuhalla windows koneen usb portissa tyhjennystä varten. DCIM alikansioiden (kuukauden ja vuoden mukaan muodostuneet) kopioinnissa siirto keskeytyy varsinkin isommilla video tiedostoilla ja koko luurin sisältö lakkaa näkymästä. Ärsyttää. Samaten tuntuu että jos vastaa siirron aikana tulevaan whatsapp viestiin niin siitäkin leipoo heti siirrot jumiin.
Itse en ole kaapelilla kuvia siirrellyt kuin ihan alkuun testimielessä pari kertaa, joten en osaa sen kummemmin tuohon sanoa. Liekö sinulla jo kameran asetuksissa formaateissa valittu "yhteensopivin"? Se ei toki vaikuta jo kuvattuihin tiedostoihin. Joillakin on auttanut kun Kuvat-sovelluksen alimpaan asetukseen valitsee "pidä alkuperäiset".

* Oi miksi ei whatsappin valokuvat voi mennä eri kansioon, jolloin itse kuvatut valokuvat ja videot olisi siististi eri paikassa.
* Jos kuvia kokeilee siirrellä uusiin albumeihin/kansioihin niin miksi ne ei siirry sinne vaan jäävät myös "yleiseen albumiin" ja miksi nuo itse tehdyt kansiot ei näy tiedostohallinnassa tietokoneella.
Tuohon jälkimmäiseen ensin. Alkuun tätä ihmettelin itsekin, mutta auttaa kun ymmärtää, että logiikka on tyystin erilainen kuin Androidilla. Kuvat kun eivät oikeasti siirry yhtään minnekään, vaan albumeissa on ikään kuin vain pikakuvake näistä kuvista. Tässä on omat puolensa, esim. sama kuva tai video useassa albumissa ei vie turhaan ylimääräistä tilaa. Siinä lienee myös se syy miksei Windows tunnista näitä albumeita tai kansioita. Toisaalta taas ihan yhtälailla ainakin oman vanhan Samsungin Galleria-sovellus näyttää vastaavanlaisessa "yleisessä albumissa" kaikki luurin kuvat riippumatta siitä missä kansiossa ne ovat, että sen puoleen käytännön eroa ei ole. Mutta mitä logiikkaan muutoin tulee, niin se ei tosiaan tunnu järjelliseltä että kaikki kuvat, olivat ne sitten peräisin kamerasta, pikaviestimistä, netistä tai mistä tahansa peräisin päätyvät vain ja ainoastaan yhteen läjään. Jotkut harvat sovellukset näyttävät luovan itse albuminsa, mutta valitettavan harva. Tämän toivoisi tapahtuvan vakiona joka sovelluksen kohdalla.

Olen omalta osaltani ratkaissut tämän kameran kuvien suhteen pikakomentojen avulla. Itse en ole jaksanut asiaan niin kauhean hyvin perehtyä vaan olen käyttänyt tällaisia valmiita muiden tekemiä, esim.:


Tein noista automaatiot, ensimmäinen pikakomento suoriutuu joka kerta kun suljen kameran ja jälkimmäinen kerran päivässä.

* Onko olemassa appia jolla saa esim facebook videon talteen lähetettäväksi vaikka whatsappilla (androidille löytyy downloader) ja ei en halua tehdä näyttötallennusta.
Tarvitseeko sen erikseen olla app? Noita nettisivuja joiden kautta voi ladata eri sosiaalisen median videoita on lukemattomia, niin itse varmaan ratkaisisin asian lisäämällä sellaisen (fdown.net tmv.) pikakuvakkeen kotinäytölle.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Yli vuosikymmenen jälkeen iphone kädessä.
Iphone 13pro.

Iphone 1een verrattunahan tässä ei ole muutoksia nimeksikään. Asetusvalikko on mennyt sekavammaksi.

- miksen pääse asetusvalikkoon yläpalkista?
- miksei yläpalkissa ole hotspottia?
-miksei näppäimistön kokoa voi muuttaa missään näppäimistössä?
-miksei homescreenin ikonikokoja voi muuttaa?
- pystyykö webbiselaimella menemääm kätevästi taaksepäin pyyhköisemällä jotaim muuta kuin selainriviä?
- kirjoittaminen tuntuu hankalalta isosormiselle kun näppäimet ovat helvetin pienet.
- en osaa webbiselaimessa edes maalata tekstiä ja kopioida.
- suuresti hehkutettu kamera näyttää tuottavan yhtä hyviä kuvia kuin 500e oneplus 8pro.
-whatsapin keskustelut eivät siirry androisista iphone

Hyvät puolet?
Ulkoinen laatu on hyvää
-akku kestää kivasti.
- esim yhteystietojen duplikaattien poistaminen vaatii oman äpin. Miksi kaikki on samalla tasolla kuin 20v sitten? Tämä siis negaa, mutta eipä onnistu tämän cut pasteaminen.
- kameran lidar on kiva lelu.
-puhelimen äänenlaatu hyvää
- nopea
iPhonekokeilu jäi 4kk mittaiseksi.

Otin takaisin vanhan OnePlus 8pron ja kyllä tämä Android taas maistuu.
Kirjoittaminenkin on noin 100x helpompaa. En vain löytänyt sellaista näppäimistöä jolla kirjoittaminen olisi onnistunut.
Sekin harmittaa ihan vietävästi että esimerkiksi pilkkua ei saanut suoraan.
Lisäksi tuntuu ihan käsittämättömältä että eri sovelluksissa oli eri näppäimistöt.

Jotenkin tuntuu että iphonessa näyttökin oli huonompi kuin tässä.

Yksi ärsytyksen aihe oli myös se että,kun esimerkiksi kuulokkeet olivat yhdistettynä puhelimeen ja tuli puhelu,niin automaattisesti puhelu ei mennyt kuulokkeisiin tai handsfreehen.

Myös yksi ihmetyksen aihe oli todella sekavaa asetusvalikko johon olin lätkitty kaikki sovellukset sekoittamaan pakkaa entisestään. Androidissa on kivasti jaoteltu asetusvalikko,josta löytyy asian paljon helpommin
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Kirjoittaminenkin on noin 100x helpompaa. En vain löytänyt sellaista näppäimistöä jolla kirjoittaminen olisi onnistunut.
Itsellä onnistunut kirjoittaminen sekä iOS että Androidilla. iOS:lle löytyy esim. Gboard jos nämä Android-näppikset on tärkeitä.

Lisäksi tuntuu ihan käsittämättömältä että eri sovelluksissa oli eri näppäimistöt.
En ole kyllä huomannut.

Jotenkin tuntuu että iphonessa näyttökin oli huonompi kuin tässä.
Oneplussassa vakiona ylisaturoituneet värit päällä?

Yksi ärsytyksen aihe oli myös se että,kun esimerkiksi kuulokkeet olivat yhdistettynä puhelimeen ja tuli puhelu,niin automaattisesti puhelu ei mennyt kuulokkeisiin tai handsfreehen.
Kyllä mulla ainakin menee.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Itsellä onnistunut kirjoittaminen sekä iOS että Androidilla. iOS:lle löytyy esim. Gboard jos nämä Android-näppikset on tärkeitä.
Samaa ne on kaikki, koska käyttiksen vuoksi rampautettu. Androidilla on paremmat näppikset. Jopa swiftkey on iha surkea iosilla. Näppäimistö voi tosiaan olla eri joissain softissa, jotka avaakin sen iosin oman näppiksen, joten ihan sama näiden parin jutun vuoksi käyttää iosin omaa näppistä. Kyllä sillä näpyttelee, mut onhan se hemmetin kankea.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
iPhonekokeilu jäi 4kk mittaiseksi.

Otin takaisin vanhan OnePlus 8pron ja kyllä tämä Android taas maistuu.
Kirjoittaminenkin on noin 100x helpompaa. En vain löytänyt sellaista näppäimistöä jolla kirjoittaminen olisi onnistunut.
Sekin harmittaa ihan vietävästi että esimerkiksi pilkkua ei saanut suoraan.
Lisäksi tuntuu ihan käsittämättömältä että eri sovelluksissa oli eri näppäimistöt.

Jotenkin tuntuu että iphonessa näyttökin oli huonompi kuin tässä.

Yksi ärsytyksen aihe oli myös se että,kun esimerkiksi kuulokkeet olivat yhdistettynä puhelimeen ja tuli puhelu,niin automaattisesti puhelu ei mennyt kuulokkeisiin tai handsfreehen.

Myös yksi ihmetyksen aihe oli todella sekavaa asetusvalikko johon olin lätkitty kaikki sovellukset sekoittamaan pakkaa entisestään. Androidissa on kivasti jaoteltu asetusvalikko,josta löytyy asian paljon helpommin
Tuota samaa valittelin aiemmin. Jäätävä määrä kirjoitusvirheitä kaiken aikaa vaikka kokeiltu tosiaan useat näppikset.

Itsellä onnistunut kirjoittaminen sekä iOS että Androidilla. iOS:lle löytyy esim. Gboard jos nämä Android-näppikset on tärkeitä.
Ei auttanut itsellä Gboardi jollain tapaa siedettävä on MS swiftkey, mutta kauas taakse jää Androidiin verrattuna.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Olen aina ollut vähän iphonea vastaan rajoittamisen takia mutta viimevuosina tämän pakollisen google mainostoimiston pakottamisen myötä alkanut lämpeämään. Tänään sitten hain ensimmäisen iphonen itselle käyttöön. 600e iphone 12 saa kelavata vuoden ajan ja sitten firman laskuun seuraavaa.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Olen aina ollut vähän iphonea vastaan rajoittamisen takia mutta viimevuosina tämän pakollisen google mainostoimiston pakottamisen myötä alkanut lämpeämään. Tänään sitten hain ensimmäisen iphonen itselle käyttöön. 600e iphone 12 saa kelavata vuoden ajan ja sitten firman laskuun seuraavaa.
Onneksi Apple lisää ensi viikolla mainoksien määrää mm App Storessa :p
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Onneksi Apple lisää ensi viikolla mainoksien määrää mm App Storessa :p
Onneksi rauta on kuitenkin parasta mitä puhelimeen nyt ylipäänsä on tarjolla ja OS toimii tökkimättä & hidastelematta. Tähän kun lisätään markkinoiden paras näyttö, loistava akunkesto ja kamera, niin ei jaksa App storessa näytettävien mainosten määrä harmitella. ;)
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Onneksi rauta on kuitenkin parasta mitä puhelimeen nyt ylipäänsä on tarjolla ja OS toimii tökkimättä & hidastelematta. Tähän kun lisätään markkinoiden paras näyttö, loistava akunkesto ja kamera, niin ei jaksa App storessa näytettävien mainosten määrä harmitella. ;)
Joo eipä noita mainoksia omassa Pixelissäkään juurikaan näy kun on ne kätevästi estänyt. Ja softakin toimii sulavammin kuin 14 Pro:ssa
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Joo eipä noita mainoksia omassa Pixelissäkään juurikaan näy kun on ne kätevästi estänyt. Ja softakin toimii sulavammin kuin 14 Pro:ssa
Hienoa, ainoa varteenotettava Android luuri (minun mielestäni), joskin rauta on aika meh… Itsellä vuoden käytön perusteella 13 Pro Max on ainakin omassa käytössä osoittautunut loistavaksi kapistukseksi; toimii kaikissa tilanteissa ja suorituskyky on ollut loistavaa, esim. ihan jo pelkästään nettisivujen selaus ja vieritys on sulavaa, jollaista se ei esim. edellisellä O+7:lla ollut (enkä puhu mistään 60 Hz vs. 120 Hz erosta). Mielenkiintoista olisi kuulla mikä 14 Pro:n softassa sitten mätti, vai oliko kyseessä vain kameran yms. ongelmat, joista oli täälläkin uutisointia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Joo eipä noita mainoksia omassa Pixelissäkään juurikaan näy kun on ne kätevästi estänyt. Ja softakin toimii sulavammin kuin 14 Pro:ssa
"Parhain" android luuri jota ei edes virallisesti myydä kuin muutamassa maassa. Hyvä Google! :facepalm:
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
"Parhain" android luuri jota ei edes virallisesti myydä kuin muutamassa maassa. Hyvä Google! :facepalm:
Juu ymmärrän että voi olla hankalaa kun joutuu luurin tilaamaan Internetistä :)

Ja niitä maita on kuitenkin enemmän kuin "muutama", laskuoppikin kadoksissa Apple-käyttäjillä ;)
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Juu ymmärrän että voi olla hankalaa kun joutuu luurin tilaamaan Internetistä :)

Ja niitä maita on kuitenkin enemmän kuin "muutama", laskuoppikin kadoksissa Apple-käyttäjillä ;)
En tiedä monessa maassa se on tarjolla. Ei kiinnosta. Tiedän ainakin ettei Suomi ole yksi niistä ja ehkä ei sisällä edes Pohjoismaita.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
En tiedä monessa maassa se on tarjolla. Ei kiinnosta. Tiedän ainakin ettei Suomi ole yksi niistä ja ehkä ei sisällä edes Pohjoismaita.
Jep kannattaa perehtyä ennenkuin alkaa kommentoida niin tietäisit että on myynnissä mm Pohjoismaissakin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Onneksi rauta on kuitenkin parasta mitä puhelimeen nyt ylipäänsä on tarjolla ja OS toimii tökkimättä & hidastelematta. Tähän kun lisätään markkinoiden paras näyttö, loistava akunkesto ja kamera, niin ei jaksa App storessa näytettävien mainosten määrä harmitella. ;)
Tuossa jo aiemmin manasin iphone xr luurini.. viikko sitten siirrytty xiaomi 11T malliin ja suu korvissa vaihdon jälkeen. iOS16 toi XR luuriin ainakin kovasti tökkimistä ja lagia, akku hyvä jos päivän pärjäsi. Nyt tökkimiset poissa ja akku menee heittämällä koko päivän, meni myös metsäsäessä vaikka Trackerin paikannus kokoajan taustalla päällä. Ja tämä kaikki 199€ luurilla vs applen ryöstöhinnat.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Tuossa jo aiemmin manasin iphone xr luurini.. viikko sitten siirrytty xiaomi 11T malliin ja suu korvissa vaihdon jälkeen. iOS16 toi XR luuriin ainakin kovasti tökkimistä ja lagia, akku hyvä jos päivän pärjäsi. Nyt tökkimiset poissa ja akku menee heittämällä koko päivän, meni myös metsäsäessä vaikka Trackerin paikannus kokoajan taustalla päällä. Ja tämä kaikki 199€ luurilla vs applen ryöstöhinnat.
Mikähän lie ollut akun kunto? Itse saan +9 tuntia ”ruutuaikaa” (SoT) 13 Pro Maxilla. iOS 15 toimi tässä moitteetta ja samaten nyt iOS 16, joka on ollut käytössä jo ensimmäisestä developer betasta asti. Ei minkäänlaisia hidasteluja yhdessäkään versiossa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Xr on kuitenkin 4vuotta vanha malli. Akku ei varmasti enään pärjää uudelle puhelimelle, joten vertailu on sinänsä vähän kehno.
12 minissä myös ollut ios 16 ekasta public betasta nykyiseen 16.1 on mennyt sujuvasti, eikä lagittelua tai bugeja ole silmään osunut.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Xr on kuitenkin 4vuotta vanha malli. Akku ei varmasti enään pärjää uudelle puhelimelle, joten vertailu on sinänsä vähän kehno.
12 minissä myös ollut ios 16 ekasta public betasta nykyiseen 16.1 on mennyt sujuvasti, eikä lagittelua tai bugeja ole silmään osunut.
Kyseisellä XR:lläni ikää reilu 2v, akku 86%. Pyrin vertailussa ottamaan huomioon myös laitteiden hinnan. Esim tyttäreni osti juuri vielä 22 vuoden keväällä Telian tarjouksesta 399€ hintaan uuden XR:n kun kerran piri iluuri saada. Laitteella ikää nyt noin 6kk ja oletan nykyarvon olevan 200€ ellei jopa enemmän. Sinänsä 199€ hintainen Xiaomi 11T on ihan reilu vertailukohta.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Eikö näissä Xiaomeissa ollut jossain vaiheessa mainoksia ympäri käyttistä ja tietoturva oli mitä oli (lähettää koko Kiinaan dataa), että ovatko nämä ihan vertailukelpoisia? Kysyn kun en tiedä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Kyseisellä XR:lläni ikää reilu 2v
Öh? 2018 julkaistu puhelin, kyllä sillä ikää on.. En tiedä mistä oot ~pari vuotta vanhan puhelimen uutena ostanut. Itsellä iphone 12 pro max ja silläki on jo ikää, vaikka paljon tuoreempi laite. Toimii kyl oikein hyvin, ei siinä. Siitä nyt kuite viittin sanoa, että pari vuotta vanha.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Kyseisellä XR:lläni ikää reilu 2v, akku 86%. Pyrin vertailussa ottamaan huomioon myös laitteiden hinnan. Esim tyttäreni osti juuri vielä 22 vuoden keväällä Telian tarjouksesta 399€ hintaan uuden XR:n kun kerran piri iluuri saada. Laitteella ikää nyt noin 6kk ja oletan nykyarvon olevan 200€ ellei jopa enemmän. Sinänsä 199€ hintainen Xiaomi 11T on ihan reilu vertailukohta.
akun kestoa vertailtaessa tuo 6kk ikäinen vehjes toki on ihan kurantti.86% battery life rupeaa kuitenkin olemaan ehtoo puolella, joten siihen vertaaminen on melko turhaa IMO.
 
Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
61
Android puhelin voittaa varmasti vaakatasossa työskentelyn kun iphonen ei tue sitä ollenkaan;)
 
Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
61
Redmi Note 12 Discovery Edition tarjoaa huiman 210 watin pikalatauksen. Ominaisuus toimii kolmen pikalataussirun voimin. Ne täyttävät puhelimen 4300 milliampeeritunnin akun yhdeksässä minuutissa.

Miten kauan siihen iPhone lataukseen menekään?
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Redmi Note 12 Discovery Edition tarjoaa huiman 210 watin pikalatauksen. Ominaisuus toimii kolmen pikalataussirun voimin. Ne täyttävät puhelimen 4300 milliampeeritunnin akun yhdeksässä minuutissa.

Miten kauan siihen iPhone lataukseen menekään?
Enemmän minua ainakin kiinnostaa se akun kesto. Omalla käytölläni olen 13 PM:llä parhaimmillaan saanut ruutuaikaa yli yhdeksän tuntia, joten ei tarvitse joka päivä edes olla lataamassa.
 
Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
61
Enemmän minua ainakin kiinnostaa se akun kesto. Omalla käytölläni olen 13 PM:llä parhaimmillaan saanut ruutuaikaa yli yhdeksän tuntia, joten ei tarvitse joka päivä edes olla lataamassa.
Niin jos iPhone lataa kolme tuntii yöllä, sitä sitten kestää vaivaisen päivän käyttää. Android puhelimet on ihan yli vertaisia latauksessa ja käytön pituudessa!
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Niin jos iPhone lataa kolme tuntii yöllä, sitä sitten kestää vaivaisen päivän käyttää. Android puhelimet on ihan yli vertaisia latauksessa ja käytön pituudessa!
Alle 2h mun mielestäni kestää ladata 0 - 100% tuolla 20 W laturilla? Harvemmin tosin oma akku pääsee edes lähelle 0, joten puhelimen saa ladattua vaikka syödessä. Itse en muuten öisin puhelimia lataa, kun se ei käsittääkseni hirveän hyvää akulle tee… 1v2kk tällä luurilla ja akun kunto on 97%, tiedä sitten mitä se olisi jos tuota roikottaisi laturissa joka yö. Mitä noihin latausnopeuksiin tulee, niin hyvä että kehitystä saadaan, mutta silti tuo on yksi niistä asioista joilla ei ole itselleni pahemmin merkitystä puhelinta valittaessa.

Jos käytön pituudella tarkoitat akun kestoa, niin kyllähän iPhone on siellä kärkipäässä? Tässä joku random testi joka nyt tuli ensimmäisenä vastaan:Smartphones with the Longest Battery Life
Rog Phone 6 Pro ensimmäisellä sijalla ja 14 Pro Max toisena.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
271
Redmi Note 12 Discovery Edition tarjoaa huiman 210 watin pikalatauksen. Ominaisuus toimii kolmen pikalataussirun voimin. Ne täyttävät puhelimen 4300 milliampeeritunnin akun yhdeksässä minuutissa.

Miten kauan siihen iPhone lataukseen menekään?
Eri käyttäjille on tietysti eri asiat tärkeitä, mulle erittäin nopea lataus on vähän turhake. Tämä iphonen latausvauhti riittää mainiosti, pistää aamupalan ajaksi seinään ja sillä pärjää päivän.
 
Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
61
Eri käyttäjille on tietysti eri asiat tärkeitä, mulle erittäin nopea lataus on vähän turhake. Tämä iphonen latausvauhti riittää mainiosti, pistää aamupalan ajaksi seinään ja sillä pärjää päivän.
Tää turhake "pika lataus" kopioidaan varmaan muutaman vuoden päästä iPhoneen... Onko se silloin turhake.. Joka ei tietenkään ole mikään ilmainen... No aika näyttää
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Tää turhake "pika lataus" kopioidaan varmaan muutaman vuoden päästä iPhoneen... Onko se silloin turhake.. Joka ei tietenkään ole mikään ilmainen... No aika näyttää
Onhan tuo latausnopeus noussut myös iPhoneissa vuosien saatossa, ei tietenkään samassa tahdissa Androidien kanssa, mutta eikai se nyt mitään ”kopioimista” ole? Samalla tavallahan näitä yli tonnin luureja löytyy myös Android puolelta?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Niin jos iPhone lataa kolme tuntii yöllä, sitä sitten kestää vaivaisen päivän käyttää. Android puhelimet on ihan yli vertaisia latauksessa ja käytön pituudessa!
Harmi että ne parhaatkin android luurit on pilattu sillä androidilla :lol:

ainakin oleplussien akut tuntuu olevan finaalissa reilun puolen vuoden käytön jälkeen jo tuolla mikälie 60w pikalatauksella, joten sinänsä en kaipaile moisia kyllä itselleni.

10w langaton laturi hoitaa sillä välin kun nukun.
itsellä 12 mini joka lienee akkukestoltaan kehnoin modernimmistä. Tämän päivän statsit näyttää 4h4min SOT ja akkua jäljellä 50% näin 14,5h käytön jälkeen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
139
Vaihto iphone12 -> iphone14 pro enkä huomaa hirveästi eroa käyttökokemuksessa. Onko sitä nykyään niin puusilmä vai pitäisikö "tuntua" eroa?
Ihan samaa ihmettelin kun X vaihtui 13 Prohon… peruskäytössä ei mitään eroa.
Suummat huomattavat erot akkukestossa ja kamerassa, mutta enpä kyllä mitään ihmettä odottanut kun softa ihan sama.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 643
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom