Android 9 Pie pilasi volyymi-asetukset. Onko muita negatiivisia kokemuksia tullut vastaan?

Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Itse olen järkyttynyt tuosta että default-asetuksena säädetään mediaa eikä soittoäänen voimakkuutta. ja lisäksi sen soittoäänen säätäminen siellä asetuksissa ei tapahdu äänettömästi vaan sovellus soittaa "esimerkin" soittoäänestä joka on todella ärsyttävää, varsinkin julkisissa paikoissa.

Olen kuullut että Google aikoo korjata tuon jossakin tulevassa patchissa pian, mutta olen hieman skeptinen....

Muihin paska-"uudistuksiin" en ole törmännyt. Onko jotain mitä muut ovat huomanneet.

Puhelin siis Nokia 8 eli ei virallinen "Android One" -projektin jäsen.

Toivottavasti se uusi päivitys edes antaa sitten mahdollisuuden valita itse mitä niillä napeilla säädetään.

ps. Jollakin Button Mapper -softalla kuulemma voi vaihtaa mutta siitä pitäs maksaa 3,99€ joten en sitä halua käyttää (ei kallis, mutta tuosta asetuksen vaihtamisesta ei pitäs maksaa)
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
203
Mahdollisuus nauhoittaa puheluita ilman puhelimen roottausta ei enää onnistu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 371
1) Nokia 8 ei ole Android One -laite

2) mielummin sitä mediaa säätää, aivan liian useasti on säädetty soittoääntä kun media on jo pyörinyt ja pitäisi saada hiljemmalle :facepalm: toki valintamahdollisuus olis kiva, ehkä sitten Quussa.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
1) Nokia 8 ei ole Android One -laite

2) mielummin sitä mediaa säätää, aivan liian useasti on säädetty soittoääntä kun media on jo pyörinyt ja pitäisi saada hiljemmalle :facepalm: toki valintamahdollisuus olis kiva, ehkä sitten Quussa.
1) jossakin luin että "vaikka Nokia 8 ei ole Android One -puhelin, se saa saman projektin päivityksiä, jonon viimeisenä laitteena" (tai jotain kuitenkin vastaavaa paskaa, en muista).

2) Kyseessä tietenki henkilökohtainen mieltymys, mutta itse pidän siitä että default-asetuksena soittoääni ja kun mediaa on päällä, se asetus vaihtuu automaattisesti. ainakin toi valintamahdollisuus pitäisi saada.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Pakko lisätä tämä tännekin. Paras teksti tähän asti minkä lukenut tämän asian puolesta.

"Ai että, tuo Pien mukana tullut äänenvoimakkuuden hallinta on kyllä hieno parannus. Vihdoin, volumenapeilla EI säädetä suoraan soittoäänen voimakkuutta jos niitä vahingossa painelee, vaan median ääntä vaikka mitään mediaa ei juuri pyörisikään. Ja samalla tulee tuo erillinen nappi näytölle, josta saa nopeasti vaihdettua soittoääntä normaalin/värinän/äänettömän välillä. Toimii jopa lukitussa puhelimessa.

Aika monta android-versiota sitä saikin odottaa, mutta nyt vihdoin tuntuisi toimivalta. Kuinka monta kertaa pitikään käynnistää joku video äänet täysillä, jotta niitä sitten sai napeilla hiljennettyä... mutta vasta kun video jo pyöri. -
@Meisseli "
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Joo, omassakin käytössä hyödyllisimmän tuntuinen konkreettinen ui-uudistus mitä muistan tuo volume-nappien nykyinen tapa toimia. Puhelin on käytännössä aina värinällä, mutta median äänenvoimakkuutta tarvitsee melko usein säätää, ja nyt se onnistuu helposti.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
noh, makuasia selvästi, mutta itsellä ei ollut vanhassa tavassa ongelmaa....

mutta ei sitä mediaa tarvinnut säätää silloin kun video oli päällä ja täysillä. säädettiin vain sieltä ylävalikosta se äänettömälle.
tää uusi nurinkurinen temppu ei itselle toimi.

