Amazon tilaaminen

Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
518
Mikähän on vikana kun amazon.de ei hyväksy luottokorttia?

Tarkoituksena olisi tilata muutama joululahja Saksan Amazonista, josta olen tilannut samalla luottokortilla aikaisemminkin. Edellisen tilauksen tein viime kuussa jenkkien Amazonista, jolloin myös käytin samaa korttia. Mutta nyt jostain syystä maksuihin tulee declined. Kortin luotto on kunnossa ja kortin asetuksetkaan eivät ole vaihtuneet verkkopankissa, kortti on myös voimassa vielä vuoteen 2024. Koitin maksaa myös toisella kortilla, mutta sama declined tulee. Myös asunnon osoite (josta ei ole aikasemminkaan herjannut) on varmistettu ja tarkastettu olevan oikeassa muodossa. Vika alkoi lauantaina ja jatkuu edelleen.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
171
Mikähän on vikana kun amazon.de ei hyväksy luottokorttia?

Tarkoituksena olisi tilata muutama joululahja Saksan Amazonista, josta olen tilannut samalla luottokortilla aikaisemminkin. Edellisen tilauksen tein viime kuussa jenkkien Amazonista, jolloin myös käytin samaa korttia. Mutta nyt jostain syystä maksuihin tulee declined. Kortin luotto on kunnossa ja kortin asetuksetkaan eivät ole vaihtuneet verkkopankissa, kortti on myös voimassa vielä vuoteen 2024. Koitin maksaa myös toisella kortilla, mutta sama declined tulee. Myös asunnon osoite (josta ei ole aikasemminkaan herjannut) on varmistettu ja tarkastettu olevan oikeassa muodossa. Vika alkoi lauantaina ja jatkuu edelleen.
Minulla tuli myös sähköpostiin viesti epäonnistuneesta maksusta. Minun piti käydä sieltä Amazonin tilaukset-kohdasta klikkaamassa jonkin sortin vahvista-painike ja tämän jälkeen tehtiin normaali verkkopankin varmennus. Sen jälkeen maksu meni perille.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
518
Minulla tuli myös sähköpostiin viesti epäonnistuneesta maksusta. Minun piti käydä sieltä Amazonin tilaukset-kohdasta klikkaamassa jonkin sortin vahvista-painike ja tämän jälkeen tehtiin normaali verkkopankin varmennus. Sen jälkeen maksu meni perille.
Se näytti olevan oikea vastaus. Kaikkea muuta taisinkin jo koittaa, mutta tuo auttoi heti. Onko tuo jokin uusi Amazonin käytäntö vai miksi nyt piti tehdä ylimääräinen vahvistus? Ja se on mielenkiintoista, että sitä vahvistusta ei tehdä kun itse ostotapahtuma tehdään.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
141
Se näytti olevan oikea vastaus. Kaikkea muuta taisinkin jo koittaa, mutta tuo auttoi heti. Onko tuo jokin uusi Amazonin käytäntö vai miksi nyt piti tehdä ylimääräinen vahvistus? Ja se on mielenkiintoista, että sitä vahvistusta ei tehdä kun itse ostotapahtuma tehdään.
Amazonissahan maksut ajetaan sitten joskus kun tavarakin on lähdössä, varmaankin liittyy siihen. Yleensähän tuota vahvistusta ei tarvitse edes tehdä.
 

dj_

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
30
Se näytti olevan oikea vastaus. Kaikkea muuta taisinkin jo koittaa, mutta tuo auttoi heti. Onko tuo jokin uusi Amazonin käytäntö vai miksi nyt piti tehdä ylimääräinen vahvistus? Ja se on mielenkiintoista, että sitä vahvistusta ei tehdä kun itse ostotapahtuma tehdään.
tämä on joku eu:n vaatima vahvistus. kysyin asiaa Nordeasta parisen viikkoa sitten ja selityksenä tuli että kyseinen vahvistus pitää olla käytössä 2022 loppuun mennessä kaikissa nettikaupoissa ympäri euroopan. Tuolla periaatteessa estetään "1-Click checkout" (vahinkotilaukset) ja tilin kaappauksien kautta tehdyt tilaukset.


Ja kysymys jenkkien amazonista:
kun tilaa amazon.com kautta tavaraa joiden verot hoitaa amazon, niin hoitaako amazon myös ilmoituksen suomen tulliin vai pitääkö asiasta itse ilmoittaa (jos siis tuote jää tulliin)? Amazonin chat ei osannut vastata kysymykseen, tuollaiset kysymykset hoitaa kuulemma vain heidän puhelinpalvelu.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 043
Ja kysymys jenkkien amazonista:
kun tilaa amazon.com kautta tavaraa joiden verot hoitaa amazon, niin hoitaako amazon myös ilmoituksen suomen tulliin vai pitääkö asiasta itse ilmoittaa (jos siis tuote jää tulliin)? Amazonin chat ei osannut vastata kysymykseen, tuollaiset kysymykset hoitaa kuulemma vain heidän puhelinpalvelu.
Jos on Amazon.comin myymä tai lähettämä tuote, tähän mennessä ne on aina (verouudistusten jälkeen) lähetetty sellaisilla tavoilla ettei koskaan ole joutunut ilmoitusta tekemään itse - korkeintaan UPS/DHL on kysynyt hetua tullatessa.

Jos on 3. osapuolen lähettämä tuote, niin ne voivat käyttää mitä vain toimitustapaa, ja huonolla tuurilla (eli IOSS-numero ei välity kuljetusyhtiölle) joudut tullaamaan itse käyttäen Amazonin IOSS-numeroa, mitään ylimääräistä ei toki tule silloinkaan maksettavaksi jos verot on hoidettu checkoutissa.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
141
tämä on joku eu:n vaatima vahvistus. kysyin asiaa Nordeasta parisen viikkoa sitten ja selityksenä tuli että kyseinen vahvistus pitää olla käytössä 2022 loppuun mennessä kaikissa nettikaupoissa ympäri euroopan. Tuolla periaatteessa estetään "1-Click checkout" (vahinkotilaukset) ja tilin kaappauksien kautta tehdyt tilaukset.
Sehän käytännössä piti olla jo voimassa läpi Euroopan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että jokainen maksutapahtuma tarvitsisi vahvistaa verkkopankkitunnuksilla.

Amazonilla on aina ollut yllättävän lepsut käytännöt maksuissa, jolloin riskit väärinkäytöstä jää Amazonille. Yllättävän kauan, viime vuosiin saakka, mentiin jopa niin lepsusti ettei kortin lisäämiseen tarvittu edes kolminumeroista varmennustunnusta.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Se 1% jolla on tarratulostin, varmasti sitä tähän käyttää ylpeänä. Me muut sitten laitetaan niin että se pysyy, esimerkiksi teipillä, tai vuohen liimalla. Palautusta ei evätä sen vuoksi, millä viivakoodilappu on kiinnitetty kunhan se on paketissa. Voit toki ostaa myös ihan A4-tarra-arkkia ja käyttää normaalia tulostintasi, jos jostain syystä haluat.
Mikähän on "packed is mailed with pre-paid return mailing label"? En tunnista näistä kolmesta paketin päälle kiinnitettävästä koodista tuota?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
302
Mikähän on "packed is mailed with pre-paid return mailing label"? En tunnista näistä kolmesta paketin päälle kiinnitettävästä koodista tuota?
Jos tulostit sen yhden A4:n jossa on niitä viivakoodeja juuri muistaakseni tuo 3, niin kaikki on hyvin. Viet vaan postiin niin ne skannaa sen.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
518
Yllättävän kauan, viime vuosiin saakka, mentiin jopa niin lepsusti ettei kortin lisäämiseen tarvittu edes kolminumeroista varmennustunnusta.
Lauantaina lisäsin toisen kortin Amazoniin ja se onnistui ilman kortin takana olevaa 'turvakoodia'. Varmaan tarkoittanet samaa tulla varmennustunnuksella?
Lepsuilu tuntuu jatkuvan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
728
Mulle amazon ei näköjään suostu myymään digitaalisia tuotteita, kun ekaa kertaa yritän. Tilillä hyvä salasana ja 2FA. Korttimaksussa vaadittiin vahvistus ja kaikki menee normaalisti. Sitten tilaus menee pending tilaan ja parin tunnin päästä tulee vääränkielinen viesti, jossa hölistään jotain, että salasana poistettu ja vain otp:llä pääsee sisään.

Aikasemmin ostellut aina kuukauden parin välein jotain kamaa, eikä mitään ihmeellistä. Vai onko tässä joku juttu, että noita ei saa Suomeen ja pitäs vaan tietää. Kukaan ei ainakaan viimesillä sivuilla ole puhunut mitään digituotteista. Paitsi kysyi mp3 ostamisesta Suomeen, johon kukaan ei vastannut.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
141
Lauantaina lisäsin toisen kortin Amazoniin ja se onnistui ilman kortin takana olevaa 'turvakoodia'. Varmaan tarkoittanet samaa tulla varmennustunnuksella?
Lepsuilu tuntuu jatkuvan.
Sitä juuri. Vieläkin? Muistelin varovasti että tänä vuonna olisi jo kysytty kun lisäsin korttia sinne. Muistan varmaankin väärin.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Jos tulostit sen yhden A4:n jossa on niitä viivakoodeja juuri muistaakseni tuo 3, niin kaikki on hyvin. Viet vaan postiin niin ne skannaa sen.
Näin tapahtui ja lopulta lähti eteenpäin ilman maksuja kun soittelivat ensin muutaman puhelun mitä pitää tehdä.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
597
Pitäisi paluttaa pari tuotetta. Huomasin, että 4,20 € veloitetaan, jos valitsen "Pre-Paid Return with DHL". Eikö tämä ollut ennen ilmainen? Maksavatko nykyään postikulut takaisin kokonaisuudessa, jos hoidan postimaksut itse?
 

Liitteet

Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 043
Pitäisi paluttaa pari tuotetta. Huomasin, että 4,20 € veloitetaan, jos valitsen "Pre-Paid Return with DHL". Eikö tämä ollut ennen ilmainen? Maksavatko nykyään postikulut takaisin kokonaisuudessa, jos hoidan postimaksut itse?
Amazon.de:ssä palautus on ilmainen, jos (a) tuote on virheellinen tai palautus muuten myyjän "vika", tai (b) yli 40 euron hintainen tuote joka palautetaan 14vrk sisällä, tai (c) kyseessä on tuote tai tuotekategoria johon kuuluu ilmaiset palautukset, tai (d) tuotteen arvo on pienempi kuin palautuspostimaksu (pre-paid returnin kohdalla). Muutoin tulee maksu. (Amazonin ohjesivu)

Normaali palautusmaksu on 8,40€, tuossa tapauksessasi ilmeisesti toinen tuote on ilmaispalautus ja toinen ei, joten veloittavat vain puolet (4,20€).

Tuohon palautuspostimaksu-policyyn ei ole tullut muutoksia viime vuosina.

En tiedä kuinka tarkasti katsovat itse maksettujen postikulujen palautuspyyntöjä, että täyttyvätkö ilmaispalautuksen ehdot vai ei. Itse olen pyytänyt palautuskustannuksien refundia vain silloin kun ilmaispalautuksen ehdot täyttyvät.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
60
Puoliso tilas amazonilt paketin eikä ollut tajunnut hakea ajoissa, nyt paketti palautuu Saksaan. Tuleeko rahojen palautus vai miten pitää toimia?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 043
Puoliso tilas amazonilt paketin eikä ollut tajunnut hakea ajoissa, nyt paketti palautuu Saksaan. Tuleeko rahojen palautus vai miten pitää toimia?
Pitäisi tulla automaattisesti, mutta voi kestää useamman viikon sen jälkeen kun paketti on palautunut että on käsitelty.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
733
Harmittaa kun enää amazonin kotiinkuljetuksella tulevissa paketeissa ei pysty valitsemaan toimituspäivää/aikaa. Posti yrittää haluamaan aikana kerran ja vie noutopisteeseen. Päivätöissä käyvähän näinä aikoina harvoin on kotona kun pakettia haluttaisiin toimittaa.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
617
Harmittaa kun enää amazonin kotiinkuljetuksella tulevissa paketeissa ei pysty valitsemaan toimituspäivää/aikaa. Posti yrittää haluamaan aikana kerran ja vie noutopisteeseen. Päivätöissä käyvähän näinä aikoina harvoin on kotona kun pakettia haluttaisiin toimittaa.
En tiedä missä on ero, mutta ainakin ne Amazonin paketit, mitkä tulevat Postilla perille, tulee postista etukäteen viestiä, jossa voi vaikuttaa toimitustapaan. Oletuksena tulee kotiovelle, mutta voi muuttaa esim. lähiautomaattiin suoraan vietäväksi. Tarkkaa päivää ei tosin voi valita, vaan paketti tulee sitten kun tulee.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
646
Harmittaa kun enää amazonin kotiinkuljetuksella tulevissa paketeissa ei pysty valitsemaan toimituspäivää/aikaa. Posti yrittää haluamaan aikana kerran ja vie noutopisteeseen. Päivätöissä käyvähän näinä aikoina harvoin on kotona kun pakettia haluttaisiin toimittaa.
Onko joskus muka pystynyt? Ei ainakaan Jkl ole koskaan ollut Amazonille käytössä tuo.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 969
Harmittaa kun enää amazonin kotiinkuljetuksella tulevissa paketeissa ei pysty valitsemaan toimituspäivää/aikaa. Posti yrittää haluamaan aikana kerran ja vie noutopisteeseen. Päivätöissä käyvähän näinä aikoina harvoin on kotona kun pakettia haluttaisiin toimittaa.
Itselle on lähes jokainen Amazonin paketti tullut kotiin Postin kuljetuksella ja OmaPostista on voinut valita mikä päivä ja mihin aikahaarukkaan toimituksen haluaa ja esim. että saa jättää oven taakse ilman kuittausta.

Muutamia kertoja on UPS ollut kuriirina Amazonin paketeissa ja niissä on huonompi se systeemi. Tosin niissäkin on tullut tekstiviesti, että käykö tämä päivä (vaihtoehto A) ja kun siihen on vastannut tyyliin A saa jättää oven taakse ilman kuittausta, niin sieltä se paketti on sitten löytynyt.

Onko sitten eri käytäntöjä eri puolella suomea? Voi olla. Täällä itä-suomessa on homma toiminut hyvin.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
617
Onko joskus muka pystynyt? Ei ainakaan Jkl ole koskaan ollut Amazonille käytössä tuo.
Esitän eriävän mielipiteen. Jyväskylässä on mahdollista saada tuo ennakkotieto saapuvasta paketista tekstiviestillä ja siinä on myös mahdollisuus vaikuttaa toimitustapaan. En tiedä miksi tämä ei näytä toimivan kaikille. Voisiko johtua kenties siitä, että käytän omapostia, jossa ovat kaikki yhteystietoni ja myös se preferoitu pakettiautomaatti valittuna, joskin jälkimmäisellä asialla tuskin on vaikutusta tuohon etukäteisilmoittamiseen. Oma haasteensa voi olla myös erilaiset tietojenluovuttamiskiellot, joka estää nuo tekstiviestit.
 

herttakurko

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Onko joskus muka pystynyt? Ei ainakaan Jkl ole koskaan ollut Amazonille käytössä tuo.
Täällä maalla tulee lähes poikkeuksetta Amazonin omista tuotteista postilta tekstiviesti, johon kuittaamalla jättävät paketin ovelle. Vaihtoehtoisesti voi kääntää postitoimipisteeseen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 553
Itselle on lähes jokainen Amazonin paketti tullut kotiin Postin kuljetuksella ja OmaPostista on voinut valita mikä päivä ja mihin aikahaarukkaan toimituksen haluaa ja esim. että saa jättää oven taakse ilman kuittausta.

Muutamia kertoja on UPS ollut kuriirina Amazonin paketeissa ja niissä on huonompi se systeemi. Tosin niissäkin on tullut tekstiviesti, että käykö tämä päivä (vaihtoehto A) ja kun siihen on vastannut tyyliin A saa jättää oven taakse ilman kuittausta, niin sieltä se paketti on sitten löytynyt.

Onko sitten eri käytäntöjä eri puolella suomea? Voi olla. Täällä itä-suomessa on homma toiminut hyvin.
Turun seudulla ei ainakaan tuollainen palvelu ole ollut käytössä. Näissä Amazonin paketeissa juurikin hankalaa, kun postin tiedustellessa toimitustapaa ei vielä tiedä varmasti milloin tulee. Merkkasin viikonloppuna yhdelle oven taakse jätön, ja paketti tulikin päivää aiemmin kuin ennakoitu. Ja se toimitus on vain klo 09-16 välillä, tarkempaa aikaa ei voi sopia. Niinpä ne tule eyleensä ohjattua automaattiin.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
646
Esitän eriävän mielipiteen. Jyväskylässä on mahdollista saada tuo ennakkotieto saapuvasta paketista tekstiviestillä ja siinä on myös mahdollisuus vaikuttaa toimitustapaan. En tiedä miksi tämä ei näytä toimivan kaikille. Voisiko johtua kenties siitä, että käytän omapostia, jossa ovat kaikki yhteystietoni ja myös se preferoitu pakettiautomaatti valittuna, joskin jälkimmäisellä asialla tuskin on vaikutusta tuohon etukäteisilmoittamiseen. Oma haasteensa voi olla myös erilaiset tietojenluovuttamiskiellot, joka estää nuo tekstiviestit.
Siis tuo toimitusvalinta tulee normaalisti, mutta vaihtoehtoina on vain kotiinkuljetus / viedään lähimpään postiin. Jimmsin pakeiteissa tulee myös tuo toimitusajan valinta.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
141
Esitän eriävän mielipiteen. Jyväskylässä on mahdollista saada tuo ennakkotieto saapuvasta paketista tekstiviestillä ja siinä on myös mahdollisuus vaikuttaa toimitustapaan. En tiedä miksi tämä ei näytä toimivan kaikille. Voisiko johtua kenties siitä, että käytän omapostia, jossa ovat kaikki yhteystietoni ja myös se preferoitu pakettiautomaatti valittuna, joskin jälkimmäisellä asialla tuskin on vaikutusta tuohon etukäteisilmoittamiseen. Oma haasteensa voi olla myös erilaiset tietojenluovuttamiskiellot, joka estää nuo tekstiviestit.
Puhelinnumerothan tulee lähettäjän kautta, jolloin mitään tietojenluovutuskielto-ongelmaa ei ole. Samainen puhelinnumero on se joka sen lähetyksen nostaa Omapostiin, ilman numeroa näin ei käy.

Ainoa mitä näistä on Kuopion seudulla saanut säätää on se, yritetäänkö toimittaa ja jos yritetään, saako jättää ovelle. Vaihtoehtoisesti voi valita että viedään suoraan noutopaikkaan, mutta kun ei tiedä toimituspäivää, on jokseenkin turha vajavainen toiminto.

Ja pakettien ohjaus näihin ei ole vaikuttanut, koska ne on expressinä tulossa kotiin eikä noutopisteeseen. Siksi ne tulee sitten lopulta postin päättämään noutopisteeseen eikä sinne minne paketit on muuten ohjattu.

Postin palveluissa on jonkin verran aluekohtaisia eroja.

Siis tuo toimitusvalinta tulee normaalisti, mutta vaihtoehtoina on vain kotiinkuljetus / viedään lähimpään postiin. Jimmsin pakeiteissa tulee myös tuo toimitusajan valinta.
Jimssin pakettien toimitustapa (tuote) ei ole sama kuin Amazonin kautta tulevissa postipaketeissa.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
300
Turun seudulla ei ainakaan tuollainen palvelu ole ollut käytössä. Näissä Amazonin paketeissa juurikin hankalaa, kun postin tiedustellessa toimitustapaa ei vielä tiedä varmasti milloin tulee. Merkkasin viikonloppuna yhdelle oven taakse jätön, ja paketti tulikin päivää aiemmin kuin ennakoitu. Ja se toimitus on vain klo 09-16 välillä, tarkempaa aikaa ei voi sopia. Niinpä ne tule eyleensä ohjattua automaattiin.
Itse laitan toimitukset menemään työpaikalle Helsinkiin, helpointa niin. Postin toimitukset ovat kuitenkin päiväsaikaan kun kukaan ei ole kotona.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
617
Siis tuo toimitusvalinta tulee normaalisti, mutta vaihtoehtoina on vain kotiinkuljetus / viedään lähimpään postiin. Jimmsin pakeiteissa tulee myös tuo toimitusajan valinta.
OK, serlvä juttu. Tosiaan ei minullekaan tule sitä vaihtoehtoa, että voisi tarkkaa päivää valita, vaan menee juurikin noin, että voi valita oven taakse jätön taikka sitten siirtää suoraan lähimpään noutopaikkaan, mutta päivää ei voi valita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 153
Saanko mä jotenkin haettua amazon.de:stä tuotteita niin, että näen vain "Sold By Amazon"-tuotteet ja saatavuudet?
 
Liittynyt
31.12.2022
Viestejä
2
Tein Amazonista ensimmäisen tilauksen. Kaikki meni niinkuin kuvittelin, mutta missään vaihessa en tavallaan maksanut tuotetta. Maksutavaksi oli määritelty luottokortti ja ne tiedot olin kyllä syöttänyt sinne, mutta missään vaihessa ei kysytty sitä kortin kääntöpuolella olevaa kolminumeroista lukua. Voiko velotus tapahtua ilman sitä lukua? Tilausvahvistus kyllä tuosta tuli samantien. Pitääkö mun jotenkin erikseen maksaa se vai enkö nyt vaan tajua jotain?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
646
Tein Amazonista ensimmäisen tilauksen. Kaikki meni niinkuin kuvittelin, mutta missään vaihessa en tavallaan maksanut tuotetta. Maksutavaksi oli määritelty luottokortti ja ne tiedot olin kyllä syöttänyt sinne, mutta missään vaihessa ei kysytty sitä kortin kääntöpuolella olevaa kolminumeroista lukua. Voiko velotus tapahtua ilman sitä lukua? Tilausvahvistus kyllä tuosta tuli samantien. Pitääkö mun jotenkin erikseen maksaa se vai enkö nyt vaan tajua jotain?
Amazon ei tosiaan kysy tuota koodia.
Sähköpostia tulee jos eivät onnistu laskuttaa (Jolloin pitää verkkopankissa tehdä vahvistus).
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
68
Tuleeko muilla Amazon sivuilla service error kun yritätte ostaa mp3? Sitä tiettyä biisiä ei löydy muualta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
193 909
Viestejä
3 504 554
Jäsenet
62 415
Uusin jäsen
Simpp@

Hinta.fi

Ylös Bottom