Aloittelijan kysymyksiä

Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
25
Tekisi mieli kokeilla ohjelmointia, Aloittaako pythonista vai mistä? Miten kokeneemmat suosittelisi aloittamaan esim pythonin opettelun? onko olemassa jotain sovelluksia millä oppia? entäpä web-sivuja?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
Itse lähtisin liikenteeseen tästä: Ohjelmoinnin MOOC – 2017

Jos taas Python kiinnostaa, niin nämä on myös hyviä vaihtoehtoja:
Introduction to Computer Science and Programming Using Python
Introduction to Computing using Python
https://www.edx.org/course/introduction-python-absolute-beginner-microsoft-dev236x
https://www.edx.org/course/introduction-python-fundamentals-microsoft-dev274x

MIT:n kurssi on luultavastikin noista laadukkain ja opettaa ohjelmointia myös yleisesti.

Edit:
Lisätääs vielä listalle tämä: Introduction to Computer Science
Kyseessä on todella laadukkaasti totetettu ohjelmoinnin kurssi Harvardilta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 699
Tekisi mieli kokeilla ohjelmointia, Aloittaako pythonista vai mistä? Miten kokeneemmat suosittelisi aloittamaan esim pythonin opettelun? onko olemassa jotain sovelluksia millä oppia? entäpä web-sivuja?
Python on mukava kieli opetella ohjemointia, materiaalia on saatavilla valtavasti ja kielen perusteet on helppo omaksua. Pythonilla saa pienellä vaivalla paljon aikaiseksi. Tekisin aluksi jonkun Codecademy-tyyppisen interaktiivisen tutoriaalin tai muutaman, ja sitten lähtisin ratkomaan tehtäviä alkaen yksinkertaisista pulmista. Python on aika käytetty kieli, joten varmasti ei mene oppi hukkaan. Alla random-linkkejä, parempiakin voi olla.

Learn Python
CodingBat Python
Python basic - Exercises, Practice, Solution - w3resource
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
543
Youtubesta löytää paljon hyviä Python videoita. Varmaan pienempi kynnys opiskella kuin enrollata johonkin yliopiston kurssille...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Youtubesta löytää paljon hyviä Python videoita. Varmaan pienempi kynnys opiskella kuin enrollata johonkin yliopiston kurssille...
Tuo kurssi ei käsittääkseni vaadi ilmoittautumista (tai ei ainakaan arviolta pari vuotta sitten vaatinut) vaan sitä voi vääntää omaan tahtiin. YouTuben ongelmana taas on se, että video etenee siihen tahtiin mihin etenee eikä siitä ole helppo tarkistaa mitään yksittäisiä asioita. Lisäksi hyvien opetusvideoiden löytäminen voi olla oma haasteensa, koska videoita varmasti riittää ja niiden hyvien löytäminen joukosta voi olla (tai voi olla olematta) haastavaa. Varmaan hyvät videoehdotukset ovat täälläkin ihan tervetulleita. Joka tapauskessa joillekin videot ovat silti mainio oppimistapa mutta joillekin taas eivät.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
30
HY:n Ohjelmoinnin MOOCille yläpeukkua täältä. Ei oo Python, mutta tuo antaa hyvät ainekset vasta-alkajalle. Tai näin sen itse koen aloittelijana.

Tuolla Edx:ssä kurssien taso voi olla tosi paskasta tosi hyvään. MIT:n kursseja oon muutaman käynyt ja ne ovat ainakin olleet pääsääntöisesti hyviä. Noista ohjelmoinnin kursseista ei ole kokemusta.
 

kobedih

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 115
Kysäsenpä tässä ketjussa.
Millä kannattaisi lähteä liikenteeseen koodauksen opettelussa tarhaikäisen kanssa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
272
Kysäsenpä tässä ketjussa.
Millä kannattaisi lähteä liikenteeseen koodauksen opettelussa tarhaikäisen kanssa?
Koska lukeminen eikä engl.kielisten videoiden katseleminen liene scopessa, niin tässä yksi marssijärjestys visuaalisen ohjelmointilogiikan harjoittelemisen kautta. Luulenpa, että #1 ja #2 ovat tarhaikäiselle sopivat, mutta haluttaessa voidaan edetä myös pidemmälle:

1. Anybody can learn | Code.org
2. Scratch - Home
3. Scratch - Imagine, Program, Share
4. CodeCombat: Learn to Code by Playing a Game

Itse olen käyttänyt näitä opettaessani ohjelmointia 1. - 6. luokkalaisille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 284
Viestejä
4 196 405
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom