Android velhoja paikalla? Apua custom rom asennukseen?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Osaisiko joku jeesata:
Olen asentamassa custom romia Oneplus 6T:n ja jäänyt jumiin.

Asennan tän ohjeen mukaan ja seurannut ohjetta tarkasti.

Nyt olen jumissa kohdassa jossa ADB:llä pitäisi asentaa toi rom puhelimeen.
Tulee herja:" error: protocol fault (no status)" (ks. screenshot, olen nimennyt paketin siis "lineage")

Ennen herjaa komennolla:"adb devices"
tulee:
"List of devices attached
52013707 sideload"

Eli jos ymmärrän oikein puhelin näkyy oikein isäntäkoneelle?

Puhelimessa tulee herja että adb pitää olla uudempi kuin 1.0.32 mutta olen ladannut uusimman.

Tuntuu että olen itse kokeillut kaikkea mahdollista.
Mitähän voisi vielä kokeilla?

Googlella löysin että joku oli adb:llä laittanut romin sd kortille mutta Oneplussalla se ei onnistu kun ei ole korttipaikkaa.
 

Liitteet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 240
Olethan varmasti hakenut uusimman ADB version? (tuolta voi ladata version "Android Debug Bridge version 1.0.41")
Voit tarkistaa tämän hetkisen adb.exe version komennolla "adb version")
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Olethan varmasti hakenut uusimman ADB version? (tuolta voi ladata version "Android Debug Bridge version 1.0.41")
Voit tarkistaa tämän hetkisen adb.exe version komennolla "adb version")
Nyt en ymmärrä:
Latasin tuosta sun linkistä adb:n vielä uudelleen mutta silti versionumero sanoo että on vanhempi 1.0.31 ???
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 240
Nyt en ymmärrä:
Latasin tuosta sun linkistä adb:n vielä uudelleen mutta silti versionumero sanoo että on vanhempi 1.0.31 ???
Kokeilitko komentoa "adb version", että mitä sanoo, ettei sulla ole jossain polussa vanha versio jonka se ajaa jonkin syyn takia. Eli varmistaa että käytössä on tuo 1.0.41.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Kokeilitko komentoa "adb version", että mitä sanoo, ettei sulla ole jossain polussa vanha versio jonka se ajaa jonkin syyn takia. Eli varmistaa että käytössä on tuo 1.0.41.
Joo juuri tuolla komennolla saan version 1.0.31.
Eikö sen pitäisi suorittaa se uusin versio kun avaan power shell ikkunan siinä uusimman kansiossa?

EDIT: Löysin koneelta vanhemman version. Nyt lataan noi uudet ja kokeilen niillä... Sormet ristissä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2021
Viestejä
46
Joo juuri tuolla komennolla saan version 1.0.31.
Eikö sen pitäisi suorittaa se uusin versio kun avaan power shell ikkunan siinä uusimman kansiossa?
Varmaan jäänyt vanhemman version adb server ajoon jostain muusta polusta (esim. Windowsin Task Managerilla voinee prosesseista kaivaa sen esiin).

Jos komennat adb kill-server ja perään kokeilet versiokyselyä uudemman adb:n kanssa, niin starttaako se silloin oikean version serverin taustalle?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 240
Joo juuri tuolla komennolla saan version 1.0.31.
Eikö sen pitäisi suorittaa se uusin versio kun avaan power shell ikkunan siinä uusimman kansiossa?

EDIT: Löysin koneelta vanhemman version. Nyt lataan noi uudet ja kokeilen niillä... Sormet ristissä...
Taustalle jäänyt vanha versio kummittelemaan prosessina. Kokeile tappaa kaikki ADB prosessit Task Managerilla.
Kirjoitappas vaan ensin adb ja sit napauta TAB että se täydentää komennon tuohon hakemiston ajettavaan ohjelmaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Varmaan jäänyt vanhemman version adb server ajoon jostain muusta polusta (esim. Windowsin Task Managerilla voinee prosesseista kaivaa sen esiin).

Jos komennat adb kill-server ja perään kokeilet versiokyselyä uudemman adb:n kanssa, niin starttaako se silloin oikean version serverin taustalle?
Taustalle jäänyt vanha versio kummittelemaan prosessina. Kokeile tappaa kaikki ADB prosessit Task Managerilla.
Kirjoitappas vaan ensin adb ja sit napauta TAB että se täydentää komennon tuohon hakemiston ajettavaan ohjelmaan.

Hermo menee kun oon niin onneton tän kanssa...

Poistin vanhan version ja latasin uuden.
Tein "ympäristömuuttujiin" polun adb:lle ja silti tulee screenshotin herja?
 

Liitteet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 240
Hermo menee kun oon niin onneton tän kanssa...

Poistin vanhan version ja latasin uuden.
Tein "ympäristömuuttujiin" polun adb:lle ja silti tulee screenshotin herja?
PowerShell käsittelee asiat pikkasen eri tavalla kuin normaali komentorivi, kuten aiemmin mainitsin, niin kokeiles kirjoittaa tuo adb ja sitten näpäytät TAB että se täydentää sen oikeaan muotoon, kunhan olet hakemistossa jossa tuo "adb.exe" sijaitsee.
Ja aivan turhaan ympäristömuuttujiin sen lisäsit, harmia tulevaisuudessa jos unohdat. Senkus vaan ajat tarvittaessa sen omasta hakemistosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
PowerShell käsittelee asiat pikkasen eri tavalla kuin normaali komentorivi, kuten aiemmin mainitsin, niin kokeiles kirjoittaa tuo adb ja sitten näpäytät TAB että se täydentää sen oikeaan muotoon, kunhan olet hakemistossa jossa tuo "adb.exe" sijaitsee.
Ja aivan turhaan ympäristömuuttujiin sen lisäsit, harmia tulevaisuudessa jos unohdat. Senkus vaan ajat tarvittaessa sen omasta hakemistosta.
Kiitos! Nyt nyt sain uuden version toimimaan ja sideloadkin alkoi toimimaan!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 471
Viestejä
4 216 509
Jäsenet
71 060
Uusin jäsen
Olkiluodon pääinsinööri

Hinta.fi

Ylös Bottom