Amazon Prime Video

Pstraub

Tukijäsen
Liittynyt
31.08.2021
Viestejä
160
Viihdyttävältähän tuo Fallout näyttäisi, ainakin ensimmäisen jakson perusteella. Pelejä (kasuaalisti) pelanneena sarjan kuvasto miellytti silmää. Vähemmän yllättäen itseä kiinnostavin hahmo löytyy Walton Gogginsilta :cool: Saa nähdä jaksaako sarja pitää mielenkiinnon yllä, hyvä on alku.
 

iPhonelover

Tukijäsen
Liittynyt
24.11.2021
Viestejä
73
Otin tuon puolalaisen tilauksen, ja nyt ohjelmatarjontaa on sekä suomeksi että puolaksi. Voinko tuon muuttaa joko suomeksi tai enkuksi, kun Puola taipuu huonosti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 354
Näyttää kuvanlaatu mennyt alas primessa näytti aika pikselimössöltä aika ajoin kun äsken kattelin fallout? Muistelisin että olisi ollut joskus paremmanlaatusta?
Ettei pistäis toi ohjaajan tyyli käyttää Film grain effektiä sun silmään? Aika vahva välillä.

Eilen kyllä Itselläkin putosi kuvanlaatu kerran, varmaan ruuhkaa ollut palvelimilla. Tänään toistunut moitteetta.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
207
Ettei pistäis toi ohjaajan tyyli käyttää Film grain effektiä sun silmään? Aika vahva välillä.

Eilen kyllä Itselläkin putosi kuvanlaatu kerran, varmaan ruuhkaa ollut palvelimilla. Tänään toistunut moitteetta.
Taitaa vaan olla se vikana että ollaan pakattu liikaa kai asetukset ollut muuten vaan pielessä. Sen huomaa tumissa kohtauksissa kun kuva alkaa pikselöitymään ja menee vähän puuromaiseksi tumissa kohtia. Tämä kyllä tarveis fyysisen julkaisun 4k ja blurayna.
On näköjään jotain mainoksia tullu myös tuohon alkuun kun kattelin tokan jakson äsken.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 850
Joo kyllä nämä palvelut voi edelleen ruuhkautua niin pahasti, että pikselöityy tai jopa pysähtelee. Omasta mielestä nämä ongelmat on korostuneet LGn töllön ohjelmalla, Google TV:llä/ Chromecastilla on usein pyörinyt ongelmitta vaikka LG tökkisi. Ja ja nämä toisto-ongenlmat sattuu juuri prime time aikaan. En nyt muista Amazonin kohdalla tätä erityisesti, mutta Sky, Yle ja ehkä HBO ja Disney on tätä tehneet.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
:sholiday::sdrunk::sdarra:
Joo kyllä nämä palvelut voi edelleen ruuhkautua niin pahasti, että pikselöityy tai jopa pysähtelee. Omasta mielestä nämä ongelmat on korostuneet LGn töllön ohjelmalla, Google TV:llä/ Chromecastilla on usein pyörinyt ongelmitta vaikka LG tökkisi. Ja ja nämä toisto-ongenlmat sattuu juuri prime time aikaan. En nyt muista Amazonin kohdalla tätä erityisesti, mutta Sky, Yle ja ehkä HBO ja Disney on tätä tehneet.
Itse katson lg:n sovelluksilla pelkästään suoratoistoja. Lg b9 on wifillä netissä. Aika lähelle nollaa on toisto-ongelmat. Olen katsonut myös fallouttia eilen ja tänään. Ei mitään ”ruuhkautumista” näkyvissä.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 406
Sitä pikselöintiä/pakkausartefaktia näkyy kyllä parhaallakin laadulla, pisti vuosi pari sitten silmään erityisesti Grand Tourin kanssa. Väittäisin, että Primen laatua on matkan varrella heikennetty. Niin tai näin, liian vähän bitratea.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
503
Ei ole ollut merkittäviä ongelmia muutamaan vuoteen. Sen sijaan Appletv+:n 3kk kokeilun eka viikolla on jo tullut nähtyä katkoja, jonka jäljiltä ei muista missä oltiin vaan ihan alusta. Primessä muistaa aina, mutta ehkä 3 minuuttia saattaa olla jäljessä siitä missä oikeasti katkesi.

Olisiko tuo Primen yllä kuvattu vähän samanlaista ilmiötä kuin Twitterissa eli aloittaa liian alhaisella bitratella ja sitten vasta korjaa kyvyn mukaiseksi?
Prime Videossa ärsyttävintä itselle on ehkä useiden sarjojen palastelu, jolloin tarjolla on ehkä 3 tuotantokautta tai jotain 3 vuotta vanhaa tuoreimmiltaan. Sekä se, ettei Babylon 5 ole vuosienkaan jälkeen valikoimassa, vaikka on ollut restauroituna USAssa pitkään.
 
Viimeksi muokattu:

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 602
Eipä täälä huomannu mitään puuroutumista chromecastillä.

Fallout uppos aika pirun hyvin mun makuhermoon. Ainoo mikä harmittaa, niin mulla on kaks jaksoa enää jälellä..
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 708
Mulla oli monenlaisia ongelmia tuon ilmaisen Primen "ostamisen" kanssa. Mulla näkyi tuolla Amazonissa valmiina pari korttia. Toinen oli vanhentunut ja toinen ei, joten yritin jälkimmäisellä. Luulin että se on mun ruokakauppa korttini koska olin varmuudeksi ottanut koneen ääreen mun varsinaisen tilin kortin mitä yleensä käytän isommilla ostoksilla, ja siinä oli eri numero. Yritin muutamaan otteeseen, siinä pitäisi tulla se Verified by Visa varmennus tai muuta, mutta siinä vaan välähti nopeasti jotain jota en ehtinyt näkemään, ja lopuksi epämääräinen error.

Vähän ajan päästä keksin että ne kortit saa enemmän auki, ja tässä paljastuikin että se "voimassa oleva" kortti olikin vanha Binancen kortti, joka on kokonaan lopetettu, vaikka se kortti ei ole "vanhentunut". Sitten yritin uudistaa sitä vanhentunutta s-pankin korttia. Siinä on ihan selkeästi update nappi, josta painamalla siihen voi syöttää valintalaatikoilla sen uuden expiry daten.

1712956888536.png

Näin toimimalla, se ei kuitenkaan päivittynyt. Yritin ja yritin. Lopulta keksin, kun olin yrittänyt sitä korjata siinä tilauskohdassa näkyvillä vaihtoehdoilla, ja menin oman tilin tiedoista / maksuvaihtoehdoista korjaamaan sen. Siellä sen sai korjattua, jostain syystä se ei kysynyt uutta varmennuskoodia kortin takaa, ehkä se johtuu tästä verified systeemistä, ja sain tilattua tuon Primen kokeiluun.

Toi Fallout näytti ihan hyvältä, ei ollut mitään laatuongelmia. Mutta PC:llä valitettavasti saa vain HD resoluutiolla näkyviin.
 
Liittynyt
30.10.2022
Viestejä
152
Meinasin ottaa primevideo.com mainostaman 30pv kokeilun, mutta kun napista painaan niin seuraavalla vahvistus sivulla sanookin "Start your 7 day free trial". Liekö tuollainen edes laillista. :mad:
30pv olisi ehtinyt näkemään Clarksonin Farmin seuraavan kauden toukokuun alussa.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 048
Meinasin ottaa primevideo.com mainostaman 30pv kokeilun, mutta kun napista painaan niin seuraavalla vahvistus sivulla sanookin "Start your 7 day free trial". Liekö tuollainen edes laillista. :mad:
30pv olisi ehtinyt näkemään Clarksonin Farmin seuraavan kauden toukokuun alussa.
Otat esim. Amazon.de:stä Amazon Primen, niin saat sen 30pv ilmaisen jakson, ja siihen kuuluu myös Prime Video.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 199
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 180
Mainittakoon että nimenomaan Saksan Amazonissa sitä Primeä hieman piilotellaan suomalaisilta (korvaten sen linkeillä Prime Videoon), mutta se löytyy esim suoralla linkillä amazon.de/amazonprime
Hei thanks tää toimi. Tämän linkin kautta siis kun menee niin saa sen 30 päivää muuten tarjoaa vaan 7 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
118
Mainittakoon että nimenomaan Saksan Amazonissa sitä Primeä hieman piilotellaan suomalaisilta (korvaten sen linkeillä Prime Videoon), mutta se löytyy esim suoralla linkillä amazon.de/amazonprime
Tykkään peruuttaa nämä heti mutta osaatko sanoa loppuuko trial prime palvelustakin heti jos painaa end membership? Yleensä lukenu että jatkuu videon katselu n päivää saakka, nyt tällänen "End Membership
By ending your membership you will lose access to all your Prime benefits and exclusive offers."
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 048
Tykkään peruuttaa nämä heti mutta osaatko sanoa loppuuko trial prime palvelustakin heti jos painaa end membership? Yleensä lukenu että jatkuu videon katselu n päivää saakka, nyt tällänen "End Membership
By ending your membership you will lose access to all your Prime benefits and exclusive offers."
Kokeilujakson loppuun asti toimii, vaikka peruisit heti.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Itse peruuttaisin vasta jakson loppuvaiheessa koska itselleni on useammankin kerran tarjottu uutta ilmaista 1kk kokeilujaksoa heti perään, tätä ei ole tapahtunut jos olen esim. ensimmäisellä viikolla tehnyt jo peruutuksen. Juuri nytkin on menossa 1kk+1kk ilmaiset kokeilujaksot UK Primen kautta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 199
Itse peruuttaisin vasta jakson loppuvaiheessa koska itselleni on useammankin kerran tarjottu uutta ilmaista 1kk kokeilujaksoa heti perään, tätä ei ole tapahtunut jos olen esim. ensimmäisellä viikolla tehnyt jo peruutuksen. Juuri nytkin on menossa 1kk+1kk ilmaiset kokeilujaksot UK Primen kautta.
Ihan se ja sama, ku valkkaa vaa seuraavan maan ja ottaa uuden 30 päivää
Halvin tapa taitaa olla menemällä amazon.pl -sivustolle (käytä vaikka chromen kääntäjää) ja tilata sieltä prime-tilaus (sisältää siis mm. myös primevideon). Hinta tällä hetkellä ~11,40e (49 PLN)/vuosi. Vielä halvemmalla pääsee, jos jaksaa joka kuukausi tilata eri maasta tuon, koska aina saa 30 päivää ilmaista. Peräkkäin ei saa, mut toimivia maita on niin paljon, että periaatteessa voi pyörittää ympäri vuoden.
 
Liittynyt
30.10.2022
Viestejä
152
Saksa ei tarjonnut enää kokeilua, joten yritin tuolta Puolasta. Siellä olisi ollut 30pv, mutta maksukortin vahvistuksen jälkeen tuli virhesivu:
Koodi:
{"type":"InvalidDataException","message":"Error creating URL for APX callback"}
Sama virhe sekä mobiilissa että tietokoneella, eikä näkynyt aktivoituvan Prime. :mad:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 199
Vastasin toisessa ketjussa, ku alkaa olla taas ihan muuta kuin itse palvelusta keskustelua.

Saksa ei tarjonnut enää kokeilua, joten yritin tuolta Puolasta. Siellä olisi ollut 30pv, mutta maksukortin vahvistuksen jälkeen tuli virhesivu:
Koodi:
{"type":"InvalidDataException","message":"Error creating URL for APX callback"}
Sama virhe sekä mobiilissa että tietokoneella, eikä näkynyt aktivoituvan Prime. :mad:
Kokeile myöhemmin uudestaan ja kokeile vaikka incognitossa/puhtailla kekseillä. Mikä pankki? Onko kortilla turvarajoja? Ootko käyttänyt Suomen ilmaisen 7 päivää?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
860
^ Klikkaa tuossa emagdnimin viestissä hänen oman lainauksensa yläreunassa heti nimimerkin perässä olevaa pientä nuolta niin pääset oikeaat ketjuun.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 746
Ilmeisesti Guy Ritchien tuleva elokuva tulee täällä suoraan Prime Videoon kulkematta teatterien kautta. Kyllä tuo olisi täälläkin kerännyt katsojia.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 908
Ilmeisesti Guy Ritchien tuleva elokuva tulee täällä suoraan Prime Videoon kulkematta teatterien kautta. Kyllä tuo olisi täälläkin kerännyt katsojia.
Aika samankaltaisia miehen tuotannot kuitenkin ihan ensimmäisistä elokuvista lähtien ja suoraan sanoen aika heikkoja esityksiä jo muutaman vuosikymmenen ajan. Toki moni voi olla lähes uskottavasti eri mieltä.;)
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
207
Aika samankaltaisia miehen tuotannot kuitenkin ihan ensimmäisistä elokuvista lähtien ja suoraan sanoen aika heikkoja esityksiä jo muutaman vuosikymmenen ajan. Toki moni voi olla lähes uskottavasti eri mieltä.;)
Snatch ja Lock, Stock and.... ihan hyviä vielä. Ite ainakin olen pitänyt kyseisen herran tuotoksista.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 082
Snatch ja Lock, Stock and.... ihan hyviä vielä. Ite ainakin olen pitänyt kyseisen herran tuotoksista.
Posti johon vastasit sanoi "jo muutaman vuosikymmenen ajan", mikä varmaan jättää pois juuri esim nuo 2 sen ekaa leffaa.

Itse en kyllä ole kummemmin innostunut hepun filmeistä noiden jälkeen, paitsi että The Covenant oli kyllä ihan pätevä sotatarina.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
503
Voishan yrittää katsoa. Ekassa kaudessa oli aika tylsiä jaksoja ja katsoin kyllä loppuu. Joka jakso sais pitää kiinnostuksen yllä.
On se parempi kuin Appletv:n saman tyylilajin Invasion. Mutta ei kovin paljoa.
Peripheralia olisivat saaneet jatkaa mieluummin. Mutta ilmeisesti se oli superkallis. Mutta ei kuitenkaan niin kallis, jotta ei olisi voinut jättää perumatta kuten Rings of Power.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 830
On se parempi kuin Appletv:n saman tyylilajin Invasion. Mutta ei kovin paljoa.
Peripheralia olisivat saaneet jatkaa mieluummin. Mutta ilmeisesti se oli superkallis. Mutta ei kuitenkaan niin kallis, jotta ei olisi voinut jättää perumatta kuten Lotr.
Peripheralia oli mahtava, mut just useimmat kiinnostavat sarjat ei tehdä pitkään.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
207
Posti johon vastasit sanoi "jo muutaman vuosikymmenen ajan", mikä varmaan jättää pois juuri esim nuo 2 sen ekaa leffaa.

Itse en kyllä ole kummemmin innostunut hepun filmeistä noiden jälkeen, paitsi että The Covenant oli kyllä ihan pätevä sotatarina.
Noi tulee ekana mieleen kun kyseisetä herrasta puhutaan. Se on kun ei halua itselleen myöntää että tulee vanhaksi. Itelläni ainakin "muutaman vuosikymmenen" tarkoittaa aina ysäriä :rofl:. Snatch on jo 2000 samaten tuo Stock and... tv sarja ja Lock, Stock and Two Smoking Barrels elokuva on vasta 1998.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
503
Viimeaikaisia Prime-videon sarjakokemuksia.
Hyviä: Clarksonin Farmi, Goliath, Marvelous Mrs. Maisel, Reacher, Sneaky Pete, The Boys, The Night Manager
Ok: Carnival Row, El Cid, Furia, Gen V, Jack Ryan, Mr. ja Mrs. Smith, Private Affair, Silent Service, Ten Percent, The English, The Rig, The Vineyard, World's Toughest Race Eco Challenge (Bear Grylls)
Huonoja: Citadel, Fleabag, Picard, Wheel of Time
Jos tykkää genrestä: Hazbin Hotel, Invincible, Vox Machina

Fallout oli erinomainen, mutta yllättäen Appletv:lla oleva Rebecca Fergusonin tähdittämä Siilo oli vielä parempi. Hyvin sama tyylilaji/setting.

Se mistä on tullut mitta täyteen viime aikoina on liialliset populaarikulttuuriviittaukset. Esim. muuten 10/10 Ted Lasso (AppleTv:n sarja) oikein kuhisee niitä. Niin yli ei ole yleensä viittauksissa ammuttu kuin peleissä.
Esim. taannoinen Gilmoren tyttöjen tai West Wingin höpöpuhe (ja sitä oli molemmissa paljon) oli paljon soljuvampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 536
Viestejä
4 194 111
Jäsenet
70 746
Uusin jäsen
vateezz

Hinta.fi

Ylös Bottom