Kyseisestä palvelusta on ollut keskustelua ympäri palstaa, joten luodaan tälle nyt oma ketju oikealle alueelle.

Amazon Prime Gaming on palvelu, joka jakaa kuukausittain vaihtuvia ilmaispelejä eri alustoille (pääasiassa Amazon Games App, GOG, Epic Games, Legacy Games, EA Origin) sekä lisäosia tai -etuja joihinkin peleihin. Palvelu on kuukausimaksullinen, mutta siihen on mahdollista saada kuukauden ilmaiskokeilujaksoja tilaamalla 30 vuorokauden maksuton Amazon Prime jostakin Amazonin kauppapaikasta, esimerkiksi Amazon.de.

Minulla on ollut ongelmia saada muut kuin Saksan Amazonin kautta otettu Prime Gaming -tilaus toimimaan. Tähän mennessä olen toiminut näin:

1. Poistin kaikki maksutavat Amazon-tililtä.
2. Tilasin Primen Ruotsin Amazonin kautta. Syötin maksukortin tiedot tilausvaiheessa.
3. Lopputuloksena klassinen "add your mobile number" -virheilmoitus, kun yritän aktivoida Prime Gamingin. Olen poistanut numeron, lisännyt sen uudelleen, kokeillut eri puhelinnumeroa, aktivoinut kaksivaiheisen tunnistautumisen. Ei auta.

amazon prime gaming add mobile number.JPG

4. Poistin jälleen kaikki maksutavat.
5. Tällä kertaa tilasin Primen Ranskan Amazonista, käyttäen eri maksukorttia.
6. Lopputuloksena "oh no" -virheilmoitus, kun yritän aktivoida Prime Gamingin. Vaihtelin maksukortteja, ei vaikutusta.

amazon prime gaming oh no.JPG

En ole koskaan saanut Prime Gamingia toimimaan kuin Saksan Amazonin kautta, mutta nyt sieltä ei ole ilmaiskokeilua saatavilla. Näistä virheilmoituksista on ollut jo vuosia puhetta mm. Redditissä eikä edes Amazonin asiakaspalvelu tiedä mistä on kyse. Toisinaan joku on saanut Prime Gamingin toimimaan kuun ja tähtien asennosta riippuen, mutta itselläni nuo vinkit eivät ole toimineet.

No jos siitä on ollut keskustelua niin eikös asia ole sillä selvä? Eli pitäisi olla melko selvää mistä ongelma johtuu.

En enää löytänyt kyseistä Reddit-keskustelua, mutta muistaakseni se oli lähinnä teoreettista pohdiskelua eikä niinkään varmaa tietoa.

Itsekin tein kaiken mahdollisen mitä pystyin keksimään. Vaihdoin työpuhelimen avulla puhelinnumeroakin edestakaisin oman ja työnumeron välillä. Myös kaksivaiheista tunnistusta puhelinnumerolla otin käyttöön ja pois. Yhdessä reddit keskustelussa väitettiin että amazon games sovelluksen avulla kaikki alkaisi toimimaan. Mikää ei auttanut kunnes sitten maagisesti tuo ruotsin amazon primen ottaminen poisti koko ongelman. Ainiin, olin ennen ruotsin primen ottamista myös poistanut twitchin ja prime gamingin välisen linkityksen, vaikka en usko että sillä oli vaikutusta asiaan.

Tuo on kyllä hyvin omituinen vika ja todella tuntuu että riippuu kuun asennosta, koska toisilla toimii ja toisilla ei.
Minulla ei ole Twitch-tiliä, joten ei ole mitään linkitystä mitä poistaa.

Tilasin vielä Puolan Amazon Prime -ilmaiskokeilun kuukaudeksi, mutta ei lähtenyt silläkään toimimaan. Jostain syystä Amazon on nyt tehnyt 80 sentin katevarauksen luottokortilta, vaikka kokeilujakson pitäisi olla täysin ilmainen. :hmm:
Taidan luovuttaa tämän kanssa tappelun toistaiseksi, kun ei tunnu mikään muu kuin Saksan Amazonin kautta tilattu Prime Gaming toimivan.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 742
Jäsenet
75 501
Uusin jäsen
T0mba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom