AMD julkaisi uutta RX 5700 -sarjaa tukevat Radeon Software 19.7.1 -ajurit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 256
amd-radeon-software-adrenalin-2019-edition-drivers-20181213.jpg



AMD on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja APU-piireilleen. Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.7.1 -ajurit ovat saatavilla Windows 7- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön GCN-arkkitehtuuriin perustuvia näytönohjaimia ja APU-piirejä sekä uuteen RDNA-arkkitehtuuriin perustuvia RX 5700 -sarjan näytönohjaimia.

Radeon Software 19.7.1 -ajureissa on mukana poikkeuksellisen paljon merkittäviä uudistuksia. Radeon RX 5700 -sarjan tuen lisäksi ne tuovat mukanaan uudet Radeon Image Sharpening- ja Anti-Lag-ominaisuudet. Image Sharpening toimii Vulkan-, DirectX 9- ja DirectX 11 -rajapinnoilla ja vaatii Radeon RX 5700 -sarjan näytönohjaimen. Anti-Lag toimii DirectX 9- ja 11 -rajapinnoilla kaikilla ajureiden tukemilla näytönohjaimilla. Ominaisuuden kerrotaan parantavan pelien vasteaikaa parhaimmillaan 31 prosenttia.

AMD Link -sovellus on saanut automaattisesti verkosta tuetun koneen etsivän Auto-discovery-ominaisuuden sekä yhdellä klikkauksella rakennettavan yhteyden tietokoneen ja sovelluksen välille. Sovellus on lisäksi saatavilla nyt yksinkertaistetun käyttöliittymän kera Apple TV- ja Android TV -alustoille. Ajureiden uusi Automatic Low Latency Mode -ominaisuus osaa tuetuilla näytönohjaimilla asettaa television automaattisesti pelitilaan tai vastaavaan matalan vasteajan tilaan. Lisäksi ajureissa on uusi Settings Snapshot -ominaisuus, jolla voi kätevästi tallettaa kaikki ajureiden asetukset omiksi ladattaviksi profiileiksiin.

Radeon Chill -ominaisuutta on päivitetty näytöntunnistuksella, jonka myötä sen voi asettaa rajoittamaan ruudunpäivitysnopeuden suoraan näytön virkistystaajuuteen. Ominaisuuden kerrotaan toimivan sekä kiinteällä virkistystaajuudella varustettujen näyttöjen kanssa että FreeSync-ominaisuutta tukevien vaihtelevaa virkistystaajuutta tukevien näyttöjen kanssa. Radeon WattManiin on lisätty uusi tehonkulutusmittari ja Auto Tuning -ominaisuus antaa nyt koosteen sen tekemistä muutoksista helposti luettavassa muodossa.

Ajurit korjaavat tuttuun tapaan myös edellisten ajureiden ongelmia. Korjattujen ongelmien listoilta löytyvät muun muassa Easy Anti-Cheat -huijauksenesto-ohjelman ongelmat joidenkin AMD:n DLL-tiedostojen allekirjoitusten kanssa, mutta tämä voi vaatia ajureiden puhtaan asennuksen. Muita korjattuja ongelmia ovat esimerkiksi Radeon Overlayn toimimattomuus joissain tapauksissa Doom-pelissä ja Windows 7 -käyttöjärjestelmässä täyden ruudun tilassa. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan Radeon Overlayn mahdollinen vilkkuminen DirectX 9- ja Vulkan -peleissä jos käytössä on Image Sharpening -ominaisuus, Star Wars Battlefront II:n tekstuuriongelmat DirectX 11 -rajapinnalla, League of Legendsin käynnistymisongelmat Windows 7 -käyttöjärjestelmällä uudella Radeon RX 5700 -näytönohjaimella sekä ruutujen mahdollinen vilkkuminen Valve Index -virtuaalilaseilla SteamVR:ää käynnistettäessä Radeon RX 5700 -sarjan näytönohjaimilla. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteesta.

Lataa AMD:n ajurit täältä

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Postatkaa jos löydätte testejä, tai vielä paremmin, ottakaapa siellä toimituksessa testiin tuo anti-lag. Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta vaikkei tässä mitään kynärijumalia ollakaan. Pitäisi toimia siis kaikilla GCN näyttiksillä.
 
Postatkaa jos löydätte testejä, tai vielä paremmin, ottakaapa siellä toimituksessa testiin tuo anti-lag. Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta vaikkei tässä mitään kynärijumalia ollakaan. Pitäisi toimia siis kaikilla GCN näyttiksillä.

Täällä on, täytyy vain lukea translaten läpi.

Anti-Lag-BFV-RX-5700-XT-2070S-FHD-FFR-on-pcgh.png


" Noticeable is also the fact that Anti-Lag reduces the frame rates relatively significantly (pessimistic calculated, about 10% appear realistic), which may fall back to the not quite optimal utilization of the GPU or an increased CPU load. In all cases, however, the latency is lower, despite the slightly lower frame rates (and thus increased computation times for each frame, which in turn increases latency), as opposed to anti-lag switching."

ja

"
Radeon Anti-Lag - short summary
The new AMD feature made a very good impression on the first test. Apart from the specific constellation Battlefield 5 under DX11 including deactivated Future Frame Rendering, we were able to detect significant improvements when the option was activated - objectively in the measurements as well as subjectively with the hand on the mouse. The latter is particularly noticeable in a direct comparison and certainly not every player will notice the reduced latzenz clearly"
 
Viimeksi muokattu:
AMD se vaan tykittelee. Kiitos @hese_e tuosta linkistä, samalla kun googlailin niin myös tuota Image Sharpeningia kehuttiin; pitää olla käytännössä paikallaan että huomaa eron natiivi 4k vs 1440p + Image Sharpening.

Näistä varmaan saadaan vielä tarkempia testejä, mutta hyvältä näyttää alustavasti.

:scool:

EDIT: Tässä videossa myös kuvaa Image Sharpeningista ja jotain myös anti-lagista:
 
Viimeksi muokattu:
Kokoajan tykkään vain enemmän ja enemmän mun Sapphire Pulse Vega 56 näyttiksestäni.. Se on nyt 1,5v vanha ja Navitkaan paljoa nopeampia. Sitten vielä että ajurit vaan paranee? Ei voi kuin tykätä.
 
  • Tykkää
Reactions: W32

Statistiikka

Viestiketjuista
255 101
Viestejä
4 435 149
Jäsenet
73 483
Uusin jäsen
baumeister

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom