Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Toi sun viimeinen lause on aika osuva, et onks se just postin muutos mikä hidastaa. Oon mietttiny et ku ne lopettaa noutopisteet ja pakottaa kotiinkljetukseen, niin eiks se vaan lisää ruuhkaa ku kaikki joutuuodottaa niitä kuskeja? Ja toi sun tilaus on kyl outo tapaus et 19.5 lähteny mut ei vieläkään perrillä. Oisko se voinu jäädä johonki tullin seulontaan, vaikka väittävät ettei oo?
No aika huono tuuri olis että yksi paketti olis joutunut tullin haaviin kun ei niitä vissiin oo kovin monella muullakaan nyt joutunut.
Taitaa kaikki jotka ovat saaneet minua ennen paketin tilannut Matkahuollon kautta kotiatoimituksella. Eli olisko syy tossa postissa/muutoksessa. Mut eihän se sais vaikuttaa kun ei sillon ollut vielä tiedossa tällänen muutos.
 
No aika huono tuuri olis että yksi paketti olis joutunut tullin haaviin kun ei niitä vissiin oo kovin monella muullakaan nyt joutunut.
Taitaa kaikki jotka ovat saaneet minua ennen paketin tilannut Matkahuollon kautta kotiatoimituksella. Eli olisko syy tossa postissa/muutoksessa. Mut eihän se sais vaikuttaa kun ei sillon ollut vielä tiedossa tällänen muutos.
Toi postin mutuos taitaa olla aika monella just toi ongelma, et ei ne oo vielä saanu rytmiä kohalleen. Mietin et onks se vaan et postilla on enemmän paketteja ku ne pystyy käsittelee, vai onks siellä joku systeemi mikä prorisoi matkahuollon lähetykset? ootko huomannu et muilla toimijoilla ois ollu samaa ongelmaa?
 
Hienosti tuli Sky-Cargolla baltian juomat naapurikaupan noutopisteelle viikossa eikä mitään seurantakoodeja. Melko löyhästi oli teipattu laatikko kiinni ja vielä oikein keräilylista hintoineen koko kansan nähtävillä. Kuitenkin oli tarra, jossa luki "paint" :). Ahneempi olisi saanut teippien välistä mallasta mukaan. Hyvin luovaa kuplamuoviin käärintää, ei mitään lokerikkoja. Olen Pöllymehen Kaubamajasta ostanut traktorin osia ja näissä paketoinneissa on oma "käsiala".
 
Hienosti tuli Sky-Cargolla baltian juomat naapurikaupan noutopisteelle viikossa eikä mitään seurantakoodeja. Melko löyhästi oli teipattu laatikko kiinni ja vielä oikein keräilylista hintoineen koko kansan nähtävillä. Kuitenkin oli tarra, jossa luki "paint" :). Ahneempi olisi saanut teippien välistä mallasta mukaan. Hyvin luovaa kuplamuoviin käärintää, ei mitään lokerikkoja. Olen Pöllymehen Kaubamajasta ostanut traktorin osia ja näissä paketoinneissa on oma "käsiala".
Mistä kaupasta?
 
Vaikka ennen puolustinkin hintojen nousua rahtareiden ja heidän alinhankkijoiden puolesta, niin kyllä noi hinnat paketeille alkaa olemaan kovia. No tilaamalla puolikkaita neloskaljoja saa aika huokeeseen hintaan, toimituskuluineen ja eteiseen kannettuna. Esim. Harboen 5%l lager kylmänä ok, Darguner ja Paderborner hiukan parempia, vaikka kaikki bulkkishittiä. Silti himaan kannettuna reilu 30e, ei kyllä marketit Suomessa pysty samaan. Tilaaminen kannattaa!
 

Ei kai nyt Räsänen, Kiuru ja muut lapsenvahti/holhoojat vesitä tätä hyvää suunitelmaa?

Jos tuo kieltää yli 5.5% juomien tilaamisen, tulen rikkomaan sitä. T: oluiden ystävä.

Saisinpa sanoa jotain tästä, mutta ei ole painokelpoista sanottavaa:
Äänestys ratkesi tiukasti äänin 8–9, ja kristillisdemokraattien kansanedustaja Päivi Räsänen äänesti hallituksen esitystä vastaan.

edit: Sjöberg on jo vastustamassa tätä EU:n pilot-menettelyssä.

