AMD Ryzen 5 5600G sopiva emo

Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
112
Onko ehdotuksia Ryzen 5 5600g prossulle sopivaa emoa? Pitäisi olla asuksen ja n. 200€ hintaluokassa. Vielä, riittäkö vakio jäähdytys?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163

Liimaat ASUS-tarran päälle niin hyvä tulee.

Tuolta ehkä näitä, sen mukaan mitä mahtuu korkeuden puolesta:


Vakiojäähdytys riittää 15min käyttöön ihan hyvin, mutta jos haluaa olla rasituksessa alle 90C ja ei kestä niitä kuunnella, niin kannattaa ostaa parempi jäähy.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
5600G kuten mikään muukaan monoliittisella ytimellä oleva Renoir/Cezanne-prosessori ei ole erityisen herkkä virransyötön tai prosessorin lämpötilojen osalta. Tehonkulutukset pysyvät kovassakin rasituksessa ilman tehorajoihin kajoamista pahimmillaan ~90 W kantturoissa. Käytännössä mikä tahansa emolevy jossa on BIOS-tuki ko. prosessorille ja jossa virransyöttö ei ole aivan kurapaskaa ajaa asiansa vallan mainiosti. Jos valmistajana pitää Asus olla niin B550-F:ää voin suositella omien kokemusten perusteella, olen todennut sen 5900X:n, 3800X:n sekä Pro 4650G:n ja 4700G:n pikatestailun kanssa vallan toimivaksi price/performance emolevyksi jossa ei ole mitään häiritseviä suurempia puutteita. Sopivat näyttöliitännätkin löytyvät mikäli integroidun näytönohjaimen kanssa oli tarkotus edetä. Mukana tuleva Wraith Stealth kyllä riittää perusjäähdyttimeksi ko. prosessorille kiitos hyvin kohtuullisen wattimäärän mutta jollain paremmalla jäähdyttimellä saa turbotuspotentiaalia hieman lisää sekä meteliä pienemmäksi.
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
112
Unohdin aloituksessa mainita etten pelaa lainkaan. Minulla ei ole aiemmin windows aikana ollut mitään integroitua näyttistä, mutta ajattelin nyt kokeilla. Uuteen koneeseen tulee win11 ja vanha hyvinpalvellut maya 44 äänikortti, mikäli siihen vielä löytyy ajurit. Kiitos vastauksista tähän mennessä.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Unohdin aloituksessa mainita etten pelaa lainkaan. Minulla ei ole aiemmin windows aikana ollut mitään integroitua näyttistä, mutta ajattelin nyt kokeilla. Uuteen koneeseen tulee win11 ja vanha hyvinpalvellut maya 44 äänikortti, mikäli siihen vielä löytyy ajurit. Kiitos vastauksista tähän mennessä.
Taitaa olla PCI-kortti tuo? Silloin tuota ei uuteen koneeseen kiinni saa kun ei ole paikkoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
No siis alashan voidaan mennä tänne asti:

Tämäkin riittäisi, mutta BIOS:in joutuu itse päivittämään:

Sekä tuosta Asuksesta, että ehdottamastani MSI:stä löytyy vastaavat liitännät ja tuet kuin tuosta vanhasta äänikortista ja äänenlaatukin on suunnilleen samaa tasoa.

Siihen kaveriksi tämä, jos ollaan minimibudjetilla:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 439
Viestejä
4 218 545
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom