AMD Radeon RX 6600 / 6700- ketju (Navi 22 & Navi 23)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Eilen tuli RX 6750 XT:n kaveriksi uusi Gigabyten 31" 1440p näyttö ja ilokseni sain huomata, että ihan hyvin selviää vielä vanha nuhapumppu i7-7700K prossu tämän näyttiksen kaverina 1440p resolla. Doom Eternalia pelasin ja kun väänsi grafiikka-asetuksista napit asentoon Ulta Nightmare ja laittoi Ray-Tracingin päälle, niin GPU käyttö oli aika tasaisesti lähellä 100% ja freimejäkin ihan mukavasti. Etukäteen oli vähän pelko, että jaksaako prossu mukana, mutta ainakin tuossa pelissä jaksoi ihan hyvin. Viikonloppuna kun on aikaa, pitää testailla vähän enemmän.
 
Liittynyt
04.05.2020
Viestejä
50
Näytti olevan eka vertailu julkaistu 7700 xt vs 6750xt välillä, eipä nyt ollut kovin iso ero perfissä.
 
Liittynyt
20.08.2019
Viestejä
112
Mites tuo AMD starfield bundle toimii? En ole vielä laittanut uutta näyttistä kiinni ja yritin verificoida koodin niin eipä mene läpi, eli onko koodi sidottu muka tuohon näyttikseen?
Jos näin on niin eipä noita koodeja voi myydäkään...?

Verificointi sanoo siis: system check did not pass
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 028
Mites tuo AMD starfield bundle toimii? En ole vielä laittanut uutta näyttistä kiinni ja yritin verificoida koodin niin eipä mene läpi, eli onko koodi sidottu muka tuohon näyttikseen?
Jos näin on niin eipä noita koodeja voi myydäkään...?

Verificointi sanoo siis: system check did not pass
Juu se tsekkaa, onko koneessa kampanjaan kuuluva näyttis/prossu. Myynti menee vähän kikkailuksi. Ostaja voi antaa myyjälle tilinsä tunnukset ja myyjä sitten lunastaa pelin siihen tiliin. Tai sitten ostajalla on itsellään sopivaa rautaa entuudestaan.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
240
Mites tuo AMD starfield bundle toimii? En ole vielä laittanut uutta näyttistä kiinni ja yritin verificoida koodin niin eipä mene läpi, eli onko koodi sidottu muka tuohon näyttikseen?
Jos näin on niin eipä noita koodeja voi myydäkään...?

Verificointi sanoo siis: system check did not pass
Juu se tsekkaa, onko koneessa kampanjaan kuuluva näyttis/prossu. Myynti menee vähän kikkailuksi. Ostaja voi antaa myyjälle tilinsä tunnukset ja myyjä sitten lunastaa pelin siihen tiliin. Tai sitten ostajalla on itsellään sopivaa rautaa entuudestaan.
Myynti-ilmotukseen on hyvä mainita siitä, että pitää olla kyseinen näyttis joka kampanjassa on. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Juu, itse ainakin täällä möin monen muun tavoin tuon Starfield -koodin ja pistin jo ilmoitukseen listan komponenteista, joista jokin pitää ostajalla olla, että aktivointi onnistuu.
 
Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
40
Kokemuksia Näyttiksen "Asus Radeon RX 6750 XT DUAL" lämmöistä ja pelikyvystä? Riittääkö Asuksen 2 tuuletin pitämään tämän näyttiksen kylmänä? Tämä malli olisi Asus Cashback-kampanjassa ja harkitsen tämän ja RX 7700 XT välillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Kokemuksia Näyttiksen "Asus Radeon RX 6750 XT DUAL" lämmöistä ja pelikyvystä? Riittääkö Asuksen 2 tuuletin pitämään tämän näyttiksen kylmänä? Tämä malli olisi Asus Cashback-kampanjassa ja harkitsen tämän ja RX 7700 XT välillä.
Miten kylmänä sen pitää pysyä? Itselläni jokusen viikkoa tämä ollut ja lämmöt pysyneet aina alta 70 asteen. Jossain siellä 66-67 asteen paikkeilla taitaa kieppua täydessä rasituksessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Mun mielestä hotspot lämpö on se mitä näissä pitää seurata eikä reunalämpöä, tuuletin profiilikin seuraa hotspottia, reunalämpö voi olla viileä, mutta hotspot voi raketoida ties kuinka korkeella jos kontakti ei oo hyvä ja tuuletin huutaa silloin myös hoosiannaa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
138
Kokemuksia Näyttiksen "Asus Radeon RX 6750 XT DUAL" lämmöistä ja pelikyvystä? Riittääkö Asuksen 2 tuuletin pitämään tämän näyttiksen kylmänä? Tämä malli olisi Asus Cashback-kampanjassa ja harkitsen tämän ja RX 7700 XT välillä.
Jos kyseessä tämä Jimmsin tarjouksessa oleva DUAL OC, niin omat 1,5 vkon kokemukset kyseisestä kortista: vakiona (p-mode päällä kortin kytkimestä) kohtuu äänekäs ja tuulettimien profiili melko aggressiivinen. Jonkun arvostelun mukaan hotspotin target temperature on säädetty tehtaalta jo liian alas. Alivoltittamalla ja tuuletinprofiilin säätämisellä sai tosi helposti melutason inhimillisemmäksi. Lämmöt pysyy hyvinkin kurissa.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 482
Kokemuksia Näyttiksen "Asus Radeon RX 6750 XT DUAL" lämmöistä ja pelikyvystä? Riittääkö Asuksen 2 tuuletin pitämään tämän näyttiksen kylmänä? Tämä malli olisi Asus Cashback-kampanjassa ja harkitsen tämän ja RX 7700 XT välillä.
Pubgissa HWMonitorin mukaan

Temperatures Hot Spot max. 85c
global max. 67c

Powers max. 212W
Fans max. 2421 RPM

Utilization GPU 99%

ja nämä ilman mitään säätöjä, umpikotelossa kahdella 140mm etutuulettimella (max. 1100rpm)

Pelkästään adrenalinista klikkaamalla GPU:n alijännitteen päälle tippuu tuulettimien nopeus ~ 300rpm ja tällöin äänentaso hyvin maltillinen. Ilman merkittävää vaikutusta pelin FPS:sään.

edit.

Tulihan testailtua myös ilman kotelon etupaneelia.

Hot Spot 75c
Global 61c
Fans 2124 RPM
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
11
Kasasin koneen johon tuli powercolorin rx 6700xt fighter. Ongelmana on näytön vilkkuminen, erityisesti excelin ikkunaa kun säätää. Muutoinkin satunnaisesti välkähtää näyttö. Koitin ottaa freesyncin pois, niin vilkunta hävis, mutta satunnaisesti edelleen välkkyy.
Peleissä ei ongelmia.
Onko jollain apuja kyseiseen ongelmaan?
Dp kaapelilla ja Hdmillä sama juttu.
Emo on gigabyten B550 aorus elite.
Virtalähde seasonic 650w
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
. Ongelmana on näytön vilkkuminen, erityisesti excelin ikkunaa kun säätää. Muutoinkin satunnaisesti välkähtää näyttö. Koitin ottaa freesyncin pois, niin vilkunta hävis, mutta satunnaisesti edelleen välkkyy.
Voisiko syynä on ajureiden nollaantuminen, eli hetkellinen kaatuminen / virhetila minkä ajurit ratkaisevat käynnistämällä softan uudestaan mikä käyttäjälle näkyy hetkellisenä välähdyksenä.

Itselläni jos sellaista näkyy (ja AMD:n Adrenalin softassa ilmoituksissa lukee näytön asetusten resetoitumisena) kyse on liian kovista / äärimmäisistä asetuksista. Se voi nopeasti ajatellen kuulostaa oudolta, mutta nuo "äärimmäiset asetukset" voivat tarkoittaa myös sitä että on laskettu jännitettä liian ALAS jolloin lepotilassa tai lähes lepotilassa kun tekee jotain kevyttä ajurit voivat kipata vaikka pelatessa ja rastiksessa ei mitään ongelmia tulisikaan.

Toki jos välkkyminen on esim. näytön outo väreily tietyssä osaa ruutua sahalaitoina tms. se voi johtua näytön alkavasta hajoamisesta (tai jos kyseessä vanhempi näytönohjain sen alkavasta hajoamisesta, mutta se yleensä tapahtuu rasituksessa kun lämmöt kohoavat eikä "idlatessa")

Alla vielä itselläni AMD:n omasta kaupasta hankitulla 6700XT kortilla tehdyt ns. 24/7 asetukset millä on joskus kun ei ole muistettu konetta buutata tms. menty viikko tai hieman pidempäänkin putkeen öisin virransäästöllä mutta jatkuvasti kone kuitenkin auki. En sano että nämä ovat ne ainoat oikeat [TM] asetukset mutta toimivat itselläni oikein hyvin:
1695740366668.png

+ viimeisten 29 tunnin seurantatilastoa HWiNFO64:sta
1695740469719.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 212
Onko ne vaihtanut tuota pelibudle -aktivointia? Kun muistaakseni FarCry6:n kohdalla ajettiin exe koneella ja tämä antoi yhteensopivan prosun kanssa muistaakseni koodin joka syötettiin amdrewards.com osoitteeseen josta sitten sai varsinaisen pelikoodin myöhemmin jahka peli julkaistiin.

Voi tietty olla, että muistan ihan väärin.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
11
onko nämä kaikki pois päältä?

Nämä kaikki on pois päältä.
Näyttö ei mene täysin valkoiseksi kun välähtää vaan ikäänkuin näytön kirkkaus välkkyisi.
Näytössä ei pitäsi olla vikaa. Toimii muissa kokoonpanoissa.
Näyttis on uusi.
Pitää koittaa vielä @Taneli- antamilla asetuksilla
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Voi ehkä silti olla samaa kuin itsellä uusimmilla ajureilla :hmm: tai sitten ei, itsellä siis näytön valkoista välähtämistä ainakin discordissa ja edge selaimella youtubessa, asensin takasi 23.9.1 ajurit ja ei ole välähtelyjä näkynyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Huomasin että oli just tullu taas uudet ajurit 23.9.3, no koitin asentaa nämä ja välkkymiset vaan pahentu entisestään näillä ajureilla :dead: veti kokonaan valkoseksi koko näytön, palasin takasi 23.9.1:een ja ei mitään vilkkumista enää. Sain tuon videollekkin.
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
914
Huomasin että oli just tullu taas uudet ajurit 23.9.3, no koitin asentaa nämä ja välkkymiset vaan pahentu entisestään näillä ajureilla :dead: veti kokonaan valkoseksi koko näytön, palasin takasi 23.9.1:een ja ei mitään vilkkumista enää. Sain tuon videollekkin.
Redditissä melko moni raportoinut noista välkkymisistä .9.2 ja .9.3 ajureilla juurikin RDNA 2 sarjalla. Mahtaako liittyä asiaan, että juurikin .9.2 versiosta alkaen RDNA ja Polaris/Vega sarjoille on erilliset ajurit.
Raporttia kannattaa varmaan tehdä AMD:n suuntaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Redditissä melko moni raportoinut noista välkkymisistä .9.2 ja .9.3 ajureilla juurikin RDNA 2 sarjalla. Mahtaako liittyä asiaan, että juurikin .9.2 versiosta alkaen RDNA ja Polaris/Vega sarjoille on erilliset ajurit.
Raporttia kannattaa varmaan tehdä AMD:n suuntaan.
Joo pistin bugi ilmotuksen noista .9.2 ajureista.
 
Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
40
RX 6700 XT kortti tuli asennettua koneeseen 2vko sitten ja ihmetten näitä lämpöjä. Stock asetuksilla (atx mesh kotelo, 4 kotelo tuuletinta jne.) hotspot käy 3D-markissa, sekä peleissä n. 95c. Jännitettä tiputettu se 100mv, mutta stock mhz:llä ei juurikaan eroa lämmöissä. Jos lasken Max Frequency (MHz) 100mhz, lämmöt laskee 12c ja TimeSpy score tippuu vain 50 pistettä. Peleissä ei huomattavaa eroa. Jos oon ymmärtänyt oikein, amd lupaa että kaikki hotspot lämmöt alle 110c on "ok"? Mielipiteitä kannattaako tää alikellotus vai ei? Lähinnä mietityttää että korjatakko stock-fan curvea vai alikellottaa jotta tuuletin ei käy yli 2000rpm, jolloin koneen vieressä pelaaminen tuskallista...
linkit ennen ja jälkeen lämpöihin (edit: 3dmarkin stresstest) :
1697823649925.png
1697823654298.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
67
RX 6700 XT kortti tuli asennettua koneeseen 2vko sitten ja ihmetten näitä lämpöjä. Stock asetuksilla (atx mesh kotelo, 4 kotelo tuuletinta jne.) hotspot käy 3D-markissa, sekä peleissä n. 95c. Jännitettä tiputettu se 100mv, mutta stock mhz:llä ei juurikaan eroa lämmöissä. Jos lasken Max Frequency (MHz) 100mhz, lämmöt laskee 12c ja TimeSpy score tippuu vain 50 pistettä. Peleissä ei huomattavaa eroa. Jos oon ymmärtänyt oikein, amd lupaa että kaikki hotspot lämmöt alle 110c on "ok"? Mielipiteitä kannattaako tää alikellotus vai ei? Lähinnä mietityttää että korjatakko stock-fan curvea vai alikellottaa jotta tuuletin ei käy yli 2000rpm, jolloin koneen vieressä pelaaminen tuskallista...
linkit ennen ja jälkeen lämpöihin (edit: 3dmarkin stresstest) :
Sama homma täällä. Red devil Hotspot peak yli 90c ja gpu 60-70c. Kaamee delta, mutta kortti ollut 2v. käytössä eikä mitään ongelmia ole ollut. Jossain vaiheessa alivoltitin ja lämmöt sekä virrankulutus tippui huomattavasti (hotspot 70, gpu 50), mutta alkoi kaatuilemaan tietyissä peleissä, niin oon stockilla vetäny nyt. Aika tietysti näyttää miten pitkään kestää, mutta siinä vaiheessa jo varmaan uus kortti muutenkin olisi ajankohtaista.

Red devilin on äänentasoltaan vaan tosi miellyttävä. Tuulettimet ei paljoa käy yli 1300rpm stock asetuksilla.
 
Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
40
Sama homma täällä. Red devil Hotspot peak yli 90c ja gpu 60-70c. Kaamee delta, mutta kortti ollut 2v. käytössä eikä mitään ongelmia ole ollut. Jossain vaiheessa alivoltitin ja lämmöt sekä virrankulutus tippui huomattavasti (hotspot 70, gpu 50), mutta alkoi kaatuilemaan tietyissä peleissä, niin oon stockilla vetäny nyt. Aika tietysti näyttää miten pitkään kestää, mutta siinä vaiheessa jo varmaan uus kortti muutenkin olisi ajankohtaista.

Red devilin on äänentasoltaan vaan tosi miellyttävä. Tuulettimet ei paljoa käy yli 1300rpm stock asetuksilla.
No oon ymmärtänyt (lähde:internet) että hotspotin ja gpu välinen ero kuuluisi olla "normaalisti" n.15c. Ei tuo hotspot niinkään tossa 6700xt:ssä pelota, mutta keskilämpö melkein 80c huolettaa. Sulla 70c GPU lämpö, joten sanoisin että aivan normaali. Omassa kotikoneessa 7700XT Asrock, jossa gpu 70c ja hotspot 85c ja tuulettimet stock 1100rpm = (sanoisin että) todella hyvä stockina.
Tuo 6700XT kortti siis tyttöystävän...
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 375
RX 6700 XT kortti tuli asennettua koneeseen 2vko sitten ja ihmetten näitä lämpöjä. Stock asetuksilla (atx mesh kotelo, 4 kotelo tuuletinta jne.) hotspot käy 3D-markissa, sekä peleissä n. 95c. Jännitettä tiputettu se 100mv, mutta stock mhz:llä ei juurikaan eroa lämmöissä. Jos lasken Max Frequency (MHz) 100mhz, lämmöt laskee 12c ja TimeSpy score tippuu vain 50 pistettä. Peleissä ei huomattavaa eroa. Jos oon ymmärtänyt oikein, amd lupaa että kaikki hotspot lämmöt alle 110c on "ok"? Mielipiteitä kannattaako tää alikellotus vai ei? Lähinnä mietityttää että korjatakko stock-fan curvea vai alikellottaa jotta tuuletin ei käy yli 2000rpm, jolloin koneen vieressä pelaaminen tuskallista...

linkit ennen ja jälkeen lämpöihin (edit: 3dmarkin stresstest) : 1697823649925.png 1697823654298.png
Suosittelen alivoltitusta ja pientä alikellotusta tuossa tilanteessa. Max kellotaajuus 50-100 Mhz vakio boostitaajuutta alemmaksi ja min kellotaajuus 100 Mhz alemmaksi kuin max. Voltit niin alas kuin vaan pystyy ilman kaatuilua. Kellot pysyy paljon tasaisempina noin ja siksi suorituskyky ei oikeastaan kärsi, kuten jo totesitkin. Eihän tuo sinun kortti ihan täysin normaalisti toimi, mutta aika yleistä tuollainen näiden kanssa on ollut käsittääkseni.

Itse käytän aina myös custom tuuletinprofiilia. Työpöytäkäytössä/surffailussa hiljainen tasainen tuuletinnopeus ja rasituksessa hieman nopeampi tasainen nopeus, niin tuuletin ei sahaa ärsyttävästi ylös-alas.
 
Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
40
Suosittelen alivoltitusta ja pientä alikellotusta tuossa tilanteessa. Max kellotaajuus 50-100 Mhz vakio boostitaajuutta alemmaksi ja min kellotaajuus 100 Mhz alemmaksi kuin max. Voltit niin alas kuin vaan pystyy ilman kaatuilua. Kellot pysyy paljon tasaisempina noin ja siksi suorituskyky ei oikeastaan kärsi, kuten jo totesitkin. Eihän tuo sinun kortti ihan täysin normaalisti toimi, mutta aika yleistä tuollainen näiden kanssa on ollut käsittääkseni.

Itse käytän aina myös custom tuuletinprofiilia. Työpöytäkäytössä/surffailussa hiljainen tasainen tuuletinnopeus ja rasituksessa hieman nopeampi tasainen nopeus, niin tuuletin ei sahaa ärsyttävästi ylös-alas.
Mihin viittaat kun sanot "eihän tuo sinun kortti ihan täysin normaalisti toimi" ? Jos kyseessä on viallinen tuote, voihan sen silloin palauttaa.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 375
Mihin viittaat kun sanot "eihän tuo sinun kortti ihan täysin normaalisti toimi" ? Jos kyseessä on viallinen tuote, voihan sen silloin palauttaa.
Keskivertoa huonompi lämpötilojen osalta, on ehkä se mitä tarkoitin. Toki tässä pitäisi tietää kortin malli myös. Ei tuo varsinaisesti vialliselta kortilta vaikuta, ainakaan jos jälleenmyyjältä tai AMD:ltä kysyy.
 
Liittynyt
10.06.2019
Viestejä
30
Onko muilla ollut ongelmia CS2 + 6700xt & ajureina uusimmat 23.10.2?
Pelin käynnistäessä pelkässä alkuvalikossa olo nostaa näytönohjaimen hot spotin 110 asteeseen mitä ei ole kyllä aikaisemmin tehnyt. Kokeilin jo adrenalinistä poistaa CS2 profiilin ja tein uudelleen samat asetukset ilman vaikutusta.

Edit. Eli ongelma tosiaankin piilee vain main menussa ja matsin jälkeisellä scoreboardilla, itse pelissä ei hot spot-lämmöt nouse.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 498
Kaveri tilasi kuukausi sitten 6750XT, kaverina 9600K. Jatkuvasti FPS-ongelmia peleissä, esim. PUBG:ssä ja CS2:ssa joka toisessa mapissa FPS huitelee alle 50:ssä. Olen nyt mielestäni tehnyt etänä kaiken mahdollisen troubleshoottauksen; osa peleistä toimii normaalisti, osa tökkii aivan saatanasti ajuriversiosta riippumatta. Esim. minulla edellisen genin 5700XT:llä samoilla settareilla passiivisesti n. 50% suurempi.

Benchmarkkien tulokset normaalit, virtalähteenä RM850x. Olen hyvin varovainen ollut huutelemaan "AMD:n ajuriongelmista", mutta onko tämä yksi niistä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Kaveri tilasi kuukausi sitten 6750XT, kaverina 9600K. Jatkuvasti FPS-ongelmia peleissä, esim. PUBG:ssä ja CS2:ssa joka toisessa mapissa FPS huitelee alle 50:ssä. Olen nyt mielestäni tehnyt etänä kaiken mahdollisen troubleshoottauksen; osa peleistä toimii normaalisti, osa tökkii aivan saatanasti ajuriversiosta riippumatta. Esim. minulla edellisen genin 5700XT:llä samoilla settareilla passiivisesti n. 50% suurempi.

Benchmarkkien tulokset normaalit, virtalähteenä RM850x. Olen hyvin varovainen ollut huutelemaan "AMD:n ajuriongelmista", mutta onko tämä yksi niistä?
Luulen et on vaan liian mopo prossu, 6000 sarja taitaa vaatia prossulta enemmän, esim. redditissä jollain oli ryzen 3600:lla samaa ongelmaa, kun päivitti 5000 sarjaan niin alkoi kulkuja löytyä.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 312
Kaveri tilasi kuukausi sitten 6750XT, kaverina 9600K. Jatkuvasti FPS-ongelmia peleissä, esim. PUBG:ssä ja CS2:ssa joka toisessa mapissa FPS huitelee alle 50:ssä. Olen nyt mielestäni tehnyt etänä kaiken mahdollisen troubleshoottauksen; osa peleistä toimii normaalisti, osa tökkii aivan saatanasti ajuriversiosta riippumatta. Esim. minulla edellisen genin 5700XT:llä samoilla settareilla passiivisesti n. 50% suurempi.

Benchmarkkien tulokset normaalit, virtalähteenä RM850x. Olen hyvin varovainen ollut huutelemaan "AMD:n ajuriongelmista", mutta onko tämä yksi niistä?
Itsellä kakkoskoneessa 6700XT:n kaverina R5 5600 ja pystyy pelailemaan Cyberpunkkiakin ihan ok asetuksilla, että sanoisin että jotain on systeemissä vituillaan tai prossu tosiaan turhan mopo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
242
CS2 pyörii 1440p kaikki asetukset parhaimmilla ilman FSR 180+ fps ja FSR balanced 250+ fps 6750 XT:n kanssa.
Prossuna nyt 5800x3d, 5600x:n kanssa oli hieman alemmat ja silloin oli droppeja muutenkin hieman enemmän, ennen peli ja ajuripäivityksiä.
Rajoitan itse kyllä framet 165, jossa ne pysyy käytännössä kokoajan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Kaveri tilasi kuukausi sitten 6750XT, kaverina 9600K. Jatkuvasti FPS-ongelmia peleissä, esim. PUBG:ssä ja CS2:ssa joka toisessa mapissa FPS huitelee alle 50:ssä. Olen nyt mielestäni tehnyt etänä kaiken mahdollisen troubleshoottauksen; osa peleistä toimii normaalisti, osa tökkii aivan saatanasti ajuriversiosta riippumatta. Esim. minulla edellisen genin 5700XT:llä samoilla settareilla passiivisesti n. 50% suurempi.

Benchmarkkien tulokset normaalit, virtalähteenä RM850x. Olen hyvin varovainen ollut huutelemaan "AMD:n ajuriongelmista", mutta onko tämä yksi niistä?
Yhtyisin analyysiin että prosessori on ongelma. Koska itselläni on 6700XT ja sillä ei ole ongelmia mutta prosessori on sitten 5900X ja muistia on 32Gb. Teoriassa ongelma voi olla myös muistin määrä? (otaksun ettei kaverillasi nyt kuitenkaan ole jotain 4 tai 8Gb koneessa eikö tuo ole kuitenkin jo DDR4 vehje? Itselläni oli 2600K ja vielä joku 7700K oli ns. "sama prosessori" eli 4-ydin/8-säie mutta 4GHz 7700K vastasi käytännössä 5GHz kellotettu 2600K prosessoria eikö tuo ole joku 6-ydin/6-säie tjsp?)

En pelaile FPS pelejä pahemmin mutta kuitenkin kohtuu raskaat kuten Red Dead Redemption 2, Total War: Warhammer 3 jne. pyörivät kohtuu hyvin tällä (ajoin niitä jopa Vega 64 ja samalla prosessorilla 1440p ja 144Hz monitorilla)

Kuitenkin se että mennään alle 50FPS kuulostaa todella alhaiselta nopeudelta. TOSIN et sano millä resoluutiolla. Jos vastaus tulee nyt että kaverillasi on 8K näyttö en enää ihmettele mutta ns. normaalilla FPS pelaajan 1080p näytöllä tai 1440p tuo alle 50FPS herättää kyllä ihmetystä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 329
Kaveri tilasi kuukausi sitten 6750XT, kaverina 9600K. Jatkuvasti FPS-ongelmia peleissä, esim. PUBG:ssä ja CS2:ssa joka toisessa mapissa FPS huitelee alle 50:ssä. Olen nyt mielestäni tehnyt etänä kaiken mahdollisen troubleshoottauksen; osa peleistä toimii normaalisti, osa tökkii aivan saatanasti ajuriversiosta riippumatta. Esim. minulla edellisen genin 5700XT:llä samoilla settareilla passiivisesti n. 50% suurempi.

Benchmarkkien tulokset normaalit, virtalähteenä RM850x. Olen hyvin varovainen ollut huutelemaan "AMD:n ajuriongelmista", mutta onko tämä yksi niistä?
Intelin vanhemmilla prossuilla on ollut ongelmia jos virtaprofiili ei ole high performance. Juurikin tuollaista oiretta aiheuttaa. Kannattaa tarkistaa että ei ole mitään virransäästöä käytössä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Näitä Asuksen RX6750 kortteja kun aika moni taisi viime vuoden puolella tilailla ja näissä piti olla se cashback. Lieneekö kukaan sitä saanut?
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 482
Näitä Asuksen RX6750 kortteja kun aika moni taisi viime vuoden puolella tilailla ja näissä piti olla se cashback. Lieneekö kukaan sitä saanut?
Joo. Täytyy vaan laittaa se muistutusviesti sinne niin saa käytönnössä parissa päivässä sen jälkeen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 232
Viestejä
4 195 245
Jäsenet
70 877
Uusin jäsen
MikoThun

Hinta.fi

Ylös Bottom