Apple TV+ 1.11.2019

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 185
Apple TV:llä on erittäin viihdyttävä futismaailman sijoittuva sarja Ted Lasso. Vaikka futis ei kiinnosta, mutta tuosta tulle hiton hyvä fiilis kelle tahansa., tykkäsit futiksesta tai et. Silleei vaan voi mitään. Tosin ei mikään dokkari.
Hyvä pointti. Futis kyl kiinnostaa, mut sarja on siltikin ihan loistava. Parasta hyvänmielen huumoria vuosiin. Jos taas harhaillaan, niin baseball ja "money ball" -leffa; Baseballia ei oo tullu koskaan seurattua (muuten kuin amerikkalaisissa sarjoissa ja elokuvissa), mut onhan se leffa hyvä.

Pitänee antaa mahis tolle the dynastyllekkin joskus siis, vaikka dokkari onkin. Ei mulla kyl messi-dokkarikaan kiinnosta. Pele-kirja junnuna tuli kuite luettua.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 913
Rönsyillään lisää. Dokkari mutta ei apple tv:lla. Welcome to Wrexham. Futismaailman sijoittuva dokkarisarja, kaukana dynastiasta
,mutta intohimoinen tarina menestykseen pyrkimisen vaikeudesta. Taas kerran, ei tarvii olla futisfani kun tyohon tykästyy. Isoja tunteita ja tarinoita. Ja tietysti omistajakaksikko luo oman mausteensa mukaan. Tosielämän Ted Lasso fiilistä ja isoa draamaa.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
815
Rönsyillään lisää. Dokkari mutta ei apple tv:lla. Welcome to Wrexham. Futismaailman sijoittuva dokkarisarja, kaukana dynastiasta
,mutta intohimoinen tarina menestykseen pyrkimisen vaikeudesta. Taas kerran, ei tarvii olla futisfani kun tyohon tykästyy. Isoja tunteita ja tarinoita. Ja tietysti omistajakaksikko luo oman mausteensa mukaan. Tosielämän Ted Lasso fiilistä ja isoa draamaa.
Vaikka Ted Lassoa onkin tullut pari kautta katseltua, niin ei se mielestäni niin hyvä sarja ole mitä hehkutetaan. Ei ole missään vaiheessa vienyt mukanaan, vaan jakso silloin tällöin tullut katseltua.
Sen sijaan tuo Welcome to Wrexham (joka löytyy Disney+) putosi oikein hyvin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 185
Vaikka Ted Lassoa onkin tullut pari kautta katseltua, niin ei se mielestäni niin hyvä sarja ole mitä hehkutetaan. Ei ole missään vaiheessa vienyt mukanaan, vaan jakso silloin tällöin tullut katseltua.
Sen sijaan tuo Welcome to Wrexham (joka löytyy Disney+) putosi oikein hyvin.
Kaikkia ei voi miellyttää. Siis onhan siinä aika räikeitäki hahmoja, jotka ei kaikille varmasti uppoa. Mut jos sisään pääsee, nii niitä harvoja sarjoja, jotka antaa vaa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 144
Pakko tähän keskusteluun kommentoida, että Ted Lasso ja Welcome to Wrexham kannattaa ehdottomasti katsoa vaikka futis ei kiinnostais yhtään. Molemmat todella hyviä ja viihdyttäviä sarjoja myös tällaisella "ei pätkääkään penkkiurheilijalle" jota futis ei kiinnosta lainkaan.

Lasso on parasta draama-komediaa viime vuosikymmeneen televisiossa ja Wrexhamia katsoo ihan vaan siksi että näkee miten se pähkähullu yritys etenee, sehän reality/dokkari siitä kun Ryan Reynolds ja Rob McElhenny osti ko. futisseuran ja lähti kehittämään sen toimintaa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
655
Rönsyillään lisää. Dokkari mutta ei apple tv:lla. Welcome to Wrexham. Futismaailman sijoittuva dokkarisarja, kaukana dynastiasta
,mutta intohimoinen tarina menestykseen pyrkimisen vaikeudesta. Taas kerran, ei tarvii olla futisfani kun tyohon tykästyy. Isoja tunteita ja tarinoita. Ja tietysti omistajakaksikko luo oman mausteensa mukaan. Tosielämän Ted Lasso fiilistä ja isoa draamaa.
Viimeisin kausi oli kyllä hyvä Wrexhamissa, mutta parempia fudissarjoja löytyy mielestäni Amazonilta. Tai Sunderland til I die oli alkuperäinen netflixistä ja kaksi ensimmäistä kautta huippuja. Wrexham näyttää kyllä nyt paljon paremmalta kun omistajakaksikkoa alkoi kiinnostaa aihe, mutta ensimmäinen kausi oli kyllä hämmentävä siinä mielessä kuinka vähän siinä oli fudismanagerointia ja projekti tuntui täysin irralliselta ainakin Ryanille.

Täällä on kyllä aika tiukka moderointi rönsyilyn suhteen, mutta ei toi (meidän) keskustelu liikaa lähtenyt aiheesta mielestäni MoA:sta. Tai pitäisi syyttää siitä ennemminkin, että meni chattailyksi.

Ted Lasso oli ihan super hyvä. Kaikki joille olen suositellut ovat tykänneet siitä. Ironisesti vähiten sitä suosittelisin fudisihmisille tai paljon tulee sellaisia, että olisitte hitto palkanneet edes yhden sellaisen tuotantoon. Tai ottavat paljon vapauksia sen suhteen. Se on ennemmin draamakomedia, jossa fudis sattuu olemaan taustalla ja rakennettu sen varaan kuinka jenkkifudiksen valmentaja tulee valmentamaan englannin parhaan liigan joukkuetta. Paljon naurua kulttuurieroista ja väärinymmärryksistä, mutta äärimmäisen hyvähenkinen ja sellainen feelgood sarja, että on ansainnut kaikki kehunsa.

Pitänee katsoa toi Dynasty kanssa, vaikka lajia ei ole ikinä tullut seurattua.

Pidin muuten hiton paljon New Look sarjasta. Vähän veikkaan, että ensimmäinen kausi on ylivoimaisesti paras ja jotenkin jopa ihmettelin miten se on ylipäänsä tarkoitettu useampi kausiseksi. Ensimmäinen kausi siis kertoo käytännössä "rikkaiden ja seksikkäiden" ajasta toisen maailmansodan Ranskasta natsimiehityksen aikana huippunäyttelijöiden tähdittämänä. Olisin äärimmäisen yllättynyt jos toinen kausi pääsee edes lähelle ensimmäisen tasoa kun oletettavasti ollaan enemmän muodin maailmassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 114
Täällä on kyllä aika tiukka moderointi rönsyilyn suhteen, mutta ei toi (meidän) keskustelu liikaa lähtenyt aiheesta mielestäni MoA:sta. Tai pitäisi syyttää siitä ennemminkin, että meni chattailyksi.
Kunpa vain kerkeisivät joka paikkaan. Ei liene raportoitu. Tuhat juupaseipäs viestiä tässä ketjussa Apple (laite) on kakka ja kallis striimaukseen, eipä ole kun kaikki toimii, no mutta se on kallis. Ei ole. Onpas.

Itselläni meni nuo Masters Of Airit kommentit ohi, kun en halua spoilaantua. En tiedä olisinko, mutta ne spoiler tägit on olemassa.

Tämä ei missään nimessä ollut juuri sinulle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 185
Tuhat juupaseipäs viestiä tässä ketjussa Apple on kakka ja kallis striimaukseen, eipä ole kun kaikki toimii, no mutta se on kallis. Ei ole. Onpas.
Joo, noi on turhia. Varsinki eräs keskustelija tykkää aina laittaa levyn uudelleen soimaan vähän väliä, kuinka apple on sitä ja tätä ja se ja tämä..

Itselläni meni nuo Masters Of Airit ohi, kun en halua spoilaantua. En tiedä olisinko, mutta ne spoiler tägit on olemassa.
Itselläki viimeiset kolme jaksoa katsomatta, ku primevideolla oon jumittunut toiseen sarjaan. Vähän tahallaan jätin, ku selkeesti muuttu tarina erillaiseksi. Tullee katsottua putkeen sopivalla hetkellä. Oon kyl tykänny kuite, vaikka odotukset oli pirun korkeella. Ei mitää erikoista, mut ei todellakaa surkeeta.

Tämä ei missään nimessä ollut juuri sinulle.
Ai mulle vai? /s
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
655
Kunpa vain kerkeisivät joka paikkaan. Ei liene raportoitu. Tuhat juupaseipäs viestiä tässä ketjussa Apple (laite) on kakka ja kallis striimaukseen, eipä ole kun kaikki toimii, no mutta se on kallis. Ei ole. Onpas.

Itselläni meni nuo Masters Of Airit kommentit ohi, kun en halua spoilaantua. En tiedä olisinko, mutta ne spoiler tägit on olemassa.

Tämä ei missään nimessä ollut juuri sinulle.
Arrhhh. Olen käyttänyt lukuisia kertoja "Tämä ei ole sinulle", kun ei ole ollutkaan, mutta kun omalle kohdalle sattuu, niin sen ottaa heti henkilökohtaisesti.

Tämä viestikin on toki täysin turha, mutta mielestäni ei ollut keneltäkään mitään spoilereita itse sarjasta (Masters of Air), mutta en ole välttämättä lukenut kaikkia. Tai itse spoilasin ensimmäistä jaksoa jonkun verran, mutta vaikea nähdä kenenkään spoilaantuvan siitä.. Sotasarjaa/elokuvaa pitää melkein tarkoituksella spoilata jos haluaa spoilata (kuka kuolee ja kuka ei).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 185
Mielestäni ei ollut keneltäkään mitään spoilereita itse sarjasta (Masters of Air), mutta en ole välttämättä lukenut kaikkia. Tai itse spoilasin ensimmäistä jaksoa jonkun verran, mutta vaikea nähdä kenenkään spoilaantuvan siitä.
Pieniä spoilereita on ollut, mut ei mitään paljastavaa. En nyt tiiä voiko edes spoilereiksi kutsua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 114
Arrhhh. Olen käyttänyt lukuisia kertoja "Tämä ei ole sinulle", kun ei ole ollutkaan, mutta kun omalle kohdalle sattuu, niin sen ottaa heti henkilökohtaisesti.

Tämä viesti on täysin turha.

Mielestäni ei ollut keneltäkään mitään spoilereita itse sarjasta (Masters of Air), mutta en ole välttämättä lukenut kaikkia. Tai itse spoilasin ensimmäistä jaksoa jonkun verran, mutta vaikea nähdä kenenkään spoilaantuvan siitä.
Ei. En ole lukenut niitä Masters Of Air juttuja ollenkaan, niin en edes tiedä oletko niitä kommentoinut :)

Tai kukaan muukaan varsinaisesti spoilannut. Pistän ignoren päälle, kun näkyy edes jotain sarjasta mitä en ole vielä nähnyt. Kommenttini oli enemmän tuohon moderointi kommenttiin
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 185
Ei. En ole lukenut niitä Masters Of Air juttuja ollenkaan, niin en edes tiedä oletko niitä kommentoinut :)

Tai kukaan muukaan varsinaisesti spoilannut. Pistän ignoren päälle, kun näkyy edes jotain sarjasta mitä en ole vielä nähnyt. Kommenttini oli enemmän tuohon moderointi kommenttiin
No et ole mitää missannut, lähinnä kommentteja nimimerkkien mielipiteistä ko. sarjaa kohtaan ja useampaan kertaan keskustelu rönsyillyt BoBiin ja Pacificiin. Juonenkäänteitä ei ole kukaan, ainakaa ilman spoiler-tageja, maininnut. Jos olisin sinä, niin ehkä ensin katsoisinki ton hanksin kertoman dokkarin (the bloody hundreth), niin pääsee tunnelmaan?

e: jaa, mutta oonkoha mieki ignoressa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 114
No et ole mitää missannut, lähinnä kommentteja nimimerkkien mielipiteistä ko. sarjaa kohtaan ja useampaan kertaan keskustelu rönsyillyt BoBiin ja Pacificiin. Juonenkäänteitä ei ole kukaan, ainakaa ilman spoiler-tageja, maininnut. Jos olisin sinä, niin ehkä ensin katsoisinki ton hanksin kertoman dokkarin (the bloody hundreth), niin pääsee tunnelmaan?

e: jaa, mutta oonkoha mieki ignoressa :D
Et ole. Tulee aina vain varmisteltua spoilerien varalta. Ei ole väliä ketjusta, kun vain kiinnostavasta sarjasta (missä en ole tahdissa) näkyy jotain kommenttia, niin yritän kelata ohi, kun on aina se spoilauksen ”pelko”.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
655
Lajin suurin dynastia.
"Well Tom, you had pretty good year"

Brady on varmaan kaikkien aikojen urheilija. Nimenomaan sen takia, että periaatteessa Average Joesta, ei mitenkään poikkeuksellisen lahjakkaasta ihmisestä, tulee kaikkien aikojen pelaaja kovalla työllä ja omistautumisella (ja helvetinmoisella tuurilla joka näyttää melkein tähtiin kirjoitetulta).

On ollut Dynasty loistava. Kiitos vinkistä teille!
Yleensä teen sudokuja tai surffailen samalla kun katson jotain sarjaa vaihtelevalla keskittymiskyvyllä itse ohjelmaan, mutta just sillä tavalla mukaansatempaava, että tajuaa vasta parin jakson jälkeen, ettei ole tehnyt mitään muuta samalla.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
288
Vaikka Ted Lassoa onkin tullut pari kautta katseltua, niin ei se mielestäni niin hyvä sarja ole mitä hehkutetaan. Ei ole missään vaiheessa vienyt mukanaan, vaan jakso silloin tällöin tullut katseltua.
Sen sijaan tuo Welcome to Wrexham (joka löytyy Disney+) putosi oikein hyvin.
Mainitsemistasi sarjoista en ole kumpaakaan katsonut, mutta viime aikoina tullut nähtyä muutamakin tv- sarja joista on pitänyt katsoa 5 tai jopa 7 jaksoa että alkoi sarja avautumaan ja myös uppoamaan. Tämä tietenkin haastavaa jos alkuasetelma jo sellainen ettei kiinnosta.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
607
Tätä kyllä hieman kyseenalaistan. Minulla on Chromecast 4k ja CCwGTV ja molemmilla tuntuu olevan jotain ongelmia fps:n kanssa. Videoissa tapahtunee jotain frame droppia tms, jos katson samaa videota television omalla sovelluksella niin kuva on sulavampi. Tällä hetkellä myös CCwGTV:ssä on myös ongelmia HDR:n toistamisen kanssa, tainnut olla jo yli vuoden eikä Google ole vieläkään viitsinyt asiaa korjata. Jotta tämä ei nyt menisi täysin off-topiciksi, niin osaisiko joku kommentoida miten on asian laita Apple TV -boksilla? Toistuuko HDR ja DV ongelmitta, sekä tukeeko content framerate matchingia 24, 25 ja 30fps videoille niin että kuva on sulava? Hieman kiinnostaisi kokeilla tuota boksia kun on nuo Googlen laitteet alkaneet vituttaa.
Itsellä myös CCwGTV eikä sitä tule käytettyä, koska framerate matching puuttuu. Uskomatonta, mutta totta. Minulla on myös Chromecast 4K ja siinä Plex osaa framerate matchingin ongelmitta, joten sitä tulee käytettyä.

---

Masters of the air parani loppua kohden ja oli hyvä kokonaisuus.

Myös aiemmin mainittu Tom Hanksin Greyhound oli hyvä leffa.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
815
"Well Tom, you had pretty good year"

Brady on varmaan kaikkien aikojen urheilija. Nimenomaan sen takia, että periaatteessa Average Joesta, ei mitenkään poikkeuksellisen lahjakkaasta ihmisestä, tulee kaikkien aikojen pelaaja kovalla työllä ja omistautumisella (ja helvetinmoisella tuurilla joka näyttää melkein tähtiin kirjoitetulta).

On ollut Dynasty loistava. Kiitos vinkistä teille!
Yleensä teen sudokuja tai surffailen samalla kun katson jotain sarjaa vaihtelevalla keskittymiskyvyllä itse ohjelmaan, mutta just sillä tavalla mukaansatempaava, että tajuaa vasta parin jakson jälkeen, ettei ole tehnyt mitään muuta samalla.
Täytyy yhtyä edelliseen. Oli kyllä hyvä dokkari ja olisi saattanut jäädä katsomatta ilman suosituksia.
Onhan tuo ihan huikea tarina kaikkinensa.
Ja @emagdnim tuo jenkkifutis vaan on aivan sairaan iso ja suosittu laji USAssa, sekä bisneksenä aivan valtava. Se on siellä kaikkien urheilulajien ykkönen.
Ei sitä täällä osaa lätkä-/futiskansana edes ymmärtää.
Masters of the air parani loppua kohden ja oli hyvä kokonaisuus.

Myös aiemmin mainittu Tom Hanksin Greyhound oli hyvä leffa.
Greyhound on tullut nähtyä ajat sitten ja se oli ihan ok leffana, mutta itse en tuohon Masters of the Airiin ole oikein päässyt sisään, vaikka yli puolet jo katsottuna.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
655
Näyttää siltä, että Apple+ alkaa tuottamaan vihdoin sarjoja sellaisella frekvenssillä, että tilaus ei olisi sellainen osta kuukaudeksi kerran vuodessa.

Voisin ainakinsuositella Constellation sarjaa. Vähän Applelle tyypillistä nyyhkydraamaa paljon, mutta
kanssa kevyttä kvanttifysiikkaa ja rinnakkaisuniversumeja
Uniikki tulkinta ja asetelma aiheesta.

Tämä siis se surullisen kuuluisa sarja siitä täällä, etteivät maksaneet laskujaan Lapissa kuvattuaan.

Äärimmäisen pikkumainen, mutta häiritsee kylläkin syvästi kuinka huonon mukaelman ovat saaneet aikaiseksi Hugo Simbergin taulusta :D Kuvittelisi, että mikä tahansa tekoälygeneraattori osaa tehdä paremman version.

En muista kehuinko jo, mutta New Look on kanssa hyvä. Kertoo rikkaiden ja seksikkäiden elämästä natsimiehityksen alla Pariisissa. Toinen kausi tulossa, vaikka toimisi myös minisarjana.

Manhunt on Abraham Lincolnin murhaajan jahdista ja kahden jo tulleen jakson perusteella kanssa erittäin katsottava.

Severance edelleen paras Applen sarja mielestäni, mutta paljon alkaa löytymään sellaisia laadukkaita ja varsin hyviä sarjoja.

On tuolla joitain wtf ovat ajatelleet ja osassa imbdin arvosanat vaikuttaa lahjotuilta (esim. Shrinking imdb 8.0, joka on Harrison Ford ja Jason Segelin tähdittämä humoristinen saippuasarja).
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
815
Näyttää siltä, että Apple+ alkaa tuottamaan vihdoin sarjoja sellaisella frekvenssillä, että tilaus ei olisi sellainen osta kuukaudeksi kerran vuodessa.


Severance edelleen paras Applen sarja mielestäni, mutta paljon alkaa löytymään sellaisia laadukkaita ja varsin hyviä sarjoja.

On tuolla joitain wtf ovat ajatelleet ja osassa imbdin arvosanat vaikuttaa lahjotuilta (esim. Shrinking imdb 8.0, joka on Harrison Ford ja Jason Segelin tähdittämä humoristinen saippuasarja).
Kohtalaisen ohutta tuo tarjonta omasta mielestä on.
Tässä on hyvä esimerkki myös makuasioista. Ei toi Severance mikään kummoinen ollut ja sen katselu on vähän jäänyt junnaamaan paikalleen. Sen sijaan tuo Shrinking kyllä upposi.
 
Liittynyt
04.01.2024
Viestejä
18
Kohtalaisen ohutta tuo tarjonta omasta mielestä on.
Tässä on hyvä esimerkki myös makuasioista. Ei toi Severance mikään kummoinen ollut ja sen katselu on vähän jäänyt junnaamaan paikalleen. Sen sijaan tuo Shrinking kyllä upposi.
Turhan hitaasti eteneviä jokseenkin jokainen mitä olen katsonut.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
38
Silo on yksi parhaista sarjoista, mitä olen viime aikoina nähnyt jollei paras. Eikä Foundation ollut kovin paljon huonompi, vaikka ei Asimovin kirjaa tarkkaan seuraakaan. Hyviä sarjoja on, vaan myös huonoja. Makuasioitahan nämä.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
732
Jos urheiludokkarit kiinnostaa, ei edes tarvitse olla Patriots tai Tom Brady -fani, niin The Dynasty on loistavaa urheiluviihdettä.

Siinä on jotakuinkin elinaikamme suurin dynastia (New England Patriots), paras pelinrakentaja (Tom Brady) ja paras valmentaja (Bill Belichick). Tämmöistä pyhää kolminaisuutta nähdään tuskin pitkään aikaan.

Kiitos tästä. En ollut jenkkifutista seurannut ikinä minuttiakaan, mutta sarja imaisi mukaansa.

Vahva suositus
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
631
Voisin ainakinsuositella Constellation sarjaa. Vähän Applelle tyypillistä nyyhkydraamaa paljon
Tämä oli alkuun ihan mielenkiintoinen, mutta nyt muutama viimeinen jakso on kyllä ollut todella vaikeasti seurattavaa haahuilua, johon itsellä ainakin on vaikea enää löytää oikein kiinnostusta. Ei tuossa menossa ole oikein mitään tolkkua, tai sitten vain itse olen tipahtanut näiltä kärryiltä totaalisesti. Kai tuo pitää nyt kahlata loppuun, mutta en odota oikein enää mitään järkevää tai loogista loppua tälle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 603
Tämä oli alkuun ihan mielenkiintoinen, mutta nyt muutama viimeinen jakso on kyllä ollut todella vaikeasti seurattavaa haahuilua, johon itsellä ainakin on vaikea enää löytää oikein kiinnostusta. Ei tuossa menossa ole oikein mitään tolkkua, tai sitten vain itse olen tipahtanut näiltä kärryiltä totaalisesti. Kai tuo pitää nyt kahlata loppuun, mutta en odota oikein enää mitään järkevää tai loogista loppua tälle.
Pienet Lost-fiilikset tulee kyllä vahvasti tämän sarjan juonenkäänteistä. :)
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
655
Turhan hitaasti eteneviä jokseenkin jokainen mitä olen katsonut.
Applella on ollut joku konsultti, joka on sanonut, että sarjojen pitää olla tunnistettavia "applemaisia", kuten HBO:lla ja ovat päättäneet tehdä vastinparin nykyaikaisille ADHD sarjoille. Melkein kaikkia voisi kuvailla pitkäveteisiksi tai kypsän hidastempoinen ihan ihmisestä riippuen.

Kauhea darra päällä ja jumituin katsomaan See-sarjaa, jota olen monta kertaa aikaisemminkin yrittänyt ja aina on vaikuttanut niin tylsältä, etten ole ensimmäistä jaksoa pidemmälle päässyt. Ihan jees tai parani kahdesta ekasta jaksosta huomattavan paljon, jotka olivat luonteeltaan enemmän odottelua tulevalle.

Constellationin katsoin loppuun tänään tai ensimmäisen kauden. Ilmeisesti lisää tulossa jos Apple näyttää vihreää valoa. En tiedä voinko suositella ainakaan kaikille. Ehkä kädenlämpöinen on oikea termi. Tykkään kyllä mysteerisarjoista, joista voi esittää teorioita jossain redditissä. Sellaiselle joka haluaa tulkita eri kohtausten käytettyjä värilämpöjä tai jotain taulujen merkitystä ihan mustmust-sarja.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 185
Applella on ollut joku konsultti, joka on sanonut, että sarjojen pitää olla tunnistettavia "applemaisia", kuten HBO:lla ja ovat päättäneet tehdä vastinparin nykyaikaisille ADHD sarjoille. Melkein kaikkia voisi kuvailla pitkäveteisiksi tai kypsän hidastempoinen ihan ihmisestä riippuen.

Kauhea darra päällä ja jumituin katsomaan See-sarjaa, jota olen monta kertaa aikaisemminkin yrittänyt ja aina on vaikuttanut niin tylsältä, etten ole ensimmäistä jaksoa pidemmälle päässyt. Ihan jees tai parani kahdesta ekasta jaksosta huomattavan paljon, jotka olivat luonteeltaan enemmän odottelua tulevalle.

Constellationin katsoin loppuun tänään tai ensimmäisen kauden. Ilmeisesti lisää tulossa jos Apple näyttää vihreää valoa. En tiedä voinko suositella ainakaan kaikille. Ehkä kädenlämpöinen on oikea termi. Tykkään kyllä mysteerisarjoista, joista voi esittää teorioita jossain redditissä. Sellaiselle joka haluaa tulkita eri kohtausten käytettyjä värilämpöjä tai jotain taulujen merkitystä ihan mustmust-sarja.
Puhut adhd-sarjoista, mut et jaksa itse keskittyä paria jaksoa enempää? Eipä sillä, en itsekää see-sarjaa ymmärrä. On toki laadukasta draamaa ja jopa hidastempoisiakin sarjoja. Mut en esim morning showta, ted lassoa ja MoAa pitkäveteisiksi haukkuis. Mut jos on päättäny, että tv+:n sarjat sellaisia vaa ovat, nii ne ovat?
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
655
Puhut adhd-sarjoista, mut et jaksa itse keskittyä paria jaksoa enempää? Eipä sillä, en itsekää see-sarjaa ymmärrä. On toki laadukasta draamaa ja jopa hidastempoisiakin sarjoja. Mut en esim morning showta, ted lassoa ja MoAa pitkäveteisiksi haukkuis. Mut jos on päättäny, että tv+:n sarjat sellaisia vaa ovat, nii ne ovat?
Siis itsekin olen sillä tapaa ADHD ja se on yhtälailla kritiikki mihin oletuksiin nykyään ihmiset kasvavat siinä missä itseä kohtaa. Kirjoitettuna itseironia on kieltämättä turhan vaikea taidemuoto kun kohderyhmä on tällä tapaa valikoimaton.

Puhuin yleisellä tasolla hidastempoisuudesta Apple+ tarjonnasta ja Applella nyt niin paljon eri sarjoja, että vastakkaisia esimerkkejäkin löytyy, vaikka jokainen mainitsemistasi sarjoista on hidas verroikkihinsa verrattuna. Pitkäveteinen on miten ihan keskiverto suoratoistokuluttaja sen asian näkee ja kokee jos sarja ei ole täysin huippu muuten ja on joka tapauksessa sitoutunut siihen. Väittäisin, etten ole suinkaan yksin mielipiteeni kanssa.

Ted Lasson ensimmäinen kausi oli kyllä ihan täysin erilainen, mutta silloin Apple+ haki vielä identiteettiaan. Morning show on vähän rajatapaus ja MoA pitäisi verrata BoB ja Pacificiin (toki ihan luonnostaan draaman osuus kasvaa kun puhutaan ilmavoimista).

Ja siis, siinä on hiton paljon hyviä puolia tehdä asiat tällä tavalla ja edellistä sanomaani ei pitäisi tulkita ihan noin mustavalkoisin lasein.

Eli en ainakaan tunnusta olleeni väärässä :p

PS. Joku konsultti tuskin sitä on sanonut Applelle kun vastaavat löytyy in-house... oli vaan tilanteen väritystä.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
655
Niin ja sitä mun piti tulla alunperin sanomaan, että See:n epäkelpo kuningatar on sillä tavalla mahtava ja upeasti näytelty, että ihan sen takia tämä sarja ei ole huono, vaan melkein ihan hyvä. Siis käsittämättömän hienosti tehty hahmo.

Sitä en tajua miten paljon taistelukohtauksia on haluttu mahduttaa mukaan tähän sarjaan. Joku kohderyhmä sanonut, että GoT:sissa parasta oli taistelukohtaukset, joten niitä on ympätty sillä tavalla, että joutuu miettimään mitä hittoa ovat ajatelleet.

Äärimmäisen off-topic:
Pointti/huomio edelliseen kommenttiini lisäten, että suomalaisilla on erikoinen piirre, että mitään sellaista ei saisi sanoa joka ei olisi itsensä kannalta jotenkin hyödyllinen tai ainakin suurinosa elää sen mukaan niin paljon, että siihen liittyvä itseironia (ehkä vähän huono termi asialle, mutta en nyt keksi parempaakaan heti tässä) ei toimi ollenkaan ja kaikki negatiivinen mitä sanot itsestäsi aiheuttaa samoin tein osalle porukkaa jonkin sortin hyökkäysmoodin tai vähintäänkin väärinymmärryksen. Vastaavaan törmää jatkuvasti suomalaisilla foorumeilla, mutta äärimmäisen harvoin englannin kielisillä (vastaavaa jakoa me vs. muun maalaiset tapahtuu tosielämän kohtaamisissakin jos ei puhuta keskijohtoa ylemmästä portaasta ja aina ihmetellyt asiaa tai miettinyt mihin perustuu).

Apple on julkisestikin ilmoitettanut haluavansa identifikoitua terveys-yhtiöksi, joten se, että ei tarjota heti tyydytystä samalla tapaa kuin koukuttavimmat suoratoistopalvelut, on vain osa sitä samaa strategiaa. Siihen lähinnä viittasin, että omat puolensa tälläkin tavalla (ja toisekseen miellyttää samalla 40+ ihmisiä ja tarjoaa siihen kohderyhmään viihdettä, jolle näitä ei ikinä suunnitella, eli periaatteessa saalistavat HBO:n ikähaitarin ylälaitaa).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 185
Napoleon on kyl pettymys. En tosin katsonut ku puol tuntia ja luovutin. Ei oikee ollenkaa napannu, jotenki liian kummallista "paskaa". Kai Napoleon oli sit noin tylsä ja outo hahmo, mistä päänäyttelijä antaa kuvan..? Katsonen loppuun kyl, mut harvoin joutuu leffoja kesken jättään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 900
Siis itsekin olen sillä tapaa ADHD ja se on yhtälailla kritiikki mihin oletuksiin nykyään ihmiset kasvavat siinä missä itseä kohtaa. Kirjoitettuna itseironia on kieltämättä turhan vaikea taidemuoto kun kohderyhmä on tällä tapaa valikoimaton.

Puhuin yleisellä tasolla hidastempoisuudesta Apple+ tarjonnasta ja Applella nyt niin paljon eri sarjoja, että vastakkaisia esimerkkejäkin löytyy, vaikka jokainen mainitsemistasi sarjoista on hidas verroikkihinsa verrattuna. Pitkäveteinen on miten ihan keskiverto suoratoistokuluttaja sen asian näkee ja kokee jos sarja ei ole täysin huippu muuten ja on joka tapauksessa sitoutunut siihen. Väittäisin, etten ole suinkaan yksin mielipiteeni kanssa.

Ted Lasson ensimmäinen kausi oli kyllä ihan täysin erilainen, mutta silloin Apple+ haki vielä identiteettiaan. Morning show on vähän rajatapaus ja MoA pitäisi verrata BoB ja Pacificiin (toki ihan luonnostaan draaman osuus kasvaa kun puhutaan ilmavoimista).

Ja siis, siinä on hiton paljon hyviä puolia tehdä asiat tällä tavalla ja edellistä sanomaani ei pitäisi tulkita ihan noin mustavalkoisin lasein.

Eli en ainakaan tunnusta olleeni väärässä :p

PS. Joku konsultti tuskin sitä on sanonut Applelle kun vastaavat löytyy in-house... oli vaan tilanteen väritystä.
See-sarjasta jäi kyllä sellaisten fantasia-genren oma kauniit ja rohkeat -fiilikset. Näin kaikki kaudet katsoneena. Vähän liikaa idioottimaisuuksia oli ehkä omaan makuun, mutta tuli kuitenkin kaikki katsottua. Muuten yleisesti pidän Applen tuottamista sarjoista.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 185
See-sarjasta jäi kyllä sellaisten fantasia-genren oma kauniit ja rohkeat -fiilikset. Näin kaikki kaudet katsoneena. Vähän liikaa idioottimaisuuksia oli ehkä omaan makuun, mutta tuli kuitenkin kaikki katsottua. Muuten yleisesti pidän Applen tuottamista sarjoista.
Itellä ärsytti, että miten mukamas "näkivät" niin hyvin eri tilanteissa, vaikka olisikin joku super-kuulo kehittynyt :D Jotenki ei vaa ollut uskottava, vaikka sinänsä hauska pohja sarjalle.

e: ja MoA oli lopulta todellinen pettymys kokonaisuudessaan. Yhtäkkiä lopussa tuotiin jotain iha uusiaki hahmoja mukaan, vaikkei vanhempiikaan ehtinyt kiintyä ja nää uudet jäiki iha mitäänsanomattomiksi statisteiksi. Jos ei BoBiin vertaisl, nii iha kelpo sarja stilti. Jotenki tosi rikkonainen silti. Tuskin tulee katottua uudestaan, ku oli tosi lattea. Kyl jäi kauas se veljeys mitä BoBissa ja Pacificissa saatiin tuotua katsojille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
455
Täytyypä katsoa yksi jakso sarjasta monarch: legacy of monsters. Pitää vaan asennoitua rennosti, kuten aina näihin hirviötekeleisiin :geek:
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 144
Täytyypä katsoa yksi jakso sarjasta monarch: legacy of monsters. Pitää vaan asennoitua rennosti, kuten aina näihin hirviötekeleisiin :geek:
Itsellä meinas Monarch ensi alkuun vähän tökkiä ja meinasin jättää ekan jakson kesken, mutta katsoin kuitenkin pari jaksoa se lähti sitten kehittymään ihan mukavasti. Lopulta oli ihan viihdyttävä sarja.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 887
legacy of monsters oli ihan yllättävän hyvä. Yleensä mulla tökkii marvelin kaltaisetki leffat.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 603
Sugar vaikuttaa ensimmäisen jakson perusteella lupaavalta. Haettu vähän jotain noir -tyyliä. Kertojaääni, mustavalkokuvan käyttöä, musiikkia yms. Hyvin uppoaa, jos toimii nämä muut Los Angelesiin sijoittuvat Bosch, Goliath, Lincoln Lawyer -sarjat. Colin Farrell on pätevä yksityisetsivä, joka etsii kadonneita henkilöitä. Saa pestin isolta Hollywood-tuottajalta, jonka lapsenlapsi (25v) on kadonnut.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
732
Sugar vaikuttaa ensimmäisen jakson perusteella lupaavalta. Haettu vähän jotain noir -tyyliä. Kertojaääni, mustavalkokuvan käyttöä, musiikkia yms. Hyvin uppoaa, jos toimii nämä muut Los Angelesiin sijoittuvat Bosch, Goliath, Lincoln Lawyer -sarjat. Colin Farrell on pätevä yksityisetsivä, joka etsii kadonneita henkilöitä. Saa pestin isolta Hollywood-tuottajalta, jonka lapsenlapsi (25v) on kadonnut.
Ensimmäinen jakso katsottu ja olihan hyvä. Kiitos vinkistä!
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Samanniminen scifi-sarjahan on jo olemassa muutaman vuoden takaa, piti oikein tarkistaa että liittyykö tämä nyt siihen jotenki. Ehkä olisivat voineet jonkun toisen nimen keksiä ihan selkeyden vuoksi. Mielenkiintoiselta kuulostaa joka tapauksessa.
Eiköhän tässä ole vain haluttu pitää sama nimi kuin kirjalla mihin tämä sarja perustuu.

Ehkä aiemman sarjan olisi kannattanut miettiä tuleeko scfi-fi sarjan nimi olla sama kuin sci-fi kirjan, mihin se sarja ei ilmeisesti liity. :D
Toisaalta toi on kyllä niin yleisluontoinen termi koko dark matter, että vähän vaikea tapaus ylipäätään.
Näyttää olevan useampi samalla nimellä varustettu leffakin.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Näyttää siltä, että Apple+ alkaa tuottamaan vihdoin sarjoja sellaisella frekvenssillä, että tilaus ei olisi sellainen osta kuukaudeksi kerran vuodessa.

Voisin ainakinsuositella Constellation sarjaa. Vähän Applelle tyypillistä nyyhkydraamaa paljon,

Tämä siis se surullisen kuuluisa sarja siitä täällä, etteivät maksaneet laskujaan Lapissa kuvattuaan.

Äärimmäisen pikkumainen, mutta häiritsee kylläkin syvästi kuinka huonon mukaelman ovat saaneet aikaiseksi Hugo Simbergin taulusta :D Kuvittelisi, että mikä tahansa tekoälygeneraattori osaa tehdä paremman version.

En muista kehuinko jo, mutta New Look on kanssa hyvä. Kertoo rikkaiden ja seksikkäiden elämästä natsimiehityksen alla Pariisissa. Toinen kausi tulossa, vaikka toimisi myös minisarjana.

Manhunt on Abraham Lincolnin murhaajan jahdista ja kahden jo tulleen jakson perusteella kanssa erittäin katsottava.

Severance edelleen paras Applen sarja mielestäni, mutta paljon alkaa löytymään sellaisia laadukkaita ja varsin hyviä sarjoja.

On tuolla joitain wtf ovat ajatelleet ja osassa imbdin arvosanat vaikuttaa lahjotuilta (esim. Shrinking imdb 8.0, joka on Harrison Ford ja Jason Segelin tähdittämä humoristinen saippuasarja).
Omasta mielestäni Constellation on oikein hyvä sarja, enkä ymmärrä miten se on saanut vain 6,9 imdb:ssä. ainut sarja tuon Severancen kanss, jonka olen Applelta katsonut loppuun. Siiloa olen aloittanut, ehkä katson sen joskus loppuun.
Jos saa elokuvaa suositella niin Napoleon kanssa hyvä.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
317
Nopean korkkauksen (1-3 jaksoa) perusteella Applen tän vuoden sarjoista pikaiset arvioinnit. Nimen perässä Metacritic-pojot, mun pojoja voi arvioida lauseistani...

SPOILER alert - tosin selostan juonesta about sen mitä juonikuvauksessa lukee.

Drops of God - 78

Visuaalisesti hyvinkin taiteellinen ja muutenkin melko tunnelmallinen. Naisen isä (välit olleet pitkään ihan irtipoikki) kuolee ja jättää perinnöksi hiukan hilloa (muistaakseni 45 miltsiä tms) ja 140 miljoonan euron arvoisen viinikokoelman.
Testamentti paljastaa kikkakolmosen: viinien kanssa syväkyykkyilemään pääsee se, kumpi osaa nimetä yhden sokkona maistettavan viinin valmistajan ja vuosikerran. Tyttären lisäksi punkkua sankoon sylkee kuolleen miehen japanilainen oppipoika. Taisivat saada viikon tai kuukauden aikaa kertoa vastauksensa.

Criminal Record - 73

Thick of It pääjehu esittää kokenutta poliisia. Täysi vastakohta on nuori tummaihoinen naisrookie (1,5v poliisina). 90% ohjelmasta kuvaa naisen näkökulmaa. Hätäpuhelussa eräs nainen sanoo että joku mies on syyttömänä vankilassa, ja hänen väkivaltainen ukkokaveri on se oikea syyllinen. Ei kuitenkaan kerro ukon tai itsensä nimeä. Kokenut pollari ja vähän muutkin eivät halua että tätä turhaan tutkitaan, ja vetoavat mm. siihen että pitkän vankilatuomion saanut on tummaihoinen, ja vain tästä syystä tumma naispoliisi haluaa tapausta tutkia.
Visuaalisesti ei kertaakaan ole epäselvää että kyseessä on sarja, ja vieläpä suht pienellä budjetilla kai kuvattu, mutta juoni on hyvin koukuttava ja rikostutkinnan etenemistä ja käänteitä kuvataan sopivalla tarkkuudella.

Masters of the Air - 72

Ilmojen korkeajännitys. Näyttäviä lentsikkakohtauksia. Ekassa jaksossa on juonta vain nimeksi, kummankin pääosaukon (erillinen) ensilento ja siinäpä se oikeastaan. Enemmän vain kahden pääosaukon esittelyjakso, vaikka ehkä ukkojen taustoja olisi voinut käydä enemmänkin läpi, mistä tulevat jne - mitään tällaista ei kuitenkaan sivuttu muuten kuin että samassa koulutuksessa olivat ja toinen sai houkuteltua toisen tosihommiin rintamalle tms.

Sugar - 68

Neo noir jossa Colin Farrell esittää "pasifistista" yksityisetsivä Sugaria. Ekassa jaksossa etenkin paljon mustavalkokohtauksia (no ehkä 10% ajasta) - tyylittelyn takia, tai 40-50-lukujen klassikoista revittynä. Sugarin pukeutumistyyli, auto, ja pyssy 70-75 vuoden takaa. 10-15 vuotta sitten vastaavia tehtiin pari elokuvaa Hollywoodissa, mutta tähän verrattuna Kiss Kiss Bang Bang ja se Russell Crowen tähdittämä jonkanimeäenmuista olivat melko varovaisia, enemmän huumoria ja vähemmän tyyliä.
Arvosteluissa on moitittu hidasta tahtia ja sitä että puolen välin tienoilla tapahtuva raju juonenkäännös on epäuskottava. Ekasta jaksosta tokaan ja kolmanteen tapahtuu sama kuin Millennium-trilogian elokuvissa, eli eka oli täyttä tykitystä mutta sen jälkeen mielenkiinto laantui väistämättä.

Lessons in Chemistry 67

Romaanin pohjalta tehty ajankuva, jossa saganorenmainen nainen (Brie Larson) 50-luvulla kemistinä (josta syystä häntä työllistetään paljon myös kahvinkeittäjänä, ja monet luulevat häntä sihteeriksi) ei puistossa vaan labrassa. Mieskemisti on hänelle eräänlainen vastakohta, tykkää yllätyksistä eikä suunnitelmallisuudesta (nainen hioo esim. lasagnereseptiään, 78. versio taitaa olla ekassa jaksossa menossa). Juoniselosteen mukaan nainen saa potkut ja päätyy tv:seen kokkaamaan ja puhumaan miten kemia vaikuttaa ruoka-aineisiin jne, mutta ainakaan ekassa jaksossa potkuja ei nähty, uhkailuja kyllä, mm. siksi että jätti työpaikkansa vuotuisen missikisan väliin.
Näistä 5 sarjasta pidin tästä eniten: juoni, aihe, sisältö, tunnelma, visuaalisuus, dialogi, näyttelijöiden suoritukset ja kemia, musiikki - viihdyttävä, eikä puiseva koska tapahtumat hyppivät melko sopivasti vakavan (traumakokemukset) ja hupaisan välillä. Huonoimpana pidin tota viini-sarjaa, koska se jää suht etäiseksi, ja hiukan mietityttää miten noin yksinkertaisesta ideasta saa olikohan 6 vai 8 jakson sarjan - lisäksi kun viiniä vaan ei telkkaria katsomalla haista ja maista, niin yritä siinä eläytyä kun toiset vaan purskuttelevat suussaan (rehellisesti sanottuna viinin juontia oli ekassa jaksossa alle 2 minuuttia).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 351
Viestejä
4 192 711
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
Zukis

Hinta.fi

Ylös Bottom