Se säätönappien asettaminen saisi silti olla olemassa asetuksissa jotta voi laittaa sen sille mille haluaa.

EDIT: itse siis pidän median aina äänettömällä ja soittoääni jossain 25% paikoilla

ja lisäksi, älä häiritse -tila pitäisi mennä päälle kun painaa alaspäin tarpeeksi monta kertaa, nyt se pitää mennä sieltä valikosta laittamaan....
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Itse olen taas aina kaivannut sitä, että äänenvoimakkuuspainikkeella säätyy nimenomaan oletuksena median äänet joten erittäin tyytyväinen olen ollut muutokseen ja toivon ettei tuota oteta pois tai laitetaan edes asetuksiin jotta käyttäjä voi määrittää painikkeen toiminnan.

Koen myös erittäin käteväksi Pien tavan laittaa soittoääni värinälle/äänettömälle. Napauttaa kerran äänenvoimakkuutta ja sitten peukalolla vain "soittokellon" kuvaa ja asettaa puhelimen haluamaansa tilaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Huaweilla EMUI 9 on onneksi jo valinta tälle asetuksissa, aika kehnoa kyllä jos ei itse saa default toimintaa päättää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
130
Huaweilla EMUI 9 on onneksi jo valinta tälle asetuksissa, aika kehnoa kyllä jos ei itse saa default toimintaa päättää.
Tuo on sitä "Juuser Äksperiänseä" mitä kaikki valmistajat ja softatalot nykyään tuntuu puskevan, että käyttäjältä viedään vapaus customoida ja halutaan pakottaa tiettyyn muottiin, vrt. Apple.

Luulisi vaan että sille ei ole valmistajan kannalta mitään väliä jos eri käyttäjät haluaisivat vaikkapa säätää eri volumea defaulttina, tai määrätä kummalla puolella näyttöä on "takaisin"-painike ja kummalla multitaskaus-nappi. Jne. Nämä eivät kuitenkaan koodausteknillisesti aiheuta mitään isompia toimenpiteitä, ja tosiaan suurimmassa osassa customromeja sekä muutamien valmistajien romeista valinnanvapaus löytyy järjestään.

Joskus kuullut että tätä olisi perusteltu sillä että osaamaton käyttäjä voi söhlätä noiden tiettyjen asioiden kanssa ja valmistajat karsineet "kompastuskiviä" että kaikissa heidän laitteissa olisi asiat samanlailla (ja helpottaa helpdeskin hommia), mutta kyllä siellä on paljon muitakin asetuksia näkyvillä millä laitteen saa "sekaisin" eikä tuollaisten käyttäjien pitäisi edes oikeaa älyluuria omistaa, ostakoot iphonen.

Ja onhan se Pihtiputaan mummo ihmeissään kun vaihtuu puhelin Huaweista Samsungiin eikä saakaan nappien järjestystä vaihdettua. Tai en tiedä saako nykyään tuon sentään tehtyä kaikissa ainakin softanapillisissa.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Jollakin Button Mapper -softalla kuulemma voi vaihtaa mutta siitä pitäs maksaa 3,99€ joten en sitä halua käyttää (ei kallis, mutta tuosta asetuksen vaihtamisesta ei pitäs maksaa)
Sillä Button Mapperin ilmaisversiolla saa volumepainikkeen pitkään painamisen vaihtamaan normaali, värinä ja äänetön tilojen välillä. Maksullisella versiolla saa toimimaan kuten Oreossa.
Varmaan tästä syystä System UI Tuner on laitettu piiloon Pie:ssä. Jos kuitenkin haluaa säätää volume napilla normaali, värinä ja älä häiritse -tilan välillä, niin se onnistuu Button Mapper -sovelluksella. Ei tosin toimi samalla tavalla kuin Oreossa mutta esimerkiksi volume napin pitkään painamisen saa vaihtamaan noiden tilojen välillä. Lisäksi ominaisuuden voi disabloida, kun äänenvoimakkuuspaneeli on esillä, niin ei häiritse median äänenvoimakkuuden säätöä pitkään painamalla.

EDIT: Lisäksi jos unlockaa lisäominaisuudet (2,99€) niin tuolla sovelluksella voi laittaa äänenvoimakkuuden säädön toimimaan samalla tavalla kuin Oreossa.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Näihin äänisäätöihin liittyen olen jo kauan toivonut, että Androidissa olisi enemmän kuin 15 napsua hiljasesta täysille. Eli että askeleet olisivat pienempiä. Ilmeisesti tähän ei ole kuitenkaan tullut parannusta? Enkä jaksa rootata jne. tuon takia.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Näihin äänisäätöihin liittyen olen jo kauan toivonut, että Androidissa olisi enemmän kuin 15 napsua hiljasesta täysille. Eli että askeleet olisivat pienempiä. Ilmeisesti tähän ei ole kuitenkaan tullut parannusta? Enkä jaksa rootata jne. tuon takia.
Onnistuisiko tällä:
Samsungilla on myös oma softa Galaxy laitteille:
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
130
One plussassa jos virran säästö käytössä, automaattinen näytön kääntö sammuu menee pois päältä. Rasittava kun kattoo videota niin se ei käännä sitä näyttöä.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
One plussassa jos virran säästö käytössä, automaattinen näytön kääntö sammuu menee pois päältä. Rasittava kun kattoo videota niin se ei käännä sitä näyttöä.
harvemmin virransäästö-tilassa videoita katotaan. itse pidin kertausharjoituksissa virransäästössä ja näyttö tummana tai kokonaan virta pois, mutta videot ja live-streamit katsoin normaali-tilassa.
 

DrMadman

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Itse olen tykännyt tuosta uudistuksesta yhdistettynä OnePlussan äänet-vibra-hiljainen kytkimen käyttöön, se tekee todella kätevän tuosta volyymin säätämisestä kun voi vaikka kädet taskussa säätää tuon oikean ääniprofiilin käyttöön ja volyymillä sitten mediat kohdalleen ennen kun laittaa videon pyörimään. Harvemmin kuitenkaan tarvitsee erikseen soittoäänen voimakkuuteen koskea, enemmänkin juuri tuota päälle/pois. Toki ainahan valinnan mahdollisuudet olisi hyvä olla, kaikki ei tykkää kaikista eikä noita kytkimiä taida muissa luureissa olla kuin OPlla.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Button Mapperilla saa onneksi ilmaiseksikin säädettyä riittävästi. En kyllä tykkää yhtään tästä Pien muutoksesta.

Eli itsellä siis lähes aina puhelin älä häiritse tilassa (menee päälle/pois painamalla vol- pohjaan), värinä päälle/pois tuplaklikkaamalla vol- ja jos edellä olevia ei ole päällä, niin soittoäänenvoimakkuus on aina pienimmällä.

Median voimakkuutta säädän tarvittaessa, yleensä riittää 1-3 pykälää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
226
Näihin äänisäätöihin liittyen olen jo kauan toivonut, että Androidissa olisi enemmän kuin 15 napsua hiljasesta täysille. Eli että askeleet olisivat pienempiä. Ilmeisesti tähän ei ole kuitenkaan tullut parannusta? Enkä jaksa rootata jne. tuon takia.
SoundAssistant myös itsellä käytössä, koska tuo 15-portainen säätö on aivan liian karkea. Samasta sovelluksesta saa vaihdettua myös mihin volumen säätö oletuksena vaikuttaa, vaikka tämä valinta löytyy itselläni ainakin myös ihan tavallisista ääniasetuksista.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 440
Viestejä
4 199 537
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom