Amazon tilaaminen

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 366
Tarjoukset ketjussa on mainittu näin:

"Tuote: Samsung 980 PRO, PCIe 4.0 NVMe M.2(2280) SSD 1Tb
Hinta: 149.99€ + veroero
Kauppa: Amazon
Voimassa: ?
Linkki:
https://www.amazon.de/-/en/Samsung-internal-Solid-State-Drive/dp/B08GS7748F/ "

Tilasin tuon ja mitään veroero plussaa ei hintaan tullut vaikka toimituspaikkana on suomi? Olenko jotain tehnyt väärin? :D Ei sillä, halvempi hinta toki kelpaa.
Minulla tulisi, kun nyt kokeilin. Saksa-verolla hinta on nyt 147,16 €, kassalla näkyy 153,34 € Suomeen.

En osaa sanoa, miksi sinulla ei.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 266
Tarjoukset ketjussa on mainittu näin:

"Tuote: Samsung 980 PRO, PCIe 4.0 NVMe M.2(2280) SSD 1Tb
Hinta: 149.99€ + veroero
Kauppa: Amazon
Voimassa: ?
Linkki:
https://www.amazon.de/-/en/Samsung-internal-Solid-State-Drive/dp/B08GS7748F/ "

Tilasin tuon ja mitään veroero plussaa ei hintaan tullut vaikka toimituspaikkana on suomi? Olenko jotain tehnyt väärin? :D Ei sillä, halvempi hinta toki kelpaa.

Miksi tuohon pitäisi tulla jotain lisää ? ( btw. mikä veroero ? )
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 266
ok, alviero siis. Voipi olla että en ole kiinnittänyt tuohon vaan huomiota.......mut olen myös melko varman että olen saanut tilattua tuolta myös ihan saksahinnoilla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 662
ok, alviero siis. Voipi olla että en ole kiinnittänyt tuohon vaan huomiota.......mut olen myös melko varman että olen saanut tilattua tuolta myös ihan saksahinnoilla.
Paljon siitä myyjästä kiinni, että kiinnostaako niitä niin paljoa ja käsittääkseni taitaa olla jotain rajoja liikevaihdossa, mitkä vaikuttaa asiaan ku käy kauppaa EU sisällä...
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 366
ok, alviero siis. Voipi olla että en ole kiinnittänyt tuohon vaan huomiota.......mut olen myös melko varman että olen saanut tilattua tuolta myös ihan saksahinnoilla.
Siitä koituva hinnannousu on 4,2 %, mikä on sen verran vähän, ettei halvemman pään tavaroissa synny kummoista eroa eikä sitä välttämättä edes noteeraa. Mutta useamman sadan euron ostoksissa sen kyllä jo huomaa.

Hinnannousu ei koske kaikkia third party -myyjiä. Ja aiemmin tämä ei myöskään koskenut Lightning Dealeja (ts. Amazon maksoi eron omasta katteestaan), mutta tämä tuntuu viime aikoina muuttuneen.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
234
Pari tuntia sitten oli tullut maili, että SSD lähetetty. JJFI alkuinen seurantakoodi ja hinta siis tuon 147 euroa. No ei se mitään, ihmettelin vain!
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
240
Amazon.de palautukset: onkohan kuinka normaalia, että Amazon hyvittää automaattisesti monta kertaa 8,40 € "oletuspostikuluja" ja vielä erikseen pyytäessä täysimääräiset postikulut toteutuneiden palautuspostikulujen perusteella (eli eivät vähennä jo "ennakkoon" maksamiaan palautuspostikuluja)?
Eräästäkin taannoisesta tilauksesta palautin 2/4 tuotteesta. Amazon palautti tuotteiden hinnan lisäksi 2 kertaa 8,40 €. Tämän lisäksi lähetin palautuksen postikuluista kuitin, jonka he myös hyvittivät täysimääräisesti.
Toisesta tilauksesta taas palautin 3/6 tuotteesta, sain "vain" kerran 8,40 €, ja lisäksi todelliset palautuskulut täysimääräisesti.
Eihän tuosta käytännöstä kyllä sovi valittaa kun kerran itse jää plussalle, mutta ihmettelen vaan... :asif:
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
844
Amazon.de palautukset: onkohan kuinka normaalia, että Amazon hyvittää automaattisesti monta kertaa 8,40 € "oletuspostikuluja" ja vielä erikseen pyytäessä täysimääräiset postikulut toteutuneiden palautuspostikulujen perusteella (eli eivät vähennä jo "ennakkoon" maksamiaan palautuspostikuluja)?
Eräästäkin taannoisesta tilauksesta palautin 2/4 tuotteesta. Amazon palautti tuotteiden hinnan lisäksi 2 kertaa 8,40 €. Tämän lisäksi lähetin palautuksen postikuluista kuitin, jonka he myös hyvittivät täysimääräisesti.
Toisesta tilauksesta taas palautin 3/6 tuotteesta, sain "vain" kerran 8,40 €, ja lisäksi todelliset palautuskulut täysimääräisesti.
Eihän tuosta käytännöstä kyllä sovi valittaa kun kerran itse jää plussalle, mutta ihmettelen vaan... :asif:
On normaalia. Itse olen erikseen sanonut että sain 8,40 € ja oikeat postikulut olivat x €, puuttuu y €, jolloin yleensä palauttavat vain puuttuvan osuuden.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
556
Amazonin tuotteen palautukseen tullut vaihtoehdoksi Amazonin maksama DHL palautus. Ja tuon kartan perusteella paketin saisi vain tiputtaa Postille. Toimiiko tuo tosiaan näin yksinkertaisesti?

 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
240
On normaalia. Itse olen erikseen sanonut että sain 8,40 € ja oikeat postikulut olivat x €, puuttuu y €, jolloin yleensä palauttavat vain puuttuvan osuuden.
Rehellistä meininkiä :tup:
Oletko koskaan saanut useampaan kertaan tuon 8,40 € saman tilauksen palautuksista? Mikähän logiikka siinäkin on?
Amazonin tuotteen palautukseen tullut vaihtoehdoksi Amazonin maksama DHL palautus. Ja tuon kartan perusteella paketin saisi vain tiputtaa Postille. Toimiiko tuo tosiaan näin yksinkertaisesti?

Itse huomasin tuon saman taannoin. Oikein hyvä muutos kyllä, helpottaa paljon palautusprosessia.
Tosin kun tuossa taannoin vain mielenkiinnosta testailin tuota DHL-vaihtoehtoa (en tehnyt refund/replacea loppuun asti), niin joillakin tuotekomboilla mielestäni DHL-vaihtoehdossa luki "We'll deduct 4,20 € from your refund" tms., niin sitä jäin vähän ihmettelemään. Nyt en enää kyllä pysty replikoimaan tuota, vaan näyttää palautuskuluiksi 0 €...
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
844
Rehellistä meininkiä :tup:
Oletko koskaan saanut useampaan kertaan tuon 8,40 € saman tilauksen palautuksista? Mikähän logiikka siinäkin on?
Joo, se on palautuskohtainen eikä tilauskohtainen.
Itse huomasin tuon saman taannoin. Oikein hyvä muutos kyllä, helpottaa paljon palautusprosessia.
Tosin kun tuossa taannoin vain mielenkiinnosta testailin tuota DHL-vaihtoehtoa (en tehnyt refund/replacea loppuun asti), niin joillakin tuotekomboilla mielestäni DHL-vaihtoehdossa luki "We'll deduct 4,20 € from your refund" tms., niin sitä jäin vähän ihmettelemään. Nyt en enää kyllä pysty replikoimaan tuota, vaan näyttää palautuskuluiksi 0 €...
Palautuspostikulujen ilmaisuus riippuu palautussyystä, tuotekategoriasta, palautusajasta ja tuotteen arvosta.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
567
Tein palautuspyynnön ja palautuslappunen on DHL. Ensimmäinen kerta kun tollanen tuli, eli minun ei tarvitse erikseen hankkia kuljetusta?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
67
Tein palautuspyynnön ja palautuslappunen on DHL. Ensimmäinen kerta kun tollanen tuli, eli minun ei tarvitse erikseen hankkia kuljetusta?
Jos tarkoitat alla olevassa lainauksessa näkyvää palautuslappua, niin ei muuta kuin palautat lähimpään Postiin tai DHL:n sivulta löytyvään paikkaan. Pakettia voi seurata Postin tai DHL:n sivulta ja näkyy toki Amazonissakin. Laita lisäksi paketin sisälle pyydetty osa tulostuksesta.
Tässä vielä esimerkiksi tuo Amazonin sivuilta tulostettava sivu (muokkasin omat tiedot pois):
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
556
Tein palautuspyynnön ja palautuslappunen on DHL. Ensimmäinen kerta kun tollanen tuli, eli minun ei tarvitse erikseen hankkia kuljetusta?
Kuten jo yllä mainittiinkin, niin voi viedä suoraan Postiin. Piippaavat viivakoodin järjestelmäänsä ja homma sillä selvä.
Itsellä ei kuitenkaan tullut tulostettavaksi mitään lappua, joka olisi pitänyt laittaa paketin sisään. Varmaan tuotekohtaista.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
844
Kuten jo yllä mainittiinkin, niin voi viedä suoraan Postiin. Piippaavat viivakoodin järjestelmäänsä ja homma sillä selvä.
Itsellä ei kuitenkaan tullut tulostettavaksi mitään lappua, joka olisi pitänyt laittaa paketin sisään. Varmaan tuotekohtaista.
Juu, jos on sellainen tuote jonka Amazon voi lähettää ilman ulkopakkausta (esim. isommat laitteet), ei palautuksessa tule sisälappusta.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
84
Mites tullit toimii esim. co.uk puolella? Ottaako amazon ostovaiheessa tarvittavat alvit ja ilmoittaa postille tiedot vai täytyykö itse tullata jne. ?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
844
Mites tullit toimii esim. co.uk puolella? Ottaako amazon ostovaiheessa tarvittavat alvit ja ilmoittaa postille tiedot vai täytyykö itse tullata jne. ?
.co.uk:ssa ei tule ylimääräisiä tulli/verokuluja toimitushetkellä, eikä pitäisi joutua tullaamaan riippumatta tilauksen arvosta.
Jos on 3. osapuolen myyjän lähettämä, niin viimeistään a-to-z guaranteen kautta saa tullikulut takaisin.
Amazonin EU-sivustoilla (.de, .fr, .it, .es) luonnollisesti sama tilanne.

.comissa ja .co.jp:ssä tällä hetkellä Amazonin lähettämissä tuotteissa verot maksetaan aina kassalla, samaten 3. osapuolen lähettämissä alle 150 euron tilauksissa. Muutoin voi joutua itse tullaamaan ja maksamaan. .co.jp:ssä ALV ei näy erillisenä rivinä checkoutissa vaikka onkin mukana loppusummassa, .comissa näkyy.

.ca ei nähdäkseni enää toimita Amazonin lähettämiä tuotteita ollenkaan Suomeen. 3. osapuolen lähettämissä alle 150 euron tilauksissa ALV maksetaan kassalla (täälläkään ALV ei näy erillisenä rivinä checkoutissa).

Muilla kuin ylläolevilla Amazonin sivustoilla ei tietääkseni ole Suomeen toimitusta (mutta en nyt ole hetkeen kaikkia tarkistanut).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
823
Ratkaisu teille muillekin. Sivu vaihtaa kielen saksaksi, kun menee ko. sivuille. Kun kielen vaihtaa englanniksi, sivu päivittyy samanlaiseksi kuin ennen ja viestin voi lähettää.

->

Saksan Amazonin asiakaspalvelun yhteydenottotavat ovat muuttuneet. Samoin kyseinen sivu on päivittynyt. Ei ainakaan omaan silmään löytynyt mahdollisuutta lähettää viestiä entiseen tapaan, vaan ainoastaan chatti ja puhelu ovat mahdollisia. Ja chatti on täysin saksankielinen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 629
Mitähän nyt taas helvettiä.
Tilasin tossa amazon.de:lta sen ambilight kopion kun oli vähän aikaa sitten vinkattu hyvät tarjoukset ketjussa, sitten huomasin että se onkin tarkoitettu vain pikkusille telkkareille, otin yhteyttä chatissa amazoniin ja ne sanoivat että ne peruu toimituksen kuljetusfirman kanssa ja että sitä tuotetta ei tulla toimittamaan mulle....

No eikös tänään aamulla 10 aikaan koirat huuda ihan helvetisti ja kun menen ovelle niin sinne oli jätetty amazonin paketti, joka sitten on pakolla juuri tuo koska paketin koko ja paino täsmää ja ainoa toinen tuote mikä sieltä ei ole tullut (ja on ilmeisesti jäänyt tulliin) on grilliin asennettava lämpömittari.

Mitähän tässä nyt sit pitäis tehdä, en tosiaan saanut edes mahdollisuutta kieltäytyä ottamasta pakettia vastaan kun nämä vaan jätti sen ovelle vaikka en ollut vastannut mitään niiden toimituskyselyihin...


Edit: En muutenkaan nyt ihan tajua kun tosta kun otin heihin yheyttä on nyt kolme vai neljä päivää aikaa, sillon chattiin pääsi ihan englanniksi ja suoraan vaan agenttiin kiinni, nyt sieltä puskee vaan kokoajan jotain pirun kysymyksiä enkä tajua niitä niin en saa koskaan edes ihmistä kiinni :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
844
Mitähän nyt taas helvettiä.
Tilasin tossa amazon.de:lta sen ambilight kopion kun oli vähän aikaa sitten vinkattu hyvät tarjoukset ketjussa, sitten huomasin että se onkin tarkoitettu vain pikkusille telkkareille, otin yhteyttä chatissa amazoniin ja ne sanoivat että ne peruu toimituksen kuljetusfirman kanssa ja että sitä tuotetta ei tulla toimittamaan mulle....

No eikös tänään aamulla 10 aikaan koirat huuda ihan helvetisti ja kun menen ovelle niin sinne oli jätetty amazonin paketti, joka sitten on pakolla juuri tuo koska paketin koko ja paino täsmää ja ainoa toinen tuote mikä sieltä ei ole tullut (ja on ilmeisesti jäänyt tulliin) on grilliin asennettava lämpömittari.

Mitähän tässä nyt sit pitäis tehdä, en tosiaan saanut edes mahdollisuutta kieltäytyä ottamasta pakettia vastaan kun nämä vaan jätti sen ovelle vaikka en ollut vastannut mitään niiden toimituskyselyihin...


Edit: En muutenkaan nyt ihan tajua kun tosta kun otin heihin yheyttä on nyt kolme vai neljä päivää aikaa, sillon chattiin pääsi ihan englanniksi ja suoraan vaan agenttiin kiinni, nyt sieltä puskee vaan kokoajan jotain pirun kysymyksiä enkä tajua niitä niin en saa koskaan edes ihmistä kiinni :rolleyes:
Eikös tuo mene helpoiten ihan palautuksena (jos siitä ei tule maksuja)? Turhaan mielestäni asiakaspalvelun kautta yrittää tuossa mitään tehdä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 629
Eikös tuo mene helpoiten ihan palautuksena (jos siitä ei tule maksuja)? Turhaan mielestäni asiakaspalvelun kautta yrittää tuossa mitään tehdä.
No tuskin se voi olla ilmaista palauttaa saksaan?
Ja sitäpaitsi, kun en tajua miten ne sen mulle toimitti kun kerran asiakaspalvelija sanoi että hoisi homman niin ettei sitä toimiteta...
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
844
No tuskin se voi olla ilmaista palauttaa saksaan?
Ja sitäpaitsi, kun en tajua miten ne sen mulle toimitti kun kerran asiakaspalvelija sanoi että hoisi homman niin ettei sitä toimiteta...
Kyllä ne pääsääntöisesti olevat ilmaisia, mutta riippuu tilanteesta. Jos menet palautusprosessia hieman eteenpäin niin se näyttää palautusvaihtoehdot ja mahdolliset kulut ennen palautuksen vahvistamista.

Asiakaspalvelija varmaan painoi vain jotain perumisnappia joka ei toiminut kun paketti oli jo liikkeellä, tai muuta vastaavaa.
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
16
No eikös tänään aamulla 10 aikaan koirat huuda ihan helvetisti ja kun menen ovelle niin sinne oli jätetty amazonin paketti, joka sitten on pakolla juuri tuo koska paketin koko ja paino täsmää ja ainoa toinen tuote mikä sieltä ei ole tullut (ja on ilmeisesti jäänyt tulliin) on grilliin asennettava lämpömittari.

Mitähän tässä nyt sit pitäis tehdä, en tosiaan saanut edes mahdollisuutta kieltäytyä ottamasta pakettia vastaan kun nämä vaan jätti sen ovelle vaikka en ollut vastannut mitään niiden toimituskyselyihin...
Minulle oli samanlainen tilanne, jossa kuljettajana oli Posti. Otin yhteyttä sekä Amazonin että Postin chatin kautta, että ei kannata tuoda, mutta paketti toimitettiin silti. Olin kuitenkin paikalla ja kieltäydyin toimituksesta. Tässä tapauksessa Amazon vähensi palautuksen arvosta vakiotaksan, olikohan 8,40 euroa, koska palautettiin virheettömänä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
844
Minulle oli samanlainen tilanne, jossa kuljettajana oli Posti. Otin yhteyttä sekä Amazonin että Postin chatin kautta, että ei kannata tuoda, mutta paketti toimitettiin silti. Olin kuitenkin paikalla ja kieltäydyin toimituksesta. Tässä tapauksessa Amazon vähensi palautuksen arvosta vakiotaksan, olikohan 8,40 euroa, koska palautettiin virheettömänä.
Hmm, minulle ei ole koskaan tullut näistä kieltäytymisistä tai muista epäonnistuneista toimituksista mitään kuluja.
Olikohan sinun tapauksessasi mahdollisesti tehty jokin oikea return request josta kulu sitten tuli (kun kaikki palautukset eivät ole ilmaisia)?
Tai sitten näissäkin pätee se että joissakin tuotteissa (mm. kaikissa yli 40 euron tuotteissa 14 vrk sisällä toimituksesta) palautus on ilmaista ja joissakin ei.
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
16
Tai sitten näissäkin pätee se että joissakin tuotteissa (mm. kaikissa yli 40 euron tuotteissa 14 vrk sisällä toimituksesta) palautus on ilmaista ja joissakin ei.
Näin minä luulen. Paketin joukossa oli varmaan tavaroita, joita ilmainen palautus ei koske.
 
Liittynyt
19.02.2019
Viestejä
21
Hmm, tilasin Amazonilta 40€ edestä tavaraa. UPS ei pystynyt toimittamaan (tuntemattomasta syystä, eivät oikein kertoneet).
Laitoin Amazonille refund pyynnön, rahat tuli takaisin tilille.

Nyt pari viikkoa myöhemmin UPS mystisesti toi paketin kotiin. Menin nyt sitten rehellisenä kansalaisena laittamaan Amazonille viestiä, että mitä tehdään.

Pitäisi paketti palauttaa, mutta näin kun ei itse omista autoa ja lähimälle postin pisteelle on 5km. Amazonin chatin mukaan maksavat kaikki kulut, onkohan näin? Noh, kai mä tilaan taksin ja vien paketin postiin.
 
Liittynyt
12.04.2021
Viestejä
121
Hmm, tilasin Amazonilta 40€ edestä tavaraa. UPS ei pystynyt toimittamaan (tuntemattomasta syystä, eivät oikein kertoneet).
Laitoin Amazonille refund pyynnön, rahat tuli takaisin tilille.

Nyt pari viikkoa myöhemmin UPS mystisesti toi paketin kotiin. Menin nyt sitten rehellisenä kansalaisena laittamaan Amazonille viestiä, että mitä tehdään.

Pitäisi paketti palauttaa, mutta näin kun ei itse omista autoa ja lähimälle postin pisteelle on 5km. Amazonin chatin mukaan maksavat kaikki kulut, onkohan näin? Noh, kai mä tilaan taksin ja vien paketin postiin.
Nykyään ainakin Amazon.de tarjoaa maksuttoman lähetyksen DHL pakettina. Todella helppo palautella, palautustarra kiinni paketin ulkopuolelle ja tuotekoodi paketin sisään ja sitten vaan lähimpään DHL lähetyspisteeseen. Aiemmin taisi mennä niin, että maksoit itse ensin lähetyskulut, jotka sai sitten kinuta itse takaisin Amazonin chatissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
360
Ei mene ihan putkeen viimeisin Amazonin tilaus täälläkään. Tilaus jaettiin kahteen, toinen osa lähti UPS pakettina jonka on seurannan mukaan kuitannut joku ihan tuntematon henkilö ja mitään ilmoituksia ei ole minulle tullut. Toinen osa lähti DPD:lla, viimeisin merkintä 23.09. Hollannissa.

Kai tässä jokusen viikon joutuu vielä odottelemaan ennenkö kyselee Amazonilta lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
823
Ei mene ihan putkeen viimeisin Amazonin tilaus täälläkään. Tilaus jaettiin kahteen, toinen osa lähti UPS pakettina jonka on seurannan mukaan kuitannut joku ihan tuntematon henkilö ja mitään ilmoituksia ei ole minulle tullut. Toinen osa lähti DPD:lla, viimeisin merkintä 23.09. Hollannissa.

Kai tässä jokusen viikon joutuu vielä odottelemaan ennenkö kyselee Amazonilta lisää.
Heti kun arvioitu saapumispäivä on mennyt eikä paketteja näy, niin viestiä aspaan. Turha jäädä odottelemaan.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
39
Joo on sekavaa touhua,tilasin muutamat jutut mistä osa tuli suomen postilla ihan ok ja yks tavara oli tulossa Chronopostilla.
Chronopostin piti olla huomenna täällä mutta tänään tuliki Amazonilta viestiä että kiitos tavaran palautuksesta että refundi rahat on tilillä 5-7 päivän päästä,eli just toi chronopost tavara .
Seurannassa viimeinen merkintä toissa päivältä pariisissa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 629
Joo itse tilasin joku 6 tuotetta, yhden peruin chatissa ja heidän piti infoo postia asiasta ja palautua sinne, ne kuitenkin sit toimitti sen, jättämällä oven taakse ilman että ilmoitti :cautious:
4 tuli erillisessä paketissa ihan normisti, ja sit vittu 5e grillin lämpömittari on nyt sit tullissa ja valittaa että ei muka maksettu alvia ja 3e kulut siitä….
Ja saksan amasta tosiaan tilasin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
128
Jäi omat Amazon-tilailut toistaiseksi tähän palautusperseilyn takia. Kesällä 2020 tilattu puhelin lakkasi ottamasta virtaa vastaan hieman alle vuoden käytön jälkeen. Amazonin chat lupasi suoraan täyden palautuksen, joten laitoin puhelimen takaisin (Saksaan). Puhelin kaikkine roinineen alkuperäiseen laatikkoon, tämä laatikko pehmustettuna isompaan laatikkoon ja kaikki laput päälle.

Amazonilta tuli kuukauden päästä saksaksi meiliä että heillä on jokin ongelma ja voin vastustaa jotain. Muutaman viestin ja google-käännetyn vaatimuksen jälkeen vastasivat englanniksi että paketti oli saapunut, mutta itse puhelin muka puuttuisi sieltä. Mitään muuta infoa ei saanut, ja kun vastasin tuohon selittäen pakanneeni huolellisesti todistajan läsnäollessa, ilmoittivat "tarkastavansa" tilini aktiviteetin. Seuraava meili oli etteivät löytäneet mitään tililtäni ja asia on loppuunkäsitelty. Jäi vähän wtf-fiilis kun aiempi palautus kuitenkin sujui ongelmitta.

Onneksi oli maksettu luottokortilla, ja Bank Norwegian palautti rahat reklamaation jälkeen. Meni kuulemma vielä Visalle ihmeteltäväksi, mutta tuskinpa niillä on siihen mitään enää. Jäi kyllä ihmetyttämään Amazonin prosessi, kun tuossakaan en näe muuta vaihtoehtoa kuin että joku siellä varastossa pöllinyt puhelimen avattuaan laatikon. Seurannassa ei näkynyt mitään ja Amazon ilmoitti puhelimen puuttuvan, eikä esim. että paketti olisi saapunut vaurioituneena. Naurattaa vain ajatus että joku on ottanut rikkinäisen puhelimen mukaansa. Ehkä Amazonia alkaa kiinnostaa vähän enemmän selvittää prosessia jos Visa alkaa kyselemään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
962
Jäi omat Amazon-tilailut toistaiseksi tähän palautusperseilyn takia. Kesällä 2020 tilattu puhelin lakkasi ottamasta virtaa vastaan hieman alle vuoden käytön jälkeen. Amazonin chat lupasi suoraan täyden palautuksen, joten laitoin puhelimen takaisin (Saksaan). Puhelin kaikkine roinineen alkuperäiseen laatikkoon, tämä laatikko pehmustettuna isompaan laatikkoon ja kaikki laput päälle.

Amazonilta tuli kuukauden päästä saksaksi meiliä että heillä on jokin ongelma ja voin vastustaa jotain. Muutaman viestin ja google-käännetyn vaatimuksen jälkeen vastasivat englanniksi että paketti oli saapunut, mutta itse puhelin muka puuttuisi sieltä. Mitään muuta infoa ei saanut, ja kun vastasin tuohon selittäen pakanneeni huolellisesti todistajan läsnäollessa, ilmoittivat "tarkastavansa" tilini aktiviteetin. Seuraava meili oli etteivät löytäneet mitään tililtäni ja asia on loppuunkäsitelty. Jäi vähän wtf-fiilis kun aiempi palautus kuitenkin sujui ongelmitta.

Onneksi oli maksettu luottokortilla, ja Bank Norwegian palautti rahat reklamaation jälkeen. Meni kuulemma vielä Visalle ihmeteltäväksi, mutta tuskinpa niillä on siihen mitään enää. Jäi kyllä ihmetyttämään Amazonin prosessi, kun tuossakaan en näe muuta vaihtoehtoa kuin että joku siellä varastossa pöllinyt puhelimen avattuaan laatikon. Seurannassa ei näkynyt mitään ja Amazon ilmoitti puhelimen puuttuvan, eikä esim. että paketti olisi saapunut vaurioituneena. Naurattaa vain ajatus että joku on ottanut rikkinäisen puhelimen mukaansa. Ehkä Amazonia alkaa kiinnostaa vähän enemmän selvittää prosessia jos Visa alkaa kyselemään.
Minkäs hintainen puhelin oli?
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
630
Tilasin Amazon.de tuotteen. Myyjänä kolmas osapuoli mutta "Fulfilled by Amazon".
Paketti on toimitettu mutta seurannassa lukee "Delivery by DEPOST" ja tracking ID on merkillinen mallia xxxx/xx/xxxxxxx. Mikähän tuo DEPOST on?
Postin seuranta hyväksyy koodin jos ottaa pois nuo kenoviivat, mutta ehdottaa toimittajaksi Yanwen tai DP Schenker. Pystyykö tuollaista varmasti seuraamaan mitenkään? Amazon.de toimitusarvio oli tälle päivälle mutta eipä ole näkynyt ja vähän epäilinkin tuota arviota. Tosin samaan aikaan tilattu toinen tuote oli jo keskiviikkona postilaatikossa ja sen toimitti perille Posti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 054
Tilasin Amazon.de tuotteen. Myyjänä kolmas osapuoli mutta "Fulfilled by Amazon".
Paketti on toimitettu mutta seurannassa lukee "Delivery by DEPOST" ja tracking ID on merkillinen mallia xxxx/xx/xxxxxxx. Mikähän tuo DEPOST on?
Postin seuranta hyväksyy koodin jos ottaa pois nuo kenoviivat, mutta ehdottaa toimittajaksi Yanwen tai DP Schenker. Pystyykö tuollaista varmasti seuraamaan mitenkään? Amazon.de toimitusarvio oli tälle päivälle mutta eipä ole näkynyt ja vähän epäilinkin tuota arviota. Tosin samaan aikaan tilattu toinen tuote oli jo keskiviikkona postilaatikossa ja sen toimitti perille Posti.
Oletko kokeillut toimiiko koodi schenkerin seurannassa?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
844
Tilasin Amazon.de tuotteen. Myyjänä kolmas osapuoli mutta "Fulfilled by Amazon".
Paketti on toimitettu mutta seurannassa lukee "Delivery by DEPOST" ja tracking ID on merkillinen mallia xxxx/xx/xxxxxxx. Mikähän tuo DEPOST on?
Postin seuranta hyväksyy koodin jos ottaa pois nuo kenoviivat, mutta ehdottaa toimittajaksi Yanwen tai DP Schenker. Pystyykö tuollaista varmasti seuraamaan mitenkään? Amazon.de toimitusarvio oli tälle päivälle mutta eipä ole näkynyt ja vähän epäilinkin tuota arviota. Tosin samaan aikaan tilattu toinen tuote oli jo keskiviikkona postilaatikossa ja sen toimitti perille Posti.
DEPOSTin veikkaisin Deutsche Postiksi, mutta en ole sitä koskaan nähnyt tuossa muodossa Amazonissa.

Perinteisesti Amazonin lähettämissä paketeissa Deutsche Post on tarkoittanut seuraamatonta kirjettä, tuollaista kauttamerkillistä seurantakoodia en ole nähnyt.

Voit kokeilla tätä Deutsche Postin seurantaa, mutta veikkaan että kyseessä on seuraamaton kirje eikä siten löydy: Deutsche Post | letter | item status

Mitä Amazonin oma seurantasivu näyttää?
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
240
Hmm, tilasin Amazonilta 40€ edestä tavaraa. UPS ei pystynyt toimittamaan (tuntemattomasta syystä, eivät oikein kertoneet).
Laitoin Amazonille refund pyynnön, rahat tuli takaisin tilille.

Nyt pari viikkoa myöhemmin UPS mystisesti toi paketin kotiin. Menin nyt sitten rehellisenä kansalaisena laittamaan Amazonille viestiä, että mitä tehdään.

Pitäisi paketti palauttaa, mutta näin kun ei itse omista autoa ja lähimälle postin pisteelle on 5km. Amazonin chatin mukaan maksavat kaikki kulut, onkohan näin? Noh, kai mä tilaan taksin ja vien paketin postiin.
Jos itse voit valita palautustavan ja lähetysfirman, ja Postin pisteelle 5 km vieminen on ylitsepääsemätön ongelma, tilaa paketin noutaminen kotoa. Esim. Shipit.
Kyllähän Amazon kaikki perustellut kulut korvaa, mutta tuskin mitään taksia, kun homma on varmasti helpommin ja halvemminkin hoidettavissa.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
630
Oletko kokeillut toimiiko koodi schenkerin seurannassa?
Ei toimi koodi Schenkerillä.
DEPOSTin veikkaisin Deutsche Postiksi, mutta en ole sitä koskaan nähnyt tuossa muodossa Amazonissa.

Perinteisesti Amazonin lähettämissä paketeissa Deutsche Post on tarkoittanut seuraamatonta kirjettä, tuollaista kauttamerkillistä seurantakoodia en ole nähnyt.

Voit kokeilla tätä Deutsche Postin seurantaa, mutta veikkaan että kyseessä on seuraamaton kirje eikä siten löydy: Deutsche Post | letter | item status

Mitä Amazonin oma seurantasivu näyttää?
Jotakin tuollaista seuraamatonta kirjettä itsekin epäilen sen perusteella mitä Googlasin. DP ei tunnista koodia. Amazonin oma seuranta sanoo vain "Carrier picked up the package" ja arvio tälle päivälle.
Eipä kyllä ole aiemmin Amazonilta tullut näin epämääräistä seurantakoodia.
 
Liittynyt
04.02.2020
Viestejä
4
Saako Amazonista tilattua tuotetta kokeilla ja vielä sen jälkeen palauttaa? Tuleeko tästä jotain lisäkustannuksia?

Tuli tilattua Samsungin tabletti. Gigantissa olisi kuitenkin suunnilleen sama laite AMOLED-näytöllä tarjouksessa samalla hinnalla. Haluaisin testata tuon Amazonin tabletin, ja jos olen tyytyväinen niin ok. Jos taas en, niin pistäisin tuon takaisin Amazoniin ja hakisin Gigantin tabletin.
 
Liittynyt
12.04.2021
Viestejä
121
Saako Amazonista tilattua tuotetta kokeilla ja vielä sen jälkeen palauttaa? Tuleeko tästä jotain lisäkustannuksia?

Tuli tilattua Samsungin tabletti. Gigantissa olisi kuitenkin suunnilleen sama laite AMOLED-näytöllä tarjouksessa samalla hinnalla. Haluaisin testata tuon Amazonin tabletin, ja jos olen tyytyväinen niin ok. Jos taas en, niin pistäisin tuon takaisin Amazoniin ja hakisin Gigantin tabletin.
Kyllä saa kokeilla ja palauttaa. DHL pakettina takaisin, niin ei maksa sulle mitään. Siinä palauttaessa kysyvät palautuksen syytä, niin klikkaat vaan listasta sopivan syyn.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
567
Pitäisikö siis olla mahdollista palauttaa DHL-paketti Postiin? Viime kerralla eivät ottaneet vastaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
143 814
Viestejä
2 745 380
Jäsenet
53 125
Uusin jäsen
Lertsa

Hinta.fi

Ylös Bottom