Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Nyt oli nopeaa! nimittäin viinarannasta eu ja erliner kombolla 3 lonkerosalkun ja kolmen litrasen viskipullon tilaus (neljäskin olisi pakettiin kyllä oikeasti mahtunut, mutta sivuston laskuri ilmoitti, että menee jo toiseen laatikkoon.. Tosi hyvin pakattu oli kuplamuovia vähintäänkin riittävästi.
Tilattu sunnuntaina 24.5.
Käsitelty ja lähetetty 25.5.
Saapui postin noutopisteeseen keskiseen suomeen 27.5. tuli tekstari postnordilta eli ei ainakaan tässä firmassa ole mitään juhannusruuhkaa vielä.. Odotin näitä tulevan ehkä juhannukseksi..
Kesä saa tulla!

Päiväykset lonkeroissa 3/27-5/27
 
Katselin juomatilausta Juomavarasto.comista. Olisikohan tämä hyvä ja maistuva viski?

1000034137.jpg
Varmasti ainakin saa suun puhtaaksi liasta ja bakteeresita.
 
Alks+Frnasberg, ainakin on ollut iät ja ajat huhua että omistuspohja on sama. En tiedä onko näin mutta vaikuttaisiko asiaan?
Niin, ilmeisesti on sama omistaja. Mutta Alks ei nykyään mitenkään näkyvästi kannusta käyttämään Fransbergiä, joten voihan se sitenkin olla epäselvää, että tekeekö edes sama omistaja hommasta etämyyntiä, jos on kuitenkin kaks eri yritystä. Juu, byrokratian edellyttämät keinotekoiset kategoriat ovat hankalia.
 
Alks+Frnasberg, ainakin on ollut iät ja ajat huhua että omistuspohja on sama. En tiedä onko näin mutta vaikuttaisiko asiaan? Ovat aiemmin olleet yhteistyökumppaneita ja varmasti sopimukset käytännöistä on olemassa -> etämyyntiä. Oletus näin, mehän ei voida kuluttajina tätä tietää.. vaikuttaa kuitenkin olennaisesti miten tapaus menee. Pitäisikö alkaa kaivelemaan tietoja jotta voi toimia oikein? Mistä nämä tiedot voi saada selville?

Mielestäni tässä pitäisi lainsäätäjien kuopata tuo etämyynti vs. etäosto, tuo käsittääkseni on nimenomaan tätä (alkoholin verkkomyyntiä) varten tehty kikkailu joka sitten osuikin lainlaatijoiden omaan nilkkaan..ja kuten todettua aika hitaasti tapahtuu tämä koska koko ajan yritetään tehdä säädökset sellaisiksi että verkkomyynti olisi hankalaa/verotettavaa ja tuo taitaa erota suurelta osin siihen miten muut EU maat toimii. Oletan että tuosta syystä varpaillaan yritetään miettiä miten säädöksiä voidaan muuttaa.
Eikai sillä mitään väliä ole onko sama omistaja vai ei. Alks ei tarjoa kuljetusta eikä tarjoa mitään ohjeita kuljetuksen järjestämiseen. Kuluttaja tietää kylllä onko tilannut kuljetuksen erikseen vai vai ei
 
Kyllä, 2 vai 3 kertaa on vaimo ollut vastaanottamassa paketit ja kertaakaan ei ole antanut niitä hänelle, vaan kantanut paketit takaisin autoon. Kuski kuulemma joka kerta ollut sama että ehkä hänellä on joku ehdoton periaate tuon kanssa. Mutta toisaalta joka kerta kun olen joutunut hakemaan paketit Matkahuollon toimipisteestä niin ovat halunneet nähdä paperit just tuon henkilökohtaisen luovutuksen takia.

Oman muistini mukaan Matkahuollon kotiinkuljetus on toiminut ok kunnes ehkä vuoden vaihteen jälkeen tilanne muuttunut ja tiukka linja alkanut.
Eilen kantoi Matkahuollon kaveri laatikot ovelle. Ei kysellyt papereita eikä pyytänyt kuittausta.
 
Eilen kantoi Matkahuollon kaveri laatikot ovelle. Ei kysellyt papereita eikä pyytänyt kuittausta.
Et kuski ei anna pakettia vaimolle on kyl aika erikoista. Mä oon ite saanu aina, eikä oo papereita kyselty. Taitaa olla just se et joku yks kuski on tiukka. Mut mites toi sun mielestä, pitäiskö Matkahuollon olla joustavampi vai onko se vaa hyvä et ne noudattaa sääntöjä?
 
Et kuski ei anna pakettia vaimolle on kyl aika erikoista. Mä oon ite saanu aina, eikä oo papereita kyselty. Taitaa olla just se et joku yks kuski on tiukka. Mut mites toi sun mielestä, pitäiskö Matkahuollon olla joustavampi vai onko se vaa hyvä et ne noudattaa sääntöjä?
En alun perinkään ole ymmärtänyt, mitä järkeä ko. säännössä on, ja minun puolestani siitä voisi luopua kokonaan. Ainakaan paketin vastaanottajalle siitä ei tuntuisi olevan mitään hyötyä. Ehkä se on varautumista jonkinlaisten hankaluuksien varalta.
 
Nyt oli nopeaa! nimittäin viinarannasta eu ja erliner kombolla 3 lonkerosalkun ja kolmen litrasen viskipullon tilaus (neljäskin olisi pakettiin kyllä oikeasti mahtunut, mutta sivuston laskuri ilmoitti, että menee jo toiseen laatikkoon.. Tosi hyvin pakattu oli kuplamuovia vähintäänkin riittävästi.
Tilattu sunnuntaina 24.5.
Käsitelty ja lähetetty 25.5.
Saapui postin noutopisteeseen keskiseen suomeen 27.5. tuli tekstari postnordilta eli ei ainakaan tässä firmassa ole mitään juhannusruuhkaa vielä.. Odotin näitä tulevan ehkä juhannukseksi..
Kesä saa tulla!

Päiväykset lonkeroissa 3/27-5/27
Melkein yhtä nopeaa kuin oma ennätys Viinarannasta + FBS kombolla, 2vrk 2h siitä hetkestä kun laitoin tilauksen sisään. Ja vielä tänne Pohjois-Suomeen :p

Tämä viimeinen alks + fransu tilaus oli melkoisen hupaisa. Monta tuntia myöhässä, ja kun kuski vihdoin ajoi pihaan niin totesi että siinäpä se sinun pakettisi, ja osoitti litteää pakettia jossa luki "Hyllykkö". Totesin etten ole mitään hyllykköä tilannut ja osoitin omaa pakettiani ja sanoin että tuossa on minun pakettini. Kuski tiiraili pakettia, ja kännykkäänsä ja huudahti että "no niimpäs onkin!". Ja korjaili jotain tietoja päätelaitteeseensa. Jos en olisi ollut kotona niin olisi jättänyt hyllykön ovenpieleen, ja vienyt kaljat hyllykön tilaajalle. Ei ollut kuin nuo kaksi pakettia enää jakelua vailla. Kaikkea sattuu ja tapahtuu :p
 
Vieläkö berlinbottle toimittaa Suomeen? Tilasin vielä alkuvuodesta ja tuolloin toimi norrlogin kanssa moitteetta. Nyt kun olen yrittänyt laittaa tilausta, maksutapahtuma ei mene enää läpi vaan heittää takaisin checkouttiin pari sivua taaksepäin. Onko muilla kokemuksia?
 
Eipä ole juuri väliä, tilaako lonkkua Viinarannasta tai mistä vain Virosta, kun rahti on sama kuin Fransulla Alksin Kroatian-varastolta, mutta Alksilla paljon halvempaa itse juoma. Nyt lähti tulemaan kokeeksi Superalko Latviasta hyvää Tumsaista ja muita litraisia ja puolikkaita baltialaisia. Mukaan lähti myös Cesun suodattamatonta, joka on kaikista muista kaupoista loppu. Sky-Cargolla rahti.
Juhannuksena saapi sitten särpiä erilaisia vaahtoja.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kehuttava Juomavarastoa. Tuli tarjous ilmaisesta pääsiäisoluesta, koska olin rekisteröitynyt mutta en ollut koskaan tilannut sieltä.
Tein siis tilauksen ja sain myös nuo pääsiäisoluet kaupan päälle. Juomat nyt kotona ja toimitus oli nopea!
 
Saakohan tuolta Kroatian alksilta sitte tilattua muuten, ku kotitoimituksella enään? Yritin katella muita kuriireja, mutta en löytänyt oikein mitään järkevää. Norrlog:in listassa on vielä alks.de.
 
Kaks viikkoa on ollut matkalla lonkkulähetys Kroatiasta Fransbergillä. Ruuhkaa kuulemma on ja saan juomat pian - vastasivat....
 
Vai Fransberg ei enää tarjoa noutopistettä vaihtoehtona. Pakko ottaa kotiinkuljetus.
Jaa,siis onko tämä nyt pakotettuna kaikilla? Ollut toi pakettipiste itselle hyvä kun ei tarvi suunnitella kotona olemista (no,90% tuo on täysin ok mut pari kertaa tullut pakollisia menoja niin mennyt säätämiseksi).

Miten tuo kotiintoimitus pelaa Fransulla, siis pystyykö jostain appista säätämään aikaa vai miten on?
 
Jaa,siis onko tämä nyt pakotettuna kaikilla? Ollut toi pakettipiste itselle hyvä kun ei tarvi suunnitella kotona olemista (no,90% tuo on täysin ok mut pari kertaa tullut pakollisia menoja niin mennyt säätämiseksi).

Miten tuo kotiintoimitus pelaa Fransulla, siis pystyykö jostain appista säätämään aikaa vai miten on?

Matkahuolto antaa toimitusaikaikkunan, josta voi valita. Tyyliin 8-13, 8-17, 17-21.. En itse nähnyt niillä suurta logiikkaa ja tosiaan oli päällekkäisiä minulla, tyyliin joku 8-13 ja 8-17. En muista tarkkoja aikoja. Mutta aina oli myös iltatoimitus valittavana.
 
Eikö tuo oo ihan normi aika Kroatiasta, 2-3 viikkoa.
Kyllä normi aika kroatiastakin on 7-10vrk jos ei ole mitään ruuhkaa. Viimeisin tilaukseni tuli kuudessa arkipäivässä, helmikuun alussa. En ainakaan muista että itselläni olisi koskaan mennyt kahta viikkoa, saatika kolmea. Mutta tosiaan, jos on ruuhkaa, saattaa mennäkin.
 
Matkahuolto antaa toimitusaikaikkunan, josta voi valita. Tyyliin 8-13, 8-17, 17-21.. En itse nähnyt niillä suurta logiikkaa ja tosiaan oli päällekkäisiä minulla, tyyliin joku 8-13 ja 8-17. En muista tarkkoja aikoja. Mutta aina oli myös iltatoimitus valittavana.
Tuo on paikkakuntakohtaista,esim. minulle tarjoaa vain aamuaikoja 8-12
 
Norrlog lähetti äsken: Juhannusalennus - 10 %:n kesäkuun alennus paketeista 30. ja 31. toukokuuta.
Syöttäkää vain alennuskoodi Mid10 ja saatte 10 % alennuksen pakettien kuljetuksesta (EI LAVOISTA)!
 
Kyllä normi aika kroatiastakin on 7-10vrk jos ei ole mitään ruuhkaa. Viimeisin tilaukseni tuli kuudessa arkipäivässä, helmikuun alussa. En ainakaan muista että itselläni olisi koskaan mennyt kahta viikkoa, saatika kolmea. Mutta tosiaan, jos on ruuhkaa, saattaa mennäkin.
Sain sen myös maaliskuussa seitsemässä päivässä. Olisin tällä kertaa mieluummin tilannut AS24:stä, mutta heillä ei ollut tuotetta jota tarvitsen.
 
Viikko meni ja nyt vasta paketti lähti AS24:stä. Nyt on ennätyksellisen huono vaste. König Pils oli loppu ja aspa kysyi, mitä suunnilleen samanlaista saisi olla. Vastasin, että Åbro Bryggmästarens 5,9 % käy aivan hyvin. Kiittelivät nopeasta vastauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä normi aika kroatiastakin on 7-10vrk jos ei ole mitään ruuhkaa. Viimeisin tilaukseni tuli kuudessa arkipäivässä, helmikuun alussa. En ainakaan muista että itselläni olisi koskaan mennyt kahta viikkoa, saatika kolmea. Mutta tosiaan, jos on ruuhkaa, saattaa mennäkin.
Useamman kerran kroatiasta tilannu enkä kertaakaan oo saanu, no ehkä 10pv ollu nopein. Kolme viikkoa on mennyt useamminkin, viimeksi taisi olla Helmikuun alun tilaus missä kesti 22pv

E:ma laitoin tilauksen, katotaan kauanko nyt. Ens viikon oon reissussa ni varmaan nyt sitte olis viikossa toimitus
 
Useamman kerran kroatiasta tilannu enkä kertaakaan oo saanu, no ehkä 10pv ollu nopein. Kolme viikkoa on mennyt useamminkin, viimeksi taisi olla Helmikuun alun tilaus missä kesti 22pv

E:ma laitoin tilauksen, katotaan kauanko nyt. Ens viikon oon reissussa ni varmaan nyt sitte olis viikossa toimitus
Ehkä siihen vaikuttaa tilauksen koko ja saatavuus.
 
Minkähänlaisella todennäkösyydellä nykyään isompi lasti tulee perille ilman että jää tulliin? Pitäis tilata 30-40 laatikkoa olutta.. Onko muilla tullut perille?
 
Kaks viikkoa on ollut matkalla lonkkulähetys Kroatiasta Fransbergillä. Ruuhkaa kuulemma on ja saan juomat pian - vastasivat....
Eikö tuo oo ihan normi aika Kroatiasta, 2-3 viikkoa.
Hyvä kuulla, että en oo ainut ja et tää on ehkä ihan normi meininkiä :D Toivottavasti juhannukseksi kerkeävät kotosuomeen.. tilattu kuitenkin jo 20.5.
 
E:ma laitoin tilauksen, katotaan kauanko nyt. Ens viikon oon reissussa ni varmaan nyt sitte olis viikossa toimitus
Tulee pakettiautomaattiin muutaman tunnin kuluttua siitä, kun olet lähtenyt ja noutoaika päättyy ennen kuin palaat ja paketti lähtee takaisin Kroatiaan. Ainakin itellä menisi melko varmasti suurinpiirtein noin. Menee yleensä, elämässä.
 
Alkostar/Fransberg 6 arkipäivää tilauksesta ovella. Hyvin toimii ja luotettava yhdistelmä.
 
Vai Fransberg ei enää tarjoa noutopistettä vaihtoehtona. Pakko ottaa kotiinkuljetus.
Tämä onkin sitten paskempi juttu. Etenkin kun matkahuolto edellyttää kotona olemista. Kai sitä pitää sitten norrlogia alkaa käyttämään, vaikka sieltäkään ei automaattiin saa. Toisaalta vituttaa toi alks myös kun ainakin viinipuolella puolet - se parempi puoli - loppu koko ajan. Pitää tässä katsoa mistä ja miten sitä kesän juomat tilaisi.
 
Tämä onkin sitten paskempi juttu. Etenkin kun matkahuolto edellyttää kotona olemista. Kai sitä pitää sitten norrlogia alkaa käyttämään, vaikka sieltäkään ei automaattiin saa. Toisaalta vituttaa toi alks myös kun ainakin viinipuolella puolet - se parempi puoli - loppu koko ajan. Pitää tässä katsoa mistä ja miten sitä kesän juomat tilaisi.
Saa sen kuitenkin noudettua sitten vaikka Matkahuollon noutopisteestä?
Sopii jo ennakkoon esim?

Mutta joo, harmi. On ollut mukavampi noutaa noutopisteestä, kun en ole toimitusaikoina koskaan kotona...
 
Tämä onkin sitten paskempi juttu. Etenkin kun matkahuolto edellyttää kotona olemista. Kai sitä pitää sitten norrlogia alkaa käyttämään, vaikka sieltäkään ei automaattiin saa.
Niin mikä tässä paranee? Kummaltakaan ei saa noutopisteeseen
 
Itselleni saapui tänään kyllä yhden laatikon tilaus alks.fi/norrlog automaattiin.
Aha, ok. Mulla mennyt aina noutopisteeseen ja sitä noutopaikkaahan ei siellä kuljetusta tilatessa voi valita (eikö näin ollut?) niin sattumanvaraista mihin menee?
 
Siis kai nyt norrlog / posti noutopisteeseen toimittaa, vaikkei automaattiin?
AS24 3x olutlaatikko tulee Norrlogilla automaattiin jos on tilaa,ainakin minulla on 9 kymmenestä tullut automaattiin.Toki kun Alks valehtelee paketin painon n.kilon painavammaksi kuin AS24 niin sieltä on hankalampi saada automaattiin.
 
Joo jos posti jakelee suomessa. Näissä on vaikee pysyä perässä kun vaihtelee kuka suomen puolella toimittää
Toi on just se ongelma et kuka toimittaa suomessa vaihtelee. Oon ite saanu postin kautta ja vällilä matkahuollon, eikä niillä tunnu olevan mitään yhteistä linjaa. Eiks tää oo vaan siks et ne ulkomaalaiset toimijat vaihtaa sopimuskumppania sen mukaan kuka on halvin? Ootko huomannu et joku tietty toimitusfirma ois luotettavampi ku toinen?
 
Tuo vähän huvittava, juomavarasto antaa painoksi kolmelle keissille 25,6 kg ja norlogilla raja 25,0kg yhdelle laatikolle.
Täytyi kokeilla et tilaukseen laittoi painoksi 25,0kg. Nyt alennuksella toimipisteeseen 25,5e.
Saas nähdä.
 
Minusta ainakin tänne Joensuuhun on kyllä olut jo pitkään, että posti toimittaa fransbergin noutopistepaketit ja matkahuolto kotiintuonnit. Ja sitten toki jos tämä alksin valepaino osoittautuu yli 25 kiloksi niin posti tomittaa noutopistepaketin kotiin kun jaksaa. Norrlogilla posti on aina ollut sekä noutopisteissä että kotiintuonneissa operaattorina.
 
Ecomtransit lähetti tarjouskoodit. . Oletteko käyttänyt tätä firmaa. ja mistä kaupoista tuo noutaa?Noilla on painorajat isoja. 45e saa kahden laatikon satsin. Hyvä tarjous.

Näyttökuva (507).png
 
Ihan tuolla niiden sivuilla mainitaan keskieurooppalaiset maat. Saksa erityisesti mainiten.
Valitsee siitä alasvetolaatikosta kohta "muut".
En ole tilannut, mutta ei tuo sen ihmeellisempi ole kuin muut vastaavat kuljetusliikkeet.
 
Tulipahan epähuomiossa laitettua Alkostarista tulemaan vähän vanhempaa päiväysolutta. Oletin, että olisi 30.7.2026, mutta olikin 2025! Noh, toivottavasti on vain painovirhe, eikai noin vanhaa olutta luulisi olevan myynnissä..
 
Tuo vähän huvittava, juomavarasto antaa painoksi kolmelle keissille 25,6 kg ja norlogilla raja 25,0kg yhdelle laatikolle.
Täytyi kokeilla et tilaukseen laittoi painoksi 25,0kg. Nyt alennuksella toimipisteeseen 25,5e.
Saas nähdä.

Edelleen se raja pakettiautomaattiin on 25,00kg ja riippuen siitä, kuinka tarkka posti on tuon kanssa, niin ei välttämättä mene ollenkaan sinne , vaan jonnekin kauas asiamiespisteeseen. Tästä on pari sivua takaperin juttua. Riskillä tilasit.

Fransberg on lopettanut pakettiautomaattitoimitukset todennäköisesti tästä syystä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 358
Viestejä
5 248 648
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom