Apple päivitti langattomat AirPods-kuulokkeet

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Apple on päivittänyt langattomat AirPods-kuulokkeensa.
Uudet AirPodit hyödyntävät uutta H1-sirua, joka mahdollistaa muun muassa Siri-tuen kuulokkeisiin. H1:n kerrotaan mahdollistavan muun muassa 50 % pidemmän puheajan ja nopeamman synkronoinnin.
Samaan syssyyn julkaistiin myös uusi langaton Wireless Charging Case -laturi. Täyteen latinkiin ladattu laturi ja AirPodsien omat akut riittävät yhteensä yli 24 tunnin käyttöaikaan.

Lähde: AirPods, the world’s most popular wireless headphones, are getting even better
 

RANSAC

Tukijäsen
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
76
1. gen äänenlaatu yllätti itseni positiivisesti. Mitään hifiä on aivan turha odottaa näistä. Mutta jos absoluuttisena kriteerinä on pätkimätön yhteys iOS-laitteeseen, hyvä mikrofoniääni, se että kuuloke/kuulokkeet ei hiosta korvia, että kuulokkeet mahtuu kivasti taskunpohjalle ja jos pääasiassa toistetaan podcasteja ja saattuu omaamaan näille kuulokkeille sopivan mallisen korvan, saattaa kyseessä olla ihan pätevä vaihtoehto. Kamalinta lienee se, että kuulokkeissa olevat akut viettävät suurimman osan ajasta aivan täytenä (kuulokkeille kun ei ole muuta luontevaa säilytyspaikkaa kuin mukana tuleva akkukotelo), joka ei tietenkään tee hyvää akkujen kunnolle. Jo muutamassa kuukaudessa huomasi, että akkujen kunto on alkanut heiketä. Mutta kotelon ulkopuolella nämä on aina päällä, vähintäänkin jossain matalan virrankulutuksen tilassa. Taitaa Apple laskea, että suurin osa käyttäjistä ostaa uusia kuulokkeita niin tiheästi (koskaa hukkaa AirPodejaan), että tällä ei ole asiakastyytyväisyyteen suurta denttiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
112
Siis mitä? Eikö noissa aiemmin ollut Siri tukea? Ja miten ihmeessä siihen tarvitaan rautatukea kuulokkeissa? Siihen riittää yksi nappi, mikrofoni ja kaiutin.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Siis mitä? Eikö noissa aiemmin ollut Siri tukea? Ja miten ihmeessä siihen tarvitaan rautatukea kuulokkeissa? Siihen riittää yksi nappi, mikrofoni ja kaiutin.
On siri tuki. Uusissa se toimii "hands free" eli ei tarvitse enää tuplanapautusta kuulokkeeseen vaan toimii äänikomennolla.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Voiko noihin itse vaihtaa akkuja, vain ovatko nuo nyky tapaan kertakäyttöiset? Onko kukaan edes yrittänyt vaihtaa noista akkuja? Hinta tuntuu kovalta tuotteesta, joka menee itse edestään, käytti niitä tai ei. (- Ehkä olen vain köyhä tai jotain sellaista....)

T -.-
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 405
Voiko noihin itse vaihtaa akkuja, vain ovatko nuo nyky tapaan kertakäyttöiset? Onko kukaan edes yrittänyt vaihtaa noista akkuja? Hinta tuntuu kovalta tuotteesta, joka menee itse edestään, käytti niitä tai ei. (- Ehkä olen vain köyhä tai jotain sellaista....)

T -.-
Ei pysty vaihtamaan, ovat "kertakäyttöiset". Näin pienikokoiset puettavat laitteet olisi aika hankala toteuttaa niin, että akut olisivat vaihdettavaa mallia. iFixitin sivuilta juttua ensimmäisen sukupolven mallista (johon näissä nykyisissä ei käsittääkseni ole suurempaa rakenteellista eroa): AirPods Are Disposable and Hard to Recycle
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042
Juu kertakäyttötavaraa nuo ovat. Itse ostin nuo 1 gen versiot Telialta tasan kaksi vuotta sitten (25.3.2017). Lähes joka päivä on tullut käytettyä musiikin kuuntelussa ja ehkä tunti päivässä.
Eli en ole seurannut, mikä akkujen tilanne on ollut.
Eilen testasin niin kuuntelin noilla Airpodseilla illalla tuon Apple Special Event lähetyksen. Pari tuntia ja kuvan mukainen tilanne akuissa lähetyksen jälkeen.


Ihan hyvin akut tuntuu kestävän. Tai en tiedä sitten missä prosenteissa akut lopettaa toimintansa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 405
Nyt on iFixit purkanut myös nämä uudet AirPodsit ja korjattavuusarvosana 0/10 - "consumable/disposable item".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
0/10 on kyllä aika tyly. Vertailukohtana Galaxy Budsien 6/10: Samsung Galaxy Buds Teardown

Aika vähän iFixitillä on kyllä ollut noita teardowneja langattomista napeista muuten, olisi kiva tietää millä tasolla yleisesti ottaen liikutaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 406
Viestejä
4 197 891
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom