AMD julkaisi näytönohjaimilleen ja APU-piireilleen uudet Radeon Software 20.1.4 -ajurit

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448



AMD on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja APU-piireilleen. Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.1.4 -ajurit ovat saatavilla Windows 7- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön GCN- ja RDNA-arkkitehtuureihin perustuvia näytönohjaimia ja APU-piirejä.

Radeon Software 20.1.4 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat virallinen tuki Journey to the Savage Planetille ja tänään julkaistavalle Warcraft III: Reforgedille. Radeon RX 5700 XT:lle luvataan jälkimmäisessä peleistä parhaimmillaan 11 % parempaa suorituskykyä High-asetuksilla, kuin aiemmilla 20.1.3 -ajureilla (20.1.3: 211,1 FPS, 20.1.4: 234,9 FPS).

Tuttuun tapaan ajurit korjaavat myös aiempien julkaisujen ongelmia. Korjattujen bugien listalle ovat päässeet tällä kertaa muun muassa Red Dead Redemption 2:ssa joillain esiintyneet tekstuuriongelmat Vulkan-rajapinnalla, Grand Theft Auto V:n kaatuilu käynnistyksessä, Radeon Overlayta avatessa tai tehtävänvaihdon yhteydessä, sekä Integer Scaling -ominaisuuden puute joillain Windows 7 -kokoonpanoilla. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi joillain näytöillä esiintyvä näyttösignaalin katoaminen näytön tilaa vaihdettaessa RX 5000 -sarjan näytönohjaimilla, joidenkin pelien grafiikan liiallinen kirkkaus tai tummuus, kun Windowsin HDR on käytössä työpöydällä, sekä Final Fantasy XIV: Shadowbringersin testiohjelman mahdollinen kaatuilu. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa.

Lataa AMD:n ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Eipä kauheena lämmitä tuo HDR:n korjaus, kun HDR on itse Windowsissakin vielä rikki erikseen... :) Tosin jospa tuota nyt voisi edes peleissä kokeilla taas.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Eipä kauheena lämmitä tuo HDR:n korjaus, kun HDR on itse Windowsissakin vielä rikki erikseen... :) Tosin jospa tuota nyt voisi edes peleissä kokeilla taas.
Täällä toimii 20.1.1 -ajureilla HDR nyt vissiin kaikessa mitä olen testannut, desktopillakin.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Täällä toimii 20.1.1 -ajureilla HDR nyt vissiin kaikessa mitä olen testannut, desktopillakin.
Kyllä se yksittäisissä peleissä toimii kokoruututilassa.

Mutta käyppä säätämässä HDR asetuksista HDR päälle työpöydälle, ja HDR/SDR kirkkaussäätöä täysille, ja sitten vaihda käyttäjää ja/tai boottaa kone (usein tuo säilyy bootissa, mutta yleensä aina käyttäjää vaihtaessa resetoituu). Tuo slaideri pitää laittaa täysille, jos siis haluaa käyttää Windowsia HDR-tilassa, ja katsella myös itse Windowsia ja sen valikoita normaalin näköisenä. Se johtuu siitä, että Windows on SDR. Se kirkkaussäätö resetoituu aina niin, että koko Windows on himmeä. Mutta se itse slaideri ei resetoidu, joka on jännää. Sitä slaideria pitää koskettaa, niin se muistaa sen asetuksensa.

Mulla on nyt toinen kone täysin eri osilla, ja tuo täysin sama ongelma.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Kyllä se yksittäisissä peleissä toimii kokoruututilassa.

Mutta käyppä säätämässä HDR asetuksista HDR päälle työpöydälle, ja HDR/SDR kirkkaussäätöä täysille, ja sitten vaihda käyttäjää ja/tai boottaa kone. Tuo slaideri pitää laittaa täysille, jos siis haluaa käyttää Windowsia HDR-tilassa, ja katsella myös itse Windowsia ja sen valikoita normaalin näköisenä. Se johtuu siitä, että Windows on SDR. Se kirkkaussäätö resetoituu aina niin, että koko Windows on himmeä. Mutta se itse slaideri ei resetoidu, joka on jännää. Sitä slaideria pitää koskettaa, niin se muistaa sen asetuksensa.
Jaa, ei täällä vaan ole missään vaiheessa resetoitunut tuo kirkkaus, tarkistin nyt ja slideri on 90:ssä ja joka bootilla on ihan normaalin näköinen.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Jaa, ei täällä vaan ole missään vaiheessa resetoitunut tuo kirkkaus, tarkistin nyt ja slideri on 90:ssä ja joka bootilla on ihan normaalin näköinen.
Hmm, kokeileppa laittaa se täysille, josko vika ois siinä et jos sitä pitää 100% niin se temppuilee silloin? Miksi pidät sitä ylipäätänsä 90? Silloinhan kaikki on hieman himmeää muutenkin. Ja kokeileppa tuota käyttäjän vaihtoa. Muistaakseni se toimi bootissa ihan ok, mutta ainakin käyttäjää vaihtaessa se temppuilee.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Hmm, kokeileppa laittaa se täysille, josko vika ois siinä et jos sitä pitää 100% niin se temppuilee silloin? Miksi pidät sitä ylipäätänsä 90? Silloinhan kaikki on hieman himmeää muutenkin. Ja kokeileppa tuota käyttäjän vaihtoa. Muistaakseni se toimi bootissa ihan ok, mutta ainakin käyttäjää vaihtaessa se temppuilee.
Mulla ei ole tässä koneella useampia käyttäjiä, pitää kattoa jos jossain välissä jaksaisi luoda ihan testimielessä. Mulla on se 90%:ssä koska se mielyttää silmää tällä näytöllä (C32HG70) ja näytön asetuksilla (Black Equalizer 13, Brightness 31, Contrast 75, Sharpness 60)
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Mulla ei ole tässä koneella useampia käyttäjiä, pitää kattoa jos jossain välissä jaksaisi luoda ihan testimielessä. Mulla on se 90%:ssä koska se mielyttää silmää tällä näytöllä (C32HG70) ja näytön asetuksilla (Black Equalizer 13, Brightness 31, Contrast 75, Sharpness 60)
Eikös tuo asetus käytännössä vääristä sitten niitä SDR-värejä jos sitä ei laita 100% tuolla SDR-asetuksella, koska tuo vääntää sitä softalla himmeeksi. Sitä en halua itse.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Eikös tuo asetus käytännössä vääristä sitten niitä SDR-värejä jos sitä ei laita 100% tuolla SDR-asetuksella, koska tuo vääntää sitä softalla himmeeksi. Sitä en halua itse.
En minä tiedä muuta kuin että tää mielyttää silmää :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom