app.involve.me hakutulos aina ensimmäisenä

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 138
Kävinpä tuossa hieman ihmettelemässä äidin tietokonetta.. Sille on tarttunut mukaan jokin ihme pöpö selaimeen. Firefoxilla tehtävien googlehakujen ensimmäinen tulos on aina osoitteeseen "app.involve.me".

Sinänsä koneen uudelleen asennus ei ole ongelma, ja ehkä jo muutenkin aika päivittää uudempi systeemi, mutta osaako joku keksiä mistä tuo voi olla tullut, mä en löytänyt mitään muuta epäilyttävää tuosta koneesta kuin tuon aina tulevan hakutuloksen. Tähän hätään en muista tarkkaa linux mintin versiota, taisi olla 17, firefox on uusin mikä ton vanhan mintin repoista irtoaa. Muuta huomion arvoista on se että mitään muita plugareita ei ole asennettuna kuin vakio videosoitin, flash on estetty. Myös incognito ikkunassa hakutulos on samanlainen. Chromium selaimen hakutulokset ovat "normaalit".

Mulle on kyllä selvä että tuo käyttis pitää päivittää, olen nyt vain kiinnostunut että mikä tuohon on tarttunut.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
involve me | The User Engagement Platform Voisiko olla jostain kyselystä tai kilpailusta peräisin. Ei välttämättä kovin vaarallista, mutta olisihan se kiva tietää, mikä moisen aiheuttaa. Onko selaimen hakulaajennukset katsottu läpi?
Jatkossa jotkut mainoksia yms. tauhkaa blokkaavat lisäosat voisivat olla paikallaan. Paras olisi lisäksi NoScript, mutta sitä ei voi tavikselle suositella
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Eli kyse on vain FireFoxin "kaappauksesta", Foxin asetukset on säätyneet väärään asentoon.


Tästä voisi olla kyse. Jos Foxin poisto, kansioiden täysdelete ei haittaa, voisi sitä kokeilla ensimmäiseksi lääkkeeksi. Keveimmillään noissa kyse vain asetusten säädöistä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 454
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom