Android: WiFi ja mobiilinetti yhtäaikaa käyttöön

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Ärsyttävä onglema. Mulla on himassa kotiverkko wifillä (2,4 ja 5ghz) jossa ei ole internettiä ollenkaan.
Kotiwifiin/reitittimeen on kytketty palvelin, Hue ja älypatterit.
Ongelma on siinä että kotiverkon laitteisiin ei saa yhteyttä niin että puhelimen mobiilinetti toimisi.
Eli mulla on mobiilinetti puhelimessa päällä, wifi päällä ja yhdistettynä reitittimeen ja näennäisesti kaikki on hyvin mutta mikään sovellus eikä kotiverkon jutut toimi, eli ei saa Huea eikä Nöböä (älypatterit) auki. Ei löydä niitä.
Mutta kun vaihtaa wifin taajuutta niin sitten löytää mutta samalla katkeaa mobiilinetti.
Se kumpi kaista wifissä on päällä on aivan sama, se pitää vaihtaa toiseen jolloin mobiilinetti katkeaa ja kotiverkko toimii.

Todella raivostuttavaa. Miten saan niin että sekä mobiiliverkko että wifi kotiverkko olis yhtäaikaa päällä? Inhottavaa kun esimerkiks Huella ei voi tehdä mitään onlineä koska ei ole nettiä kun yhteys on wifissä.

Jollain ihme räpellyksellä muutaman kerran olen saanu niin että on sekä wifi että mobiilinetti yhtäaikaa päällä mutta mitään logiikkaa en ole löytäny tohan vaan joskus se vaan toimii mutta 99% kerroista se ei toimi.

Jostain puhelimen syövereistä mulla on asetuskin päällä että mobiilinetti ja wifi päällä mutta ei.

Puhelin on muinainen One Plus Ole custom rommilla, mutta en muista että millään rommilla olis toiminu kunnolla.
Kokeiltu myös stock One Plus 5:llä ja siinä ihan sama juttu.

Menee vähän maku noihin älysysteemeihin kun saa ensin viis minuttia räpeltää puhelinta että saa yhteyden laitteisiin mutta sitten ei mobiilinetti toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Ei tuo teoriassa ole mahdollista. Mobiiliverkkos ja wifi toimii eri verkoissa. Et voi ns omistaa kahta IP-osoitetta samaan aikaan.

Hommaa se internet sun kotiverkkoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Ei tuo teoriassa ole mahdollista. Mobiiliverkkos ja wifi toimii eri verkoissa. Et voi ns omistaa kahta IP-osoitetta samaan aikaan.

Hommaa se internet sun kotiverkkoon.
No jo nyt on tympee. Tietokoneellakin pystyn olemaan mobiilinetissa samaan aikaan kun kotiverkko käy ja kukkuu. Mutta kaippa se on sitten eri asia..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
No jo nyt on tympee. Tietokoneellakin pystyn olemaan mobiilinetissa samaan aikaan kun kotiverkko käy ja kukkuu. Mutta kaippa se on sitten eri asia..
Ei se Windowskaan ihan niin toimi. Jomman kumman täytyy olla ns primary adapteri. En tiedä teknisesti miten se sit handlaa, vaihtaako lennosta tarpeen mukaan vai osaako se jotenkin soveltaa adaptereita sovelluksen mukaan.

Kokeile jos androidille löytyis joku softa joka tekee bridgen kahdesta yhteydestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Ja käytännössä:
Eli mulla on mobiilinetti puhelimessa päällä, wifi päällä ja yhdistettynä reitittimeen ja näennäisesti kaikki on hyvin mutta mikään sovellus eikä kotiverkon jutut toimi, eli ei saa Huea eikä Nöböä (älypatterit) auki. Ei löydä niitä.
Mutta kun vaihtaa wifin taajuutta niin sitten löytää mutta samalla katkeaa mobiilinetti.
Eli käytännössä
Sulla on mobiiliverkko primaryna, eli näkee ulos mutta ei sisäverkkoon. Sit ku vaihdat wifiä niin se ns määrittelee wifin primaryks, jollon ulkoverkko lakkaa toimimasta.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Samsungilla on "Download Booster" ominaisuus, joka mahdollistaa mobiilinetin ja WiFin käyttämisen yhtäaikaa tiedostojen lataamisen tietyissä tilanteissa. Ominaisuutta tuskin kuitenkaan pystyy hyödyntämään tässä tilanteessa.
Mulla on tommonen puhelimen (kehittäjä)asetuksissa ja se on päällä mutta ei vaikuta mihinkään.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Mulla on tommonen puhelimen (kehittäjä)asetuksissa ja se on päällä mutta ei vaikuta mihinkään.
Se kehittäjäasetuksien "Mobiilidata aina käytössä" on eri asia kuin Samsungin Download Booster. Kyseinen asetus ei mahdollista molempien yhteyksien käyttämistä yhtä aikaa lataamiseen. Se vain pitää mobiiliyhteyden käytössä taustalla, vaikka WiFi olisi aktiivisena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Se kehittäjäasetuksien "Mobiilidata aina käytössä" on eri asia kuin Samsungin Download Booster. Kyseinen asetus ei mahdollista molempien yhteyksien käyttämistä yhtä aikaa lataamiseen. Se vain pitää mobiiliyhteyden käytössä taustalla, vaikka WiFi olisi aktiivisena.
Tänks
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 479
Viestejä
4 163 612
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom