AMD:n säteenseurantateknologiat ovat Radeon Rays ja Radeon ProRender

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 377
amd-rasterized-raytraced-20180321.jpg



Microsoft julkisti edellispäivänä uuden DirectX Raytracing -rajapinnan. Raytracing eli säteenseuranta on muutoinkin parrasvaloissa tällä viikolla, sillä useat yhtiöt ovat esittäneet paitsi tukensa DXR-rajapinnalle, myös omia ratkaisujaan sekä käytännön demoja säteenseurannan tiimoilta.

AMD liittyy Microsoftin ja NVIDIAn seuraan GPUOpen-aloitteeseensa kuuluvalla säteenseurantaratkaisulla. AMD tukee myös Microsoftin DXR-rajapintaa, mutta yhtiön ensisijaiset ratkaisut säteenseurantaan peleissä ovat avoimet Radeon ProRender ja Radeon Rays.

Radeon Rays on tarkoitettu hyödynnettäväksi suoraan pelimoottorissa matalan tason koodaajien toimesta ja sitä ajetaan oletuksena asynkronisesti varsinaisen renderöintiprosessin rinnalla. Avoimeen lähdekoodin perustuvalle Radeon Rays:lle on saatavilla OpenCL-back endin lisäksi myös C++- ja Vulkan-back endit. Uutena ominaisuutena Radeon Rays tukee nyt myös Unity Lightmapper -työkalua.

Radeon ProRender on puolestaan korkeammalla tasolla käytettävä työkalu, jonka tuore uudistus on tuki reaaliaikaiselle säteenseurannalle yhteistyössä rasteroinnin kanssa. Radeon Raysin tavoin ProRender on avointa lähdekoodia ja OpenCL- ja C++-back endien lisäksi se tukee nyt myös Vulkan-back endiä.

Valitettavasti AMD ei ole kertonut vielä juurikaan yksityiskohtia omista säteenseurantateknologioistaan. Yhtiö on ollut myös hiljaa DirectX Raytracing -tuen suhteen, poislukien se tieto että rajapintaa tukeva ajuri on tulossa. Sekä Radeon Rays että Radeon ProRender toimivat kaikilla OpenCL 1.2 -yhteensopivilla alustoilla.

Lähde: AMD

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom