Andoid/Google TV:n UI:n resoluutio

Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
163
Olen ymmärtänyt, että Andoid TV:n versiossa 11 itse käyttöjärjestelmä UI pyörii vielä vain HD-tasoisena ja vasta Google TV tuo mukanaan UHD-tasoisen UI:n, mikäli vaan telkkarin oma HW tuon mahdollistaa. Mahtaako jollakin olla telkkarissaan jo Google TV tai muuten vaan tietoa niin, että voisi tuon vahvistaa?

TCL tuonee vielä tämän vuoden puolella tuon Google TV:n päivityksenä ainakin vuoden 2021 malleihinsa, muttas tätä odotellessa olisi kiva tietää, mitä tuo päivitys tuo tällä resoluutiorintamalla lisää.

EDIT: typo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Sillä, onko käyttöliittymän UI 1080 tai 4K ei kyllä ole käytännön elämässä mitään merkitystä.
Logot näkyy riittävän tarkasti HD-tasoisenakin.

Kaikkien televisioiden HW mahdollistaa varmasti 4K-tasoiseen UI:n (osaavathan ne 4K-videoitakin toistaa), mutta onko sitä järkevää käyttää on eri asia. Voi myös aiheuttaa hidastelua jne.
 
Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
163
Olen täysin samaa mieltä, että pelkän käyttöjärjestelmän UI:n tasolla sompaillessa riittää tuo FHD oikein mainiosti, enkä tosiaan tähän välttämättä kaipaa UHD:tä. Siinä vaiheessa, kun tuo PiP-tuki alkaa löytyä softasta kuin softasta, niin kieltämättä olisi mukavaa seurata vaikka futismatsia näytön yhdessä kvartaalissa FHD-tasoisena ja käyttää 3/4 näytön pinta-alasta johonkin muuhun. Tämähän onnistuu vain, mikäli UI tukee 4k-resoa tai muuten joutuu tyytymään futisikkunassa muuhun kuin FHD-resoluutioon.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 028
Tässä taitaa olla parannus tuohon

Regardless of the timing, Android 12 brings with it several new features for your television. This includes overdue support for 4K rendering of the homescreen and UI, Android 12’s new privacy indicators and toggles, as well as support for HDMI CEC 2.0 and more.
 
Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
163
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 428
Viestejä
4 217 817
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
jlehtira

Hinta.fi

Ylös Bottom