alkoholistit iotekissä

Tila
Keskustelu on suljettu.

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Juu olen, pahimmasta päästä.

Minkä sille voisi tehdä? Koitin tänään kiertää LIDLssä kaukaa kalja osaston, menin juusto-osastolle ja vieressä oli halpoja kaljoja 90snt tölkki. Seurauksena taas jotain forum kaaosta.

Onneksi ei sentään IRL kaaosta. Niitäkin on ollut.

Ja mitä sille voisi tehdä... juu, lopettaa juominen ja olla vaan. Kun nuppi leviää johonkin niin mittari tulee täyteen ja on pakko koittaa se jotenkin nollata.

Kannabis lailliseksi, Perustulo 800e/kk
Asia ratkaistu. Kusipäät ei suostu. Verta vuodatetaan.

Annoin ratkaisut, haistakaa. En saa sanoa ****** koska minua kiellettiin.
 

Tärpätti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
95
Juu olen, pahimmasta päästä.

Minkä sille voisi tehdä? Koitin tänään kiertää LIDLssä kaukaa kalja osaston, menin juusto-osastolle ja vieressä oli halpoja kaljoja 90snt tölkki. Seurauksena taas jotain forum kaaosta.

Onneksi ei sentään IRL kaaosta. Niitäkin on ollut.

Ja mitä sille voisi tehdä... juu, lopettaa juominen ja olla vaan. Kun nuppi leviää johonkin niin mittari tulee täyteen ja on pakko koittaa se jotenkin nollata.

Kannabis lailliseksi, Perustulo 800e/kk
Asia ratkaistu. Kusipäät ei suostu. Verta vuodatetaan.

Annoin ratkaisut, haistakaa. En saa sanoa ****** koska minua kiellettiin.
Perustulo 800€, jotta sinä voisit loisia? Mene töihin. Kyllä Poristakin töitä löytyy. Vaikka puhelinmyyntiin ja jos asiakas ei osta niin voit uhata vaikka tappamisella, niinkuin usein ylläpidon poistamista viesteistäsi olen saanut itsekin lukea.

Minä käyn töissä ja maksan joka kuukausi kahden loisen tai mielelläni vaihtoehtoisesti kahden aktiivisen työttömän 800€ perustulon verran tuloveroa. Muut välilliset bensa, alv, energia yms. -verot päälle niin tulee päälle vielä 600€. Silti jää kivasti rahaa myös itselle hyvään elämään. Suosittelen. Matkustelu moottorikelkkailemaan Lappiin tai vaikka Rion rannoille lämmittää synkkää mieltä.

Luuletko että tällä yhteiskunnalla on varaa elättää sinunlaisia tulevaisuudessa? Velkaa joudutaan ottamaan vaikka on nousukausi. Se on kuule joko hallitus tai sitten EU:n väkipakolla asettama selvityselin joka laittaa Suomen menot tasapainoon. Voit olla varma, että silloin tuo perustulo on lähempänä 300€/kk eikä muuta heru. Suomen taloutta ei tämä nousukausi pelasta, ainoastaan pitää hengissä seuraavaan lamaan. Sitten on sinunlaisille edessä kurjat ajat.

ps. En paheksu työttömiä, jotka hakevat tosissaan töitä ja ovat valmiita töiden perässä muuttamaan tarvittaessa. Olen myös työllistänyt osa-aikaisesti yhden nuoren ''työttömän'' opiskelujensa ohella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 288
Ryyppääminen on monelle ongelma, vaikka ei ihan niin ojassa ole etteikö töihin kykenisi suoriutumaan. Sitä ei perustulo helpota. Ehdottamasi kannabiksen laillistaminen sen sijaan kyllä auttaisi monia. Jos vaan on vähän letkeän renttu downshiftaaja ja päihteisiin menevä mutta silti yhteiskuntakelpoinen, selviää varmasti vähemmällä terveyshaitalla kun on vaihtoehtoja. Eikä niin todennäköisesti koskaan päädy ns. ojaan.

Tietenkin yksinkertainen ratkaisu kauniissa puheissa alkoholin tai päihteiden haittojen lopettamiseen on se, että kaikki lopettavat nyt ottamisen sormia napsauttamalla kokonaan, jookoskookos. Koska kaikki tietävät, ettei tämä ole mahdollista, haittoja pitäisi vähentää sen sijaan, että niitä nykymalliin maksimoidaan.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
568
Olisiko terapiasta kuten hypnoterapiasta apua? sairaushan alkoholismi on periaatteessa, mutta saisikohan aivojen signaaleja muutettua niin, että alkoholia ei enää tee mieli, ainakaan siinä määrin että se koituu ongelmaksi?

Alkoholismi ei ole vain työttömien ongelma, vaan tiedän jopa enemmän työssäkäyviä alkoholisteja, kuin työttömiä. Itse olen absolutisti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
141
Mulla loppu viinan juonti kun tulee niin huono olo siitä. Ei vatsa kestä. Toki maistuis mutta ei ole sen arvoista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 288
Olisiko terapiasta kuten hypnoterapiasta apua? sairaushan alkoholismi on periaatteessa, mutta saisikohan aivojen signaaleja muutettua niin, että alkoholia ei enää tee mieli, ainakaan siinä määrin että se koituu ongelmaksi?
Aivojen signaaleja saa muutettua tuohon suuntaan lääkityksellä. Ei ole kallista eikä vaikeaa. Vaatii toki potilaalta tahtoa vähentää ryyppäämistään, ja sehän korreloi vahvasti ryyppäämistapojen kanssa. Toimisi hyvin monelle työssäkäyvälle alkoholistille, joka on kyllästynyt liikajuomiseensa, etenkin ns. tuurijuoppouteen kyllästyneille. Tai ehkä on väärin puhua alkoholisteista(mikä viittaa johonkin tiettyyn epämääräiseen käytöshäiriöön), ja pitäisi puhua yleisemmin alkoholin liikakäyttäjistä tai alkoholiongelmaisista. Ei kai jokaista huumetta varten tarvitse keksiä sairautta, joka muka automaattisesti on syynä, kun joku ryhtyy systemaattiseksi väärinkäyttäjäksi tai määritellään riippuvaiseksi.

Oleellinen ongelma on, että ryyppäämisen silti mahdollistava lääkityshän on syntiä, koska ryyppääminen on syntiä. Pohjalla on se asenne, että ryyppääminen ei ole ongelma koska se on epäterveellistä tai vie työkyvyn, vaan siksi, että se on jumalauta syntiä. Siksi juuri muita lääkehoitoja kuin Antabus ei yleisesti hyväksytä, ja Antabus on tunnetusti perseestä, muidenkin kuin Nykäsen mielestä.

Alkoholismi ei ole vain työttömien ongelma, vaan tiedän jopa enemmän työssäkäyviä alkoholisteja, kuin työttömiä. Itse olen absolutisti.
Monet alkoholistitkin ovat absolutisteja. On se kuitenkin terveellinen valinta moneen muuhun alkoholisuhteeseen verrattuna. :kippis:
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 024
Kaikki varmaan lähtee omasta halusta jättää se alkoholi. Jokin mielekäs tekeminen johon keskittää ajatukset sen ryyppäämisen sijaan varmaan auttaa.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
joku pätkiminen tapahtui yhteydessä siksi tuli noin
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
751
Alkolin liikakäyttö aiheuttaa pätkimistä ja kirjoitusvirheitä. Ja myös oppimiskyvyn huonontumista, jolloin uusien asioiden omaksuminen on vaikeaa. Parasta on vertaistukiryhmät joissa voi purkaa vitutustaan sen aikaa kun aika korjaa hermomyrkyn tekemiä vammoja aivoissa. Toipuminen kestää yleensä vähintään sen ajan kun on juonutkin. Yleensä kehitys on pysähtynyt siihen mistä juominen on alkanut, joten normaalia oppimista tiedossa. Ei ole helppo, mutta on ainoa tie, jos alkoholi on ottanut niskaotteen. Kaikki juomisen vähentäminen ym haittojen vähentäminen yms on paskaa tuossa tilanteessa.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Alkolin liikakäyttö aiheuttaa pätkimistä ja kirjoitusvirheitä. Ja myös oppimiskyvyn huonontumista, jolloin uusien asioiden omaksuminen on vaikeaa. Parasta on vertaistukiryhmät joissa voi purkaa vitutustaan sen aikaa kun aika korjaa hermomyrkyn tekemiä vammoja aivoissa. Toipuminen kestää yleensä vähintään sen ajan kun on juonutkin. Yleensä kehitys on pysähtynyt siihen mistä juominen on alkanut, joten normaalia oppimista tiedossa. Ei ole helppo, mutta on ainoa tie, jos alkoholi on ottanut niskaotteen. Kaikki juomisen vähentäminen ym haittojen vähentäminen yms on paskaa tuossa tilanteessa.
Olen juonut noin 25 vuotta enemmän tai vähemmän, yleensä enemmän.
Kannabista kun pössyttää niin silloin ei tee mieli kaljaa tippaakaan.
Harmi että lainsäätäjinä on Sipiä Orpo yms herrasmiehiä, turha toivo tässä maassa missä räpelletään jonkun vitun neloskaljan kanssa vuosikausia.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
54
Kannattaa hommata joku harrastus missä haluat kehittyä ihan tosissasi ja mielellään sellainen mikä ei sovi juomisen kanssa kivasti yhteen (urheilu).
Itseä alkoi vähän häiritsemään kun vetäsin kännit joka viikonloppu, mutta aloin vuosi sitten käymään salilla 4-5 kertaa viikossa niin ei enään paljon huvita juoda kuin ehkä kerran kuussa ettei katoa nämä vaivalla hankitut tulokset ja vaarannu tulevat.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Kannattaa hommata joku harrastus missä haluat kehittyä ihan tosissasi ja mielellään sellainen mikä ei sovi juomisen kanssa kivasti yhteen (urheilu).
Itseä alkoi vähän häiritsemään kun vetäsin kännit joka viikonloppu, mutta aloin vuosi sitten käymään salilla 4-5 kertaa viikossa niin ei enään paljon huvita juoda kuin ehkä kerran kuussa ettei katoa nämä vaivalla hankitut tulokset ja vaarannu tulevat.

Oon käynyt salilla ja harrastanut kaikenlaista, ei ne mitään sikäli auta kun himo iskee.
Vankilassa itseasiassa oli parasta olla. Kävi salilla ja töissä, homma oli todella yksinkertaista.
Vapaana... ei niin yksinkertaista. Kaikkia kusipäitä liikaa.

Aion kuitenkin tuota sali hommaa koittaa itseasiassa itsellä on kellarissa aika kattava punttisali, duunit alkaa huhtikuussa viimeistään joten sitä ennen ehkä pientä pumppia selkään lisää.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
1
Oon käynyt salilla ja harrastanut kaikenlaista, ei ne mitään sikäli auta kun himo iskee.
Vankilassa itseasiassa oli parasta olla. Kävi salilla ja töissä, homma oli todella yksinkertaista.
Vapaana... ei niin yksinkertaista. Kaikkia kusipäitä liikaa.
Lähipiirissä oli alkkis. Jutut kännissä samaa lajia, tosin ei koskaan istunut tai rötöstellyt. Mutta aina juomiseen löytyi syy ja syy oli aina muissa. Oikeastaan kaikki paha mitä hänen elämässään tapahtui, johtui jostain kumman syystä muista ihmisistä. Kusipäitä oli liikaa, valtio ei antanut tarpeeksi rahaa, päättäjät on perseestä, työn tekeminen on paskaa...

Jossain vaiheessa kuitenkin tajusi, että omalla asenteella, valinnoilla ja tekemisellä saattaa olla jonkinlainen yhteys siihen oman elämän hyvinvointiin. Hankalaahan se oli katsoa totuutta silmiin ja aika kovan duunin joutui tekemään, että pääsi kiinni elämään, mutta onnistui siinä. Yli kymmenen vuoden dokaamisen jälkeen ollut nyt viisi vuotta selvänä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Itse olin melkoisen alkoholiin taipuvainen vielä tuossa noin kymmenen vuotta sitten, mutta kun sai elämään jotain muutakin sisältöä kuin vitutuksen, niin väheni juominen sellaiset 80%.

Nykyään maistelen lähinnä ja vain löytääkseni maittavia oluita, viskejä ja viinejä, kaikenlaiset halvat paskaoluet, viinit ja viinat olen jättänyt pois, koska vatsa ei niistä tykkää, eikä pääkään. Tulee kroppa kipeäksi kun juo itsensä humalaan ja vaikkei joisi humalaankaan, mutta jos juo huonolaatuista tuotetta.

Parhaat neuvot viinanhimon vähentäjiksi ovat, että menee töihin, hommaa siviilielämänsä siihen kuntoon ettei vituta ja vähentää tyhmien ihmisten ja uutisten seuraamisen mimnimiin, niin ei ole niin paljon tarvetta dokata. Josta puheen ollen taidankin avata oluen.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Lähipiirissä oli alkkis. Jutut kännissä samaa lajia, tosin ei koskaan istunut tai rötöstellyt. Mutta aina juomiseen löytyi syy ja syy oli aina muissa. Oikeastaan kaikki paha mitä hänen elämässään tapahtui, johtui jostain kumman syystä muista ihmisistä. Kusipäitä oli liikaa, valtio ei antanut tarpeeksi rahaa, päättäjät on perseestä, työn tekeminen on paskaa...

Jossain vaiheessa kuitenkin tajusi, että omalla asenteella, valinnoilla ja tekemisellä saattaa olla jonkinlainen yhteys siihen oman elämän hyvinvointiin. Hankalaahan se oli katsoa totuutta silmiin ja aika kovan duunin joutui tekemään, että pääsi kiinni elämään, mutta onnistui siinä. Yli kymmenen vuoden dokaamisen jälkeen ollut nyt viisi vuotta selvänä.

No tällä hetkellä päättäjät/valtio on 100% paskaa mutta ei se mikään syy juomiselle ole, juon töissä ollessakin ja pian duunit alkaakin taas. En ole siis vakitöissä jossain toimistossa istumassa. Kausiluontoista.

Mutta tottahan tuo on, oma asenne jne. Sitten avaan Uusi Suomi blogi sivut ja pää hajoaa. Tai ampparit. No poistin ampparit ja laitoin rbot,fi tilalle. Työn tekeminen ei ole välttämättä paskaa.

Absolutismi lienee se ainoa keino, joka on aika helvetin mahdoton homma. En tässä mitään ruikuta jne, halusin vaan avata keskustelua, on varmasti iotekissä muitakin alkoholisteja ja ehkä täällä foorumillakin näistä olisi fiksua jutella, suht avoimestikin. En ole selvinpäin saanut tänne kertaakaan banneja. Olen saanut varmasti 200 kertaa tänne bannit.

Laitoin auton käyntiin kello lähenee yhdeksää, naapuri kuskaa kauppaan :)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Itse olen aina vähän epäileväinen täysin absolutistien ihmisten suhteen, kyllähän sitä nyt pitää välillä maistaa kuinka pahaa se viina on, ei voi muuten muille sanoa mitään asiasta. Toki sitten on niitä tapauksia, että lähisuku on tappanut itsensä dokaamisella ja pelkoa viinaa kohtaan on niin paljon, ettei voi edes maistaa, mutta suurempi riski tuollaisella ihmisellä on mennä ihan sekaisin, kuin sellaisella, joka tiedostaa alkoholin olevan paska huume ja pitää itsensä kurissa sen kulutuksen suhteen.

Itselläni meni tosiaan viinankäytön vähitellen laskeminen monia vuosia, nykyään juon keskimäärin pari pulloa vähän vahvempaa olutta viikossa, kun aiemmin tuli dokattua sitä halvinta kaljaa se 24-48 pulloa/tölkkiä (eli laatikollisia) viikoittain.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
823
Lähipiirissä oli alkkis. Jutut kännissä samaa lajia, tosin ei koskaan istunut tai rötöstellyt. Mutta aina juomiseen löytyi syy ja syy oli aina muissa. Oikeastaan kaikki paha mitä hänen elämässään tapahtui, johtui jostain kumman syystä muista ihmisistä. Kusipäitä oli liikaa, valtio ei antanut tarpeeksi rahaa, päättäjät on perseestä, työn tekeminen on paskaa...

Jossain vaiheessa kuitenkin tajusi, että omalla asenteella, valinnoilla ja tekemisellä saattaa olla jonkinlainen yhteys siihen oman elämän hyvinvointiin. Hankalaahan se oli katsoa totuutta silmiin ja aika kovan duunin joutui tekemään, että pääsi kiinni elämään, mutta onnistui siinä. Yli kymmenen vuoden dokaamisen jälkeen ollut nyt viisi vuotta selvänä.
Tunnen yhden vastaavanlaisen ihmisen. Alkoholia ja pilveä menee ja paljon. Itseään ei voi syyttää vaan kaikki ongelmat on aina jonkun muun. Muunmuassa pienet tuet, valtio, päättäjät jne. Ollaan monta kertaa yritetty sanoa, että ei kannata murehtia. Yrittää päästä duuniin niin elämään tulee muutakin tekemistä ja balanssia. Mutta ei pääse duuniin koska Sipilä jne yms. Yritin pari vuotta saada järkeä päähän, mutta pahimmillaan tilanne meni siihen, että hän suuttui kun sanoin hänelle, että ihan oma moka. Ei tuollaisen ihmisen kanssa jaksa olla tekemisissä. Ilmeisesti hänen elämä jatkuu vieläkin pienessä yksiössä, verhot kiinni 24/7 ja kaljaa juoden.

Mullakin oli omanlainen peli- ja kaljariippuvuus. Ei ollut töitä, niin pelasin yömyöhään ja join kaljaa kun ei ollut muutakaan tekemistä. Heti kun sain töitä, niin pelaaminen ja kaljanjuonti väheni merkittävästi. Pelaan ehkä 5 tuntia viikossa ja kaljaa menee 5 pulloa viikossa, jos sitäkään. Joten ihan vinkiksi, kengät jalkaan ja työnhakuun.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 129
Tunnen yhden vastaavanlaisen ihmisen. Alkoholia ja pilveä menee ja paljon. Itseään ei voi syyttää vaan kaikki ongelmat on aina jonkun muun. Muunmuassa pienet tuet, valtio, päättäjät jne. Ollaan monta kertaa yritetty sanoa, että ei kannata murehtia. Yrittää päästä duuniin niin elämään tulee muutakin tekemistä ja balanssia. Mutta ei pääse duuniin koska Sipilä jne yms. Yritin pari vuotta saada järkeä päähän, mutta pahimmillaan tilanne meni siihen, että hän suuttui kun sanoin hänelle, että ihan oma moka. Ei tuollaisen ihmisen kanssa jaksa olla tekemisissä. Ilmeisesti hänen elämä jatkuu vieläkin pienessä yksiössä, verhot kiinni 24/7 ja kaljaa juoden.

Mullakin oli omanlainen peli- ja kaljariippuvuus. Ei ollut töitä, niin pelasin yömyöhään ja join kaljaa kun ei ollut muutakaan tekemistä. Heti kun sain töitä, niin pelaaminen ja kaljanjuonti väheni merkittävästi. Pelaan ehkä 5 tuntia viikossa ja kaljaa menee 5 pulloa viikossa, jos sitäkään. Joten ihan vinkiksi, kengät jalkaan ja työnhakuun.
Iteki nuorempana join kaljaa ja pelasin eveä :D Kunnes sain töitä, maksettua ulosottovelat 10000€ ja nykyisin alkoholi on suurempi ongelma, se ei tahdo kadota kaapista. kerranki oli 1 lava kaljaa kaapissa kuukauden ja ruualle ei tahtonu olla tilaa. Soitin kaverin auttamaan.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 165
Viestejä
4 214 270
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom