Ammattilaisnäytöt pelikäyttöön

Liittynyt
25.08.2018
Viestejä
34
Olen miettinyt miten professional monitorit pärjäisivät pelikäytössä. Niiden hinta on niin suolainen että luulisi niiden tuottavan hyvää kuvaa?

Esimerkiksi Sonyn BVM-HX310 saisi pulittaa 30k€, mikä muukaan voisi tehdä näistä monitoreista kalliita?

En nyt tätä kyseistä näyttöä ole ostamassa, mutta olen ollut yritysten huutokaupoissa ja siellä on myyty vanhoja vehkeitä. Jos vastaan sattuisi ammattilaisnäyttöjä niin kannattaisiko niitä huutaa pelikäyttöön?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
Ei kannata, jos pelaaminen on se ykkösprioriteetti. Noissa isoin pihvi on väri & kirkkaustarkkuus. Paneeli on aito 10bit paneeli, näytön omat LUT:it on parempia, rautakalibiraatio tuki löytyy jne. Toleranssitkin on käsittääkseni tiukempia, eli sallitaan vähemmän valovuotoa ja kirkkauden/värin vaihtelua ruudun osa-alueilla. Graafisen puolen näyttö on tosiaan kotona, mutta hinnat alkaen puolelta, eikä noista kalliimmista.

Haittapuolena sitten inputlag ei ole kovin korkealla valmistajan prioriteettilistoilla, 60hz ja paneeli on hitaampi mitä pelinäytöissä. Itse pelaan kyllä moisella näytöllä, mutta se on minulle sopiva kompromissi. Jos koneen juttu on pelaaminen, niin joku 144hz paneeli on parempi vaihtoehto.
 
Liittynyt
25.08.2018
Viestejä
34
Hitaus kyllä söisi paljon pelikokemusta. Tosin adventure peleissä tarkat värit eivät olisi pahitteeksi :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 649
Viestejä
4 197 320
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom