AMD Radeon RX 6600 / 6700- ketju (Navi 22 & Navi 23)

Liittynyt
17.03.2021
Viestejä
14
Proshopin hinnat ainakin mielestäni maltilliset markkinatilanne huomioiden. Tavaraakin näyttäs olevan tulossa lisää pian :) Omaa korttia odotan saapuvaksi tämän kuun aikana vielä...
 

majuha

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
388
Mullekin on jo postitettu Asus Radeon RX 6700 XT DUAL , mutta vielä en tiedä pidänkö kun on pari muutakin vaihtoehtoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Tänne tulossa huomenna proshopilta xfx 6700 xt merc 319 :love: edellinen kortti oli 1060, niin upgrade on aika huikee. :p
 
Liittynyt
17.03.2021
Viestejä
14
Otin sen Qick version. Tuskinpa merkittävää eroa noissa mut heti alko kaduttamaan etten muutamaa kymppiä laittanut lisää. Mulla myös 1060 vielä kiinni joten sama upgrade luvassa...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Otin sen Qick version. Tuskinpa merkittävää eroa noissa mut heti alko kaduttamaan etten muutamaa kymppiä laittanut lisää. Mulla myös 1060 vielä kiinni joten sama upgrade luvassa...
Ei taida muita eroja olla Quick:ssä ku vähä pienemmät kellot ja ei oo tota valaistua xfx 6700 xt tekstiä kyljessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
103
Miten teillä futaa nuo volttien säädöt, GPU clockit, power limit suoraan ajureista. Tässä kun ajelee heaven benchmarkkia ja vääntelee vipstaakeja, niin tuntuu että eihän nuo tottele puoliksikaan pyyntöjä. Power limitillä 0-15% ei ole mitään vaikutusta, ei ota sen enempää tai vähempää virtaa tai kellot liiku mihinkään. GPU volttiensäätö ei vaikuta mitään, aina sama default 1.2, ainoastaan tuolla undervolt-presetilla laskee voltteja inasen. Kellot jää pyynnistä aina ~100Mhz. Näemmä nostelemalla tuonne 2.9Ghz korville pääsee 2.8Ghz, joka vielä ainakin heavenissa toimii ilman ongelmia.

Onko tää buginen vai ihan normaalia käytöstä? En saanut tuota ottamaan virtaa yli 170W mitenkään heavenissa.

E: tolla 170w power drawilla käytännössä vielä äänetön kortti. Melko miellyttävää :)
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 082
Miten teillä futaa nuo volttien säädöt, GPU clockit, power limit suoraan ajureista. Tässä kun ajelee heaven benchmarkkia ja vääntelee vipstaakeja, niin tuntuu että eihän nuo tottele puoliksikaan pyyntöjä. Power limitillä 0-15% ei ole mitään vaikutusta, ei ota sen enempää tai vähempää virtaa tai kellot liiku mihinkään. GPU volttiensäätö ei vaikuta mitään, aina sama default 1.2, ainoastaan tuolla undervolt-presetilla laskee voltteja inasen. Kellot jää pyynnistä aina ~100Mhz. Näemmä nostelemalla tuonne 2.9Ghz korville pääsee 2.8Ghz, joka vielä ainakin heavenissa toimii ilman ongelmia.

Onko tää buginen vai ihan normaalia käytöstä? En saanut tuota ottamaan virtaa yli 170W mitenkään heavenissa.

E: tolla 170w power drawilla käytännössä vielä äänetön kortti. Melko miellyttävää :)
Käyttäisin testaukseen jotain muuta ohjelmaa kuin tota heavenia. Se alkaa olemaan jo aika vanha ja kevyttä rasitusta. Esim tolla power limitin nostolla ei kuulukkaan olla mitään vaikutusta mihinkään jos rasitus on sen verran kevyttä että tuo 170 wattia riittää kortille pitämään kellot ylhäällä.

Omalla kortillani kyllä toimii volttien säädöt, mutta siihen vaikuttaa mitä rasitusta kortilla on ja kuinka korkeelle kellot on nostanut. Jonkinlainen offsetti slider toi on, mutta vaikuttais siltä että kun kellot on asetettu yli 2.8Ghz niin jännitettä syötetään aina maksimit eli 1200mV oli pyynti sitten mitä tahansa. Tosin oma korttini kaatuu saman tien kun kellot menee yli 2750 mhz niin vähän vaikea testailla tuota.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
103
Käyttäisin testaukseen jotain muuta ohjelmaa kuin tota heavenia. Se alkaa olemaan jo aika vanha ja kevyttä rasitusta. Esim tolla power limitin nostolla ei kuulukkaan olla mitään vaikutusta mihinkään jos rasitus on sen verran kevyttä että tuo 170 wattia riittää kortille pitämään kellot ylhäällä.

Omalla kortillani kyllä toimii volttien säädöt, mutta siihen vaikuttaa mitä rasitusta kortilla on ja kuinka korkeelle kellot on nostanut. Jonkinlainen offsetti slider toi on, mutta vaikuttais siltä että kun kellot on asetettu yli 2.8Ghz niin jännitettä syötetään aina maksimit eli 1200mV oli pyynti sitten mitä tahansa. Tosin oma korttini kaatuu saman tien kun kellot menee yli 2750 mhz niin vähän vaikea testailla tuota.
Joo, tarvii laittaa jotain raskaampaa testiin. Onhan tuo tosiaan iäkäs, mutta tosi helppokäyttöinen ja nopea tapa tsekata noita vipstaakien vaikutuksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Ei nyt kovin vahvasti alkanut elämä 6700 xt:llä, hdmi portin kautta kytkettynä kone toimi käytännössä ollenkaan, laittaa jotain rasitusta päälle niin näyttö alkaa katkomaan signaalia ja lopuks lumisade ruudulle, testasin 3 eri johdolla, ei mitään vaikutusta. Lopuksi vaihdoin displayport kaapeliin ja alkoi toimimaan, mutta näyttö kun aikoo mennä nukkumaan niin taas arpoo signaalin kanssa 10-15 sekuntia ruutu mustana, menee tämän jälkeen 5 sekunniksi nukkumaan, kunnes alkaa alusta taas signaalin arpominen.

edit:
Näytön lepotilaongelma korjaantui ihan itsekseen ja kortti on nyt tänään toiminut ilman mitään ongelmia. :tup:

Kellojakin haettu ja alivoltitusta kokeiltu, tällä hetkellä arvot core 2720mhz (todellinen n. 2600-2650mhz) muistit 2150mhz + fast timings + alivoltitettuna 1.1V (1.2V)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
103
Kellojakin haettu ja alivoltitusta kokeiltu, tällä hetkellä arvot core 2720mhz (todellinen n. 2600-2650mhz) muistit 2150mhz + fast timings + alivoltitettuna 1.1V (1.2V)
Meneekö tosiaan 1.1v oikeasti vai pysyykö säädöstä huolimatta 1.2?Kuten yllä spekuloitiin niin ei tahdo vaikuttaa mitään voltinsäätö tiettyjen kellojen jälkeen :S
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Meneekö tosiaan 1.1v oikeasti vai pysyykö säädöstä huolimatta 1.1? Kuten yllä spekuloitiin niin ei tahdo vaikuttaa mitään voltinsäätö tiettyjen kellojen jälkeen :S
No mitä nyt metro redux 2033 eilen pelasin, niin kyllä se sielä 1.1v ja allekkin oli pyörinyt. Pitää seurata miten muissa peleissä menee.

edit:
Joo kyllä tämäkin näköjään tekee samaa, superposition ajossa logitin gpu-z:lla, niin nousee 1.2V, Olisko tuo ajuribugi vai sitte ihan normaalia käytöstä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
103
Joo, tiiä häntä. Noh eipä ole itellä ollut tarvetta pahemmin ali- tai ylikellotella tai säätää alkuinnostuksen jälkeen - tuo Asus on todella hiljainen ja viileä ja suorituskyky on myös mun pelailuihin ihan riittävä ihan defaulttinakin.

Taitaa myös 3600X tippua kelkasta joissain peleissä, seuraavaksi sitten prossua metsästelemään :D

Jotain hämyä stutteringia oon huomannut joissain peleissä (doom eternal, bf5) - fps:t on hyvät mutta esim. nopeasti kääntyillessä jotenkin jäätää. En tiiä mihin liittyy, pitää seurailla. SAM mulla on päällä, liekö vaikutusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Tuli powercolorin referenssi kortti ja pikaisella 1h firestrike testailulla parhaat asetukset tälle kortille: 2720mhz, 1.15v, muistit 2150mhz fast timing, power limit 15%. Graphics scorea 37468 ja boosti pyöri n. 2590-2645mhz välissä. Ei taida olla kovin kummoinen yksilö, kun ei kärsi hirveästi alle 1.15v tiputtamaan jännitteitä? 1.2v:lla taisin firestrikessä parhaimmillaan nähdä 2695mhz, eli näin ensipuraisulla nuo 2.8-2.9ghz kellot kuulostaa mahdottomilta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Joo, tiiä häntä. Noh eipä ole itellä ollut tarvetta pahemmin ali- tai ylikellotella tai säätää alkuinnostuksen jälkeen - tuo Asus on todella hiljainen ja viileä ja suorituskyky on myös mun pelailuihin ihan riittävä ihan defaulttinakin.

Taitaa myös 3600X tippua kelkasta joissain peleissä, seuraavaksi sitten prossua metsästelemään :D

Jotain hämyä stutteringia oon huomannut joissain peleissä (doom eternal, bf5) - fps:t on hyvät mutta esim. nopeasti kääntyillessä jotenkin jäätää. En tiiä mihin liittyy, pitää seurailla. SAM mulla on päällä, liekö vaikutusta.
Ajoin tuossa juuri time spy stress testin vakiona ja noilla aikasemmin mainituilla kelloilla niin lämmöt oli täysin identtiset molemmissa ajoissa, maks gpu lämpö 70 astetta ja hotspot max 95 astetta, Kai se on tuo alivoltitus kuitenkin mikä vaikutti vaikka tuntuu 1.2V menevänki pääasiassa. Tai sitte jäähy on vaan niin hyvä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Tänään päivitin msi b450 tomahawk max:n biosin uusimpaan ja chipsetin ajurit uusimpaan, kun koneeseen tuli rx 6700 xt. Tänään on alkanut tulemaan memory management BSOD:ia ja tietoa ei ole mistä johtuu. RAM on ylikellotettuna, mutta ennen biosi + ajureitten päivittelyä ei ole tätä erroria antanut, niin uskallan väittää ettei ole kyse RAM:sta. Voiko epävakaat näyttiksen muistit antaa tuota erroria? Pudotin jo 2100mhz, mutta tuli uudestaan.
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
13
Tänään päivitin msi b450 tomahawk max:n biosin uusimpaan ja chipsetin ajurit uusimpaan, kun koneeseen tuli rx 6700 xt. Tänään on alkanut tulemaan memory management BSOD:ia ja tietoa ei ole mistä johtuu. RAM on ylikellotettuna, mutta ennen biosi + ajureitten päivittelyä ei ole tätä erroria antanut, niin uskallan väittää ettei ole kyse RAM:sta. Voiko epävakaat näyttiksen muistit antaa tuota erroria? Pudotin jo 2100mhz, mutta tuli uudestaan.
Tai virtalähde pysyi aiemmin näyttiksen mukana ja uusi tuo ongelmia? On tullut vastaan itellä
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
13
Minkälaisia lämpöjä porukalla on? (Vielä) Vakioasetuksilla Asuksen referenssimalli ja hot spot huitelee 97-100 tienoilla rasituksessa.

näyttis.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Lämpösinähän nämä käy, mutta itseä ei oikeestaan haittaa, kun kortti on kuitenkin hiljainen. Toki en pistäisi pahitteeksi jos kävisi viileämpänä.
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
13
Riippuu niin paljo mitä ajaa, milläs nämä lämmöt saatu?
Pelailin path of exileä puolisen tuntia, kohtuu raskas laitos ikäisekseen. Tiedossa oli, että mylly käy kuumana, mutta referenssimalli houkutti liikaa hintansa puolesta
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
438
Lämpösinähän nämä käy, mutta itseä ei oikeestaan haittaa, kun kortti on kuitenkin hiljainen. Toki en pistäisi pahitteeksi jos kävisi viileämpänä.
Jos jäähdytystä haluaa lisää, niin nostaa vaan tuulettimen kierroksia hiukan :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
En ymmärrä miksi ketään käyttäisi enää tuota HWMonitoria kun tämä HWInfo on niin paljon parempi ja näyttää niin paljon enemmän.
Free Download HWiNFO Sofware | Installer & Portable for Windows, DOS

Edit. Uusin beta ei ollut minulla vakaa mutta toi uusin final v7.00-4400 toimii edelleen vakaasti.
Edit2. Taisi sen takia bugittaa toi beta ku mulla oli zentimings samaan aikaan päällä. Olen huomannut että joskus ne ei tykkää olla samaan aikaan päällä tällä emolla. Aiemmalla ei ollut ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Mä laitoin toiseen rx 6700 xt refuun ton Accelero Xtreme IV:n kiinni kun oli jäänyt kaappiin lojumaan. Kyllä lämmöt tippu sinne 60-62c 1.200mv 2800mhz ja powerlimit 250w ihan jees ja hiljanen kortti tuli mutta ruma :D. Cyberpunkissa noi lämmöt. Muistit saman 82c max mitä oli jo muutenkin 2150mhz fast.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Xfx merc:n keskimmäinen tuuletin pitää ärsyttävää sivuääntä, tämän onneks pystyi kiertämään manuaalisäädöllä, ettei kierrokset nouse yli tuon n. 1200rpm, jolloin vinkuminen alkaa. Laitetaan sitte joskus takuuseen ku jaksaa, onneksi ei ole pelaamista estävä vika kun saatavuuskin on mitä on.
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
4
Joo, tiiä häntä. Noh eipä ole itellä ollut tarvetta pahemmin ali- tai ylikellotella tai säätää alkuinnostuksen jälkeen - tuo Asus on todella hiljainen ja viileä ja suorituskyky on myös mun pelailuihin ihan riittävä ihan defaulttinakin.

Taitaa myös 3600X tippua kelkasta joissain peleissä, seuraavaksi sitten prossua metsästelemään :D

Jotain hämyä stutteringia oon huomannut joissain peleissä (doom eternal, bf5) - fps:t on hyvät mutta esim. nopeasti kääntyillessä jotenkin jäätää. En tiiä mihin liittyy, pitää seurailla. SAM mulla on päällä, liekö vaikutusta.
Tuohon stutterointiin auttoi minulla kun pisti radeon softa- näyttö kohta Amd freesync premium täppä pois päältä. Näytöstä freesync päälle ja pelistä vsync päälle. Näillä pääsi stutteroinnista, Bugeja piisaa ikävä kyllä.
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Tuohon stutterointiin auttoi minulla kun pisti radeon softa- näyttö kohta Amd freesync premium täppä pois päältä. Näytöstä freesync päälle ja pelistä vsync päälle. Näillä pääsi stutteroinnista, Bugeja piisaa ikävä kyllä.
Ja kannattaa välillä kattoo onko virkistystaajuus pysynyt oikeana. Mulla kun jostain syystä tiputtaa välillä sen sinne 60hz vaikka 165hz näyttö ja ihmetelly aina vähän aikaa et mitä vittuu taas tapahtuu. Mut joo joskus pitää itellä ainakin tarkistaa se että on pysynyt 165hz.
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
4
Sama täällä, paitsi mulla tippuu 100hz. täs ny arvon pidänkö koko korttia jos tää on tämmöstä tappelua.
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Mulla teki 6800 xt ja 6900 xt samaa. Kai näihin joskus jotain ajuri päivitystä tulee, mutta aina oon joutunu amd korteilla säätää enemmän kuin nvidian korteilla. Joskus kiva säätää mut ei aina jaksa omituisia bugeja.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 026
Rasitin referenssi jäähyn 6700 XT:n muisteja maksimit mainaamalla ethereumia ja lämmöt kipusi 98C asti. Sattui olemaan vanhaa Arcticin 1mm lämpötyynyä ja laitoin sitä kaksinkerroin (=2mm) backplaten ja piirilevyn väliin muistien kohdalle ja lämmöt tippui rasituksessa 10C , eli 98C -> 88C.

Maksimithan tuolle taitaa olla 110C, että eipä se hälyyttävä ollut muutenkaan, eikä ne pelatessa tuonne asti ole koskaan noussutkaan. Ehkä elinikää ja mielenrauhaa ajatellen ihan ok modaus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Yllättävän paljon vaikuttaa lämpöihin ja tehonkulutukseen pelkän coren nosto n. 100mhz volttien ollessa samat, Molemmissa vedoissa pelattu n. tunti dayz:ä, vakio core 2622mhz voltit 1.120, ja toisessa vedossa core 2720mhz ja voltit samat 1.120 Jäähyn kierrokset lukittuna n. 1150rpm molemmissa.

7A636282-9675-4CD0-B577-80B9A2CE4B61.jpeg
F0E50D90-652C-49B2-909E-6723CA78D20D.jpeg
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Yllättävän paljon vaikuttaa lämpöihin ja tehonkulutukseen pelkän coren nosto n. 100mhz volttien ollessa samat, Molemmissa vedoissa pelattu n. tunti dayz:ä, vakio core 2622mhz voltit 1.120, ja toisessa vedossa core 2720mhz ja voltit samat 1.120 Jäähyn kierrokset lukittuna n. 1150rpm molemmissa.

Juu koska se puskee väkisin sinne lisää voltteja kun nostaa mhz. Eli ottaa mitä tarvii tohon 2720mhz voltteja core. Ellet mpt:llä aseta niitä max voltageja tohon 1120v. Muuten nappailee tota 1.200v.

Edit. Tai sun tapauksessa vcore voltit 1148v tossa toisessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Juu koska se puskee väkisin sinne lisää voltteja kun nostaa mhz. Eli ottaa mitä tarvii tohon 2720mhz voltteja core. Ellet mpt:llä aseta niitä max voltageja tohon 1120v. Muuten nappailee tota 1.200v.
Aivan, pääsi ihan unotumaan tuo vaikka tuosta juuri hiljan täälä keskusteltiin, hyvä muisti. :x3:
 
Liittynyt
06.12.2018
Viestejä
7
Ensimmäimmen itse kasattu kone on viimein kasassa. Näytönohjaimena RX 6700 XT ja siihen liittyen kysymys ja kuvakaappaus. Pitäisikö "bus interface" arvon 4.0 muuttua rasituksessa automaattisesti 16.0:aan? Olen ulkomaisilta sivuilta asiaa yrittänyt tavata mutta kielimuuri on suuri eikä asia ole auennut. Ainakaan GPU-Z:n pikku testillä arvo ei muutu. Voiko tuota säätää manuaalisesti jostain vai onko tässä setissä nyt jokin vialla?
1620244258483.png
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
627
Ensimmäimmen itse kasattu kone on viimein kasassa. Näytönohjaimena RX 6700 XT ja siihen liittyen kysymys ja kuvakaappaus. Pitäisikö "bus interface" arvon 4.0 muuttua rasituksessa automaattisesti 16.0:aan? Olen ulkomaisilta sivuilta asiaa yrittänyt tavata mutta kielimuuri on suuri eikä asia ole auennut. Ainakaan GPU-Z:n pikku testillä arvo ei muutu. Voiko tuota säätää manuaalisesti jostain vai onko tässä setissä nyt jokin vialla?
En nyt ihan varmaksi sano mutta eikös tuossa ole ihan oikein eli 16 lanea ja pcie versio on 4.0? Eli pcie x 16 4.0
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
234
Rasitin referenssi jäähyn 6700 XT:n muisteja maksimit mainaamalla ethereumia ja lämmöt kipusi 98C asti. Sattui olemaan vanhaa Arcticin 1mm lämpötyynyä ja laitoin sitä kaksinkerroin (=2mm) backplaten ja piirilevyn väliin muistien kohdalle ja lämmöt tippui rasituksessa 10C , eli 98C -> 88C.

Maksimithan tuolle taitaa olla 110C, että eipä se hälyyttävä ollut muutenkaan, eikä ne pelatessa tuonne asti ole koskaan noussutkaan. Ehkä elinikää ja mielenrauhaa ajatellen ihan ok modaus.
Oliko tuo 2mm juuri sopiva vahvuus? jimmssiltä on arctic 145x145x1 tyyny loppu.
1,5mm levyä olisi kyllä varastossa
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 026
Oliko tuo 2mm juuri sopiva vahvuus? jimmssiltä on arctic 145x145x1 tyyny loppu.
1,5mm levyä olisi kyllä varastossa
En tehnyt mitään mittauksia, vaan kokeilin jonkun reddit neuvon perusteella missä puhuttiin kahdesta millistä. Alkoi se kuitenkin hyvissä ajoin jo ottamaan kiinni kun takalevyä ruuvasi paikoilleen, mutta on se pinta epätasainenkin. 1,5mm saattaa riittää, mutta kannattaa ehkä mitata ennenkuin tilaa, jos ei muuta käyttöä sille.
 
Liittynyt
14.06.2020
Viestejä
41
Vääntäkääs nyt rautalangasta, että mitä eroa on noilla AMD omalla 6700xt:llä , Powercolorin, sekä Asuksen refukorteilla? Näyttää ainakin samalta.
 
Liittynyt
14.06.2020
Viestejä
41
Ei mitään eroa
Kiitos. Olen hieromassa kauppoja Asuksen ref 6700xt:stä. 700€ hinnasta päästiin sopuun. Onhan tuo aika paljon enemmän, kun kortin arvo periaatteessa on. Toisaalta oma 2060 on luultavasti jälleenmyyntiarvossaan aika huipussa tällä hetkellä. Kristallipalloa kaipais tähän hommaan.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Joku 350€ hinta kotimaassa alkais olemaan sellainen asiallinen. Toki kysyntä taitaa näyttiksissä ylittää tarjonnan niin on varaa pyytää tuota hintaa. Suomessa varmaan tasoittuu sinne 420-500€ välimaastoon kaikkine lisäveroineen ja välistävetokuluineen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 218
Viestejä
4 194 928
Jäsenet
70 874
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom