Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Ecomtransit lähetti tarjouskoodit. . Oletteko käyttänyt tätä firmaa. ja mistä kaupoista tuo noutaa?Noilla on painorajat isoja. 45e saa kahden laatikon satsin. Hyvä tarjous.

Näyttökuva (507).png
Tein tilauksen alkostore24 ja tuolta kuljetus 61-80.99kg.Peruivat rahtitilauksen ja palauttivat rahat.Ei ilmeisesti rahdin keräily onnistu tuon kautta?Pitää perua tuo alkostoren tilaus.Halvalla hyvää.Toivottivat tervetulleeksi seuraavan tilauksen yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:
Tein tilauksen alkostore24 ja tuolta kuljetus 61-80.99kg.Peruivat rahtitilauksen ja palauttivat rahat.Ei ilmeisesti rahdin keräily onnistu tuon kautta?Pitää perua tuo alkostoren tilaus.Halvalla hyvää.Toivottivat tervetulleeksi seuraavan tilauksen yhteydessä.
Etransit on Alkojuomat.com:in kuljetuskuvio ollut ja jos yrittää muualta haetuttaa tuotteita, niin tuntuvat peruvan tilaukset. No.. Alkojuomat.com:in kanssa toimii.
 
Mistä helposti juotavaa tummaa olutta?
Tyyliin Bruza dark velvet, Kozel dark, Cesu premium bohemian.
Superalko.lv

Tilasin kunnon satsin latvialaisia olusia Cesu Premiumista Valmiermuizan koko valikoimaan. Olikohan tilauksella 17 uutta ja ennen maistamatonta olutta. Ja "vähän" muutakin kesäjuomaa... Vaimo pitää Cesun Pina Coladasta, maistui sellainen kyllä minullekin.

Tulee kuitenkin käytyä Tallinnassa ennen juhannusta, noudan lähetyksen sieltä ja säästän siinäkin jonkun kympin, eikä tarvitse kytätä toimitusta. Sky Cargo logistiikkakumppanina.

Onhan tuo hinta ihan eri luokkaa kuin Suomessa, vaikka pantit menee kokonaan hukkaan.
 
Edelleen se raja pakettiautomaattiin on 25,00kg ja riippuen siitä, kuinka tarkka posti on tuon kanssa, niin ei välttämättä mene ollenkaan sinne , vaan jonnekin kauas asiamiespisteeseen. Tästä on pari sivua takaperin juttua. Riskillä tilasit.

Fransberg on lopettanut pakettiautomaattitoimitukset todennäköisesti tästä syystä.
No eipä väliä, täällä kylällä automaatti ja asiamiesposti ovat samankaton alla -> Sale.
 
Onko kokemusta, millä combolla tilaus tulee nopeiten perille? :hmm:

Perus bulkkikaljat kelpaa, sillä lonkerot kuitenkin tilauksen pääosassa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemusta, millä combolla tilaus tulee nopeiten perille? :hmm:

Perus bulkkikaljat kelpaa, sillä lonkerot kuitenkin tilauksen pääosassa.
Alks+fransberg saksasta useampia viestejä tässä ketjussa alle viikon toimituksella, saksasta ei kyllä juurikaan tuolla kombolla lonkeroa löydy, kroatiasta löytyy mutta toimitus tuolloin 2-3 viikkoa.
 
Alks+fransberg saksasta useampia viestejä tässä ketjussa alle viikon toimituksella, saksasta ei kyllä juurikaan tuolla kombolla lonkeroa löydy, kroatiasta löytyy mutta toimitus tuolloin 2-3 viikkoa.
Tutkin kyllä Kroatian Alks, mutta Fransbergilla tuntuu olevan ihmeellisen kalliit toimitukset kun ne menevät pakettien eikä kilojen mukaan.

Superalko ja Sky-cargo näyttäisi myös olevan varsin suosittu yhdistelmä 🤔
 
Viimeksi muokattu:
Tutkin kyllä Kroatian Alks, mutta Fransbergilla tuntuu olevan ihmeellisen kalliit toimitukset kun ne menevät pakettien eikä kilojen mukaan.

Superalko ja Sky-cargo näyttäisi myös olevan varsin suosittu yhdistelmä 🤔
Eikö tässä nyt nopeutta kyselty?
Tuo varmasti hyvä yhdistelmä jos tilaat vähintään kaksi laatikkoa, hinnat nyt ainakin alksin verrattuna noin 1,50€ korkeammat laatikolta lonkeroissa, eli halvempi rahti sulaa siinä.
 
Eikö tässä nyt nopeutta kyselty?
Tuo varmasti hyvä yhdistelmä jos tilaat vähintään kaksi laatikkoa, hinnat nyt ainakin alksin verrattuna noin 1,50€ korkeammat laatikolta lonkeroissa, eli halvempi rahti sulaa siinä.
No joo, alkuperäisessä viestissä painotin nopeutta ehkä turhankin paljon. Kunhan tilaus saapuisi ennen juhannusta niin se riittää
 
Mites näissä matkahuollon kuskaamissa paketeissa, jos et olekkaan maisemissa kun kotiinkuljetus tulee? Saako sitä haettua jostain tai vaihdettua päivää muutamaksi päiväksi eteenpäin?
 
Mites näissä matkahuollon kuskaamissa paketeissa, jos et olekkaan maisemissa kun kotiinkuljetus tulee? Saako sitä haettua jostain tai vaihdettua päivää muutamaksi päiväksi eteenpäin?
Toi Matkahuollon kotiinkuljetus on kyl vähän arpapeliä. Mulla jäi kerran paketti tulematta ku olin töissä, ja ne vaan jätti lapun et nouda terminaalista. ei miätän mahollisuutta siirtää päivää. Ootko sä saanu sitä muutettua joskus?
 
Mites näissä matkahuollon kuskaamissa paketeissa, jos et olekkaan maisemissa kun kotiinkuljetus tulee? Saako sitä haettua jostain tai vaihdettua päivää muutamaksi päiväksi eteenpäin?
Kuten todettua, käytäntö on kirjava. Joillekin on jätetty paketti ovenpieleen, jonkun on pitänyt hakea terminaalista. Itselleni kävi niin että kun paketti ei tullut sovitussa ajassa, lähdin liikenteeseen, niin olivat tietenkin yrittäneet tuoda pakettia silloin kun en ollut kotona. Toivat seuraavana päivänä kun kyselin missä paketti viipyy. Kuski oli mukamas yrittänyt soittaa, vaikka mitään puhelua ei ainakaan minulle tullut. Tiedä sitten kenelle oli soittanut. Todennäköisesti ei kenellekään.

Lonkerot kannattaa tosiaan tilata Virosta jos on kiire, ja käyttää vaikkapa FBS, tai Erliner kuljetusta. Tulee huomattavasti nopeammin kuin Kroatiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Mites näissä matkahuollon kuskaamissa paketeissa, jos et olekkaan maisemissa kun kotiinkuljetus tulee? Saako sitä haettua jostain tai vaihdettua päivää muutamaksi päiväksi eteenpäin?
Vantaalla ainakin tulee aina tekstiviesti/sähköposti, missä saa valita kalenterissa toimitusajankohdan muutman tunnin tarkkuudella.
 
Olen 11-v tilannut eri sivuilta voimajuomia ja nyt ekaa kertaa bittisolmussa jossain. Alksin tilaus toukokuun alussa tuli 5 päivässä kotiin, nyt 21.5 lähtenyt tilaus ei vieläkään näy matkahuollossa. Perjantaina olisi isännöitävät karkelot joten huonolta näyttää.
 
Alks kroatia + Fransu 20.05.2026 tehty tilaus oli tänään saapunut vantaalle, eli huomenna varmaan sitten koti-ovelle. Eli 2 viikkoa kesti.
Alks saksa + Fransu 20.05.2026 tehty tilaus tuli jo viikko sitten eli 26.05.2026
 
Olen 11-v tilannut eri sivuilta voimajuomia ja nyt ekaa kertaa bittisolmussa jossain. Alksin tilaus toukokuun alussa tuli 5 päivässä kotiin, nyt 21.5 lähtenyt tilaus ei vieläkään näy matkahuollossa. Perjantaina olisi isännöitävät karkelot joten huonolta näyttää.
Taitaa olla ruuhkaa. Itse tilasin 19.5 ja vasta tänään näkyi matkahuollon sovelluksessa että tilaus on matkalla.
edit. Saksasta siis tilattu.
 
AS24 3x olutlaatikko tulee Norrlogilla automaattiin jos on tilaa,ainakin minulla on 9 kymmenestä tullut automaattiin.Toki kun Alks valehtelee paketin painon n.kilon painavammaksi kuin AS24 niin sieltä on hankalampi saada automaattiin.
Olin näköjään väärässä siitä kuka valehtelee painon,se onkin AS24 joka ilmoittaa painon alaspäin ja Alks ilmoittama 25.8 kg on oikea.Ihmeellisintä on kuitenkin että posti kuljettaa AS24+Norrlog paketit automaattiin vaikka posti itsekkin ilmoittaa paketin painon olevan 25.8 kg,saman painon sain myös digitaalisella henkilövaaalla kun testasin äsken automaatista hakemani paketin.
 
Vieläkö berlinbottle toimittaa Suomeen? Tilasin vielä alkuvuodesta ja tuolloin toimi norrlogin kanssa moitteetta. Nyt kun olen yrittänyt laittaa tilausta, maksutapahtuma ei mene enää läpi vaan heittää takaisin checkouttiin pari sivua taaksepäin. Onko muilla kokemuksia?

Sain tilattua aikas normaalisti. (Knob Creek melko halpaa tuolla, muutama puteli viiniäkin (onko tuo nyt viinikauppana mistään kotoisin?)).
Sen sijaan Norrlogin kuljetustilaus pykii, kahden laatikon tilaus ei pysy vaan palauttaa yhteen. Neuvoivat että tee kaksi tilausta samalla BB-tilausnumerolla...
 
Yleinen valikoiman ankeus vaivaa nettikauppoja. Vuosi sitten oli tavaraa vaikka kuinka paljon, oli päiväysvanhaa isoa olutta ja väkeviä hyvin. Kevättalvella oli lonkkua uloskantohintaan. Nyt hyllyt ovat olleet tyhjät vapusta lähtien ja hinnat nousussa. Superalko.de on järkyttävä laatta kerta kaikkiaan.
 
Yleinen valikoiman ankeus vaivaa nettikauppoja. Vuosi sitten oli tavaraa vaikka kuinka paljon, oli päiväysvanhaa isoa olutta ja väkeviä hyvin. Kevättalvella oli lonkkua uloskantohintaan. Nyt hyllyt ovat olleet tyhjät vapusta lähtien ja hinnat nousussa. Superalko.de on järkyttävä laatta kerta kaikkiaan.
Tai näitä:
slots.jpg
 
Alks kroatia + Fransu 20.05.2026 tehty tilaus oli tänään saapunut vantaalle, eli huomenna varmaan sitten koti-ovelle. Eli 2 viikkoa kesti.
Alks saksa + Fransu 20.05.2026 tehty tilaus tuli jo viikko sitten eli 26.05.2026
Ite tilasin yhen laatikon 18.5 alks kroatia ja fransu kuljetuksena. Seuraavana päivänä tuli fransun "order completed". Vieläkin lukee postin sovelluksessa että: "19.5 lähetystä odotetaan". Tilasin sit kokeeks viime torstaina viinarannasta erlinerillä yhen lootan ja se on jo suomessa.
No jospa se sieltä ennen juhannusta tulis kun sit alkaa kesäloma.
 
Taitaa olla ruuhkaa. Itse tilasin 19.5 ja vasta tänään näkyi matkahuollon sovelluksessa että tilaus on matkalla.
edit. Saksasta siis tilattu.

Ei ole ruuhkaa.. Viime torstaina laitoin tilauksen Alks+Fransberg (Saksa) ja tänään tuotiin kotiovelle.

En ole itse muutamaan vuoteen edes katsonut mitään kuljetuksen etenemistä seurannasta, kun säännönmukaisesti tällä viikolla tehty tilaus tulee ensi viikolla kotiin. Ja aina tulee sama Matkahuollon kysely kotiinkuljetusajasta joko ma tai ti aamuna.

Maksatteko kuljetukseen vakuutuksen? Ehkä ilman vakuutusta laittavat tilauksen kiusallaankin jonon perälle odottelemaan. :)
 
Ei ole ruuhkaa.. Viime torstaina laitoin tilauksen Alks+Fransberg (Saksa) ja tänään tuotiin kotiovelle.

En ole itse muutamaan vuoteen edes katsonut mitään kuljetuksen etenemistä seurannasta, kun säännönmukaisesti tällä viikolla tehty tilaus tulee ensi viikolla kotiin. Ja aina tulee sama Matkahuollon kysely kotiinkuljetusajasta joko ma tai ti aamuna.

Maksatteko kuljetukseen vakuutuksen? Ehkä ilman vakuutusta laittavat tilauksen kiusallaankin jonon perälle odottelemaan. :)
Joo olin ottanut, piti vielä kahtoo sähköpostista.
 
Maksatteko kuljetukseen vakuutuksen? Ehkä ilman vakuutusta laittavat tilauksen kiusallaankin jonon perälle odottelemaan. :)

En maksa, enkä usko tähän.

Minusta tuntuu, että Fransberg ja noi kuljetusyhtiöt toimii niin, että kun on tarpeeksi tavaraa rekkaan, niin se rekka lähtee kohti Suomea. Eli tilauksesi jos osuu sopivaan rakoon, niin se tulee viikossa. Tai sitten pelkästään sinä tilaat ja Fransbergillä odottelevat useamman viikon muita tilauksia.

--

Tosin en tilaa hajoavia viinitonkkia tai päiväys/jämäerätuotteita, niin ei ne hajoa helposti matkalla/tule valmiiksi rikki.
 
En maksa, enkä usko tähän.

Minusta tuntuu, että Fransberg ja noi kuljetusyhtiöt toimii niin, että kun on tarpeeksi tavaraa rekkaan, niin se rekka lähtee kohti Suomea. Eli tilauksesi jos osuu sopivaan rakoon, niin se tulee viikossa. Tai sitten pelkästään sinä tilaat ja Fransbergillä odottelevat useamman viikon muita tilauksia.

--

Tosin en tilaa hajoavia viinitonkkia tai päiväys/jämäerätuotteita, niin ei ne hajoa helposti matkalla/tule valmiiksi rikki.
Kuljetusyritykset toimii juuri noin, auto täyteen ja eteenpäin. Voi olla että jos pelkkä iotekin väki keskittäisi tilaukset yhteen paikkaan ja kuljetusyhtiöön tulisi paketit parissa päivässä 😄
 
..

Maksatteko kuljetukseen vakuutuksen? Ehkä ilman vakuutusta laittavat tilauksen kiusallaankin jonon perälle odottelemaan. :)
Maksan satunnaisesti. Voi olla että on turha kulu ja joskus naksutin aina pois mut viimeiset tilaukset on miten sattuu. Eipä se 1,5€ tee tossa 150€ + 35€ kokonaisuudessa (Alks+Frans, yleensä taitaa tilaukseni olla tota kokoluokkaa) oikeastaan yhtään mitään. Samat säännöt kai kuljetusfirmalla pitäisi olla että varmaan ihan turha maksu.

Tilasin eilen jotain kesäjuomia Alksista, saa nähdä miten homma nyt toimii kun on toi kotiinkuljetus ainoana vaihtoehtona. Kuten aiemmin todettua niin hyvää tietysti kun ei tarvi itse kantaa mut tuo automaatista haku on vaan itsellä niin helppo kun lähikaupan ohi ajan monta kertaa viikossa ja auton saa oven viereen.. No,eiköhän tämä haaste kestetä. Ja muutenkin vuoden mittaan tulee tilattua satunnaisesti juomia eikä oo isommin aikataulupaineita, eli ihan sama millon ne paketit tulee, nyt toivon että Alks+Fransu toimittaa 3vkon sisällä koska muuten talo tyhjillään kesälomareissun takia. Tainnut itsellä edeliset toimitukset (ja mitä tässä viime sivuja ketjua vilkuilen) tulla alle kahteen viikkoon ihan reilustikin.
 
Pitkästä aikaa Alks+Fransu tulille.
Jospa kerkeis jussiksi.


Löysitkö jonku kuljetustarjouksen, vai oliko Fransun perushinta säädyllinen? (Paljonko?)

Jospa tekisitte hieman taustatyötä, aiheesta löytyy jo keskustelua kymmeniä sivuja. Myös Fransun omia sivuja voi plärätä.
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa Alks+Fransu tulille.
Jospa kerkeis jussiksi.


Löysitkö jonku kuljetustarjouksen, vai oliko Fransun perushinta säädyllinen? (Paljonko?)

Jospa tekisitte hieman taustatyötä, aiheesta löytyy jo keskustelua kymmeniä sivuja. Myös Fransun omia sivuja voi plärätä.
En nyt viitsi sen rumemmin sanoa tällaisiin vittuiluviesteihin. Oon selannut viisi viimeistä sivua tästä topicista enkä löytänyt selkeää tarjousta / viimeistä hintaa.
Kyselin ko. tilaajalta oliko hänellä jokin voimassa oleva alennuskoodi Fransbergille, kuten heillä on tapana postailla sähköpostitse tilaajille. Senhän sinä varmaan tiesitkin, kun riensit paikalle viisastelemaan.
 
En nyt viitsi sen rumemmin sanoa tällaisiin vittuiluviesteihin. Oon selannut viisi viimeistä sivua tästä topicista enkä löytänyt selkeää tarjousta / viimeistä hintaa.
Kyselin ko. tilaajalta oliko hänellä jokin voimassa oleva alennuskoodi Fransbergille, kuten heillä on tapana postailla sähköpostitse tilaajille. Senhän sinä varmaan tiesitkin, kun riensit paikalle viisastelemaan.

Et ole . Neljä sivua takaperin tarjous, joka on vieläkin voimassa.
 
Et ole . Neljä sivua takaperin tarjous, joka on vieläkin voimassa.
Täytyy sanoa että on tää kyllä yks vitun viisastelijoiden kerho. Et voinu sinäkään sanoa että viestissäsi tarkoitit että tarjous on tullut - ilman erillistä koodia vakiohintaan?
Sen sijaan päätit päteä.
 
Täytyy sanoa että on tää kyllä yks vitun viisastelijoiden kerho. Et voinu sinäkään sanoa että viestissäsi tarkoitit että tarjous on tullut - ilman erillistä koodia vakiohintaan?
Sen sijaan päätit päteä.

No kun sinä valehtelet päin naamaa, että olet muka käynyt ketjua läpi. Et ole.

Lisäksi se on Fransbergin etusivulla, etkä sielläkään ole käynyt.

Tämä on kaikki omaa saamattomuuttasi. Ihan turhaan syyttelet muita siitä, että kun et jaksa nähdä yhtään vaivaa ja valehtelet, niin sinulle vastataan töykeästi.
 
Täytyy sanoa että on tää kyllä yks vitun viisastelijoiden kerho. Et voinu sinäkään sanoa että viestissäsi tarkoitit että tarjous on tullut - ilman erillistä koodia vakiohintaan?
Sen sijaan päätit päteä.
Tämä keskustelufoorumi, tai osio ei ole (näsä)viisastelua nähnytkään. Suosittelen keskustelupalstoja, joissa on enimmäkseen yhdysvaltalainen pieni käyttäjäkunta ja joissa samat ihmiset ovat kirjoitelleet jo vuosia tai vuosikymmeniä, jos haluat nähdä oikeaa viisastelua ja kaikukammio-käyttäytymistä.
 
Espooseen kun viimeksi tilasin tarjosi vain 8-11 🤯
Nyt asun eri paikkakunnalla ja tänään tilasin, saa nähdä.
En omista autoa joten kotiinkuljetusta aina käyttänyt.
Nokialle tarjoaa aina vain 16::30- 21:00 välillä aikoja.Harmitellut koska iltaisin menoja.
Etänä kun teen töitä, aamupäivä sopisi hyvin.
 
Vieläkö berlinbottle toimittaa Suomeen? Tilasin vielä alkuvuodesta ja tuolloin toimi norrlogin kanssa moitteetta. Nyt kun olen yrittänyt laittaa tilausta, maksutapahtuma ei mene enää läpi vaan heittää takaisin checkouttiin pari sivua taaksepäin. Onko muilla kokemuksia?
Onnistui kyllä viikonloppuna, ja heti maanantaina kävi Norrlogin kaveri noutamassa. Toki ei ole vielä saapunut, mutta ainakin tilaaminen ja maksaminen onnistui... :)
 
Tänään tulee viikko täyteen, kun sain seurantakoodin norrlogilta. Ei ole ilmeisesti ollut käyntiä alksilla.
 
Vieläkö berlinbottle toimittaa Suomeen? Tilasin vielä alkuvuodesta ja tuolloin toimi norrlogin kanssa moitteetta. Nyt kun olen yrittänyt laittaa tilausta, maksutapahtuma ei mene enää läpi vaan heittää takaisin checkouttiin pari sivua taaksepäin. Onko muilla kokemuksia?

Onnistui kyllä viikonloppuna, ja heti maanantaina kävi Norrlogin kaveri noutamassa. Toki ei ole vielä saapunut, mutta ainakin tilaaminen ja maksaminen onnistui... :)
Tämä on hyvä tieto, kun Helgoland tyrehtyi. Miten on Bondston, kuljettaako Norrlog myös tuolta? Jossakin viestissa oli, että GLS kuljettaisi. Se on täysin outo minulle. Kun Chantre Weinbrand on nautittu pannukahvin ja mansikkakakun kanssa mökin terassilla, niin voisi tilata taas Araratia tai muuta vastaavaa.
 
Eikö tuo oo ihan normi aika Kroatiasta, 2-3 viikkoa.
Tänään on paketti matkahuollon kuljetuksessa. Hyvällä tuurilla huomenna Perjantaina toimitus tai sitten maanantaina, maanantaina on tasan 2viikkoa tilauksesta. Kyllä mun kokemuksella 2 viikkoa on ihan normi aika kroatiasta
 
Juuri äsken tuotiin paketti matkahuollon toimesta ovelle. 2 viikkoa kesti Kroatiasta lonkeroiden matkata takaisin kotiin. Juhannus pelastettu :rofl:
Minun pakettia ei näy tai kuulu, vaikka 19.5 lähtenyt tännepäin. Fransun asiakaspalvelun mukaan ihan normaalia ruuhkaa. Mut on se jännä että minun jälkeen tilanneet on jo saaneet paketin. :)

Tosin otin postiin just ennen kuin muuttuu tuo ettei enää saa kuin kotiatoimituksella, tiedä sit onko siinä se ongelma vai postissa.
 
Minun pakettia ei näy tai kuulu, vaikka 19.5 lähtenyt tännepäin. Fransun asiakaspalvelun mukaan ihan normaalia ruuhkaa. Mut on se jännä että minun jälkeen tilanneet on jo saaneet paketin. :)

Tosin otin postiin just ennen kuin muuttuu tuo ettei enää saa kuin kotiatoimituksella, tiedä sit onko siinä se ongelma vai postissa.
Se voi olla tietty joo että jos tilannut postiin niin sumplivat pidempään. 🤔 Varmaan tilauksenkin sisältö voi vaikuttaa jos ovat myyneet ei oota ja sit odotellaan tavaraa varastoon. 😅
 
Minun pakettia ei näy tai kuulu, vaikka 19.5 lähtenyt tännepäin. Fransun asiakaspalvelun mukaan ihan normaalia ruuhkaa. Mut on se jännä että minun jälkeen tilanneet on jo saaneet paketin. :)

Tosin otin postiin just ennen kuin muuttuu tuo ettei enää saa kuin kotiatoimituksella, tiedä sit onko siinä se ongelma vai postissa.
Toi sun viimeinen lause on aika osuva, et onks se just postin muutos mikä hidastaa. Oon mietttiny et ku ne lopettaa noutopisteet ja pakottaa kotiinkljetukseen, niin eiks se vaan lisää ruuhkaa ku kaikki joutuuodottaa niitä kuskeja? Ja toi sun tilaus on kyl outo tapaus et 19.5 lähteny mut ei vieläkään perrillä. Oisko se voinu jäädä johonki tullin seulontaan, vaikka väittävät ettei oo?
 
Se voi olla tietty joo että jos tilannut postiin niin sumplivat pidempään. 🤔 Varmaan tilauksenkin sisältö voi vaikuttaa jos ovat myyneet ei oota ja sit odotellaan tavaraa varastoon. 😅
Mä oon ainakin ymmärtänyt että sen jälkeen kun tulee se "order completed" niin paketti on noudettu sillon alksilta ja lähtee tänne päin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 360
Viestejä
5 248 720
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom