- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 22 744
AMD:n avoimen lähdenkoodin ajureihin on lisätty tuki asynkronista laskentaa hyödyntävälle Primitive Culling -ominaisuudelle. Tuki mahdollistaa primitiivien poistamisen kuvasta jo ennen verteksivarjostimia asynkronista laskentaa hyödyntäen, mikä parantaa suorituskykyä merkittävästi geometrialtaan raskaissa tilanteissa.
Ominaisuuden luonut Marek Olšák käytti esimerkkinä ParaView-sovellusta, jossa ominaisuus parantaa AMD:n suorituskykyä noin 1,7 - 4,8 kertaiseksi näytönohjaimesta riippuen. Päivityksen jälkeen pienimmän parannuksen saanut Radeon RX 480 voitti Phoronixin testeistä lainattujen tulosten perusteella jopa GeForce GTX 1080:n. Huomioitavaa vertailussa on kuitenkin se, että NVIDIAn tulokset ovat kesältä 2017, koska uudempia ei Olšákin mukaan ollut saatavilla.
Ominaisuus toimii toisen sukupolven GCN-arkkitehtuurista (GCN1.1) lähtien kaikilla AMD:n näytönohjaimilla.
Lähde: RadeonSI Picks Up Primitive Culling With Async Compute For Performance Wins - Phoronix
Ominaisuuden luonut Marek Olšák käytti esimerkkinä ParaView-sovellusta, jossa ominaisuus parantaa AMD:n suorituskykyä noin 1,7 - 4,8 kertaiseksi näytönohjaimesta riippuen. Päivityksen jälkeen pienimmän parannuksen saanut Radeon RX 480 voitti Phoronixin testeistä lainattujen tulosten perusteella jopa GeForce GTX 1080:n. Huomioitavaa vertailussa on kuitenkin se, että NVIDIAn tulokset ovat kesältä 2017, koska uudempia ei Olšákin mukaan ollut saatavilla.
Ominaisuus toimii toisen sukupolven GCN-arkkitehtuurista (GCN1.1) lähtien kaikilla AMD:n näytönohjaimilla.
Lähde: RadeonSI Picks Up Primitive Culling With Async Compute For Performance Wins - Phoronix