AMD:n FidelityFX Super Resolution 3.1 tuli saataville kerralla viiteen peliin

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 495
amd-fidelity-fx-super-resolution-20240703.jpg


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
AMD julkisti FidelityFX Super Resolution 3.1 -teknologian maaliskuun loppupuolella. Nyt teknologia on saatu myös ensimmäisiin peleihin.

FidelityFX Super Resolution 3.1 on kenties pientä versiopäivitystään merkittävämpi muutos teknologiaan, sillä se tuo mukanaan mm. tuen Vulkan-rajapinnalle ja Xbox Game Development Kitille sekä uuden AMD FidelityFX API -rajapinnan. Uusi rajapinta siirtää FSR:n DLL-kirjastoihin, mikä avaa käyttäjälle mahdollisuuden kokeilla uudempia versioita FSR:stä, vaikkei pelintekijä tukea päivittäisikään.

Myös itse FSR-skaalainta on AMD:n mukaan parannettu ja sen pitäisi nyt tarjota aiempaa vakaampaa kuvaa vähemmin vilkunnoin ja välkynnöin. Myös haamukuvia pitäisi tulla entistä vähemmän samalla kun yksityiskohtien pitäisi olla entistä tarkempia. FSR Frame Generation -teknologia on puolestaan irrotettu ruutujen skaalaamisesta siten, että nyt FSR:n Frame Generation -teknologiaa voi käyttää myös muiden skaalainten kanssa.



FSR 3.1 tulee entsimmäisenä käyttöön PlayStation Studiosin peleissä, joiden käännöstyöstä on vastuussa Nixxes Software. Tuki on nyt saatavilla Ghost of Tsushima Director’s Cutiin, Horizon Forbidden West Complete Editioniin, Marvel’s Spider-Man Remasterediin, Marvel’s Spider-Man: Miles Moralesiin sekä Ratchet & Clank: Rift Apartiin. Niin ikään PlayStationilta tuttu God of War Ragnarök on saamassa FSR 3.1 -tuen lähiaikoina. Sen käännöstyöstä on vastuussa Jetpack Interactive.



AMD antoi samalla päivitystä FSR:n pelimaailmalta saamasta tuesta ja kertoi FSR 3:n olevan nyt joko saatavilla tai varmistettu tulevan jo 60 peliin. Yhtiö pitää yllä tietokantaa peleistä ja tällä hetkellä saldo näyttäisi sen olevan saatavilla 38 pelissä, kun 22 on vielä tuloillaan. FSR 2 on puolestaan varmistettu jo 180 peliin ja saatavilla se on tällä hetkellä niistä 154:ssä.

Lähde: AMD

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Olen huomannut, että kaikki AMD kuvanparantimet tuovat vain ongelmia. Joten kaikki lisärit ovat pois päältä ja homma toimii kuten pitääkin.
 
Tuo DLL muutos on kyllä hyvä, kun pelintekijät ei juurikaan tuotoksiaan päivittele julkaisun jälkeen.
 
Joko vrr tuettuna? Ilman tuota koko frame genin voi heittää romukoppaan.
 
Hieman trollin oloinen viesti ekaksi viestiksi :D

Onhan tuo DF videoilla usein todettu, että FSR upscalerilla on paljon erilaisia artifakteja kuvassa, joihin ei törmätä XeSS ja DLSS:llä.
FSR 3.1 ei korjannut ghosting ongelmaa, vaan ainakin Ratchet & Clank pelissä päivitys pahensi ilmiötä entisestään. Kuvanvakauteen ja pikseliartifakteihin tuli kuitenkin korjauksia.

FSR frame gen puolestaan on todettu hyvinkin toimivaksi ja se ei heikennä kuvanlaatua sen enempää kuin DLSS FG.
Jatkossa FSR frame genin kanssa voi käyttää DLSS:ää nVidia näytönohjaimilla.
 
Onhan tuo DF videoilla usein todettu, että FSR upscalerilla on paljon erilaisia artifakteja kuvassa, joihin ei törmätä XeSS ja DLSS:llä.
FSR 3.1 ei korjannut ghosting ongelmaa, vaan ainakin Ratchet & Clank pelissä päivitys pahensi ilmiötä entisestään. Kuvanvakauteen ja pikseliartifakteihin tuli kuitenkin korjauksia.

FSR frame gen puolestaan on todettu hyvinkin toimivaksi ja se ei heikennä kuvanlaatua sen enempää kuin DLSS FG.
Jatkossa FSR frame genin kanssa voi käyttää DLSS:ää nVidia näytönohjaimilla.
Silti tilanne näyttää olevan se, että PC:n ulkopuolella melkein kaikki skaalaimet perustuvat AMD:n toteutukseen. Otan itsekin mieluummin sen AMD:n vaikka hiukan huonommalla laadulla, koska DLSS:n tapaiset valmistajariippuvaiset systeemit eivät koskaan ole asiakkaan etu minkä näkee hyvin nVidian hinnoista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 693
Viestejä
4 496 103
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom