Amazon laajentaa ruotsiin amazon.se

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/sX4Ugmzf

Onko tämä hyvä vai huono asia, siis meille Suomessa?
Itse voisin kuvitella että olisi hyvä asia. Mikäli sivut on myös englanniksi (kyllä kai?) niin sieltähän voisi sitten joskus tilailla tavaraa myös.

Lisää kilpailua, se tekisi hyvää. Niin helvetin kyllästynyt Suomen törkeisiin hintoihin varsinkin IT puolella tietyissä komponenteissa. Radeon Vega oli surullista katseltavaa. Suomalaiset jälleenmyyjät vetää pokkana vähintään 30% enemmän mitä muu Eurooppa ja sitten tulee lässytystä jostain tukkureista. Toivottavasti Amazonilla on hyvät diilit tukkureiden kanssa. Turhaa täällä Suomessa on sitten mitään myydä jos firmat ei tukkureiden kanssa osaa touhuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Eikös siitä ole useampi vuosi kun uumoiltiin että tulisi joku amazon.nordic tjs.

Kunhan tuonne saisi postikulut järkevimmiksi niin voisi kaikkea epäterveellistä (limua) alkaa taas tilailemaan.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Pääasia että kilpailua tulee lisää, eikä tietenkään vain IT osastolle vaan kautta linjan.
Mites ALV systeemit, Suomi vs Ruotsi ?
Saksalaisethan on ruikuttanut jostain ALV hommista, en ole kovin perillä, siis että sieltä ei firmat kaikki tänne suostu lähettämään mitään.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Tavara tulee automaattisesti maksamaan enemmän, kun sen roudaa Saksasta tänne pohjoisempaan. Nopeasti ajateltunahan tuossa joutuu maksamaan "tuplana" postit, sillä ensin Amazon maksaa kuljetuksen Keski-Euroopasta Ruotsiin ja sen jälkeen asiakas maksaa postituksen Ruotsista tänne. Luultavasti asiakkaan osuus postituksesta ei ole sen halvempaa kuin Saksasta tilatessakaan. Ja minä en nyt tiedä, mitä reittiä tavara oikeasti saapuisi Ruotsiin enkä sitäkään, miten se löytää tiensä Saksan-varastoon.

Pääasia että kilpailua tulee lisää, eikä tietenkään vain IT osastolle vaan kautta linjan.
Mites ALV systeemit, Suomi vs Ruotsi ?
Saksalaisethan on ruikuttanut jostain ALV hommista, en ole kovin perillä, siis että sieltä ei firmat kaikki tänne suostu lähettämään mitään.
Liekö ongelmana EU:n säännöt alvin tilittämisestä. Lähtökohtaisesti alvit maksetaan kaupan sijaintimaahan, mutta jos firman liikevaihto ylittää tietyn rajan, niin se pitääkin tilittää sen maan prosentilla, minne tilaus toimitetaan. Varmasti monille putiikeille on helpompaa kieltäytyä marginaalitoiminnasta ulkomaille kuin alkaa selvitellä näitä asioita.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Tavara tulee automaattisesti maksamaan enemmän, kun sen roudaa Saksasta tänne pohjoisempaan. Nopeasti ajateltunahan tuossa joutuu maksamaan "tuplana" postit, sillä ensin Amazon maksaa kuljetuksen Keski-Euroopasta Ruotsiin ja sen jälkeen asiakas maksaa postituksen Ruotsista tänne. Luultavasti asiakkaan osuus postituksesta ei ole sen halvempaa kuin Saksasta tilatessakaan. Ja minä en nyt tiedä, mitä reittiä tavara oikeasti saapuisi Ruotsiin enkä sitäkään, miten se löytää tiensä Saksan-varastoon.

Muistuu tuo sama Radeon Vega sekoilu tästä taas, Ruotsissa maksoi ulkomuistista 430 euroa, Suomessa 600 euroa. Eli aivan se ja sama, tilaan sieltä mistä halvalla saa.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Muistuu tuo sama Radeon Vega sekoilu tästä taas, Ruotsissa maksoi ulkomuistista 430 euroa, Suomessa 600 euroa. Eli aivan se ja sama, tilaan sieltä mistä halvalla saa.
No joo, olen minäkin kerran tilannut Ruotsista tavaraa, koska ruotsalaisessa haarakonttorissa oli hyvä alennus hamuamastani tuotteesta ja täällä ei. (Ja toki cdon.comista monta kertaa.)

Ruotsilla voi olla se maantieteellinen etu, että kaikki muut pohjoismaat ovat sen rajanaapureita, joten kansainvälisen liiketoiminnan kannalta välimatkat on optimoitu minimiin.
 
Viimeksi muokattu:

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
No joo, olen minäkin kerran tilannut Ruotsista tavaraa, koska ruotsalaisessa haarakonttorissa oli hyvä alennus hamuamastani tuotteesta ja täällä ei. En tiedä, mitä liikkeitä käytät referenssinä, mutta ei se minua yllätä, että suomalaiset "pienet" toimijat häviävät hinnoittelussa suuria varastoja käsittäville kilpailijoille. (Ja toki cdon.comista monta kertaa.)

Ruotsilla voi olla se maantieteellinen etu, että kaikki muut pohjoismaat ovat sen rajanaapureita, joten kansainvälisen liiketoiminnan kannalta välimatkat on optimoitu minimiin.
Ruotsilla ei ole mitään maantieteellistä etua ja Suomen korkeita hintoja ei selitä mikään muu kuin ahneus. Se tukkuri lätinä oli vaan lätinää, ei sen enempää. Kun jengi alkoikin tilaamaan ranskasta jne noita kortteja niin kummasti on jo hinnat lähtenyt putoamaan. Tuskin tappiolla myyvät.

Tietenkin suomalaiset liikkeet voisivat sitten julkisesti oikein avautua siitä pahasta tilanteesta mitä pahat ilkeät tukkurit tänne aiheuttavat... Sitä päivää tuskin nähdään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 716
Amazon on niitä harvoja puljuja mikä on hoitanut ALV-asiat niin kuin kuuluu. Eli niin että se lähtömaan ja toimitusmaan ALV-erotus peritään suoraan hinnassa, eikä ostajan tarvitse siitä murehtia sen jälkeen. En nyt heti nää tässä Ruotsin Amazonissa kovin ihmeellisiä hyötyjä suomalaisille, kun Saksan Amazon on jo pitkään toimittanut järjellisen kokoiset tilaukset Suomeen ilmaiseksi muutenkin. Eri päivätarjouksethan tuolla tietty tulee olemaan, ehkä ne sitten osuu paremmin yksiin suomalaisten kulutustottumuksiin kuin Saksan Amazonin tarjoukset...
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 857
Tavara tulee automaattisesti maksamaan enemmän, kun sen roudaa Saksasta tänne pohjoisempaan. Nopeasti ajateltunahan tuossa joutuu maksamaan "tuplana" postit, sillä ensin Amazon maksaa kuljetuksen Keski-Euroopasta Ruotsiin ja sen jälkeen asiakas maksaa postituksen Ruotsista tänne. Luultavasti asiakkaan osuus postituksesta ei ole sen halvempaa kuin Saksasta tilatessakaan. Ja minä en nyt tiedä, mitä reittiä tavara oikeasti saapuisi Ruotsiin enkä sitäkään, miten se löytää tiensä Saksan-varastoon.
Mitä itse olen romua Euroopan Amazon verkkokaupoista tilannut, niin Suomeen tilaus saattaa lähteä esimerkiksi Englannista vaikka tilaa tavarat Saksan Amazonista tai päinvastoin. Samoin Ranskan ja Espanjan Amazonista tilattaessa.

Eiköhän se Ruotsin Amazonin kanssa toimi samalla tavalla.

Sitä en ymmärrä miten Ruotsin Amazon kaupan perustaminen lisää kustannuksia Suomen asiakkaille.

Kustannuksiin vaikuttaa lähinnä se Euroopan Amazon-kaupoissa mistä sattuu saamaan halvimmat tai ilmaiset postit. Aiemmin Iso-Britannian Amazon oli ehdoton ykkönen postikulujen vuoksi, mutta nykyään se on Amazon Saksa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 973
Viestejä
4 208 132
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom