Kuinkas koukussa porukka on siihen alylaitteeseensa? montako tuntia tulee päivittäin selailtua, oletko yrittänyt rajata puhelimen käyttöä? Itsellä oli noin 3 tuntia päivässä ja tuntu että se puhelin on koko ajan kädessä, ei siis mitään voinut tehdä ilman että sitä piti kokoajan aivottomasti selailla.. Päätin luopua älypuhelimesta ja on ollut kyllä mieltä avaava positiivinen kokemus. Enään ei tarvitse nukkua puhelin vierellä ja heti ensimmäiseksi avata se heti herättyäni. Ulkona ollessa sitä huomaa kuin ei itse puhelinta selaa kuinka paljon ihmiset on hautautuneena siihen laitteeseensa lähestulkoon jokaisella niska kyyryssä puhelin kädessä teki ne mitä tahansa.. Sitten on nämä perheet oma lukunsa jossa vanhemmilla puhelimet kädessä sekä lapsilla jopa kaupassa käydessä.. koko elämä on sen ruudun tuijottamista
Eniten kävi häiritsemään itselläni se omituinen jatkuva tarve avata kännykkä ja katsoa jotain vaikka mitään tarvetta siihen ei ollut, sähköpostia (ihanku sinne koskaan mitään tärkeetä edes tulee), uutisia, youtubea... kokoajan sama kierre.. Edelleen on se tunne että pitäisi ottaa se puh käteen ja tehdä sillä jotain vaikka useamman viikon olen jo ollut ilman älypuhelinta niin vahva on se tarve siihen. Saadaanko tästä aiheesta yhtään keskustelua täällä älylaitteita ihannoivassa foorumissa
Eniten kävi häiritsemään itselläni se omituinen jatkuva tarve avata kännykkä ja katsoa jotain vaikka mitään tarvetta siihen ei ollut, sähköpostia (ihanku sinne koskaan mitään tärkeetä edes tulee), uutisia, youtubea... kokoajan sama kierre.. Edelleen on se tunne että pitäisi ottaa se puh käteen ja tehdä sillä jotain vaikka useamman viikon olen jo ollut ilman älypuhelinta niin vahva on se tarve siihen. Saadaanko tästä aiheesta yhtään keskustelua täällä älylaitteita ihannoivassa foorumissa