AMD Ryzen 7 (AM4 B350/X370) kellotukset ja kokemukset (Summit Ridge)

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 703
Itse ajattelin että "ihan normaali prosessori" ja ns. kaikki pääsisivät tähän mutta muutama 20% tms. sitten 4.1 ja 4.2GHz noin 1.4V. Harmittelin toki kun ei lähemmäs 4.2GHz päästy tai edes 4.1.

Ilmeisesti on syytä olla onnellinen tähän kun olisi voinut tulla noin 0.2GHz huonompikin versio käteen:

AMD 1700X 3.4-3.8GHz (3992MHz, 40x 99.8MHz Bus Speed, CPU V-Core 0.338V-1.406V)

Tuo niistä 5kpl mitä Jimm's myi pähkinä tarjouksena 419€ hintaan.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Sanoisin mutulla että järkevillä volteilla 3.8GHz menee "kaikilla", 3.9GHz mahdollisesti ja 4GHz vain harvoilla. Tämä siis 1700 kiville.
X kivet taitaa olla hieman parempia kovilla kelloilla, muttei niistäkään kaikki kulje yli 4GHz. Osa jäänee 3.9GHz tai jopa alle.
 
Viimeksi muokattu:
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Saitko siis SVI2 lukeman pienemmäksi tuolla LLC3:lla? Muut "voltithan" toki laskee, mutta tuo SVI2 on lähinnä todellista. Itse raportoinut SVI2 voltit smallFFT rasituksessa (=minimit mihin tippuu).
1,369 on tuo SVI2 lukema silloin kun Vcore näyttää 1.375. Eli siis kyllä sain. Mulla toimii tuo LLC oikein.

Kiitos Realbench vinkeistä :) Pitää jatkaa sit kun on töiltä aikaa olla kotona.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Mulla toimii tuo LLC oikein.
Todella jännä että sekä minulla että @akselic tuo LLC3 vaatii enemmän todellisia voltteja vakauteen. Voisihan tuota vielä jossain kohtaa testata, mutta tuskin muuttuu tulokset. Itsellä nykyinen 100% vakaa ja jos haen samat voltit LLC3:lla niin se ei ole vakaa. Pykälä isompi, eikä silti vakaa. Tarvitaan useampia pykäliä isommat voltit että saa samat kellot/asetukset vakaaksi. :/

Miksihän LLC3:lla joudun nostamaan SVI2 mitattua jännitettä korkeammalle kuin LLC:n ollessa autolla? Eli itsellä LLC3 vaatii enemmän SVI2 voltteja vakauteen. Noh katsotaan jos joskus testaan uudelleen.

Tuo 10-20mV vajaavaisuus SVI2 vs todellinen on oikeastaan aika looginen. SVI2 mittaushan tapahtuu VRM:lle meneviä johtimia pitkin, eli pieni lasku siinä on odotettavissakin. Miksihän jännitteenmittauspistettä ei ole kytketty samaan paikkaan? :facepalm:
@mRkukov @The Stilt

Testaus on eilen ja tänään jatkunut. Joku asia Asuksen tai ainakin C6H:n LLC:ssä kyllä falskaa. LLC3:lla vdroop on melkein tasattu mutta kone ei pysy Realbench vakaana kuin samoilla volteilla joilla myös LLC automaattiasetuksella pysyy vakaana. Tässä nyt toista kymmentä ajoa tehnyt noita kokeillen. Summa summarum: joko

a) pidän LLC autolla ja kärsin vdroopista mutta kone vakaa

tai

b) pidän LLC asetuksella 3 jolloin vdroop on käytännössä nolla mutta silti samoilla offset volteilla

Ei tuossa ole kahta sanaa kumpi on fiksumpi. LLC automaattisella kivi käy noin 2 astetta viileämpänä. LLC3 taas kivi käy jatkuvasti vähän kuumempana.

Edit: mulla ei muuten mRkukov ole ollut mitään outoja ongelmia tuon LLC vaihtamisen kanssa. Ne asetukset joilla LLC automaattisella on 3,925Ghz Realbench vakaat toimivat myös sen jälkeen kun testailin LLC3:sta ees-taas. Mä epäilen että sun emolevyssä tai BIOS:ssa on joku häikkä että siellä asetukset ei kunnolla nollaannu tms.
 

Dygaza

Platinum-jäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
@Kapteeni_kuolio nostampa taas vähän aihetta. Kirjoitit jossain että mm. Overwatchissa ryzen jarruttaa menoa ja core tai kaksi hakkaa 100% ja tästä johtuen jouduit laskemaan asetuksia 1440p 144hz (165hz?) & 1080Ti kombolla. Vastasin jo jossain, että syystä X nämä näyttävät käyttäytyvän eri tavalla eri kokoonpanoissa. Titta på juuri frapsaamani tulokset. Overwatch, 2560x1440 / rendering scale 100% / kaikki asetukset max.

Eka veto:
Min: 133
Max: 209
Avg: 171,218

Toka veto:
Min: 145
Max: 221
Avg: 176,413


Eli ainakaan vakiona pyörivää Titan X (Pascal) tämä Ryzen ei näytä itselläni jarruttelevan. Tulokset frapsattu tuosta uudesta eventistä King's Row:lla, jonka oletan olevan suhteellisen raskas testi, koska niitä robo-otuksia pyörii niin pirusti siellä.
Kattonu yhtää mikä threadi on lähimpänä maxata corea. Ite veikkaan overwatchissa gamelogic threadia.
 

Dygaza

Platinum-jäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
En ole, mistä/millä tuon helpoiten katsoo?
Process hacker.

Overview - Process Hacker

Parhaiten näät (screenshotin kannalta) kun laitat pelin ikkunaan , ja asetat process hackerin että se pysyy päällimmäisenä, vaikka ei ole aktiivisena. Muista aktivoida peli ikkuna, koska pelit eivät ikkunassa välttämättä pyöri "täysiä" elleivät ole aktiivisena.

Process hackerista otat pelin kohalta threadit näkyviin (ylhäältä löytyy threads nappi).

Näkymä näyttää tältä.



16T prossulla yhden threadin maksimi (100% core usage) usage voi olla teoriassa enintään 6.25%
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itelle oli kans henkisesti kova paikka kun 1700X ei kulkenut 4 GHz niin päivitin sen 1800X:ään. Noh, ainakin tavoitteisiin päästiin :)
Sanoisin mutulla että järkevillä volteilla 3.8GHz menee "kaikilla", 3.9GHz mahdollisesti ja 4GHz vain harvoilla. Tämä siis 1700 kiville.
X kivet taitaa olla hieman parempia kovilla kelloilla, muttei niistäkään kaikki kulje yli 4GHz. Osa jäänee 3.9GHz tai jopa alle.
Itsellä on juuri tuo 4GHz "dilemma" käsillä. Kivi on vakaa 3.975 mutta kun nostaa pykälällä niin ei kyllä ole jakoja. Mitään merkitystähän tuolla ei käytännössä ole, muuta kuin että se rajapyykki jää saamatta minkä olen mielessäni asettanut.

Täytyy varmaan näiden lämpötilahavaintojen valossa parantaa jäähdytystä ja toivoa että se ratkaisee jotain asian suhteen. Jos ei, niin sitten pitää jo melkein jotain osia vaihtaa (emoa tms) koska eihän kivessä voi olla mitään vikaa. :)
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Nyt irtosi Elmorilta mielenkiintoinen kommentti:

An early version of the May update looks very good. Most DRAM sticks are now able to reach 3200.

ROG Crosshair VI overclocking thread - Page 863

Eli tuota kannattaa tosissaan odotella. Jos saisi sen kanssa omatkin 3333MHz 2 x 16Gb muistit kulkemaan vähintään sen 3000MHz. Nyt niille saa vain 2666MHz ja suuremmat eivät boottaa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Itsellä on juuri tuo 4GHz "dilemma" käsillä. Kivi on vakaa 3.975 mutta kun nostaa pykälällä niin ei kyllä ole jakoja. Mitään merkitystähän tuolla ei käytännössä ole, muuta kuin että se rajapyykki jää saamatta minkä olen mielessäni asettanut.

Täytyy varmaan näiden lämpötilahavaintojen valossa parantaa jäähdytystä ja toivoa että se ratkaisee jotain asian suhteen. Jos ei, niin sitten pitää jo melkein jotain osia vaihtaa (emoa tms) koska eihän kivessä voi olla mitään vikaa. :)
Itse jätin suosiolla 3.94GHz, minkä tuo kulkee mukavasti viileänä... tai siis "jätin". Kolme kertaa jo testannut "josko se vähän kovempaa vielä kulkisi". 3.97GHz ei kulje, mutta jonkun 3.95 voisi vielä testata. 10MHz lisää!
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
130
Vehjes menee nyt 41,5 kertoimella blck 100:lla, voltit man. 1,43125, ja emona Crosshair. 42 kertoimella käynnistyy, mutta kaatuu aika pian. Uskaltaako noin korkeilla volteilla ajella pidemmän päälle? 4150MHz siis tällä hetkellä.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Todella jännä että sekä minulla että @akselic tuo LLC3 vaatii enemmän todellisia voltteja vakauteen. Voisihan tuota vielä jossain kohtaa testata, mutta tuskin muuttuu tulokset. Itsellä nykyinen 100% vakaa ja jos haen samat voltit LLC3:lla niin se ei ole vakaa. Pykälä isompi, eikä silti vakaa. Tarvitaan useampia pykäliä isommat voltit että saa samat kellot/asetukset vakaaksi. :/
Sä muuten lainasit mun aiempaa postausta ja sitten tuota mun tämänaamuista postausta :) Mä siis totesin aiemmin että joku siinä LLC:ssä ei oo oikein mutta se taisi johtua pikemmin siitä että Realbench -ongelman takia oletin että ei pysy vakaana pienemmillä volteilla. Nyt sitten muilla rasitustesteillä pysyy kone vakaana alemmilla volteilla kuten aamulla totesin.

Eli siis tarkennuksena: mun C6H:ssa LLC toimii oikein. Pystyn laskemaan idlevoltteja aika selvästikin siitä mitä vaati LLC autolla. Automaattiasetuksella piti offsettiä olla jopa 0,24V mikä käytti sitten SVI2:sta jopa 1,44V:ssä. Eilisillan ja viime yön testien jälkeen nyt LLC asetuksella 3 mulla on offset 0,21V ja kuten totesin työpöydällä Vcore pyörii välillä 1,375V - 1,392V. Rasituksessa ei enää tipu Vcore alle tuon 1,375V jolloin myös SVI2 näyttää 1,369V. Ja tosiaan kone pysyy vakaana. Pahimmat SVI2 piikit ovat olleet todella hetkellisiä 1,406V piikkejä mitä minä pidän vielä ihan turvallisena.

Olisi kiva kuulla kokemuksia muiltakin C6H omistajilta jotka ovat tuon LLC:n kanssa leikkineet. Nyt vaikuttaa siltä että mulla on oikein toimiva lankku ja mRkukovilla joku mättää koska LLC 3 vaatii liikaa voltteja ja/tai joku mittari näyttää jossain väärin. Plus hänellä Windowsin sleep ei toimi eikä BIOS asetuksetkaan palaudu kunnolla muuten kuin Clear CMOS jälkeen. Itse en ole tehnyt tuota toimenpidettä vielä yhtäkään kertaa jos ihan ensimmäistä käynnistyskertaa ja BIOS päivitystä ei lasketa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Olisi kiva kuulla kokemuksia muiltakin C6H omistajilta jotka ovat tuon LLC:n kanssa leikkineet. Nyt vaikuttaa siltä että mulla on oikein toimiva lankku ja mRkukovilla joku mättää koska LLC 3 vaatii liikaa voltteja ja/tai joku mittari näyttää jossain väärin. Plus hänellä Windowsin sleep ei toimi eikä BIOS asetuksetkaan palaudu kunnolla muuten kuin Clear CMOS jälkeen. Itse en ole tehnyt tuota toimenpidettä vielä yhtäkään kertaa jos ihan ensimmäistä käynnistyskertaa ja BIOS päivitystä ei lasketa.
Sleeppi toimii taas patterin irroituksen jälkeen, mutta silti vakausongelmia LLC3:n volttien kanssa. Mitähän hittoa.

Niin ja on tässä mun lankussa ainakin sellanen vika että aura-valoja ei saa disabloitua millään tuolta biossista. Disko käynnissä vaikka mitä yrittää. (winkkarisoftaa en ole testannut)

Noh jos tämä lankku alkaa muuten oireilla niin pitänee harkita huoltoon lähettämistä. Ei kyllä haluaisi konetta purkaa. :/

Edit:
Niin ja olinpa tosiaan puusilmä. :beye:
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 287
Itsellä c6h ei mitään sleeppiongelmia. Paljon enemmän bugasi vanha asus z68 pro.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 703
Vehjes menee nyt 41,5 kertoimella blck 100:lla, voltit man. 1,43125, ja emona Crosshair. 42 kertoimella käynnistyy, mutta kaatuu aika pian. Uskaltaako noin korkeilla volteilla ajella pidemmän päälle? 4150MHz siis tällä hetkellä.
Se on aina henkilökohtainen asia. Moni joilla vesijäähy niin varmaan uskaltaisi, eli kunhan lämmöt pysyvät kurissa.

Itse sain ylipuhuttua itseni että antaa nyt olla vähän päälle 1.4V (3992MHz, 40x 99.8MHz Bus Speed, CPU V-Core 0.338V-1.406V) koska suurimman osan aikaa reilusti pienemmät voltit. Testailin ja en saa vakaana pysymään +25MHz samoilla asetuksilla enkä halua nostella jännitteitä enempää.

Tarkoitus käytellä tätäkin perusbundlea (emo+prosessori+muistit) sen 5+ vuotta joten haluaisin että se "varmasti kestää". AMD itse on todennut että päälle 1.45 ei ole suositeltava pidempiaikaisena ylityksenä mutta jotenkin olen aika 100% varma että kukaan ei ole (ymmärrettävistä syistä) vielä testanneet tuota 5+ vuotta...

Nyt jälkiviisaana voin sanoa että Sandy Bridgellä (emo+prosessori+muistit) CPU V-Core ~1V-1.42V kestää ainakin sen 6+ vuotta.

Oma neuvoni on siis että katsoo sen 1.4V mihin on vakaa, sitten nostaa / laskee ihan vähäsen ja katsoo mitkä kellot ovat lähimpänä ja ottaa ne. Niin itse tekisin, vaikka se tarkoittaisi (kuten nyt) että ei ihan tuota 4GHz saisi rikki. Mieluummin niin kuin että nostaa kelloja 25MHz ja jännitteitä suhteessa huomattavan jyrkällä jakajalla.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
907
1,369 on tuo SVI2 lukema silloin kun Vcore näyttää 1.375. Eli siis kyllä sain. Mulla toimii tuo LLC oikein.

Kiitos Realbench vinkeistä :) Pitää jatkaa sit kun on töiltä aikaa olla kotona.
Millä kuormalla?
Mulla on käytössä 1.4V LLC3 ja SVI2 näyttää 1.369V ja Vcore 1.461V Boincilla... Cpu core power ~137W.
Tämä siis 1081 biossilla.
Näköjään tuosta 60°C rajasta pääsee ainakin vähän pidemmälle kun Vcorea nostaa.
1.375V LLC3 kaatui n.60°C
1.4V LLC3 näyttää nyt 65.3°C ja ainakin vielä kirjoittaessa pysyi käynnissä.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 368
Hwinfo64 on tällä hetkellä ainoa järkevä ja tarkin Ryzenin seuraamiseen
Thanks.

Emolevynä Asus prime pro-x370 ja uusin BIOS sisällä mitä saa. Muistit 2933 Mhz.

Ajoin Cinebenchin läpi vakiokelloilla ja CPU (Tctl) näyttää maximium lämpötilaksi 82C ja CPI (Tdie) 62c. Jäähynä Ben Nevis.

Voiko tuo 82C pitää paikkansa, ja jos pitää niin johtuuko se siitä että olen tahnat jotenkin paskasti laittanut (piti pari kertaa laittaa jäähy kiinni ja ottaa pois) vai siitä että Ben Neviksen tuuletin pyörii koko ajan 1000 RPM oli kone idlenä tai 100% rasituksessa?

Edit: ai niin, olisi varmaan hyvä prossukin mainita, 1700x
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Thanks.

Emolevynä Asus prime pro-x370 ja uusin BIOS sisällä mitä saa. Muistit 2933 Mhz.

Ajoin Cinebenchin läpi vakiokelloilla ja CPU (Tctl) näyttää maximium lämpötilaksi 82C ja CPI (Tdie) 62c. Jäähynä Ben Nevis.

Voiko tuo 82C pitää paikkansa, ja jos pitää niin johtuuko se siitä että olen tahnat jotenkin paskasti laittanut (piti pari kertaa laittaa jäähy kiinni ja ottaa pois) vai siitä että Ben Neviksen tuuletin pyörii koko ajan 1000 RPM oli kone idlenä tai 100% rasituksessa?

Edit: ai niin, olisi varmaan hyvä prossukin mainita, 1700x
Tuo Tdie on oikea lämpotila. Tctl lämpötilaan lisätään 1700X ja 1800X malleilla 20C, koska AMD on näin määrännyt. Ilmeisesti syy on se, että tuuletin saadaan pyörimään riittävällä nopeudella myös niissä heikommilla jäähyillä varustetuissa koneissa.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Tuo Tdie on oikea lämpotila. Tctl lämpötilaan lisätään 1700X ja 1800X malleilla 20C, koska AMD on näin määrännyt. Ilmeisesti syy on se, että tuuletin saadaan pyörimään riittävällä nopeudella myös niissä heikommilla jäähyillä varustetuissa koneissa.
Tämä on sinänsä hassua, koska ainakin tuo X370-PRO ei säädä tuulettimia Tdie taikka Tctl mukaan, vaan sen erillisen BIOS raportoiman lämpötila-arvon mukaisesti. Se mistä tuon BIOS CPU lämpötila oikeasti tulee ei kaiketi (?) ole mitään faktaa, mutta vaikuttaisi että lasketaan jollain kaavalla käyttäen noista muista arvoista, ehkäpä jopa hyödyntäen muita tehonkulutuksen arvoja tms.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 368
Neuvokaas vielä hieman. Kuva alla mitä biossissa näkyy. Pitääkö minun erikseen säätää FID ja DID arvot vai onko jossain mahdollista suoraan näpytellä haluttu Mhz. Jos pitää noilla arvoilla niin millä saan 3900 :)




Edit: nyt sain core ratio arvon näkyviin kun laitoin tuon TPU arvoksi TPU2. Omituista...
 
Viimeksi muokattu:

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
@Leatherman, Muuta tuo toiseksi ylin "Manual" asetus -> "Auto" ja pääset suoraan säätämään kerrointa joka sitten kerrottuna 100 antaa sen nopeuden.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 368
@Leatherman, Muuta tuo toiseksi ylin "Manual" asetus -> "Auto" ja pääset suoraan säätämään kerrointa joka sitten kerrottuna 100 antaa sen nopeuden.
Näin se taitaa mennäkkin. Mites volttien kanssa, tällä hetkellä Auto asetuksella ja 3900Mhz laitettu. Ajoin Cinebencin läpi ja CPUZ näytti melkein 1.5v, HWinfo 1.45... Ehkä auto asetus on turhan agressiivinen jos nuo pitää paikkaansa. Lämpötila kohosi 73C.

Voltit kannattaa suosiolla laittaa käsin? Entäs miten käy virransäästöasetuksien, jos asetan esim 1.37v, niin saako prosessori tuota jännitettä vaikka tietokone olisi idle tilassa?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 703
@Leatherman, Muuta tuo toiseksi ylin "Manual" asetus -> "Auto" ja pääset suoraan säätämään kerrointa joka sitten kerrottuna 100 antaa sen nopeuden.
Noin itsekin tein, tosin valitettavasti kerroin ei pysy ihan vakiona 100 vaan joku 98.roippeet.
Mutta jos joku osaa antaa vastauksen, oikeastaan siihen että miten AMD on laittanut alunperin nuo: FID ja DID arvot niin sen perusteella voisin itsekin alkaa säätämään jos saisi tarkemmin vielä hiottua nuo viimeisetkin MHz prosessorista :)

Edit: tuolta digi+VRM namiskan alta pääsee säätelemään arvoihin 3 noita load line calibration jne. arvoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Noin itsekin tein, tosin valitettavasti kerroin ei pysy ihan vakiona 100 vaan joku 98.roippeet.
Mutta jos joku osaa antaa vastauksen, oikeastaan siihen että miten AMD on laittanut alunperin nuo: FID ja DID arvot niin sen perusteella voisin itsekin alkaa säätämään jos saisi tarkemmin vielä hiottua nuo viimeisetkin MHz prosessorista :)

Edit: tuolta digi+VRM namiskan alta pääsee säätelemään arvoihin 3 noita load line calibration jne. arvoja.


Lähde: RyZen Pstate Overclocking, method, calculation and Calculator
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Divider on 8 vakiona ryzenillä. En tiedä mihin kaikkeen tuo vaikuttaa jos sitä muuttaa.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 368
3870Mhz ja ~1.38 volteilla. Muistit 2933Mhz. 1700x ja Asus prime pro. Cinebenchmarkissa hieman päälle 1700 pojoa. Samoilla volteilla 30Mhz lisää niin kone cräshää Cinebenchissä... Taitaa olla aika huono yksilö tämä. Kokeillaan huomenna toisella 1700x jos se kulkisi paremmin.
 

Dygaza

Platinum-jäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
@Dygaza meni vähän myöhäseks, mutta tulipahan testattua.

Nvidian ajurithreadi käy kovimmillaan (single core kuorma noin 62%, ja cappaisi suoralla skaalautimisella about 280fps). Pelissä kuormat on kyllä kovemmat. Eniten itteä yllättää että kuorma on nvidian ajurilla kovempi kuin pelin mainthreadilla, pitänyt tuota enemmän AMD:n ongelmana kohdissa jossa on paljon drawcalleja. Tarvitsisi verrokiksi Intel + nvidia combon niin näkisi että muuttuko esim pelin mainthread / nvidian ajurithread kuormitus suhde mitenkään.

Pitäs melkee siirtää nää keskustelut kyllä toiseen threadiin, kun on offtopiccia kuitenkin.
 

soc

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
50
Itellä pelkästään Game boostilla mhz pomppii 3500 - 1500. Onko tää aivan normaalia? Ilman game boostia kun yrittää kellottaa ni en saa edes 3600Mhz 1.45 volteilla toimiin. Jostain kumman syystä samoilla asetuksilla 4000Mhz melkein toimi. Muisteina toimii HyperX 2666Mhz low profile. Jäähy Noctua NH-D14. Kerran päässy vaan yli 70c joten ei siitäkään ole kiinni. Niin ja muistit laitettu toimiin 21XX nopeudelle koska eivät muuten oikeen toimi. En saa kuvaa ruutuun jos kokeilen nopeempaa.

E: Eli tuo nopeuden pomppiminen ilmeisesti johtuu virran säästöstä. Kumma kun intelillä en moista huomannu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
79
Ehdottomasti käsin jännitteet. Auto itselläni vakio kelloilla 1.4-1.45V

Eikö täl viikol pitäs tul viel uus biossi?
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
3870Mhz ja ~1.38 volteilla. Muistit 2933Mhz. 1700x ja Asus prime pro. Cinebenchmarkissa hieman päälle 1700 pojoa. Samoilla volteilla 30Mhz lisää niin kone cräshää Cinebenchissä... Taitaa olla aika huono yksilö tämä. Kokeillaan huomenna toisella 1700x jos se kulkisi paremmin.
3682MHz sai kellotettu 1700 Neoseekerin testissä. Noin huonoja ei taida 1700X versioista löytyä.
AMD Ryzen 7 Series CPU Review
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
AMD muistaakseni sanoi, että 1.35V on maksimi pitkäaikaisessa käytössä ja sen yli menevät lyhentävät prosessorin elinikää. Osaatteko sanoa paljonko 1800X saisi kulkemaan noin suunnilleen tuon 1.35V rajoissa?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 008
Noin itsekin tein, tosin valitettavasti kerroin ei pysy ihan vakiona 100 vaan joku 98.roippeet.
Kerroin on jotain muuta, väylä on tuon 100. (Ellet 100x100MHz kelloilla aja) Mutta asiaan. Käy laittaan Hyper-V windowsin osista pois niin tulee väylälukemat oikeiksi.
upload_2017-4-13_9-56-24.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 201
Viestejä
4 194 541
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom