AMD julkaisi Radeon Anti-Lag 2 -ominaisuuden

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 811


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
AMD julkaisi viime vuonna Radeon Anti-Lag+ -ominaisuuden vähentämään viivettä peleissä, mutta joutui lopulta poistamaan ominaisuuden ongelmien vuoksi. Moninpelien näkökulmasta se rinnastui toteutuksensa vuoksi huijauksiin.

Nyt yhtiö on julkaissut uuden Radeon Anti-Lag 2 -ominaisuuden Technical Preview -versiona. NVIDIAn Reflexin tapaan Anti-Lag 2 pitää integroida peliin, eikä se toimi universaalisti. Ensimmäisenä pelinä tuki on intregroitu Counter-Strike 2:een. Kun testivaihe on ohi, AMD tulee julkaisemaan Radeon Anti-Lag 2 -ohjelmistokehityskitin GPUOpen-sivustolla.



Peliin integroituna teknologiana se pienentää viiveitä ajuritasolla toimivaa Radeon Anti-Lagia, jota ei tule sekoittaa takaisin vedettyyn Plus-versioon, paremmin. Viiveiden pienentäminen perustuu prosessorin tahdittamiseen, jotta sen näytönohjaimelle syöttämä data on mahdollisimman tuoretta. Löydät yltä yhtiön omat testitulokset ominaisuudelle eri kokoonpanoilla.



Kokeilunhaluiset voivat ladata AMD Software Adrenalin Edition 24.5.1 for Anti-Lag 2 Technical Preview -ajurit. Niiden asentamisen jälkeen Counter-Strike 2:n Advanced Video -asetuksiin ilmestyy mahdollisuus kytkeä ”AMD Anti-Lag 2.0” ominaisuus päälle. Ominaisuus toimii RDNA-arkkitehtuureihin perustuvilla näytönohjaimilla.

Pelin puolella viiveet saa näkyviin Alt+Shift+L-näppäinyhdistelmällä ja sitä toistamalla Latency Monitor -overlay vaihtaa tilaa No metrics, FPS only, FPS and latency (in ms), FPS and latency (in ms and frames), FPS and latency with Legend tilojen välillä. Yhtiö kehottaa käyttäjiä lähettämään ahkerasti bugiraportteja, mikäli teknologian kanssa havaitaan ongelmia.

Lähde: AMD, Lataa AMD Software 24.5.1 for Anti-Lag 2 Technical Preview -ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
99
Kokeilunhaluisille todellakin. Toivottavasti ensimmäisen version tunaroinnista oppineena AMD ja Valve olisivat tällä kertaa hoitaneet kehityksen paremmin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 775
Ottaisin tuon mielelläni Halo Infintyn rankkipeleihin testiin, siinä kun dsync ja latenssiogelmia välillä, jos tuolla saisi hieman parannusta. Jokainen millisekuntti ratkaisee kilpailullisessa touhussa. Noh eiköhän tuo laajene muihinkin peleihin. Olihan tuo Halossakin ajurin kautta valittavana, mutta poistui tosiaan kun shit hit the fan...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
299
Taulukosta tosin uupuu kaikki Nvidian tuotteet, joilla tuloksina olisi 0ms. :cautious:
Harmillista, että AMD:n näyttikset tulevat lagi-ominaisuuksien kanssa, joihin joudutaan toteuttamaan pienennys teknologioita.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 811
Taulukosta tosin uupuu kaikki Nvidian tuotteet, joilla tuloksina olisi 0ms. :cautious:
Harmillista, että AMD:n näyttikset tulevat lagi-ominaisuuksien kanssa, joihin joudutaan toteuttamaan pienennys teknologioita.
Lopeta trollaus. PS. NVIDIAlla on täysin vastaava ominaisuus nimellä Reflex.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 386
Kokeilunhaluisille todellakin. Toivottavasti ensimmäisen version tunaroinnista oppineena AMD ja Valve olisivat tällä kertaa hoitaneet kehityksen paremmin.
Tuskimpa ongelmia tulee, nythän on jo pelin asetuksissa valinta sille, eikä pelkästään ajureissa.

Tämä menee testiin heti illan peleihin.
 

VmH

Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
911
Olisi varmaan ihan paikallaan jos IO-tech tekisi jonkinlaisen videon aiheesta Radeon Anti-Lag 2.0 ja Nvidian Reflexin välillä. Aiheena ylipäätänsä huomaako pelikäytössä mitään eroa noin pienillä millisekunteilla. Testaajaksi mielellään joku vieraileva kilpapelaaja, jolle asiaan liittyen voisi olla kokemusta enempi kuin keskivertopelaajalla ja miksei myös keskivertopelaaja verrokiksi.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 970
Olisi varmaan ihan paikallaan jos IO-tech tekisi jonkinlaisen videon aiheesta Radeon Anti-Lag 2.0 ja Nvidian Reflexin välillä. Aiheena ylipäätänsä huomaako pelikäytössä mitään eroa noin pienillä millisekunteilla. Testaajaksi mielellään joku vieraileva kilpapelaaja, jolle asiaan liittyen voisi olla kokemusta enempi kuin keskivertopelaajalla ja miksei myös keskivertopelaaja verrokiksi.
Kyse ei aina ole siitä että huomaako pelaaja viiveen omalla koneellaan, vaan siitä että kumman pelaajan hiiren klikkaus päätyy serverille ensin. Symmetrisessä pelitilanteessa anti-lag 2 pelaaja voittaa useammin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 256
Viestejä
4 279 841
Jäsenet
71 635
Uusin jäsen
Fima

Hinta.fi

Ylös Bottom