Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Täällä näyttää olevan enemmänkin kokemusta alkoholin tilaamisesta netistä itse olen asian suhteen ensikertalainen. Valaiskaa vähän mitkä kaupat on todettu luotettaviksi ulkomailta tilaamiseen ja onko sellaisia nettikauppoja joihin ei kannata sekaantua tyyliin lähetys ei tule tai on ollut muita ongelmia paljon. ? Miten alkoholi vero vähän tätä ketjua lueskelin niin vaikuttaa että suurin osa ei taida sitä maksella eli ilmoitella tullille tilauksistaansa ja maksaa suomen alkoholin valmiste veroa ja lisäksi tulee vielä se pakkaus verokin päälle. Sehän nostaa esim vaikka 15 euron 24 packin hinnan varmaan 25-27 euroon. Eli hinta on enään muutamia euroja halvempi kuin suomessa vastaava 24 packi. Kuinka iso vaara on että tulli nappaa lähetykset jos veroja ei maksa vai oletteko makselleet ne kuitenkin. Se käsitys tullut että iso osa ei maksele. ?

Alks+Fransberg toimii "ihan hyvin". Alkostore24+Fransberg on toiminut minulla hyvin. Jos nyt pari sivua taaksepäin luet vaikka "tilaukseni saapui, tilasin x + y 2vk sitten"-viestejä, niin saat aika hyvin kuvan, mitä täällä on tilailtu viime aikoina. Toim.huom. jos jollain tuli viikossa, se ei tarkoita, että aina tulee viikossa. Sama homma, jos jollain kesti yli kuukauden.

Alkoholiverosta on myös tietoa, mutta en jaksa keskustella nyt, kun täällä ihmiset raportoivat viestejäni. Varsinkin ne, joissa kerron heidän olevan väärässä. Kun omat argumentit loppuu, tai jotain, niin pyydetään ylläpito apuun.
Heillä kyllä on käytännön tietoa siitä, kuinka paljon niitä veroja on makseltu itse kunkin toimesta tässä ketjussa ja omasta mielestä järkevä selitys, miksi niitä veroja ei tarvitse maksaa. Ja ketjussa näyttää myös olevan niitä, jotka tilaavat eurolavallisen verran tavaraa (tyyliin 1000L).

Alks Saksan tilaus muutemassa päivässä Suomeen.
29.6 kuljetuksessa Vantaalla omapostin mukaan.
Tuleekohan tuo traktorilla vai aasille, kun tuntuu kestävän tuo kuljetus?

Norrlog on aina toiminut itsellä ja esim as24 ja juomavarasto nykyään bulkkijuttuja. oluet, viskit ja vodkat edullisesti. Juuri tein tilauksen juomavarastolta ja kuljetukseen norrlog kotio 37e.. 8v sitten se 28e :)

Viimeksi muokattu:
Alks.hr:stä tilattu lonkeroa 8.6., eikä vielä ole ilmestynyt seurantaan Fransbergille. Muita kohtalotovereita tuolla viikolla tilanneilla?
Toinen paketti saapui alkuviikosta. Kolmen kopan tölkit paketin sisällä irtonaisina...

Toisesta paketista ei mitään havaintoa. Fransberg ei ole vastannut sähköpostiin pariin päivään. Onko muita postnordin noutopistepakettina tilanneita?

Toinen paketti saapui alkuviikosta. Kolmen kopan tölkit paketin sisällä irtonaisina...

Toisesta paketista ei mitään havaintoa. Fransberg ei ole vastannut sähköpostiin pariin päivään. Onko muita postnordin noutopistepakettina tilanneita?
Joo. 23 viime kuuta tuli Fransbergin vahvistus. Saksan Alksista tilattu. Ei näy mitään missään.
Eilen pistin niille mailia.

P. S.
Jaha. Tänään on ilmestynyt Vantaalle paketti ja on kuljetuksessa 😝

Viimeksi muokattu:
Onko kukaan tilannut viime aikoina firmasta 'Bier & Wein Versand' (VOTAGO GmbH, bier-wein.de) mitään?

Nyt aivan sattumalta (tai, no, kesäjuomia suunnitellessa) huomasin, että firmalla onkin taas PayPal ja Amazon Pay (mikä lie onkaan) käytössä (bier-wein.de) ja tilasin 4kpl 5-litran ponttöä Kölschiä sekä Werner Zieglerin suosituksesta yhden 5l-Hefefen. Firman lähetyssivuilla (bier-wein.de) kerrotaan L-paketin Suomeen maksavan 26.90eur (@DHL) ja siihen mahtuvan 3-5kpl 5l-pötsejä, mikä on hieman outoa.

En pidätä hengitystäni. PayPalin maksunpalautus on kuitenkin huijaustapauksissa toiminut niin hyvin, että uskalsin ottaa riskin.
F*** me, tämähän toimi! (Which is nice.)
- 13.6. Tilaus (ja maksu w/ PayPal), joskin muistaakseni tavara oli varastosta loppu ATM
- 18.6. Lähetyksen buukkaus
- 23.6. Paketti lajittelussa (@Lübeck) -> liian painava (max. 25kg?), seurannassa jotain ulinaa aiheesta ("does not comply")
- 25.6. @Suomen Turku
- 26.6. Noudettavissa
- 1.7. Olin jo unohtanut koko tilauksen ja sattumalta käväisin firman sivuilla, jossa olikin (1. kertaa ikinä) paketin seurantakoodi. Paketti olisi lähtenyt 2.7. takaisin...

Ergo, voin tämän kokemuksen perusteella TÄLLÄ HETKELLÄ suositella puulaakia, mutta luonnollisesti vain luotolla maksaen. Eli ei etukäteen tilisiirtona (duh!).

Tilauksessa oli 5x5l-pötsi eli 25kg litkua + metallikuoret. Hermesetasiksen sivuilla ilmoitettiin paketin painoksi 28.9kg, mikä näppituntumalta oli hyvin lähellä todellisuutta. En punninnut. Tupla-aaltopahvilootassa, ei minkäänlaisia fyllinkejä. Yksi pöntöistä oli vähän lommolla, mutta whatever. Leimat Kölschissä 11/26 ja Hefeweisenissä 4/27. Vahvasti epäilen, että liemet tulee imailtua ennen 'dediksiä'... :hmm:

Alksilta kesäjuomatilaus kotiutui viikossa pohjoiseen. Tilauksen mukana tuli yhden tilatun sangriaboksin sijasta kaksi, muuten tilaus toki oikein:cool:

Liittyy ohuesti ketjuun, mutta tykkään silloin tällöin juoda vähän styrkempaa olutta. No viimeiseen tilaukseen Alkostore24:sta otin Bear Beerin 7,7% strongia kokeiluun ja voi perse kun se melassin maku tuli. Tuotetietoja katsoessa, sitähän siellä taas oli. Jännä juttu, että sakut (esim vaikka lidlin Perlenbacher) ja svedut (Old Ox, Norrlands Djup) saa tehtyä vahvempaa olutta ilman siirappia. Tanskalaiset oikaisevat, koska melassilla saa nopeamman käymisen, mutta skeidamman maun.

Summa summarum, vahvemman bulkkioluen tilaajat: euro tai kaksi enemmän, niin saa oikeaa vahvaa olutta. Mikäli maku ei ratkaise, niin silloin tanskalaista naamaan!

Liittyy ohuesti ketjuun, mutta tykkään silloin tällöin juoda vähän styrkempaa olutta. No viimeiseen tilaukseen Alkostore24:sta otin Bear Beerin 7,7% strongia kokeiluun ja voi perse kun se melassin maku tuli. Tuotetietoja katsoessa, sitähän siellä taas oli. Jännä juttu, että sakut (esim vaikka lidlin Perlenbacher) ja svedut (Old Ox, Norrlands Djup) saa tehtyä vahvempaa olutta ilman siirappia. Tanskalaiset oikaisevat, koska melassilla saa nopeamman käymisen, mutta skeidamman maun.

Summa summarum, vahvemman bulkkioluen tilaajat: euro tai kaksi enemmän, niin saa oikeaa vahvaa olutta. Mikäli maku ei ratkaise, niin silloin tanskalaista naamaan!

Eikös Olvin tuplapukkiakin saa noista kaupoista? En minä siitäkään kovasti tykkää, mutta onpa ainakin tehty paremmin.

Eikös Olvin tuplapukkiakin saa noista kaupoista? En minä siitäkään kovasti tykkää, mutta onpa ainakin tehty paremmin.
Täysin totta! Kotimainen unohtui mainita bulkeista. Sitä saa lähes kaikista nettikaupoista, omaa makua ei myöskään hivele.

Btw: Mitä tapahtui legendaariselle Koffin IVB:lle?

Mistäs löytyy Happy Joe Cloudy Applea
Kroatiasta näytti löytyvän, mutta mistä muualta?

22.6.2026 DanPris tilaus sisään ja kuljetus tilaus Fransberg kautta noutopisteeseen.
24.6.2026 DanPris tieto että tilaus valmis noudettavaksi heiden varastolta.
26.6.2026 Fransberg noutanut tilauksen kuljetukseen ja sain seuranta linkin.

Viikon ollut paketti matkalla suomeen eikä seuranta ole päivittynyt.

22.6.2026 DanPris tilaus sisään ja kuljetus tilaus Fransberg kautta noutopisteeseen.
24.6.2026 DanPris tieto että tilaus valmis noudettavaksi heiden varastolta.
26.6.2026 Fransberg noutanut tilauksen kuljetukseen ja sain seuranta linkin.

Viikon ollut paketti matkalla suomeen eikä seuranta ole päivittynyt.

Kun se seuranta päivittyy, vasta kun Suomen puolella tapahtuu jotain...

Onko foorumilaisilla mitään the paikkoja mistä tilailla viinejä, ihan kuin siitä olisi tässä joku aika takaperin ollut puhetta, mutta ei osunut hakuun? Tuli reissussa nautittua illallisella alla olevaa ranskalaista viiniä ja Alkon listoilla tätä ei ole, joten tilaushommiksi menee. Tuolta voi suoraankin tilata, mutta en ihan 6 pullon laatikkoa tarvisi punaista vaan ottaisin mielelläni myös valkkaria ja vaikka roseeta mukaan laatikkoon, kun olen tämän talouden ainoa punkkua juova. :)

Onko foorumilaisilla mitään the paikkoja mistä tilailla viinejä, ihan kuin siitä olisi tässä joku aika takaperin ollut puhetta, mutta ei osunut hakuun? Tuli reissussa nautittua illallisella alla olevaa ranskalaista viiniä ja Alkon listoilla tätä ei ole, joten tilaushommiksi menee. Tuolta voi suoraankin tilata, mutta en ihan 6 pullon laatikkoa tarvisi punaista vaan ottaisin mielelläni myös valkkaria ja vaikka roseeta mukaan laatikkoon, kun olen tämän talouden ainoa punkkua juova. :)

Täältä olen nyt tehnyt yhden testitilauksen. Hinnat ja postit ei pahat. Hoitavat kuljetuksen. Garrafeira da Ilha

Onko vinkkejä missä olisi edullisesti ja vähällä toimitus säädöillä Kyrön (Napue) Giniä ja mielellään Arctica Blue Giniä vielä samasta kaupasta?
Berlin Bottlesta joskus tilannut, siellä olisi Kyrö edullista (26,90) mutta loppu ajankohtaisesta ja Arcticia ei ollenkaan

5.6 tuli fransbergiltä vahvistus(alks) ja ei vieläkään näy matkahuollolla, ruuhkaa on.
Vieläkään ei näy matkahuollolla. Frasbergi vastasi sähköpostiin vain että on ruuhkaa. Oliskohan eka paketti joka jää tulematta, alkaa kuukausi olla jo turhan pitkä aika.

Onko vinkkejä missä olisi edullisesti ja vähällä toimitus säädöillä Kyrön (Napue) Giniä ja mielellään Arctica Blue Giniä vielä samasta kaupasta?
Berlin Bottlesta joskus tilannut, siellä olisi Kyrö edullista (26,90) mutta loppu ajankohtaisesta ja Arcticia ei ollenkaan

Superalkosta näyttäisi saavan molempia.

Siis tilasin kuljetuksen Norloggilta jolle maksoin rahdista. Sain jossain vaiheessa DHL:ltä viestin että paketti rekisteröity.

Nytkun katson niin siinä lähettäjä oli TS Logistik GmbH & Co. KG c/o Toveri Viljanen

Postin mukaan minä en ole lähettäjä, joten minulla ei ole mitään oikeutta kysellä etäostamieni juomien perään.

Norloggin chatin kautta sain jonkun kiinni ja he lupasivat "initiate the investigation with DHL".

Aika paljon kuljetusalan kokkeja tätä soppaa sekoittamassa kun siinä Norlogg, Ts Logistik, DHL ja jossain vaiheessa Posti.
Samassa veneessä. Kohta kuukauden ollut paketti kateissa. DHL ilmeisesti hajotti paketin, ja EHKÄ lähti palauttamaan sitä Berlinbottlelle. Väittää seurannassa vielä ettei vastaanottaja ollut paikalla vaikka toimitus oli tilattu lähikaupan hyllyyn. Stine Norrlogilta koettaa selvittää, mutta sanoi että DHL:n kanssa selvitykset voivat kestää.

Samassa veneessä. Kohta kuukauden ollut paketti kateissa. DHL ilmeisesti hajotti paketin, ja EHKÄ lähti palauttamaan sitä Berlinbottlelle. Väittää seurannassa vielä ettei vastaanottaja ollut paikalla vaikka toimitus oli tilattu lähikaupan hyllyyn. Stine Norrlogilta koettaa selvittää, mutta sanoi että DHL:n kanssa selvitykset voivat kestää.
Stinen kanssa itsekin olen viestitellyt. Minulla hän teki virallisen selvityspyynnön DHL:lle viime viikolla.

Mistä sait lisätietoa että DHL olisi hajoittanut paketin?

Viimeksi muokattu:

Kun se seuranta päivittyy, vasta kun Suomen puolella tapahtuu jotain...
Minulla ei päivittynyt missään vaiheessa Alksin tilauksen tuo Fransbergilta saatu seurantalinkki. Kaksi viikkoa tilauksesta laiton asiakaspalveluun kyselyä. Sieltä kyllä tuli seuraavana päivänä tiedot missä laatikko on ollu. Samana iltapäivänä Postnordilta tuli viesti, että paketti on noudettavissa. No kaikki oli ok, paitsi kesti kauemmin kuin yleensä.

Minulla ei päivittynyt missään vaiheessa Alksin tilauksen tuo Fransbergilta saatu seurantalinkki. Kaksi viikkoa tilauksesta laiton asiakaspalveluun kyselyä. Sieltä kyllä tuli seuraavana päivänä tiedot missä laatikko on ollu. Samana iltapäivänä Postnordilta tuli viesti, että paketti on noudettavissa. No kaikki oli ok, paitsi kesti kauemmin kuin yleensä.
Jep. Postnord on aina ollut noiden ilmoitusten suhteen aivan hanurista.
Aiemmin tuli eri reittiä, tai siis eri toimittajalla (Matkahuolto/Posti).
Tosin silti, se ilmoitus tulee yleensä vasta, kun rekisteröityy Suomen puolella...

22.5. tehty alkostore24:sta tilaus, jonka Fransberg noutanut 29.5.2026. Ollut Matkahuollolla jumissa Vantaalla 2.6. alkaen.
Jossain kohtaa kuljetusta ilmeisesti yksi laatikko neljästä hävinnyt, joten Matkahuolto odottaa neljättä laatikkoa ennen kuin tilaus voi liikkua.

Laitettu viestiä Fransille, reklamoitukin. Tovin ollut jo radiohiljaisuutta sieltä suunnalta tänne päin.

Ei varmaan kohta auta muu kuin luottokortin chargeback. Hyvä meininki. Tilauksessa oli kaiken lisäksi Fransbergin vakuutus.

Samaan aikaan tilasin vittuillakseni samasta paikasta + Norrlogilta 19.6. ja tänään toi Posti kotiovelle. Ei enää ikinä Fransbergiltä kuljetusta.

Tilaus saapui tänään, en sitten tiedä antoiko painetta se että uhkaili luottokortin chargebackilla.

Ongelmana taisi olla se, että TILATESSA Alkostore24 ilmoitti pakkauksen vaativan 4 pakettia. Tilasin kuljetuksen 4 paketilla.

-> Todellisuudessa tilaus kuitenkin oli pakattu 3 pakettiin, joten matkahuolto odotti "neljättä pakettia" täysin turhaan. Summa summarum: vika taitaa mennä vähän jokaisen piikkiin. 1) Kauppa ilmoitti tarvitsevan "väärän" määrän paketteja 2) Fransberg ei tarkistanut kuljetukseen otettujen laatikoiden määrää ja ilmoitti sen takia väärän määrän alihankkijalle (Matkahuolto) 3) Matkahuolto (osittain ymmärrettävästi) passivoitui täysin tilauksen suhteen koska heille annettu väärät tiedot.

Paska juttu kaikille, mutta edelleenkin tulee ainakin jonkin aikaa olemaan Fransberg boikotissa tuon paskan asiakaspalvelun takia.

Postnordin sovellus kertoo kyllä heti, kun Postnord on saanut laatikon haltuunsa Suomessa. Ulkomailla liikkeistä ei tule tietoja kuten ei tule Postinkaan kanssa.

Tilaus saapui tänään, en sitten tiedä antoiko painetta se että uhkaili luottokortin chargebackilla.

Ongelmana taisi olla se, että TILATESSA Alkostore24 ilmoitti pakkauksen vaativan 4 pakettia. Tilasin kuljetuksen 4 paketilla.

-> Todellisuudessa tilaus kuitenkin oli pakattu 3 pakettiin, joten matkahuolto odotti "neljättä pakettia" täysin turhaan. Summa summarum: vika taitaa mennä vähän jokaisen piikkiin. 1) Kauppa ilmoitti tarvitsevan "väärän" määrän paketteja 2) Fransberg ei tarkistanut kuljetukseen otettujen laatikoiden määrää ja ilmoitti sen takia väärän määrän alihankkijalle (Matkahuolto) 3) Matkahuolto (osittain ymmärrettävästi) passivoitui täysin tilauksen suhteen koska heille annettu väärät tiedot.

Paska juttu kaikille, mutta edelleenkin tulee ainakin jonkin aikaa olemaan Fransberg boikotissa tuon paskan asiakaspalvelun takia.

Tässä myös Alkostore24 mokaili, kun ei laittanut 4 pakettiin - sopimuksen mukaisesti. Sääli, tämä on yksi luottokauppojani.

Matkahuollon toimintakin on ymmärrettävää, kun eivät halunneet ottaa vastuuta "hukkuneesta" paketista.

Olisiko tämä nyt jäänyt ikuiseen limboon, jos et olisi kysellyt sen perään?

Tässä myös Alkostore24 mokaili, kun ei laittanut 4 pakettiin - sopimuksen mukaisesti. Sääli, tämä on yksi luottokauppojani.

Matkahuollon toimintakin on ymmärrettävää, kun eivät halunneet ottaa vastuuta "hukkuneesta" paketista.

Olisiko tämä nyt jäänyt ikuiseen limboon, jos et olisi kysellyt sen perään?
Joo ehdottomasti myös Alkostore24 mokaili, väittäisin itse jopa että juurisyy tälle kuviolle on nimenomaan siellä. Oma spekulaatio on se, että juurisyy on siellä Alkostore24 tilausprosessin ja pakkausprosessin välillä. Eli todennäköisesti tilaussofta on sanonut painon tms perusteella että "vaatii 4 pakettia". Sen jälkeen varastolla on onnistuttu pakkaamaan tilaus vain 3 pakettiin, eli sinänsä varasto on onnistunut hemmetin hyvin, mutta tieto siitä ei ole liikkunut eteenpäin muille osapuolille.

Loppuvastuu ongelmista muille osapuolille menee sitten sen piikkiin että kukaan ei näköjään ole tarkastanut yhtään mitään sen jälkeen kun tilaus on pakattu ja laitettu liikkeelle.

Ja Matkahuollon toiminnan ymmärrän tästä ketjusta parhaiten, koska ovat alihankkijoita. Vähän vaan turhauttaa (itse rakennusalan esimiestöissä toimivana) että kuinka helppo alihankkijan on passivoitua ja olla välittämättä ongelmasta ollenkaan.

Ja juuri tuon passivoitumisen takia väittäisin, että limboon olisi jäänyt. Kellään ei oikein tuntunut olevan mielenkiintoa selvittää asiaa tai olla ajan tasalla kuljetuksen tilasta.

Mutta hyvä että tuli perille, nyt on sitten tuplamäärä viinaa siihen nähden mitä olin alunperin suunnitellut :D

Joo ehdottomasti myös Alkostore24 mokaili, väittäisin itse jopa että juurisyy tälle kuviolle on nimenomaan siellä. Oma spekulaatio on se, että juurisyy on siellä Alkostore24 tilausprosessin ja pakkausprosessin välillä. Eli todennäköisesti tilaussofta on sanonut painon tms perusteella että "vaatii 4 pakettia". Sen jälkeen varastolla on onnistuttu pakkaamaan tilaus vain 3 pakettiin, eli sinänsä varasto on onnistunut hemmetin hyvin, mutta tieto siitä ei ole liikkunut eteenpäin muille osapuolille.

Loppuvastuu ongelmista muille osapuolille menee sitten sen piikkiin että kukaan ei näköjään ole tarkastanut yhtään mitään sen jälkeen kun tilaus on pakattu ja laitettu liikkeelle.

Ja Matkahuollon toiminnan ymmärrän tästä ketjusta parhaiten, koska ovat alihankkijoita. Vähän vaan turhauttaa (itse rakennusalan esimiestöissä toimivana) että kuinka helppo alihankkijan on passivoitua ja olla välittämättä ongelmasta ollenkaan.

Ja juuri tuon passivoitumisen takia väittäisin, että limboon olisi jäänyt. Kellään ei oikein tuntunut olevan mielenkiintoa selvittää asiaa tai olla ajan tasalla kuljetuksen tilasta.

Mutta hyvä että tuli perille, nyt on sitten tuplamäärä viinaa siihen nähden mitä olin alunperin suunnitellut :D
Miksi on tuplamäärä viinaa nyt kun tilaus tuli? Haitko samat alkosta? Hyvä kun tilaus tuli perille kuitenkin. :thumbsup:

Miksi on tuplamäärä viinaa nyt kun tilaus tuli? Haitko samat alkosta? Hyvä kun tilaus tuli perille kuitenkin. :thumbsup:
Oli tarve tietylle määrälle viinaa juhliin, ja kun tätä tilausta ei kuulunut niin tilasin varmuuden vuoksi Norrlogin kuljetuksella about saman määrän tavaraa. Se tuli vähän yli viikossa. Eli on sitä toisaalta myös maksettu tuplahinta, mutta ainakin näillä hetken pärjää ja nimenomaan pääasia että tämäkin tuli lopulta perille eikä rahat kadonneet bittiavaruuteen :thumbsup:

Mistäs noi Norrlogin kuljetushinnat löytyy? Ei oo tullu ennen käytettyä, eikä ainakaan nopealla haulla löytynyt samanlaista taulukkoa kuin Fransulla:hmm:

Stinen kanssa itsekin olen viestitellyt. Minulla hän teki virallisen selvityspyynnön DHL:lle viime viikolla.

Mistä sait lisätietoa että DHL olisi hajoittanut paketin?

Stine tiedotti, DHL:n mukaan: The shipment was damaged and will probably not be returned. If no further scans occur in the next few days, you could initiate an investigation to obtain information about the whereabouts of the shipment.

DHL-seuranta:
  • We, 10.06.2026, 13:10, Finland
    The shipment could not be delivered. Please find more information here.
  • Mo, 08.06.2026, 16:21, Finland
    The recipient was not present. The recipient has been notified.

Paketti oli tilattu paikalliseen postin toimipisteeseen joten tuo "not present" on aika jännä...

Oli tarve tietylle määrälle viinaa juhliin, ja kun tätä tilausta ei kuulunut niin tilasin varmuuden vuoksi Norrlogin kuljetuksella about saman määrän tavaraa. Se tuli vähän yli viikossa. Eli on sitä toisaalta myös maksettu tuplahinta, mutta ainakin näillä hetken pärjää ja nimenomaan pääasia että tämäkin tuli lopulta perille eikä rahat kadonneet bittiavaruuteen :thumbsup:
Paitsi että maksoit kolmen laatikon kuljetuksesta neljän laatikon hinnan?

Tämä kävi myös itselle Alkostore24:n kanssa, tosin itse oletin tavaroiden menevän yhteen laatikkoon ja tilasin kuljetuksen yhdelle, mutta huomasin myöhemmin sen olevan kahdessa laatikossa. Otin yhteyttä kauppaan ja sanoivat tarvitsevansa toisen pakettikortin. Kysyin sitten saisiko siihen toiseen laatikkoon lisättyä tavaraa, kun oletukseni mukaan se oli lähes tyhjä. Sehän onnistui ja tilasin toisen pakettikortin samalla tilausnumerolla Fransulta. Kun paketit saapui, niin olivat kuitenkin pakanneet ne alkuperäiset tuotteet yhteen laatikkoon ja se toinen olisi ollut tyhjä ilman lisätilausta. Kyseisestä tilauksesta tuli vielä Fransulta pari viikkoa myöhemmin uusi ilmoitus toimituksesta, minkä tila oli kuitenkin toimitettu.

Mikähän mättää? :hmm:

firefox_6Gape04SQi.png

It`s alive! 30.päivä toukokuuta tilatun (Alks DE + Norrlogg) paketin toinen puolisko on ilmestynyt Postiin.

8.7.2026 07:55 • VANTAALähetyksen toimitus voi viivästyä päivällä.Seurantakoodi osoitekortissa tai kollilapussa on vahingoittunut tai irronnut Postin käsittelyssä. Lähetyksen tietoja korjataan Postin toimesta.

Samaan aikaan DHL:n seurannassa eka info sitten 19.kesäkuuta oli tämä:

"ke, 08.07.2026, 08:55, Suomi

Lähetystä ei voitu toimittaa vaurioiden vuoksi. Se palautetaan lähettäjälle."

Paas katsoa tuleeko vai eikö tule.

Juomavarasto+norrlog toimittaa.. Tilasin pe iltana myöhään 22 jälkeen, hommat oli vielä ennen puoltayötä pakattu sieltä hakukuntoon, lauantaina tuli maili et paketti haettu ja lähtenyt Saksasta.. tänään keskiviikkona 13 jälkeen saapui vantaalle.. ja Postin tuntien huomenna aamulla kysytään toimitusaikaa, saa nähdä tulisko perjantaiksi jo, illaksi luultavasti ainakin jo kerkiää.. eli noin viikko jälleen tilauksesta.

Mikähän mättää? :hmm:

firefox_6Gape04SQi.png

Tämä on vieläkin nurin. Minulla on noilta useita tilauksia ja noilla ei ollut pakkausmaksua tai muuta ongelmaa (minun kanssani). Sitten pari tyyppiä pistää ketjuun negatiivisia kokemuksia ja koko sivusto katoaa verkosta - sattumaako?

Tämä on vieläkin nurin. Minulla on noilta useita tilauksia ja noilla ei ollut pakkausmaksua tai muuta ongelmaa (minun kanssani). Sitten pari tyyppiä pistää ketjuun negatiivisia kokemuksia ja koko sivusto katoaa verkosta - sattumaako?
On tietysti sattumaa, vai ajatteletko, että Alkostore24 lopettaa liiketoimintansa, koska TechBBS:n foorumilla joku kertoo negatiivisista kokemuksista? Ehkä sitten kuitenkaan ei. Veikkaan, että on tullut vaikeuksia viranomaisten kanssa. Tätä liiketoimintaahan käydään enemmän tai vähemmän hämärän rajamailla.

On tietysti sattumaa, vai ajatteletko, että Alkostore24 lopettaa liiketoimintansa, koska TechBBS:n foorumilla joku kertoo negatiivisista kokemuksista? Ehkä sitten kuitenkaan ei. Veikkaan, että on tullut vaikeuksia viranomaisten kanssa. Tätä liiketoimintaahan käydään enemmän tai vähemmän hämärän rajamailla.

Tämä oli yritykseni huumoriin, ja vitsi on huono, jos sen joutuu selittämään :(

Nyt on kyllä niin pitkään ollut alhaalla, että voi olla lopulisesti nurin. Ei huumorilla. Toivottavasti on vaan kesälomittaja mokaillut jotain.

Liekö selvittävät, mitä Suomen vaatima ”myyjä maksaa verot Suomeen” tarkoittaa käytännössä.

Tätä ei voi vaatia EU-myyjiltä, ainakaan etäostossa. Jos olisit yhtään tutustunut siihen lakiehdotukseen..

edit: lyhyesti ja ranskalaisilla viivoilla:
  • lakiehdotus tehdään joku versio
  • Espanja, EU (TRIS) ja ehkä myös Ranska & Italia lähettävät noottia, että
    • alkoholin %-vahvuutta ei saa rajoittaa
    • myyjiä ei saa pakottaa mihinkään Finland Only -järjestelyyn
  • tämä otettiin huomioon lakiehdotuksessa
  • Erään Puolueen edustaja sanoi, että tarvitsee lisää aikaa lukea ehdotus, eikä sitä voi näin päästää läpi
  • ehdotus oli menossa sellaisenaan läpi
  • Erään Puolueen ja opposition vastarinta sai nuo EU-rajoitukset takaisin ehdotukseen (vaikka EP-uuvatti tiesi, että ne ei saa EU-hyväksyntää)
  • Kokoomuksen edustaja sanoi, että lakimuutokset aiheuttavat sen, että pitää uusi hyväksyntäkierros tehdä EU:n kanssa (ja tiesi myös, että EU ei hyväksy)
  • toinen valikunta palautti alkup. lakiehdotuksen
  • tämä lakiehdotus (ja toinen) meni läpi eduskunnan käsittelyssä ja on nyt laki

Viimeksi muokattu:
It`s alive! 30.päivä toukokuuta tilatun (Alks DE + Norrlogg) paketin toinen puolisko on ilmestynyt Postiin.

8.7.2026 07:55 • VANTAALähetyksen toimitus voi viivästyä päivällä.Seurantakoodi osoitekortissa tai kollilapussa on vahingoittunut tai irronnut Postin käsittelyssä. Lähetyksen tietoja korjataan Postin toimesta.

Samaan aikaan DHL:n seurannassa eka info sitten 19.kesäkuuta oli tämä:

"ke, 08.07.2026, 08:55, Suomi

Lähetystä ei voitu toimittaa vaurioiden vuoksi. Se palautetaan lähettäjälle."

Paas katsoa tuleeko vai eikö tule.
Ja tänään se kadonnut paketti tuli. Kun toukokuussa tilaa niin jo heinäkuussa saa juomat

Ei anna kirjautua Alks.fi, herjaa vain "ERROR: reCAPTCHA verification failed." Muilla samaa ongelmaa?

::edit::
Vaihdoin toisen selaimen incognito-tilaan ja onnistui. Mikähän Chromen kanssa mättää.

Onko kellään ollut ongelmia superalko.de +fransbergin kanssa?Tilanne on vähän monimutkainen mutta....tilasin juomat muutamasta paikasta ja erehdyin luulemaan superalko internationalin sijainnin saksaan...no tilasin fransbergin kuljetuksen sinne...no sitten selvisi että olivat käyneet mutta lastia ei ole luovutettu..(ei tietenkään kun oli siellä virossa se lasti)..no sovimme että teen superalkoon uuden tilauksen saksaan ja noutavat sen lähetyksen...kunnes nyt ilmoittavat emme nouda kyseisestä kaupasta tavaroita 🤔....pyysin palauttamaan rahat niin hommaan toisen kuljetuksen niin hiljentyi koko firma....kuiten kin fransbergin sivuilta on mahdollista ostaa kuljetus superalko+saksa combolle...

Tätä ei voi vaatia EU-myyjiltä, ainakaan etäostossa. Jos olisit yhtään tutustunut siihen lakiehdotukseen..

edit: lyhyesti ja ranskalaisilla viivoilla:
  • lakiehdotus tehdään joku versio
  • Espanja, EU (TRIS) ja ehkä myös Ranska & Italia lähettävät noottia, että
    • alkoholin %-vahvuutta ei saa rajoittaa
    • myyjiä ei saa pakottaa mihinkään Finland Only -järjestelyyn
  • tämä otettiin huomioon lakiehdotuksessa
  • Erään Puolueen edustaja sanoi, että tarvitsee lisää aikaa lukea ehdotus, eikä sitä voi näin päästää läpi
  • ehdotus oli menossa sellaisenaan läpi
  • Erään Puolueen ja opposition vastarinta sai nuo EU-rajoitukset takaisin ehdotukseen (vaikka EP-uuvatti tiesi, että ne ei saa EU-hyväksyntää)
  • Kokoomuksen edustaja sanoi, että lakimuutokset aiheuttavat sen, että pitää uusi hyväksyntäkierros tehdä EU:n kanssa (ja tiesi myös, että EU ei hyväksy)
  • toinen valikunta palautti alkup. lakiehdotuksen
  • tämä lakiehdotus (ja toinen) meni läpi eduskunnan käsittelyssä ja on nyt laki
Se on pääpiirteittäin näin. Ei AS24 varmasti ole kaatumassa siihen, että Suomi vänkää koko muuta maailmaa vastaan tuossa "verot on maksettava Suomeen" -asiassa.

Statistiikka

Viestiketjuista
311 026
Jäsenet
83 958
Uusin jäsen
Aapo L

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom