AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
455
Onkohan kellään kokemuksia ebay.com SMS-varmennuksesta?

En ole vuosiin kirjautunut tilille, vaihdoin salasanani ja nyt kirjautuminen haluaa lähettää tekstiviestin. Puhelinnumero on oikein (tosin ebay ei näytä + maakoodin edessä), mutta mitään tekstiviestiä ei koskaan tule perille lukuisista yrityksistä huolimatta. Sama juttu ebay.de ja ebay.co.uk kanssa. Hakukoneiden mukaan ulkomaalaisilla on ollut sama ongelma, mutta onko kukaan suomalainen saanut tuolta onnistuneesti viestiä?
Viesti tulee sieltä noin kolmessa sekunnissa, kun on tullakseen, hyvin toimii itsellä. Siellä "personal info" valikossa näkyy sun puhelinnumero ja sen pitää alkaa +358, muuten ei toimi. Se maatunnus tulee vetovalikosta valmiiksi, sitä ei kirjoiteta itse. Siinä itse viestin lähetysruudussa ei tuo +358 ole näkyvissä, siinä lukee "we'll text you at 40XXXXXXXX"

Mullakin oli vaikeuksia saada aikanaan vanha tili aktivoitua toimivaksi. Jos nyt joutuisin samaan tilanteeseen, että ei esimerkiksi pääse sinne asetusvalikkoon (kun ei ne viestit toimi) eikä vanhassa tilissä ole mitään niin tärkeää, tekisin suosiolla uuden tunnuksen puhtaalta pöydältä.
eb3.jpgeb2.jpgeb1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: 997
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
93
Tilasin Aliexpress krääsää combined deliveryllä ja kävi niin että yksi myyjä viivästytti lähettämisen yli viikolla ja muut tavarat odotti jossain consolidation centerissä. Sitten kun tavarat lopulta pääsi matkalle, se myöhästynyt lähetys ei näytä sitä uutta combined lähetys tunnusta, vaan näyttää toisen tunnuksen joka ei ole liikkunut mihinkään. Voisko tuo kuitenkin olla virhe, että on vain unohdettu laittaa se combined tunnus siihen?
 

997

Liittynyt
05.05.2018
Viestejä
10
Siinä itse viestin lähetysruudussa ei tuo +358 ole näkyvissä, siinä lukee "we'll text you at 40XXXXXXXX"
Kiitos tästä. Tuohan se sitten on syynä miksi tekstit ei tule perille, ebay on laittanut 358 maakoodin itse numeroon: We'll text you at 3xxxxxxxxx with a security code. Pitäisi alkaa 4... Hemmetin tunarit.
 

ROG

Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
106
Tilasin Aliexpress krääsää combined deliveryllä ja kävi niin että yksi myyjä viivästytti lähettämisen yli viikolla ja muut tavarat odotti jossain consolidation centerissä. Sitten kun tavarat lopulta pääsi matkalle, se myöhästynyt lähetys ei näytä sitä uutta combined lähetys tunnusta, vaan näyttää toisen tunnuksen joka ei ole liikkunut mihinkään. Voisko tuo kuitenkin olla virhe, että on vain unohdettu laittaa se combined tunnus siihen?
Älä nyt tuollaisia mieti. Jos ei tavara tule niin tee reklamaatio sitten aikanaan (mikä lie AE:lla on se aika...pari kuukautta?)
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
93
Älä nyt tuollaisia mieti. Jos ei tavara tule niin tee reklamaatio sitten aikanaan (mikä lie AE:lla on se aika...pari kuukautta?)
Nyt se on kyllä liikkunut viikonloppuna. Tulee kyllä erikseen, mutta pitäisi saapua samanaikaisesti kuin muut vaikka se oli Cainiao Super Economy, joten tuo Combined Shipping näyttäisi toimivan vaikka lähetys ei oikeasti ole yhdistetty. Tai no sen näkee vasta sitten kun saapuu, arvioitu toimitusaika on 5.10.
 
Liittynyt
19.04.2018
Viestejä
11
Hei, Onkohan tuo Klarna ihan luotettava maksutapa tuonne aliexpressiin? Paypalilla ei vissiin onnistu?

T: ekaa kertaa tilaamassa.
 
Liittynyt
19.04.2018
Viestejä
11
Huomasin että korttikin näyttää käyvän. Kummallakin jää sitten tuo paypalin money back guarantee saamatta. Aliexpressi ilmeisesti aika avokätisesti hyvittää jos ongelmia ilmenee?
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
477
Aliexpressi ilmeisesti aika avokätisesti hyvittää jos ongelmia ilmenee?
Riippuen tapauksesta. Jos tavara jää saapumatta, niin rahat saa lähes aina takaisin. Jos tavara saapuu ja se on selkeästi rikki, niin todennäköisesti rahat saa takaisin. Jos taas tavara on "vain" huonolaatuista, niin saat tuurilla ehkä 5-10% rahoista takaisin. Itse en enää osta tuolta kuin jotain halpoja asioita, kuten elektroniikkakomponentteja, joiden ostaminen pienissä erissä Euroopasta on kallista.

Paypalin antamakin suoja on tässä vuosien saatossa heikentynyt, valitettavasti.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
991
Ebaysta Yhdysvalloista ostettu tuote, käytetty, yksityiseltä. Pyynnöstä myyjä etsi ja järjesti edullisimman postituksen suomeen. Lähettäessä myyjä kuitenkin totesi, että arvioi paketin painon alakanttiin, mutta tuossa hetkessä postitus oli OK.

Nyt myyjä kuitenkin pyytää (kun tavara juuri saapunut) maksamaan kalliimmat postimaksut, joita häneltä on nyt karhuttu. Erotus ei ole suuri, n. 11 euroa lisää.

Miten toimisitte? Voisin olla v-mäinen ja olla vastaamatta viestiin. Toisaalta myyjä ollut erittäin asiallinen ja järjesti postituksen erikseen Suomeen.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
313
Miten toimisitte? Voisin olla v-mäinen ja olla vastaamatta viestiin. Toisaalta myyjä ollut erittäin asiallinen ja järjesti postituksen erikseen Suomeen.
Minkä arvoisesta tavarasta nyt puhutaan? Ei kai myyjällä ole muuta vipuvartta kuin antaa negatiivinen palaute sulle, mutta onko noilla palautteilla mitään väliä jos tiliä käyttää vain ostamiseen? Voisin itse ihan hyvin maksaa tuon pyydetyn lisän (tai 50 % siitä) jos olisin tyytyväinen tavaraan ja myyjän toimintaan.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
455
Ebaysta Yhdysvalloista ostettu tuote, käytetty, yksityiseltä. Pyynnöstä myyjä etsi ja järjesti edullisimman postituksen suomeen. Lähettäessä myyjä kuitenkin totesi, että arvioi paketin painon alakanttiin, mutta tuossa hetkessä postitus oli OK.

Nyt myyjä kuitenkin pyytää (kun tavara juuri saapunut) maksamaan kalliimmat postimaksut, joita häneltä on nyt karhuttu. Erotus ei ole suuri, n. 11 euroa lisää.

Miten toimisitte? Voisin olla v-mäinen ja olla vastaamatta viestiin. Toisaalta myyjä ollut erittäin asiallinen ja järjesti postituksen erikseen Suomeen.
Olette tavarasta ja sen postituksesta sopineet hinnan, sinä olet maksanut sen sovitusti ja tavaran olet saanut. Jälkikäteen aivan tarpeetonta alkaa pyytämään lisämaksuja. Missään nimessä ei pidä mennä maksamaan. Ei kannata edes vastatakaan mitään, sinä olet osuutesi suorittanut sovitusti. Jos myyjä tekee itse laskuvirheen, se on ihan oma moka, ei se ostajasta v-mäistä tee. Ja aika erikoinen selitys muutenkin, kyllähän se todellinen postitushinta on väkisinkin selvä viimeistään lähetyshetkellä ja siinä vaiheessa ennen lähetystä voi tarvittaessa kysyä ostajalta, että maksatko lisää vai unohdetaanko koko juttu, jos on ihan persiilleen laskenut alunperin. Aika usein monikin myyjä huomaa ebayn kovat provikat vasta jälkikäteen, tai laskee jonkin muun kulun väärin ja sitten jälkikäteen kokeilee kepillä jäätä, josko vastapuoli olisi höveli ja maksaisi vielä lisää.
Tuosta ei voi myyjä antaa negatiivista palautetta millään verukkeella. Päin vastoin, ostaja voisi tehdä ilmoituksen myyjästä joka jälkikäteen vielä haluaa lisää rahaa, mutta tämä tarpeetonta mielestäni tällaisessa tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 291
Ebaysta Yhdysvalloista ostettu tuote, käytetty, yksityiseltä. Pyynnöstä myyjä etsi ja järjesti edullisimman postituksen suomeen. Lähettäessä myyjä kuitenkin totesi, että arvioi paketin painon alakanttiin, mutta tuossa hetkessä postitus oli OK.

Nyt myyjä kuitenkin pyytää (kun tavara juuri saapunut) maksamaan kalliimmat postimaksut, joita häneltä on nyt karhuttu. Erotus ei ole suuri, n. 11 euroa lisää.

Miten toimisitte? Voisin olla v-mäinen ja olla vastaamatta viestiin. Toisaalta myyjä ollut erittäin asiallinen ja järjesti postituksen erikseen Suomeen.
Ebayn sääntöjen mukaan toimittaessa maksua ei tulisi suorittaa, mutta kai tämä on enemmänkin yksilön oman moraalin mukainen kysymys.
Itse olen yleensä toiminut niin että maksan kohtuullisina pitämäni summat yksityishenkilöille jos koen saaneeni hyvää palvelua mutta en yrityksille tai kiinalaisille.
Eli ei muuta kuin peilin eteen ja niitä omia arvoja puntaroimaan.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
991
Kyseessä on vajaan 150 euron tuote.

Kai tässä jo pelkästään positiivisen Suomi-kuvan ylläpitämiseksi voi tuon 11 euroa maksaa. Vaikka tosiaan mikään pakko ei olisi ja voisin vain olla hiljaa loppuajan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
882
Mikähän nyt meni pieleen ja mitä pitäisi tehdä? AliExpressin paketti RO-EE tunnuksella, Viron kautta tullut. Mutta nyt oli Matkahuollon seurantaan tullut tuollaiset liitekuvan mukaiset tekstit. Aiemmin ei noilla ole ollut ongelmia. Combined delivery, n. 10 euroa yhteensä.

ali.jpg
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
93
Mikähän nyt meni pieleen ja mitä pitäisi tehdä? AliExpressin paketti RO-EE tunnuksella, Viron kautta tullut. Mutta nyt oli Matkahuollon seurantaan tullut tuollaiset liitekuvan mukaiset tekstit. Aiemmin ei noilla ole ollut ongelmia. Combined delivery, n. 10 euroa yhteensä.

Sama näkyy täällä RO-EE tunnuksella. Lähetys on käsittelyssä Vantaalla. Voiko tuosta tehdä disputen?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
882
Sama näkyy täällä RO-EE tunnuksella. Lähetys on käsittelyssä Vantaalla. Voiko tuosta tehdä disputen?
Eihän Matkahuoltoon edes saa yhteyttä kuin sikahintaisena puhelimella tai sosiaalisen median kautta (minulla ei ole tilejä). Jos sinulla on Facebook, niin lähetä niille yksityisviesti ja kysy mitä hittoa ne nyt sekoilee. Seurannan mukaan paketti on mennyt Viron tullin läpi. Saavat sitten lähettää minun paketin takaisin, en kympin paketin takia ala tekemään yhtään mitään.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
459
Kävinpähän itsekin katsomassa MH:n seurannan ja sama viesti siellä. Edellinen paketti n. viikko sitten tuli ongelmitta perille. Harmi että sen paketin arvo oli 4€ ja tämän 50€ :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 498
Eihän Matkahuoltoon edes saa yhteyttä kuin sikahintaisena puhelimella tai sosiaalisen median kautta (minulla ei ole tilejä). Jos sinulla on Facebook, niin lähetä niille yksityisviesti ja kysy mitä hittoa ne nyt sekoilee. Seurannan mukaan paketti on mennyt Viron tullin läpi. Saavat sitten lähettää minun paketin takaisin, en kympin paketin takia ala tekemään yhtään mitään.
Ja kokemuksesta tiedän että Matkahuollon FB:ssäkin tuntuu asiakaspalvelu toimivan tuntien viiveellä eli kun pistät niille kysymyksen aamulla niin ehkä jo iltapäivällä on joku siihen vastannut. Itselläni on vielä Facebook-tili olemassa mutta viimeiseen pariin vuoteen en ole tainnut käyttää sitä kuin kerran tai kaksi MH:n kanssa asiointiin enkä mihinkään muuhun.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
93
Eihän Matkahuoltoon edes saa yhteyttä kuin sikahintaisena puhelimella tai sosiaalisen median kautta (minulla ei ole tilejä). Jos sinulla on Facebook, niin lähetä niille yksityisviesti ja kysy mitä hittoa ne nyt sekoilee. Seurannan mukaan paketti on mennyt Viron tullin läpi. Saavat sitten lähettää minun paketin takaisin, en kympin paketin takia ala tekemään yhtään mitään.
Tällä näkyy myös että on jo tullattu Virossa. Toivottavasti tuo on joku järjestelmävirhe, kai tuosta tulee joku viesti tai kirje sitten jossa on tullaukseen vaadittavat tiedot, jos ne jotain vaatii.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
637
Tänne tuli nätisti suoraan matkahuollon lähipisteeseen. Tosin lähetystunnus oli jo Kiinan päässä muotoa MH123123123FI.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
882
Tällä näkyy myös että on jo tullattu Virossa. Toivottavasti tuo on joku järjestelmävirhe, kai tuosta tulee joku viesti tai kirje sitten jossa on tullaukseen vaadittavat tiedot, jos ne jotain vaatii.
Nyt oli hävinnyt nuo tullausviestit ja on vain se odotetaan lähetystä. Joten taisi olla softa/näppihäiriö.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
455
Näyttää useampi saksalainen ebay myyjä lisäävän checkout vaiheessa VAT:n hintaan. Ei kai se noin pitäisi mennä jos myyjä oikeasti on saksalainen? Samaa tavaraa myös myy moni kiinalainen myyjä, jolla kuitenkin ilmoitetaan lähetysmaaksi saksa, mahdollisesti tästä voinee olla kysymys myös noiden myyjien kohdalla, jotka näyttäisivät saksalaisilta myyjiltä. Mitenkäs jos nyt tuollaiselta kiinalaiselta tilaa, tavara lähtee saksasta ja VAT:n maksaa jo ebayssä, vieläko tarvitsee täällä päässä maksaa jotakin? Ei ole ihan tämänlaista kuviota tullut vastaan ebayssä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 180
Näyttää useampi saksalainen ebay myyjä lisäävän checkout vaiheessa VAT:n hintaan. Ei kai se noin pitäisi mennä jos myyjä oikeasti on saksalainen? Samaa tavaraa myös myy moni kiinalainen myyjä, jolla kuitenkin ilmoitetaan lähetysmaaksi saksa, mahdollisesti tästä voinee olla kysymys myös noiden myyjien kohdalla, jotka näyttäisivät saksalaisilta myyjiltä. Mitenkäs jos nyt tuollaiselta kiinalaiselta tilaa, tavara lähtee saksasta ja VAT:n maksaa jo ebayssä, vieläko tarvitsee täällä päässä maksaa jotakin? Ei ole ihan tämänlaista kuviota tullut vastaan ebayssä.
Jos myyjällä on yli 10 000e arvosta kansainvälistä kauppaa EU-alueella, niin myyjän on perittävä Suomen ALV tuotteista joita myy Suomeen. Se toki lisätään verottomaan hintaan, eikä niin että ensin maksettaisiin Saksan ALV ja päälle vielä Suomen ALV.

Aiemmin kaukomyynnissä EU-alueella oli maakohtaiset 35 000e tai 100 000e vuosirajat maasta riippuen, mutta nykyään kaikki menee tuolla 10 000e yhteissummalla.

Ks. esim: Tavaroiden etämyynnin arvonlisäverotus
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 027
Jos myyjällä on yli 10 000e arvosta kansainvälistä kauppaa EU-alueella, niin myyjän on perittävä Suomen ALV tuotteista joita myy Suomeen. Se toki lisätään verottomaan hintaan, eikä niin että ensin maksettaisiin Saksan ALV ja päälle vielä Suomen ALV.

Aiemmin kaukomyynnissä EU-alueella oli maakohtaiset 35 000e tai 100 000e vuosirajat maasta riippuen, mutta nykyään kaikki menee tuolla 10 000e yhteissummalla.

Ks. esim: Tavaroiden etämyynnin arvonlisäverotus
Kiinalaisen myyjän Saksassa olevan tavaran tapauksessahan kyseeseen tulee myös tuon ohjeen kohdat 6.5.1-6.5.3, eli tuotteen myyjäksi katsotaan eBay, joka siten veloittaa verot kiinalaismyyjän sijasta.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
455
Jos myyjällä on yli 10 000e arvosta kansainvälistä kauppaa EU-alueella, niin myyjän on perittävä Suomen ALV tuotteista joita myy Suomeen. Se toki lisätään verottomaan hintaan, eikä niin että ensin maksettaisiin Saksan ALV ja päälle vielä Suomen ALV.
Ei tässä ole epäselvää, vaan siinä että mielestäni hinta on aikaisemmin ebayssä näkynyt suoraan oikein koko ajan, eikä vasta checkoutissa pompannut. Voi olla että tässä on joku muutos tullut miten hinta esitetään tuolla.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
216
Kuinkahan pitkältä ajalta Alin tilauksia kootaan samaan lähetykseen? Nyt kävi niin että 1.10 ja 5.10 tilatut tuli samassa paketissa.
 
Liittynyt
26.10.2022
Viestejä
1
Tilaamaani RO***EE kiinanpakettia Matkahuolto on odotellut 7.10. asti. Tulee Viron postin kautta ja he kertoivat, että on mennyt jo tullin lävitse ja matkalla Suomeen. Alkaa vaan jo toivo loppua paketin saapumisesta, kun yleensä tätä kautta paketit tulleet noin viikossa siitä, kun ovat ilmestyneet Matkahuollon seurantaan
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 099
Tilaamaani RO***EE kiinanpakettia Matkahuolto on odotellut 7.10. asti. Tulee Viron postin kautta ja he kertoivat, että on mennyt jo tullin lävitse ja matkalla Suomeen. Alkaa vaan jo toivo loppua paketin saapumisesta, kun yleensä tätä kautta paketit tulleet noin viikossa siitä, kun ovat ilmestyneet Matkahuollon seurantaan
Jotain outoa on kyllä itelläkin nykyisessä RO*******EE paketissa. Ei tosin noin pitkää aikaa sitten menny läpi tullista, vaan ihan pari pvää sitten.
Mutta seurannassa lukee seuraavana ton tullitekstin jälkeen että lähetys on lähtenyt lähtömaasta.
Ja Universal Parcel Tracking - Global Package Tracking kun klikkaa seurantaa joko PostNL:n linkistä, tai sitten suomen postin linkistä niin seurantakoodikin muuttunu LS*****NL muotoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
128
Tilaus AliExpressiin sisään 6.10. ja tavarat hain tänään matkahuollosta, muutama käikäle eri myyjiltä vielä matkalla, joten ei toistaiseksi valitettavaa AliExpressistä.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
449
Apua tarvitsisin:
JBhifi. Yritän tilata tavaraa. Olen joskus aikaisemminkin tilannut, kun löytyi tunnarit. Nyt en pääse sivulta eteenpäin, kun herjaa valid regional code? Vissiin neljä numeroa. Yritin jopa ramdomina laittaa jotain, kun rupesi ketuttamaan. Onko kellään ajatusta, mitä se oikein haluaa?
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 291
Apua tarvitsisin:
JBhifi. Yritän tilata tavaraa. Olen joskus aikaisemminkin tilannut, kun löytyi tunnarit. Nyt en pääse sivulta eteenpäin, kun herjaa valid regional code? Vissiin neljä numeroa. Yritin jopa ramdomina laittaa jotain, kun rupesi ketuttamaan. Onko kellään ajatusta, mitä se oikein haluaa?
Oliskohan postinumeroa vailla.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
449
Jos meinaat tuota aussien kauppaa niin olisko lopettanut myynnin muualle...?
Kokeile vaikka jotain NSW postinumeroa
Juu, Aussien kauppaa tarkoitin ja ei toimi New South Wales postinumerot, jos sitä tarkoitit?
2019 olen näköjään viimeksi tilannut ja osoitteeni oli vielä siellä muistissa, mutta nyt en jostain syystä pääse tuosta ohi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2021
Viestejä
7
Onko kukaan ikinä palauttanut tuotetta Aliexpressistä ostaessa? Tuote lähetetty Euroopan varastolta jos sillä mitään merkitystä? Uskaltaako palauttaa vai koijaako kiinalaiset tässä jotenkin?
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
449
muistakseeni homma etenee siihen saakka että lopulta kiinalainen sanoo että pidä tuote ja rahat palautuu tai hinnan alennus. Vaatii reklamointi kestävyyttä ja kinkit tykkää niistä kuvista. Eli aina tuoteesta kuvia enne paketin avausta postiosoitteineen ja avatusta paketista ja itse tuotteesta ja monta kuvaa ja videot saa kiinalaiset onnellisiksi
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
15
Yrittääkö myyjä kusettaa? Eihän tuota disputen syytä voi edes vaihtaa sulkematta nykyistä disputea? Väärä tuote on väärä tuote, eikö tuo disputen syy ole ihan oikea kun myyjäkin sen myöntää että lähetti väärän tuotteen?

Screenshot_20221108-201304_AliExpress.jpg Screenshot_20221108-201330_AliExpress.jpg
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
455
Yrittääkö myyjä kusettaa? Eihän tuota disputen syytä voi edes vaihtaa sulkematta nykyistä disputea? Väärä tuote on väärä tuote, eikö tuo disputen syy ole ihan oikea kun myyjäkin sen myöntää että lähetti väärän tuotteen?
Ei kannata alkaa mitään muuttelemaan. Voit siihen vastata että et muuta tai sulje mitään disputetietoja, väärä tuote, mutta ei kannata alkaa sen enempää mitään enää selittämään, eikä tarvitse sitäkään vastata. Jos ei suostu vaihtamaan/hyvittämään suoraan, sitten odottat että ton disputen pääsee eskaloimaan. Noista kuvista ei kunnolla näe, mutta jos tuote on myös aivan eri mallinen kuin kuvissa, hyvin todennäköisesti viimeistään eskaloinnin jälkeen saat rahat takaisin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
419
Onko väliä, "mistä Ebaysta" tuotteita tilaa vai vaan sillä, mistä tuote tulee? Eli onko ihan sama tilata ebay.com, ebay.co.uk, ebay.de jne jos tuote kuitenkin tulee euroopasta/kiinasta tai mistä nyt haluaakaan?
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
125
Onko väliä, "mistä Ebaysta" tuotteita tilaa vai vaan sillä, mistä tuote tulee? Eli onko ihan sama tilata ebay.com, ebay.co.uk, ebay.de jne jos tuote kuitenkin tulee euroopasta/kiinasta tai mistä nyt haluaakaan?
Sillä mistä tuote tulee.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
455
Onko väliä, "mistä Ebaysta" tuotteita tilaa vai vaan sillä, mistä tuote tulee? Eli onko ihan sama tilata ebay.com, ebay.co.uk, ebay.de jne jos tuote kuitenkin tulee euroopasta/kiinasta tai mistä nyt haluaakaan?
Periaatteessa ei muuta väliä, mutta jos haluaa viimeiset eurot likistää, niin kannattaa vertailla. Monesti isoilla myyjillä on sama tavara listattuna erikseen kaikissa ja usein eri hinnoilla. Myös jos ostaa esim ebay.de:stä jossa tuote myydään euroissa, välttyy valuuttamuunnokselta (huonolla kurssilla). Ja jos kalliimmasta tavarasta etenkin puhutaan, kuluttajansuoja on parempi eu:n sisältä ostettaessa, mutta tämäkään ei suorastaan vaikuta siihen minkä maan sivuilla listaus löytyy.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
125
Periaatteessa ei muuta väliä, mutta jos haluaa viimeiset eurot likistää, niin kannattaa vertailla. Monesti isoilla myyjillä on sama tavara listattuna erikseen kaikissa ja usein eri hinnoilla. Myös jos ostaa esim ebay.de:stä jossa tuote myydään euroissa, välttyy valuuttamuunnokselta (huonolla kurssilla). Ja jos kalliimmasta tavarasta etenkin puhutaan, kuluttajansuoja on parempi eu:n sisältä ostettaessa.
On sillä väliä tullauksen kannalta, ja juuri sillä mistä tavara tulee.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
116
Onko kukaan ikinä palauttanut tuotetta Aliexpressistä ostaessa? Tuote lähetetty Euroopan varastolta jos sillä mitään merkitystä? Uskaltaako palauttaa vai koijaako kiinalaiset tässä jotenkin?
Palautin rikkinäisen tuotteen kiinaan aliexpressin sopimuksella, että myyjä kustantaa palautuslähetyksen kulut. No, eipä ole rahoja näkynyt kyselyistä huolimatta vaan myyjä tarjoaa voucheria, että voi ostaa lisää. Varsinaisen tuotteen ostosumman palautus kävi kyllä sujuvasti.
 
Liittynyt
01.04.2021
Viestejä
7
Noniin. Elikkäs sain rahat takas tosta tuotteesta jossa oli pieni puute eikä tarvinnut palauttaa. 150e tuote että aika erikoista, ajattelin että 20 pinnaa ois maksimissaan saanut alea.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
186 536
Viestejä
3 397 446
Jäsenet
60 768
Uusin jäsen
altPave

Hinta.fi

Ylös Bottom