- the delivery percentage restriction for remote sales is contrary to TFEU Article 34 (C-322/01 DocMorris & C-108/09 Ker-Optika)
- the registration requirement for foreign online stores is contrary to Directive 2000/31/EC (C-376/22 Google Ireland & C-662/23 Airbnb)
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuo kieltää yli 5.5% juomien tilaamisen, tulen rikkomaan sitä. T: oluiden ystävä.

Saisinpa sanoa jotain tästä, mutta ei ole painokelpoista sanottavaa:


edit: Sjöberg on jo vastustamassa tätä EU:n pilot-menettelyssä.
Räsänen kiuketteli 8-prosentisen kauppaan päästämistä vastaan, ja meni silti läpi.
 
Räsänen kiuketteli 8-prosentisen kauppaan päästämistä vastaan, ja meni silti läpi.

Valitettavasti poliittinen keskustelu* on tässä ketjussa kielletty, niin en voi suoraan sanoa mielipidettäni asiasta, mutta se on kyllä luettavissa rivien välistä.

*) Tässä nimenomaa on kyse poliitikoista käytävästä keskustelusta
 

Ei kai nyt Räsänen, Kiuru ja muut lapsenvahti/holhoojat vesitä tätä hyvää suunitelmaa?
Eikös se nyt ole päivänselvää että EU:n säädöksiä ei muutella missään suomen sotelautakunnassa. Ne voi hyökätä kotimaisia toimijoita vastaan ulkomaisten eduksi mutta pelkkää viivytystaistelua tuo on edelleen.

edit. näyttävät yrittävän tosiaan pyörittää samaa sääntökarusellia uudestaan. Etämyynti on koko EU-jäsenyyden ajan ollut täysin sallittua ja silti ollaan yritetty luoda tilannetta jossa se muka ei olisi. Ja nyt kun tuo kortti pelattiin läpi, yritetään taas esittää että a) ei olisi sallittua ja b) nyt sitten muka sallittaisiin mutta keksityillä reunaehdoilla. Aivan höpöä, kuvitteellinen kielto ja rajoitukset torpattiin EU:n taholta jo täysin yksiselitteisesti. Eurooppalaiset viinikaupat ja tilat ovat jo pitkään toimittaneet Suomeenkin ihan laillisesti ja asianmukaisesti verot maksamalla tuotteitaan. Ja nyt yritettään esittää että näin ei saisikaan tehdä, vaikka verottajallakin on ollut oimivat mekanismit jo olemassa ja käytössä vuosia.
 
Fransbergille on näköjään tullut pakettipiste takaisin valikoimaan.
1780900062819.png

Tilausvaiheessa kuitenkin näin:
Home delivery is automatically applied for 25 kg+

Laitoin *Order total weight 25 kg. Kaipa se sieltä tulee. :kahvi:

E. Laitoin toki siis viestiä perään Fransulle.
 
Viimeksi muokattu:
Kukaan saanut vastaavaa tekstaria alkojuomilta? En ole muistaakseni edes tilannut noilta koskaan mitään, mikähän pissitys tässä on kyseessä? Nimeni kuitenkin tiesivät. Onkohan tällä jotain tekemistä entisen Netprisin kanssa? Niillähän alkoi olla aika huijarimeininkiä se homma silloin pari vuotta sitten.

1780901029352.png
 
Ite tilasin yhen laatikon 18.5 alks kroatia ja fransu kuljetuksena. Seuraavana päivänä tuli fransun "order completed". Vieläkin lukee postin sovelluksessa että: "19.5 lähetystä odotetaan". Tilasin sit kokeeks viime torstaina viinarannasta erlinerillä yhen lootan ja se on jo suomessa.
No jospa se sieltä ennen juhannusta tulis kun sit alkaa kesäloma.
Nyt tuli tämäkin alksin tilaus viikonlopun aikaan postille ja on suomessa rekisteröity, huomenna pitäis olla pakettipisteessä.
 
Nyt tuli tämäkin alksin tilaus viikonlopun aikaan postille ja on suomessa rekisteröity, huomenna pitäis olla pakettipisteessä.

Jos et tiennyt, tuohan menee niin, että "order completed" tarkoittaa, että ovat vasta pakanneet sen ja se odottaa kuljetusta. Sitten - varsinkin Kroatiasta - se tulee useamman viikon ja tulee seurantaan vasta kun on Suomessa. Minulla on Fransberg tullut Matkahuoltoon.
 
Jos et tiennyt, tuohan menee niin, että "order completed" tarkoittaa, että ovat vasta pakanneet sen ja se odottaa kuljetusta. Sitten - varsinkin Kroatiasta - se tulee useamman viikon ja tulee seurantaan vasta kun on Suomessa. Minulla on Fransberg tullut Matkahuoltoon.
Joo tiesin. Oli tuolla aikaisemmin jo puhe siitä. Minulla tuli se order completed jo 19.5 ja silloin näkyi postin sovelluksessa. Minun jälkeeni tilanneet olivat vaan jo saanet paketin kroatiasta mutta niillä oli matkahuollolla toimitus.
 
berlinbottle-lähetys saapui tänään Postin toimipaikkaan. Eli viisi arkipäivää kesti. Suosittelen!
Tuollahan mainitaan, etteivät lähetä muihin EU-maihin ja että voi itse varata kuljetuksen. Tuliko silti perille, vai onko tuo ihan just päivittynyt?
1000092784.jpg
 
Kukaan saanut vastaavaa tekstaria alkojuomilta? En ole muistaakseni edes tilannut noilta koskaan mitään, mikähän pissitys tässä on kyseessä? Nimeni kuitenkin tiesivät. Onkohan tällä jotain tekemistä entisen Netprisin kanssa? Niillähän alkoi olla aika huijarimeininkiä se homma silloin pari vuotta sitten.

1780901029352.png
vastaava tuli, lähettäjä oli Okönd. Etunimen tiesivät.

Edit: ja nyt selvisi että se on ruotsiksi "tuntematon"
 
Tuollahan mainitaan, etteivät lähetä muihin EU-maihin ja että voi itse varata kuljetuksen. Tuliko silti perille, vai onko tuo ihan just päivittynyt?
1000092784.jpg
Eivät lähetä, mutta tuossa nimenomaan kerrotaan että itse saat sitten tilata toimituksen noudolla. Ja jossain oli maininta että Norrlogista saavat laput automaattisesti. Eli sain tilausnumeron, syötin sen Norrlogille ja homma lähti sitten eteenpäin automaattisesti.

Viestini oli turhan lyhyt, olin kirjoittanut tuolla aiemmin että olin nimenomaan tilannut berlinbottle+Norrlog kombolla.
 
Viimeksi muokattu:
Se on vaan niin, että ne punnitsee sen ja kolme koppaa kaljaa painaa just yli 25kg..

No minäkin tilasin pakettiautomaattiin ja laitoin painoksi 25kg. Tuossa fransbergin sivullahan lukee 28,5kg. Postnordin pakettiautomaattiin vissiin on max 25 kg? Tökkääköhän tuo nyt sitten johonkin ja joutuu hakemaan jostain kauempaa?
 
1780900062819.png

Tilausvaiheessa kuitenkin näin:
Home delivery is automatically applied for 25 kg+

Laitoin *Order total weight 25 kg. Kaipa se sieltä tulee. :kahvi:

E. Laitoin toki siis viestiä perään Fransulle.
Miksi tuossa lukee 28.5kg? Itse tilasin superalko.de ja vajaa 28kg ja fransulla kyytiä niille tilatessa muistaakseni näytti tilausvaiheessa max 31.5kg? :hmm:
 
No minäkin tilasin pakettiautomaattiin ja laitoin painoksi 25kg. Tuossa fransbergin sivullahan lukee 28,5kg. Postnordin pakettiautomaattiin vissiin on max 25 kg? Tökkääköhän tuo nyt sitten johonkin ja joutuu hakemaan jostain kauempaa?

Jaa-a. Nyt menee liian hankalaksi minulle. Postilla se raja ainakin on 25kg. Voisin melkein tuon parin euron säästön takia itsekin tilata automaattiin. Onko kukaan saanut selkeästi yli 25kg automaattiin?
 
Millonkohan pitää huolestua, jos alks+fransu Saksan tilauksesta tullut Completed-viesti jo 28.5., mutta vieläkään ei seurannassa näy (Matkahuolto)…
 
Nyt se Fransun sivu on "korjattu".
Home delivery is automatically applied for 28.5 kg+
Siis antoi valita pickup point, kun laitto painoksi 25.5kg.
 
Jaa-a. Nyt menee liian hankalaksi minulle. Postilla se raja ainakin on 25kg. Voisin melkein tuon parin euron säästön takia itsekin tilata automaattiin. Onko kukaan saanut selkeästi yli 25kg automaattiin?
Minulle on tullut kymmenkunta 3x 0,33 olut tilausta postin automaattiin,tosin Norrlog kuljettamana joka ilmoittaa painon alakanttiin 24.6 kg vaikka oikea paino on 25.8 kg joka näkyy myös postin sovelluksessa painona.
 
Minulle on tullut kymmenkunta 3x 0,33 olut tilausta postin automaattiin,tosin Norrlog kuljettamana joka ilmoittaa painon alakanttiin 24.6 kg vaikka oikea paino on 25.8 kg joka näkyy myös postin sovelluksessa painona.

Minulla on oikeasti Fransberg tuonut kotiin pakettiautomaatin hinnalla, kun se ei sopinut automaattiin. Alkostore24 muistaakseni.
Tästä vähän spekuloin, että teillä muilla on sama, mutta ei nämä aina mene järkevästi / samalla lailla.
 
Tiistaina 2.6. laitoin tilauksen Saksan SuperAlkoon ja otin kuljetuksen Norrlog kautta.
Keskiviikkona 3.6. tuli SuperAlkolta että lähetetty mutta Norrlog DHL seuranta ei näytä että paketti olisi matkalla.

Onko muilla ollut ongelmia Norrlog kanssa?
 
Onkos tuo Alksin paketti laskuri ollut miten sekaisin viimeaikoina vai ovatko muuttaneet pakkaustaan? Ainakin ennen 2 olutlootaa ja 4 litran lasipulloa meni nätisti yhteen lootaan, mutta nyt se automaattisesti laittaa nuo kahteen lootaan, ja samalla automaattisesti lisää toisen neljän euron pakkausmaksun. Oliskohan se sitten vaan tilattava muualta...

e: Superalko+Norrlog kombolla sitten, tulipahan halvemmaksikin. Nyt taas jännitellään kerkeekö jussiksi =D
 
Viimeksi muokattu:
Fransulla tullut vissiin ongelmia postin kanssa näistä painoista ja vaihtaneet postnordiin, jotta kolme kenneliä saa noutopisteeseen tai automaattiin.
 
Fransulla tullut vissiin ongelmia postin kanssa näistä painoista ja vaihtaneet postnordiin, jotta kolme kenneliä saa noutopisteeseen tai automaattiin.
Eli noutopaketit menee matkahuollon pakettipisteisiin?
Kesällähän tuo toimii, mutta ainakin täällä ne automaatit on ulkona, niin pakkasilla voi tulla kiire hakea juomat ennen kuin ne jäätyy. :)
 
Fransulla tullut vissiin ongelmia postin kanssa näistä painoista ja vaihtaneet postnordiin, jotta kolme kenneliä saa noutopisteeseen tai automaattiin.
ainakin täällä päin on vaihdellu vuosien varrelle useaan kertaan postin ja matkahuollon välillä. Postnordia ei oo ollu ja toivottavasti ei tuukkaan, se vei paketit mihin sattuu, viimeksi meni kyläkauppaan 40km päähän
 
Tuli testattua Alkojuomat/Ecomtransit ensimmäistä kertaa. Vähän tuo niiden homma epäilytti, mutta kolme pakettia sieltä tuli onnistuneesti ja ehjänä viidessä päivässä kotiovelle postimiehen kuljettamana. Painoa oli toimituksella se 40kg, ja juuri tarkastin että kaikki tuotteet olivatkin oikein mitä sieltä tilasin. Tilauksessa mm. valkkaria, vodkaa ja laatikko bisseä.

Joku postasi täällä pari sivua aiemmin ne JUHANNUS10 ja JUHANNUS15 alennuskoodit ecomtransitin kuljetukselle, niin sillä innostuin kokeilemaan tätäkin puotia.
 
Viimeksi muokattu:
Minulle on tullut kymmenkunta 3x 0,33 olut tilausta postin automaattiin,tosin Norrlog kuljettamana joka ilmoittaa painon alakanttiin 24.6 kg vaikka oikea paino on 25.8 kg joka näkyy myös postin sovelluksessa painona.
Norrlogin automaattitoimitus toimii kyl nätisti. Ne ei varmaan kauheen mielellään jätä myyntipisteeseen noita painavia. Nyt pitäis tulla 2 laatikkoa, katotaan miten käy jos automaatin molemmat isot lokerot ei oo vapaana.
 
Alks (Kroatia) + Fransberg tilaus 28.5 ja tänään tuli toimitus päivä valinta viesti. Nyt on varmasti riittävästi juhannukseksi lonkeroa...
Kuten myös, eli tasan kaksi viikkoa tilauspäivästä.

Jos tuo kieltää yli 5.5% juomien tilaamisen, tulen rikkomaan sitä. T: oluiden ystävä.
Eiköhän tuo laki koske vain etämyyntiä. Eli tavarat tulevat liikkumaan EU maiden välillä vapaasti kuten ennenkin
 
Viimeksi muokattu:
Kukaan saanut vastaavaa tekstaria alkojuomilta? En ole muistaakseni edes tilannut noilta koskaan mitään, mikähän pissitys tässä on kyseessä? Nimeni kuitenkin tiesivät. Onkohan tällä jotain tekemistä entisen Netprisin kanssa? Niillähän alkoi olla aika huijarimeininkiä se homma silloin pari vuotta sitten.

1780901029352.png
1781130188683.png

Minulle tuli ihan samanlainen viesti, mutta ei tekstarina vaan ihan perinteisenä paperikirjeenä. Siinä oli 62 euron cashback.
Suoraan sanottuna olin aluksi vähän ihmeissäni ja epäilin koko juttua, mutta katsoin kaupan arvostelut ja nehän olivat ihan hyviä. Niinpä tein keskiviikkona tilauksen suunnilleen noilla 60 eurolla.
Sen jälkeen tilasin vielä erikseen, omalla rahalla, kuljetuksen ecomtransit.comin kautta. Tällä foorumiviestin alennuskupongilla: Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta toimitus maksoi 30 euroa 38 kilolle.
Ja tänään paketti tuli jo kotiin.
 
Syy omaan Norrlog+Alks hitauteen selvisi, kun otin yhteyttä Norrlogille.
Olin kopioinut tilausnumeron Alksin tilausvahvistuksesta ja Norrlogin järjestelmä ei ymmärrä # merkkiä tilausnumeron edessä.
Näin ainakin tarinoivat. Jospa se nyt lähtee kuitenkin liikkeelle.
 
Eiköhän tuo laki koske vain etämyyntiä. Eli tavarat tulevat liikkumaan EU maiden välillä vapaasti kuten ennenkin

Valitettavasti pari virolaista panimoa, joista olen tilannut mm. joulukalenterin olutta, lähettävät etämyynnillä. Tulee vielä Suomen Postilla.

Tässä on taas tehty viime hetken säätöjä ja uskon nyt, että lakialoite ei etene tällä hallituskaudella. Ei saisi keskustella politiikasta, niin sanon vaan, että kävin katsomassa, mitkä puolueet äänestivät tämän muutoksen puolesta ja en äänestä niitä ensi vaaleissa.
 
On hallituksen esitys. Ja nyt sitten on valiokunnan höpömietintö hallituksen esitykseen. Esitys ja mietintö menevät eduskuntaan ensimmäiseen käsittelyyn tänään. Tai ehkä menivätkin jo.

Eduskunta

Siellä sitten jaaritellaan, pyöritellään ja tietysti jarrutellaan mahdollisimman pitkään kunnes jossain vaiheessa esityksen ja mietinnön perusteella hallitus lopulta esittää jotain josta äänestetään. Se voi sisältää tai olla sisältämättä Räsäsen houreita.

Ennen tuota tosiaan jarrumiehet pyörittää kaikki kivet ympäri, käydäänkö pyytämässä eu:lta uutta lausuntoa esityksen sisällöstä jne.

edit: täysistunto alkaa klo 16 tänään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 080
Viestejä
5 239 800
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom