Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Nykyään näemmä löytyy Amazon.de:n noutopistehausta myös automaatit (aiemmin löytyi vain Postin muut noutopisteet).

Juuri tekemässäni tilauksessa oli myös päivän nopeampi toimitusaika standarditoimituksella noutopisteeseen vs. normaalitoimitus.
Itsellä löytyy vaihtoehdoista vain postiksi luettavat toimipisteet -eli ne mihin kirjatut kirjeet menevät. Automaatteja ei harmillisesti ole listalla
 
Nykyään näemmä löytyy Amazon.de:n noutopistehausta myös automaatit (aiemmin löytyi vain Postin muut noutopisteet).

Juuri tekemässäni tilauksessa oli myös päivän nopeampi toimitusaika standarditoimituksella noutopisteeseen vs. normaalitoimitus.

Ainakin omissa tilauksissa noutopisteen valinta Amazonin puolella on näyttänyt aina lisämaksua, vaikka tilaus olisi muuten tulossa ilmaisella postituksella, joten olen antanut olla ja odottanut Postin ilmoitusta saapuvasta paketista, josta ohjauksen on voinut tehdä ilmaiseksi.
 
Taitaa tulla hitausennätys. Viime maanantaina tilasin ja toimitus luvattiin seuraavan viikon perjantaille. Nyt sunnuntai ja paketti ei ole vielä liikahtanut yhtään. Onko tämä nykyään näin hidasta? Ennen ku sunnuntaina tilas niin to/pe sai paketin eli alle viikossa.
Kävin eilen aspaa hoputtamassa. Paketti lähti 10min päästä jostain lounais Saksasta ja tänään on saapunut Brandenburgiin. Ei näy Postilla vielä, joten ei tule perjantaina perille. Ois pitänyt heti hoputtaa. Tuli siis hitausennätys Saksan Amazonilta
 
Perhanna UPSi muuttanut toimitustaan ja nykyisin pitää vastata heti ekaan viestiin JOS haluaa toimituksen kotiin. Minä en viestiä vaivautunut lukemaan ja ihmettelin miksi paketti meni noutopisteeseen. Mistä hitosta sen tietää onko viikon päästä kotona vastaanottamassa pakettia. Amazonin (de) paketti ja tällä kertaa tais lähteä Espanjasta.
 
Perhanna UPSi muuttanut toimitustaan ja nykyisin pitää vastata heti ekaan viestiin JOS haluaa toimituksen kotiin. Minä en viestiä vaivautunut lukemaan ja ihmettelin miksi paketti meni noutopisteeseen. Mistä hitosta sen tietää onko viikon päästä kotona vastaanottamassa pakettia. Amazonin (de) paketti ja tällä kertaa tais lähteä Espanjasta.

Täällä ainakin viime aikoina on ollut ihan sama mitä siihen vastaa, kun tekevät kumminkin vaan valetoimitusyrityksen ja vievät sitten sinne noutopisteeseen.
 
Ekaa kertaa Amazon.de lähetti tavarat Postnordilla :hmm:
Tähän mennessä tullut aina 90% tilauksista normaalilla postilla ja loput UPSilla.
 
Ekaa kertaa Amazon.de lähetti tavarat Postnordilla :hmm:
Tähän mennessä tullut aina 90% tilauksista normaalilla postilla ja loput UPSilla.
Itsellä on tullut myös pari kertaa satunnaisesti Postnordilla, viime kerrasta on kyllä jo pari vuotta.
 
Hmm, mitenköhän käy ALVin kanssa jos Amazon ei saa tilausta liikumaan tässä kuussa, ja maksu jää keräämättä... Eli ennakomaksullahan menee vielä vanha kanta, mutta muuten pitäisi tavara saada tässä kuussa.
 
Sieltähän tulee oston hetkellä ennakkovaraus ja kun paketti liikahtaa se veloitetaan. Eiköhän tossa kohtaa ole pakko maksaa uudella alvilla jos se on ens kuun puolella
 
Sieltähän tulee oston hetkellä ennakkovaraus ja kun paketti liikahtaa se veloitetaan. Eiköhän tossa kohtaa ole pakko maksaa uudella alvilla jos se on ens kuun puolella
Noin se joskus taisi toimia. Itsellä on jo ainakin parivuotta veloitus mennyt suoraan tilaushetkellä tililtä. Ongelmia tulee siten jos peruu tilauksen ennen lähetystä. Saa tapella chatin kanssa kun he sanovat ettei mitään ole veloitettu ja tilitapahtumissa rahat on kuitenkin menneet. Lopulta rahat on saanut, mutta työlästä se on
Edit. Viikko sitten peruin toimittamattoman tilauksen ja 3 päivää kesti, että raha palasi tilille. Tällä kertaa ei siis ongelmaa, viive vain
 
Perhanna UPSi muuttanut toimitustaan ja nykyisin pitää vastata heti ekaan viestiin JOS haluaa toimituksen kotiin. Minä en viestiä vaivautunut lukemaan ja ihmettelin miksi paketti meni noutopisteeseen. Mistä hitosta sen tietää onko viikon päästä kotona vastaanottamassa pakettia. Amazonin (de) paketti ja tällä kertaa tais lähteä Espanjasta.
Tämä on ihan järjetön systeemi. Minulle viestit ovat yleensä tulleet kello 12 ja viestissä lukee, että vastaus pitää saada kello 16 mennessä. Pari kertaa mennyt kokonaan ohi kun töiden takia ei ole ehtinyt kyttäämään tekstareita. Noin muutenkin jos tilaan jotain kuriirilla eli kotiinkuljetuksella, niin halua paketin myös kotiin.
 
muutenkin jos tilaan jotain kuriirilla eli kotiinkuljetuksella, niin halua paketin myös kotiin.

Oikeat kuriiriläherykset jopa UPS osaa, näitä esim Amazonin lähettämiä ei pidä erehtyä luulemaan kuriirilähetyksiksi, ne ovat ns. postilähetyksenä kulkevia. Yhtälailla DHL Expressin nimellä kulkee sekä kuriiri- että postilähetylsiä. Erona näillä on, että kuriirilähetykset eivät juurikaan pysähdy ja vietä aikaa sen ihmeemmin lajittelukeskuksissa ja lähetys tulee järjestään aina kahden vuorokauden sisällä kotiovelle, oli se lähtenyt mistä hyvänsä.
 
Mulla alkaa alkaa koko amazonista tilaaminen pikkuhiljaa tuntua järjettömältä :D Varmaan joka ilta tällä viikolla on pitänyt laittaa tilaus vetämään, mutta aina jostain syystä väsymys vie voiton, koska A) lähelläkään etsimääni tuotetta olevia vaihtoehtoja ei ole (tai amazon ei niitä halua näyttää) B) hinta ei ole kilpailukykyinen C) ei toimiteta Suomeen D) myyjä vaikuttaa epärehelliseltä.

Kaiholla voi muistella niitä aikoja, kun ainakin kohdat A ja B eivät olleet ongelma. Aliexpressillä on sama meno, tosin sillä erotuksella että samat tuotteet löytää sieltä usein amazonia halvemmalla, samojen myyjien ilmeisesti myyminä. Työkaluja, suojavaatteita, ledejä ja pihavalojuttuja lähinnä tälläkertaa. Taitaa sataa ledejä ja pihavaloja lukuun ottamatta tämä tilaus pitkälti natsi kärkkäisen laariin :confused2:

e. Tuskastuminen paistaa tästä sekavanlaisesta kirjoituksestani. Lähinnä olen vain hämmentynyt. Eikö ne haluakkaan rahojani tai tehdä kauppaa tuotteista joita tarvitsen? Näköjään Giletten terätkin maksavat Saksan Amazonissa halvimmillaankin enemmän, mitä tällä hetkellä Suomessa. En edes muista koska olisin niitä muualta kuin amazonista viimeksi ostanut.
 
Viimeksi muokattu:
Onko postimaksuille tapahtunut jokin muutos? Eikö se ole ollut 100€ tilausrajana ja tulee ihan hiton isot postimaksut jos ei ylitä tuota summaa? Vai olenka aina sattunut ottamaan sellaisia tuotteita joissa postimaksut vaan ovat olleet isoja? 1.37€ posteista ei ole paha.
Tilasin tuttavalle tämmöisen https://amazon.de/dp/B07FCMTX8J

Order Summary
Item(s) Subtotal: €8,39
Postage & Packing: €1,37
VAT: €2,34
Grand Total: €12,10

edit: ref pois
 
Onko postimaksuille tapahtunut jokin muutos? Eikö se ole ollut 100€ tilausrajana ja tulee ihan hiton isot postimaksut jos ei ylitä tuota summaa? Vai olenka aina sattunut ottamaan sellaisia tuotteita joissa postimaksut vaan ovat olleet isoja? 1.37€ posteista ei ole paha.
Tilasin tuttavalle tämmöisen https://amazon.de/dp/B07FCMTX8J

Order Summary
Item(s) Subtotal: €8,39
Postage & Packing: €1,37
VAT: €2,34
Grand Total: €12,10

edit: ref pois

Joku ei Amazon pulju, eli voivat olla typottaneet maksut, tai tulee normaalina postina.
 
Onko jollain Amazon.de kuljetuksia hoitanut viime aikoina Bartolini (BRT)?

Tilasin jonkin verran tuotteita. Yksi tulee postin välityksellä ja kaksi Bartolinilla. Toisen BRT paketin piti tulla eilen, mutta ei tullut ja Amazon kuittasi, että paketti saattaa tulla myöhässä ja jos ei tule, niin saan rahat takaisin.

Pakettien seurantaa en saa toimimaan millään sivulla. Italian sivuille kun laittaa seurantakoodin, niin osoitteen maaksi voi laittaa vain Italian (pyytää siis osoitetta varmistuksen vuoksi). Amazon.de näyttää jotain seurantatietoja ja niiden mukaan viimeinen merkintä on, että olivat Italiassa viikko sitten.

Eikä ole mitään hajua mikä toimituksen hoitaa suomen päässä.
 
Onko jollain Amazon.de kuljetuksia hoitanut viime aikoina Bartolini (BRT)?

Eikä ole mitään hajua mikä toimituksen hoitaa suomen päässä.

Täällä sama, tilaus räjäytettiin 2:een Bartolinin kuljetukseen ja 1:n Postin. Mistään seurantapaveluista ei tunnu näkevän noiden BRT-toimitusten liikkeitä kunnolla. Jossain taisi vilahtaa että olisi DPD:n kanssa jotenkin kimpassa, mutta ei PostNordkaan tunnista lähetystunnuksia.
 
Sama tilanne, 3 tuotteen tilauksesta yksi tulee Bartolinilla ja loput postilla.
Postin toimittamat tulivat tänään kotiosoitteeseen ja Bartolinikin näyttää Amazonin sivuilla toimitusta tänään iltakasiin mennessä.
Seurantakoodia en ole saanut toimimaan missään...
 
Bartolinista: Tänään tuli Postnordilta viesti, että ensimmäinen toisesta paketista toimitetaan huomenna kotiin (Amazon.de näyttää vieläkin, että paketti on "myöhästynyt"). Postnordilla oleva seurantakoodi on eri, kuin Bartolinilla oleva. Paketti näyttää matkanneen Saksan ja Turun kautta Vantaalle.
 
Jahas, niinhän tuo olikin Postnordilta tullut tekstari huomisesta toimituksesta tämän Bartolinin osalta.
 
On muuten aika iso ero ALV-kannassa nyt Saksa vs Suomi, 6,5 % tms. Harmi kun EU määrää että alv pitää maksaa tilausmaan ALV-kannalla. Tähän ei liene oikein mitään apua Amazonista tilatessa.
 
Elokuun alkupuolella tehty tilaus saapui vihdoinkin, tosin vähemmän yllättäen kaikki ei ole mennyt ihan priimasti. Paketin kunto oli normaali, kuin sitä olisi käytetty jalkapallona. Postipate oli jälleen harsinut pakettia kuntoon teippiä käyttämällä oikein urakalla, huomattavasti enemmän kuin amazon.

Osa tilauksesta puuttuu, ja kun yrittää valittaa asiasta firman asiakaspalveluun tulee ilmoitus:"Alert It looks like our website is having some issues right now, and we’re working on it. If you need help with your account or an order, please try contacting us later."

En tiedä jaksaako sitä enää yllättyä kun tilauksen sisällöstä puuttuu osa, enemminkin jos paketti tulisi ehjänä perille.
 
En tiedä jaksaako sitä enää yllättyä kun tilauksen sisällöstä puuttuu osa, enemminkin jos paketti tulisi ehjänä perille.

Itse yllättyisi isosti enkä varmaan enää tilaisi jos parikin tuollaista tapausta sattuisi. Kohtuullisen säännöllisesti sieltä kuitenkin tilaan, viimeksi eilen laitoin tilauksen vetämään. 8 tilausta tämän vuoden aikana, ei ongelmia paitsi yksi kirja jäi tulematta => rahat takaisin. 2023 7 tilausta, ei ongelmia.
 
Tilasin aiemmin tuolta drinkkilaseja. Ne palautettiin lähettäjälle ennen minulle saapumista ja merkintänä oli, että vaurioitunut kuljetuksessa.
Nyt kun tilasin samat uudestaan muutama viikko myöhemmin, niin 8 lasista perille ehjänä saapui 5. No rahat tuli kaikista takaisin ja tuotteet sain pitää. Annoin kyllä palautetta että lasituotteet ei voi tulla tuollaisella Amazonin peruspakkaamisella ehjänä perille.
 
Tilasin sytytystulpat autoon (4kpl). Jaettiin kaikki omaan lähetykseen.
1 lähetystä tulee postilla Saksasta ja 3 lähetystä hoitaa bartolini Italiasta.

No on tuossa saksan lähetyksessä suojakuori ja pari kaapelia, jotta sain ilmaisen toimituksen.
 
Päivittyikö muilla Bartolinin kuljettamat pakettien seuranta amazon sivuilla myös sitten, kun paketti on Suomen puolella? Viimeisimmästä päivityksestä jo ~ viikko ja paketti ollut Italiassa silloin ja, kuten joku kirjoittikin niin Bartolinin sivuilla seuranta kysyy Italialaisia osoitetietoja...
 
Päivittyikö muilla Bartolinin kuljettamat pakettien seuranta amazon sivuilla myös sitten, kun paketti on Suomen puolella? Viimeisimmästä päivityksestä jo ~ viikko ja paketti ollut Italiassa silloin ja, kuten joku kirjoittikin niin Bartolinin sivuilla seuranta kysyy Italialaisia osoitetietoja...

Tänään oman tilauksen tiedot viimein päivittyivät, paketin piti alunperin saapua maanantaina, 22.8 tilattu.

Wednesday, 4 September
6:30 AM
Out for delivery
DPD NORDICS, IT
Tuesday, 27 August
10:58 PM
Parcel left the carrier facility
ROMA FIANO, IT
6:50 PM
Parcel arrived at a carrier facility
ROMA FIANO, IT
4:29 PM
Initiated customs clearance process
DPD NORDICS, IT

Package left the courier facility
 
Hyvä että Amazonin seuranta toimii siis, joten todennäköisesti kohtuullisen nopeasti huomaavat siellä että toimitusajat eivät pidä tuolla toimitustavalla ja tekevät sitten tarvittavat muutokset.
 
Mikä oli se joku postde tms mikä oli niin hidas, että sai kaikista paketeista rahat takas? Siitä valitin aika monta kertaa ja sit jättivät pois. Onkohan tämä uusi vastaava? Mulla lukee pari pakettia perjantaille ja molemmat vielä italiassa, eli ei tartte perjantaina päivystää paketteja.
 
MIllaisia kokemuksia Amazon.de retourenkaufista tilaamisesta teillä on? Tuolla siis mm käytettyä tavaraa. Keskustelin chatissa ja tosiaan puutteita voi olla osissa kolhujen lisäksi. En kyllä saanut selvää tekevätkö edes mitään tarkistusta edellisen käyttäjän jäljiltä että osat on kaikki mukana. Ja mihimpä sitä verrata osaisivatkaan?
 
MIllaisia kokemuksia Amazon.de retourenkaufista tilaamisesta teillä on? Tuolla siis mm käytettyä tavaraa. Keskustelin chatissa ja tosiaan puutteita voi olla osissa kolhujen lisäksi. En kyllä saanut selvää tekevätkö edes mitään tarkistusta edellisen käyttäjän jäljiltä että osat on kaikki mukana. Ja mihimpä sitä verrata osaisivatkaan?
Uudenveroista, joskus avattu laatikko joskus ei edes ole avattu. Useammin kuitenkin tehtaalta tullut tehdaskorjattu -esim.kuulokkeet usein ilman johtoja ja pehmusteita. Joskus taas tulee aiemman asiakkaan pakkaukseen vaihtama toinen tuote tai tuote on suoraan paketista ollut rikki ja siksi palautettu ja nyt se tulee sinulle "ehjänä". Hyvin vaihtelevaa siis, usein kuitenkin (75% tapauksista) käyttökelpoista. Uudenveroista ei kannata odottaa, vaikka joskus sellaisiakin sieltä saa (tuurilla)
 
Oma tilaus jaettiin osiin ja kaksi pakettia tuli Bartolinin kautta. Seurannassa luki DPD NORDICS ja selvisi, että PostNord (PN) hoitaa jakelun. BRT:n seurantakoodit ovat hyödyttömiä ja PN:lta tulee aikanaan tekstiviesti jakeluvaihtoehdoista - koti tai jokin paikka (kauppa tms.), mitä ei voi itse valita. PN:n sivu väittää saman päivän toimitusta, mutta se toimitetaankin vasta PN:n jakeluun ja pari päivää tästä eteenpäin saa tekstiviestillä saapumisilmoituksen.

Toinen paketti olikin paperipussi ilman mitään merkintöjä ihan vain hämmennyksen lisäämiseki. Saksasta(?) Postin toimittamana paketit tulee tuon pari päivää Italian BRT:tä nopeammin. Ilmaiset postit niin eipä valittaakaan voi.
 
Oma tilaus jaettiin osiin ja kaksi pakettia tuli Bartolinin kautta. Seurannassa luki DPD NORDICS ja selvisi, että PostNord (PN) hoitaa jakelun. BRT:n seurantakoodit ovat hyödyttömiä ja PN:lta tulee aikanaan tekstiviesti jakeluvaihtoehdoista - koti tai jokin paikka (kauppa tms.), mitä ei voi itse valita. PN:n sivu väittää saman päivän toimitusta, mutta se toimitetaankin vasta PN:n jakeluun ja pari päivää tästä eteenpäin saa tekstiviestillä saapumisilmoituksen.

Toinen paketti olikin paperipussi ilman mitään merkintöjä ihan vain hämmennyksen lisäämiseki. Saksasta(?) Postin toimittamana paketit tulee tuon pari päivää Italian BRT:tä nopeammin. Ilmaiset postit niin eipä valittaakaan voi.
Itse ainakin valitan aina jos myöhästyy päivänkin siitä mitä luvattu. Esim nyt tulossa tilaus, joka jaettiin 2 lähetykseen. Luvattu tiistaiksi 10.9. (lähti vasta tänään liikkeelle, vaikka tilattu maanantaina saksan amazonista. Ja tosiaan postin kautta näyttää olevan molemma tulossa.
 
Tuo laukku mistä aiemmin kirjoitin, jonka tilasin 1.8 ja piti tulla alunperin reilussa viikossa, tuli lopulta 23.8. Chatissa sanoi juurikin näin, että ei ollut suomeen toimittavassa varastossa, että sen takia kestää pidempään ennenkuin saa lähetettyä.
Tomaatti mozzarellat, mitä oli samassa tilauksessa, on arvio toimituksesta 9.9. Eli kyllä lähettää edelleen eri lähetyksissä tilauksia.

Huomasin tuossa että jos valitsee pakettiautomaatin kotiinkuljetuksen sijaan, niin tilausvaiheessa näyttää toimitusajat erikseen jälkitoimitukselle ja sille mitä on jo varastossa.
Eipä taida nuo pastat tulla, vaikka oli pitkän aikaa in stock. Ja nyt ei ole ole tietoa milloin tulossa lisää, jos ollenkaan.
Screenshot_20240905_215435_Amazon Shopping.jpg
 
Itse ainakin valitan aina jos myöhästyy päivänkin siitä mitä luvattu. Esim nyt tulossa tilaus, joka jaettiin 2 lähetykseen. Luvattu tiistaiksi 10.9. (lähti vasta tänään liikkeelle, vaikka tilattu maanantaina saksan amazonista. Ja tosiaan postin kautta näyttää olevan molemma tulossa.
Tilaatko pikatoimituksella vai miksi valitat? En ole itse keksinyt mitään hyötyä valittamisesta, kun eivät tarjoa alekoodeja tms hyvitykseksi, mutta tilaan aina perustoimituksella
 
Tilaatko pikatoimituksella vai miksi valitat? En ole itse keksinyt mitään hyötyä valittamisesta, kun eivät tarjoa alekoodeja tms hyvitykseksi, mutta tilaan aina perustoimituksella

On noista maksetuista posteista saanut rahat takaisin, jos on myöhästyt. Maksuttomilla se on vaan voi, voi.
 
Nyt uusimmassa tilauksessa tosiaankin jaettiin tilaus ainakin kahteen osaan (tai no 3, mutta osasin odottaa että kirja tulee eri postissa ja eri paikasta) ja ensimmäinen paketti tulee "HERMES PARCELNET LIMITED c/o Bring" toimesta postille.
Noh, ei kait sillä niin väliä miten tuon toimittavat kunhan perille saapuu.
 
Tilaatko pikatoimituksella vai miksi valitat? En ole itse keksinyt mitään hyötyä valittamisesta, kun eivät tarjoa alekoodeja tms hyvitykseksi, mutta tilaan aina perustoimituksella
Joskus on saanut uuden tavaran pikatoimituksella. Merkitystä on myös sillä, onko Amazonin omaa valikoimaa vai markkinapaikkamyyjän tuote. Ensimmäisen suhteen on enemmän mahdollisuuksia.
 
Tilaatko pikatoimituksella vai miksi valitat? En ole itse keksinyt mitään hyötyä valittamisesta, kun eivät tarjoa alekoodeja tms hyvitykseksi, mutta tilaan aina perustoimituksella
Ei merkitystä, etä tilaako pikatoimituksella vai ei. Sekä ilmaisilla, että pikatoimituksella kerrotaan tarkasti toimituspäivä, tämän täytyy tietenkin pitää paikkansa. Siellähän ilmoitetaan tähän tyyliin." FREE delivery Thursday, 12 September on orders dispatched by Amazon over €99. Order within 17 hrs 12 mins"

Missään ei mainita, että tuote ei tulisi tuolloin. Aina valittamalla on tosiaan saanut korvauksia. Itselle tuo päivämäärä on tilauksissa usein tärkeä ja sen mukaan valitsen, että otanko maksullisen pikatoimituksen vai sen hitaamman joko maksullisena tai ilmaisena ( jos tarpeeksi tavaraa). jos ehtii myös hitaammalla niin valitsen sen. Tällöin jos toimitus myöhästyy on sitä markkinoitu virheellisesti ja minulle tulee siitä haittaa, joka amazonin tulee toki korvata. Kertoisivat suorraan jos hitaalla ei ehdi niin tilaisin sitten nopeamman joka usein tulee kuriirilla.

ja joo välillä tuotteen saaminen luvattuna päivänä määrittelee sen, että onko sille enää käyttöä vai ei. Myöhästyminen voi tarkoittaa, että haen tuotteeen sitten kaupan hyllyltä, jolloin tilaus sen saapuessa on turha.

Lisäksi tilaussivulla on mainittu se toimituksen päivämäärä. Itsekkin kertovat näin

"
We offer guaranteed delivery on certain delivery speeds and selected products. When guaranteed delivery is available on an order, we'll state this on the checkout page, with the associated delivery date and cost.

The ‘order within’ countdown timer provides the window of time in which you must place the order to receive your delivery by the date shown.
"
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa kyllä tämä Amazon. Katsellut viikon verran että tilattu prosessori ei ole ollut ostetavissa. Noh tänään lähti ja lupasivat ti tulevaksi. Eli onko tuo jo paketoitu ja nyt vasta laitettu tiedot, vai mikäköhän säätö näillä on... Eli 27.8 tilaus sisään, tänään 06.09 lähti..
 
Hienoa kyllä tämä Amazon. Katsellut viikon verran että tilattu prosessori ei ole ollut ostetavissa. Noh tänään lähti ja lupasivat ti tulevaksi. Eli onko tuo jo paketoitu ja nyt vasta laitettu tiedot, vai mikäköhän säätö näillä on... Eli 27.8 tilaus sisään, tänään 06.09 lähti..
Usein syynä on se että siirtävät tuotteen ensin varastoon joka toimittaa Suomeen halvemmin/nopeammin. Varsinkin jos varastosaldo on vähäinen niin ainoat yksilöt voivat olla kaukanakin.

Tai sitten tuotetta ei yksinkertaisesti ollut vielä varastossa, jos sitä on esim. pian tulossa niin Amazon ei sitä tuotesivulla välttämättä aina sano suoraan vaan näyttää vain pidempää toimitusaikaa.
 
Hienoa kyllä tämä Amazon. Katsellut viikon verran että tilattu prosessori ei ole ollut ostetavissa. Noh tänään lähti ja lupasivat ti tulevaksi. Eli onko tuo jo paketoitu ja nyt vasta laitettu tiedot, vai mikäköhän säätö näillä on... Eli 27.8 tilaus sisään, tänään 06.09 lähti..
Mikä oli luvattu toimitusaika tilaushetkellä? Se on ainut millä on merkitystä.
 
Itselläni on nyt useamman kerran käynyt niin, että joku tilattu tuote on odottanut toimitusta pari viikkoa ja sitten kun (odottamiseen kyllästyneenä) olen yrittänyt peruuttaa tilauksen, niin se onkin lähtenyt matkaan tunnin sisällä. Tuosta jää se fiilis, että kyllä ne todellisuudessa välillä on jossain käsittelyjonossa siellä jumissa. En muuten kauheasti katso noita arveltuja toimitusaikoja, kun pääasiassa tavarat lähtee huomattavasti nopeammin liikkeelle.
 
Tilasin sytytystulpat autoon (4kpl). Jaettiin kaikki omaan lähetykseen.
1 lähetystä tulee postilla Saksasta ja 3 lähetystä hoitaa bartolini Italiasta.

No on tuossa saksan lähetyksessä suojakuori ja pari kaapelia, jotta sain ilmaisen toimituksen.
Juupajee. Kun on monta lähetystä niin riski aina kasvaa siihen, että jotain menee pieleen. Postin sytytystulppa "Undeliverable" ja kääntynyt takaisin amazonille. Refundi ilmeisesti tulossa. Täytyy yrittää saada uusi lähetys, kun eihän yhtä tulppaa voi jättää vaihtamati..
 
Täällä sama, tilaus räjäytettiin 2:een Bartolinin kuljetukseen ja 1:n Postin. Mistään seurantapaveluista ei tunnu näkevän noiden BRT-toimitusten liikkeitä kunnolla. Jossain taisi vilahtaa että olisi DPD:n kanssa jotenkin kimpassa, mutta ei PostNordkaan tunnista lähetystunnuksia.

Mulla ei ole Bartolinin paketteja ilmestynyt ovelle. Meni 2 Amazonin aikaikkunaa umpeen jo, myös se extended, ja laitoin refund-pyynnön sisään. 26.8. oli originaali tilauspäivä.
 
Onko kukaan muu saanut tilauksen mukana tavaraa jota ei ollut tilauksessa. Näemmä viimeisessä paketissa pullo Soda Stream Pepsi No Sugar tiivistettä. Joka ei ole listalla tai muuten koskaan tilattu.

Tietysti paketti oli Postin uudelleen teipattavana, joten tiedä lisättiinkö jotain siellä...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 921
Viestejä
4 435 582
Jäsenet
73 431
Uusin jäsen
Djo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom