Juttu nyt on niin että toi applen virallisen huollon 89e akkuremppa on niin halpa varsinkin kun huomioi sen ettei tavallinen tai epävirallinen huolto saa ostettua uutta aitoa apple akkua yhtään mistään.... ja hyvää joulua Sinullekin. Vaan vakavasti puhuen: Miksi ihmeessä maksaisin yksinkertaisesta hommasta jollekin 3. osapuolelle rahaa, jos pystyn moisen homman itsekin tekemään? No se. Irto akkuja voinee ostaa ihan laadukkaampina merkkituotteinakin, eihän mikään pakota jotain "random kiinalaista" siihen hommaan käyttämään.
Se tieto mitä tässä kaipasin, tulikin kuitenkin vastattua. Pelkäsin jo, että akkuihin on upotettu jotain ikävää merkkikohtaista elektroniikkaa, jonka mukanaolo vaikeuttaisi kummasti jonkin muun kuin alkuperäisvaraosan käyttämistä. Pienikin puhelin siis toimisi ihan välttävästi, jos alusta asti suhtautuisi asiaan niin, että vaihtaa sen akun uuteen reilun vuoden välein. Ja tekisi sen homman tietenkin ihan itse. Ainoat asiat mitkä miehen ei ole soveliasta itse tehdä itselleen, ovat vaimo ja koira. Tuossa kohtaa menee se itsetekemisen raja. Kaiken muun itsetekeminen on ihan jopa suotavaa. Pysyy dementia loitolla.
T -.-
Ei tässä ole kenenkään leipää tarkoitus sivusta nakertaa, mutta oma puhelin kuuluu itselle, ja itse se silloin ylläpidetään. Ja sama koskee tietenkin tietokoneita ja autoa ja aivan kaikkea muutakin.
Onko noilla akuilla jokin geneerinen mallimerkintä, jonka avulla tuollaista sopivaa akkua voisi etukäteen alkaa hankkimaan? Vai ostetaanko ne ulkomittojen ja jännitteen mukaan?
Jankkaan vielä siitä, että palaavatko ne tehot itsekseen takaisin 100%:iin, kun se akku on vaihdettu, vai pitääkö sille puhelimelle tehdä jotain, kuten resetoida se täydellisesti tai jotain vastaavaa?
Litiumit on ladattaessa niin ikäviä että jos vaihtoehto on aito akku töineen ja takuineen tuohon hintaan tai sitten kuka ties minkä merkkinen akku takuuttomana muutaman kympin säästöllä niin eipä tarvi kahdesti miettiä.
EDIT:
Niin ja puhumattakaan sitten vesitiiviistä puhelimesta kuten nuo iPhone7 ja uudemmat, en luottaisi siiihen että mikä sattuu huolto saa siitä uudelleen vesitiiviin ja antaa hommalle vielä takuun tuohon hintaan
Viimeksi muokattu: