Apple vs. Android väittely-/vertailu-/vääntöketju

Kyllä itse ottaisin Applen koska vain. On vaan niin kallis.
Androidissa huono puoli huono päivitystuki ja varsinkin omassa Nokiassa jokainen uusi isompi Android-päivitys rikkoo aina jotakin.
Ymmärrän siksi niitä, jotka eivät Androidiin halua koskea. Jos minulla olisi rahaa tuhansia, niin ostaisin varmaan heti Applen.

Eikai siihen tuhansia tarvitse? Käytettyjä on maailma pullollaan, ja 13 mallit on vielä vuosikausia täysin valideja vehkeitä jos tuliterän haluaa..

Kyllä itse ottaisin Applen koska vain. On vaan niin kallis.
Androidissa huono puoli huono päivitystuki ja varsinkin omassa Nokiassa jokainen uusi isompi Android-päivitys rikkoo aina jotakin.
Ymmärrän siksi niitä, jotka eivät Androidiin halua koskea. Jos minulla olisi rahaa tuhansia, niin ostaisin varmaan heti Applen.
Ihan hyvä se Androidin päivitystuki on monella valmistajalla siihen nähden mitä se on joskus ennen ollut.

Ihan hyvä se Androidin päivitystuki on monella valmistajalla siihen nähden mitä se on joskus ennen ollut.
On parempi, mutta esim. Nokiassa vain 3 vuotta.
Jos et osta ihan uutena, niin tukea voi olla esim. 1-2 vuotta, mikä on riittämätöntä. Sen takia tuo iPhone alkoi nyt kiinnostaa.
Äidilläni on tosin Samsung Galaxy S 2 Plus vieläkin ykkösluurina ja siinä on viimeisin päivitys varmaan 2016.

Puhelin toimii ok, joten ei raaskittu vielä päivitellä.

On parempi, mutta esim. Nokiassa vain 3 vuotta.
Jos et osta ihan uutena, niin tukea voi olla esim. 1-2 vuotta, mikä on riittämätöntä. Sen takia tuo iPhone alkoi nyt kiinnostaa.
Äidilläni on tosin Samsung Galaxy S 2 Plus vieläkin ykkösluurina ja siinä on viimeisin päivitys varmaan 2016.

Puhelin toimii ok, joten ei raaskittu vielä päivitellä.
Tästä omaa kokemusta. Samsung S8 ostettu loppuvuodesta 2017. Vuoden 18 alussa puhelimeen Android-päivityksenä viime vuonna esitelty uusin version. Vuoden 19 alussa seuraava versio ja sitten melkein 2 vuotta pelkillä tietoturvapäivityksillä neljä kertaa vuodessa. Jos tukeen tulee vuosi lisää niin ei sekään paljon ole tosiaan jos ei osta puhelinta ihan upouutena.

Testasin asian nyt itse taloudesta löytyneillä puhelimilla:

Galaxy S23 (2023):

iPhone 12 Pro (2020):

Moto G7 Plus (2019):

Jos S23 ei olisi työluuri, palauttaisin sen nyt takaisin. 4 vuotta vanha halpis (308€) Motorola tuottaa tässä tapauksessa käyttökelpoisemman kuvan :woot:
Tällainen pieni laatuongelma uudessa 1050€ puhelimessa. Kiertäisin kalliimmat Androidit kaukaa jos laadunvalvonta on tosiaan näin heikkoa...

Tällainen pieni laatuongelma uudessa 1050€ puhelimessa. Kiertäisin kalliimmat Androidit kaukaa jos laadunvalvonta on tosiaan näin heikkoa...

Se on taasen kiinni myös siitä mitä puhelimeltaan hakee.
Itselle ei esimerkiksi iOS sovi lainkaan, niin mitäpä sillä olisi väliä vaikka se iPhone keittelisi kahveet aamuksi, kun sen käyttö olisi lähinnä päivästä toiseen täynnä "no miksi helvetissä myt tätäkään ei voi tehdä" tai miksi tämäkin vaatii tällästä kiertotietä" tyylistä mutinaa.

Kyllä siihen varmaan tottuisi, mutta ei se silti omaan käyttöön sopisi läheskään niin hyvin kuin Android.
Jopa tuttavalta leikkikaluksi saatu Lumia istui käteen paremmin kuin iOS.
Joten aina ei tuo "kiertäisin kalliit Android luurit kaukaa" ole kovin validi neuvo.

Mul oli tässä testissä Pixel seiska ja 6a, mut kyl tää iPhone vaan vie joka suhteessa voiton omassa käytössä. Ei enää androideja tähän taloon, kiitos!

Mul oli tässä testissä Pixel seiska ja 6a, mut kyl tää iPhone vaan vie joka suhteessa voiton omassa käytössä. Ei enää androideja tähän taloon, kiitos!
Olisi kiva kuulla vähän enemmän. Nyt se kuulostaa lähinnä siltä, että olet vain tottunut käyttämään omenaa. Minulla on täysin päinvastainen kokemus ja syitäkin olen avannut täällä aiemmin.

Oma kokemus on, että suurimmalta osalta erot tulevat mieltymyksistä ja tottumuksista - ei siitä, kumpi on absoluuttisesti parempi.

En tiedä minkälaisia taikatemppuja ihmiset täällä haluaa puhelimillaan tehdä mutta ei mulle kertaakaan Androidin tai iOS:n kanssa sellaista tullut että on yhtä helvettiä käyttää ja miksi asiaa x ei voi tehdä jollain muulla tavalla. Samanlaista näppäilyä kummankin käyttiksen kanssa touhuilu oli ainakin silloin kun viimeksi käytin Androidia enemmän.

Muita syitä sitten löytyi iPhoneen palaamiselle ja siinä pysymiselle enemmän kuin tarpeeksi.

Räplään herätyskelloa iPhone 4s jos haluan iOS käyttää ja muuten kyllä pysyn Android maailmassa. Toivottavasti.

Sitä aina välillä pitää käydä kääntymässä pimeällä puolella että on kiva palata takaisin :giggle:
Juurikin näin. Pidän itseäni aika hc-puhelinnörttinä, sellainen 20 kpl erilaisia luureja kulkenut käsien kautta vuosien varrella. Androidin avoimuus ihastuttaa yhä samalla tavalla kuin Desire S kanssa vuonna 2011, mutta uutuudenviehätyksen haihduttua haikailee iPhonea takaisin koska se hoitaa perusasiat paremmin.

Paremmuus on pitkälti tottumuskysymys, mutta kummasti lähes kaikki miljonäärit ja muut hyväosaiset joille ostohinta ei ole ongelma käyttää iPhonea.

Juurikin näin. Pidän itseäni aika hc-puhelinnörttinä, sellainen 20 kpl erilaisia luureja kulkenut käsien kautta vuosien varrella. Androidin avoimuus ihastuttaa yhä samalla tavalla kuin Desire S kanssa vuonna 2011, mutta uutuudenviehätyksen haihduttua haikailee iPhonea takaisin koska se hoitaa perusasiat paremmin.

Paremmuus on pitkälti tottumuskysymys, mutta kummasti lähes kaikki miljonäärit ja muut hyväosaiset joille ostohinta ei ole ongelma käyttää iPhonea.
Mää laskin joku 180 luuria mutta se oli jo tosin joku vuosi sitten..

Iphone 5 jälkeen, on aina palattu omena leiriin näiden syrjähyppyjen jälkeen.

Aina ollut android käytössä, mutta voisi tulevaa iphonea jopa harkita, kun ilmeisesti ovat USB-C:llä varustettuja. Nyt käytössä S22 ultra ja akulta toivoisi enemmän kestoa. Ilmeisesti S23 ultrakin kyllä korjaa tuota ongelmaa, mutta iphoneissa tuntunut olevan aina omaa luokkaa.

Seuraava voisi olla taas vaihteeksi Android, kun nyt on iippone alla. Näyttölovesta en tykkää edelleenkään ja tuo "pilleri" taitaa häiritä itseä entistä enemmän.
Bonuksena anteroleiristä saa 120hz näytön ja kolme kameraa jos vertaa vaikka iphone 13/14.

Mutta jos loppuelämäksi pitäisi valita leiri, niin enpä tiedä, iphone ehkä?

Mamut ja pissikset tuntuu erityisesti suosivan täällä. Kolmen vuoden korottomalla osarilla ei ole iipparin osto kenellekään rahasta kiinni.
Osarilla tai ei, mutta tilastot kertovat jälleen kerran mikä on pelin henki: Top kympissä on kahdeksan eri iPhonea myydyimpien älypuhelinten joukossa. Hauskana kuriositeettina hintaluokassa $400 ja yli, Apple myy jokaista myytyä anteroa kohden kaksi iPhonea. Eli vahvistaa vanhaa viisautta: Android ei myy koska olisi hyvä, vaan koska se on halpa.

6CF7A300-4E16-46B4-A3D5-CEA13A754AF2.jpeg

Tällä on selkeä syy-yhteys-seuraamus myös devaajille sekä lisävarustemarkkinoille.

Osarilla tai ei, mutta tilastot kertovat jälleen kerran mikä on pelin henki: Top kympissä on kahdeksan eri iPhonea myydyimpien älypuhelinten joukossa. Hauskana kuriositeettina hintaluokassa $400 ja yli, Apple myy jokaista myytyä anteroa kohden kaksi iPhonea. Eli vahvistaa vanhaa viisautta: Android ei myy koska olisi hyvä, vaan koska se on halpa.

Tällä on selkeä syy-yhteys-seuraamus myös devaajille sekä lisävarustemarkkinoille.
Paras asiakas on se joka maksaa eniten ylihintaa. Tuo hölmöläisten hintaluokan myyntimäärien käyttäminen johonkin laitteiden paremmuusrankkaukseen on vähintäänkin mielenkiintoinen ratkaisu.

Eihän tuossa mitään paremmuuksia jaettu vaan top 10 myydyintä puhelinmallia. Tuo +400 taalaa oli lähinnä tilastoknoppi osoittamaan miten vähän lopulta noita vähänkään parempia anteroita myydään, vaan 90% on sitä alle parin sadan paskoo.

Viimeksi muokattu:
Eihän tuossa mitään paremmuuksia jaettu vaan top 10 myydyintä puhelinmallia. Tuo +400 taalaa oli lähinnä tilastoknoppi osoittamaan miten vähän lopulta noita vähänkään parempia anteroita myydään, vaan 90% on sitä alle parin sadan paskoo.
No ei sitten kannata kirjoittaa asioita joita ei tarkoita, tulee herkästi väärinymmärryksiä.

Androidista ei ole pakko maksaa +400, laskee luonnollisesti kalliiden mallien myyntiä.

Avaatko vähän mihin viittaat?
" Android ei myy koska olisi hyvä, vaan koska se on halpa. " Olisiko niin, että 90%:lle käyttäjistä se 300€ Pixel 6a tai muu vastaava olisi hyvä? Eli halpa android myy, koska on hyvä ja hintansa arviosta loistavalla hintalaatusuhteella - siinä missä kalliimpi on hirveän huonolla hintalaatusuhteella hyvä.

" Android ei myy koska olisi hyvä, vaan koska se on halpa. " Olisiko niin, että 90%:lle käyttäjistä se 300€ Pixel 6a tai muu vastaava olisi hyvä? Eli halpa android myy, koska on hyvä ja hintansa arviosta loistavalla hintalaatusuhteella - siinä missä kalliimpi on hirveän huonolla hintalaatusuhteella hyvä.
Riippuu mistä ihmisryhmittymästä (tai kehitysmaasta) yrität hakea ihmisiä joille 300 euron kampe olisi hyvä/mieleinen. Hyvyys ja paremmuus ovat subjektiivisia määreitä, tarkoittaa, että jokaisella on oma polkunsa mitä pitkin kulkea, esittää itselleen kysymykset, vaatimukset ja määreet. Edelleen, halpa Android myy koska se on halpa ja toisaalta kalliimmat anterot eivät ole houkuttelevia monenkaan mielestä koska: eivät erotu ehkä oleellisesti, esim. Android paskoo käyttäjäkokemuksen monen mielestä hintalapusta huolimatta, järjestään tyylittömiä Designeja ja materiaaleja, päivitystuki jne. Eli taas mennään subjektiivisen puolelle mitä kukin arvostaa/vihaa/sietää jne. Myydyimmät puhelimet top 10 on sinänsä mielenkiintoinen työkalu, että se niin selkeästi tuo tämän ilmi. Jos siis joku hakee hyvää hinta-laatusuhdetta ja budjetti on asetettu alle 400 euroon, näiden subjektiivisten määreiden jälkeen kuluttaja tekee ratkaisunsa todennäköisesti tietoisena siitä, että valinta on kompromissi ja lopulta hintalappu on määräävin tekijä kunhan tietyt asiat ovat jollain tasolla.

Miksi häneltä jää kalliimmat laitteet valitsematta? Ei ehkä näe lisäarvoa lisäeuroille, ei ehkä tiedä edes eroista jne. Eli taas kerran, otetaan joku jonka hinta on kipurajan sisällä. Eli edelleen, anterot myyvät koska tarjoavat kamppeita ei niin halukkaille maksajille.

Miksi häneltä jää kalliimmat laitteet valitsematta? Ei ehkä näe lisäarvoa lisäeuroille, ei ehkä tiedä edes eroista jne. Eli taas kerran, otetaan joku jonka hinta on kipurajan sisällä. Eli edelleen, anterot myyvät koska tarjoavat kamppeita ei niin halukkaille maksajille.
Ei vaan se 300€:n puhelin on jo hyvä. Päivitystukikin usein väh 4v, jos vähän valkkailee ostaessa.

Se hyvyys on edelleen subjektiivinen käsite. Toisen hyvä on toiselle paska ja toisinpäin. En kyllä ihan heti näkisi, että lähtisi jostain kolmensadan Antero mukaan vaikka olen ostanut elämäni aikana useita näitä romuja ihan vaan että näkee omin silmin että on etuoikeutettu kun ei tarvitse pakosta käyttää. Kannattaa aina ostaa kamppeita jotka ovat mieluisia, on sitten kyse autoista, puhelimista, tableteissa, tietokoneista, kameroista, konsoleista jne.

Ei ihan heti tulisi mieleen ostaa tonnin iphonea, kun se ei eroa radikaalisti halpis anteroista. Yhtälailla saa somet selattua ja kuvia räpsittyä. Gsm arenasta kurkkasin iphone 14.

Viimeksi muokattu:
itse en ottaisi iPhonea vaikka huomenna notaari tulisi oven taakse ja sanoisi että, sukuni häpeämä ja piilottama fortune 500 tason miljardi omaisuuden kerännyt setäni on kuollut ja hän testamenttaisi koko omaisuutensa minulle.
joka kerta kun on pitänyt iOS puolen laitteita hypistellä, on ollut olo kuin olisi yrittänyt kiivetä rasvattua lyhtypylvästä perse edellä ylöspäin.

juu onhan ne iPhonet nopeita ja sulavia käyttää, mutta ei tälläselle ikänsä pc puolella olleelle tuo iPhonen rajoittunut käyttöjärjestelmä uppoa sitten millään.

Ei ihan heti tulisi mieleen ostaa tonnin iphonea, kun se ei eroa radikaalisti halpis anteroista. Yhtälailla saa somet selattua ja kuvia räpsittyä. Gsm arenasta kurkkasin iphone 14.
Pystyy varmasti, mutta lähes kaikessa saat tinkiä laadusta ja nopeudesta...

Mitä "halpis anteroa" vertaat iPhoneen? Aiemman viestin perusteella olet ilmeisesti katsonut Gsm arenasta iPhone 14 speksit. Perustuuko väitteesi niihin?
Nämä arvostelur kun lukee eivät erot ole järisyttäviä.

Nyt vähän aikaa ollut käytössä iPhone 13 mini. Vaihdoin androidista ihan siksi, että tuo on aikalailla ainoa myynnissä oleva oikeasti vähän pienempikokoinen puhelin, jotain kiinan ihmeitä lukuunottamatta.

Pienen totuttelun jälkeen iOS tuntuu kyllä ihan mukavalta käyttää. En ole omistanut ennen iPhonea, mutta tämä on oikeastaan herättänyt yllättävänkin vähän tunteita. Lähinnä tässä on tullut todettua, että iOS on myös ihan toimiva. Pidän Androidin avoimmuudesta, mutta koska en tee puhelimella mitään kovin ihmeellistä niin tuolla ei ole käytännössä henkilökohtaisesti juurikaan merkitystä.

Nämä arvostelur kun lukee eivät erot ole järisyttäviä.

Olisiko erot juuri sen järisyttävämmät vaikka Galaxy S23 ja Pixel 6A:n kohdalla? Tämä on kuitenkin Apple vs. Android, eikä halpa vs. kallis lanka.

Kerrotko missä asiassa iPhonen käyttöjärjestelmä rajoittaa sinua?
Noh alkuun voi sanoa ettei edes raudan puolesta menisi iPhone jatkoon, samasta syystä ettei esimerkiksi Oneplussan tai Googlen laitteet ole myöskään tänne eksyneet, eli tallennustilan laajentamisen puuttumisen takia.
ei se itse laajentamisen puute ole se pääasia, vaan se että saa halutessaan mediat luurista toiseen vain vaihtamalla kortin toiseen luuriin.

ja mitä itse käyttöliittymään ja softaan tulee, itselle riittää jo se ettei PowerAmp Equalizer sovellus ole saatavilla iPhonen rajojen takia. itse olen tykännyt kun tuo pystyy muokkaamaan kuulokeäänen kutakuinkin kaikissa sovelluksissa haluamaani suuntaan.
itse käyttöliittymässä hiertää se typeryys, että esimerkiksi kamera sovelluksen asetukset on tungettu väkisin itse Asetukset sovelluksen taakse. eli ole kamerassa ja huomaa haluavasi vaihtaa jotain asetusta.
poistu kamerasta, avaa asetukset, etsi sieltä jostain kameran asetukset ja tee muutokset.
palaa kameraan ja totea ettei ne olleet mieleen ja palaa kohtaan 1.

mites muuten musiikin ja muiden vastaavien siirto koneelta iPhoneen ja takaisin.
joko riittää pelkästään usb koneen ja iPhonen väliin ja copy paste file explorerin kautta windows puolella, vai vieläkö pitää kantaa iTunes kikkaretta mukana?
ja en siis laske sitä että voisin maksaa Applelle x määrä euroja kuussa iCloudista ja siirtää tiedostot sinne ja sieltä kännyyn ja sama toisinpäin.

ja vieläkö iOS elää mobiilinetin osalta USA aikaa, vai voiko kaikki samat asiat mitä voit tehdä Wifi verkon kautta, tehdä myös 4G/5G verkossa. kuten esimerkiksi järjestelmäpäivitykset tai isot ohjelmalataukset.

ymmärrän että tämä suomen rajattomat mobiilinetit kaikille malli, ei ole kovin laajasti maailmalla ikävä kyllä käytössä. mutta kummasti Android puolella ei tarvitse arvuutella onnistuuko asian x tekeminen, vain koska käytössä on 500mb rajaton 5G yhteys 100mb rajattoman wifi yhteyden sijaan.

toki hammasta purren monen noista yli pääsisi, mutta PowerAmp playerin ja PowerAmp Equalizerin puuttumisen takia olisi kuitenkin kannettava Android luuria musiikkisoittimena. joten ei jatkoon.

niin ja tietty pakkohan sitä on pitää käytössä pinkkiä cursive Comic Sans fonttia. itse asiassa olen katsellut roottauksen perään, jotta voisi puukottaa Å,Ä ja Ö pisteet ja ympyrät pieniksi pinkeiksi sydämiksi. sillä onhan tuo nyt ihan perus vaatimuksena puhelimen ostolle.:love:

mites muuten musiikin ja muiden vastaavien siirto koneelta iPhoneen ja takaisin.
joko riittää pelkästään usb koneen ja iPhonen väliin ja copy paste file explorerin kautta windows puolella, vai vieläkö pitää kantaa iTunes kikkaretta mukana?
ja en siis laske sitä että voisin maksaa Applelle x määrä euroja kuussa iCloudista ja siirtää tiedostot sinne ja sieltä kännyyn ja sama toisinpäin.
Onnistuu. omena miehet toki käyttää airdroppia, mille ei oikein vastinetta ole androidille saatu vieläkään, siellä tykätään piuhoista paljon enemmän.

Omassa ystäväpiirissäni en tunne yhtään joka vielä haluaisi kannella mukana jotain mp3sia, toki jotain täysin marginaali musiikkia ei välttämättä löydy suoratoistoista, mutta kyllähän koko musiikkikirjaston mukana kantelu on melko 2000 lukua.

Powerampin ios-kikkareesta, saanee syyttää ohjelman kehittäjää.

ja vieläkö iOS elää mobiilinetin osalta USA aikaa, vai voiko kaikki samat asiat mitä voit tehdä Wifi verkon kautta, tehdä myös 4G/5G verkossa. kuten esimerkiksi järjestelmäpäivitykset tai isot ohjelmalataukset.
Ei tarvitse wifiä.

Noh alkuun voi sanoa ettei edes raudan puolesta menisi iPhone jatkoon, samasta syystä ettei esimerkiksi Oneplussan tai Googlen laitteet ole myöskään tänne eksyneet, eli tallennustilan laajentamisen puuttumisen takia.
ei se itse laajentamisen puute ole se pääasia, vaan se että saa halutessaan mediat luurista toiseen vain vaihtamalla kortin toiseen luuriin.
Tallennustilan laajentamisen puute on ongelma, mutta sitten se ei olekaan ongelma? Mediat on varsin helppo kopioida toiseen puhelimeen. Siihen on erillisiä ohjelmia. Tai sitten voit vaan ottaa koko iPhonesta backupin ja saat sen imagen suoraan uuteen luuriin, jolloin tallessa säilyy niin ohjelmat kuin mediatkin. Näin voit "jatkaa" puhelimen käyttöä kuten vanhassa, vaikka laite vaihtuisikin. Lisäksi nuo SD-kortit ovat aika helppoja korruptoitumaan, joten datan häviämisen riski on suuri.

ja mitä itse käyttöliittymään ja softaan tulee, itselle riittää jo se ettei PowerAmp Equalizer sovellus ole saatavilla iPhonen rajojen takia. itse olen tykännyt kun tuo pystyy muokkaamaan kuulokeäänen kutakuinkin kaikissa sovelluksissa haluamaani suuntaan.
itse käyttöliittymässä hiertää se typeryys, että esimerkiksi kamera sovelluksen asetukset on tungettu väkisin itse Asetukset sovelluksen taakse. eli ole kamerassa ja huomaa haluavasi vaihtaa jotain asetusta.
poistu kamerasta, avaa asetukset, etsi sieltä jostain kameran asetukset ja tee muutokset.
palaa kameraan ja totea ettei ne olleet mieleen ja palaa kohtaan 1.
Kamera-ohjelmassa on kyllä vaikka minkälaiset säädöt suoraan valittavissa. Osaatko antaa esimerkin jostain asetukseta johon en pääse käsiksi suoraan Kamera-ohjelmasta?

Viimeksi taisin siirrellä ihan vain drag'n dropilla musafilejä puhelimeen, niin macOS:ssä kuin Windowsissakin.

Tuossa huomaaa kuinka syvältä ko. putiikki on. Tosin samalla ihaltavaa ja innovatiivistä tulovirtojen suunnitelua.
Valitettavasti tälläiset kikkailut ovat aiheuttaneet jo ajat sitten ,sen että ovat saaneet ikusen bannin Vepaston tiluksille. Hieno firma ja hienot tuotteet , mutta ei minulle.

Edit, olin vastaavinani johonkin viestiin lataustehoista, mutta oliko joku hiton vanha viesti ja nyt tämä viestini tupsahti tänne....olkoot.....vastustan Applea silti, oli asia sitten mikä tahansa :)

Viimeksi muokattu:
Onnistuu. omena miehet toki käyttää airdroppia, mille ei oikein vastinetta ole androidille saatu vieläkään, siellä tykätään piuhoista paljon enemmän.
Androidilla vastaavan asian hoitaa lähijakaminen toiminto. Tämä siis ainakin Android laitteiden välisellä jakamiselle.

Androidilla vastaavan asian hoitaa lähijakaminen toiminto. Tämä siis ainakin Android laitteiden välisellä jakamiselle.
Ja vaikka ei nyt automaattisuudellaan ja helppoudellaan pääse airdropin tasolle.
Niin toki myös heille joille tulee nirhaumia tai syyhy, usb kaapeliin koskemisesta.
Niin toki voi esimerkiksi käyttää FTP serveriä koneen ja kännyn välisiin siirtoihin.
Mutta toisin kuin Apple jolla Lightning portti on jämähtänyt sinne usb 2.0 tasolle.
Android puolella on siirrytty usb 3.0 aikaan, joten vaikka meillä menisi ylimääräinen sekunti/kaksi laittaa kaapeli kännyyn.
itse siirto tapahtuu nopeasti ja kätevästi.

en siis ole väittämässä että iOS laitteet olisi täyttä ser-romua, kunhan vain totesin miksi omalta osaltani ei tulisi paljoa käyttöä iPhonelle, ei vaikka uusimman Pro Max mallin isoimmalla muistilla saisin ilmaiseksi käteen.

Pitää varmaan kokeilla uudelleen onnea iphonen kanssa, jos sais luovuttua kahden puhelimen taktiikasta kun firman luuri tuli vanhaksi ja sain tuoreemman kalikan tilalle. Vanha oli iphone 11 ja uusi paria pykälää uudempi 13. Vois vähän säästää rahaa käyttämällä tätä daily driverina kun oma liittymä maksaa kuitenkin noin pari kymppiä kuussa ja tuppaa luurit vaihtumaan noin vuoden välein, ja firmalta saa luurin sekä liittymän 20 euron verotusarvolla kuussa. Sit on toki tämä toinen puoli että työpaikalla osa tiloista on sellaisia ettei omaa luuria saa edes viedä sinne niin kahden luurin (ja liittymän) taktiikka aiheuttaa välillä harmaita hiuksia ja säätöä sekä tavoitettavuusongelmia.

Ensifiilikset uudesta luurista versus vanha on ihan positiiviset. Verrattuna 11 malliin Design on tuotu tälle vuosikymmenelle (tai miten sen ottaa, täähän oikeastaan muistuttaa paljon jopa vanhaa 5S:ää joka on yks mun all time suosikeistani puhelin-designin saralla), ja malli on nyt huomattavasti miellyttävämpi rungon muotoilusta kapeampaan kameraloveen ja suurempaan screen-body ratioon sekä pienempään painoon. Tää hitusen keskiverto android-luureja pienempi koko on itse asiassa ihan miellyttävä näppituntumalta, ja varmasti tämä kulkee esim lenkillä taskussa mukavammin kuin Nothingin Phone(1) jota olen käytellyt viime kesästä saakka, se on nimittäin jo aika halko kokoluokaltaan. Tän 13 koko on just sen verran pienempi, että tää pysyy hyppysissä paremmin ja yhden käden käyttö on useimmiten sujuvaa, toisin kuin 11 kanssa oli. Muuten nyt lyhyen näpyttelyn perusteella luuri tuntuu toimivan ihan jouheasti vaikka rammia onkin aika vaatimattomasti (4GB) nykyiseen luuriin verrattuna.

Käyttiksenä ios on kehittynyt aika paljon edellisestä yhteiselokokeilusta kolme vuotta sitten, joten katsotaan mitä tästä tällä kertaa tulee. Applella on nämä omat tapansa toteuttaa asioita eikä ne mun mielestä monesti ole se paras tapa, mutta ehkä pitää taas antaa tälle mahdollisuus ja katsoa kuinka alkaa sujumaan. Nyt kuitenkin löytyy mm. Widget-tuki sekä järkevä lukitusnäyttö niin pari isoa ongelmaa on korjattu.

Ostin ekan Android-puhelimen 2012, ja vikan 2022. Hommasin nyt alesta iPhone 14:n, ja tää on kaikessa huimasti parempi kuin aikaisemmat Android-rävellykset. Oli vaikea uskoa että Apple tekee asiat niin paljon paremmin, kun kaikki dissaa Applea muka paskana. Ostin siis iPhonen kylmiltään, en ole ikinä missään sellaisia käyttänyt, en edes firmojen esittelytiskeillä. Mikä tärkeintä, tässä ei ole Googlea mukana pilaamassa asioita.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
206 145
Jäsenet
64 445
Uusin jäsen
Xeli

Hinta.fi

Ylös Bottom