Alan Wake Remastered (PC, PS4, PS5, Xbox Series, Xbox One)

Peli huomenna pihalla keskiyöllä paikallista aikaa!

FB_IMG_1633345137617.jpg
 
Kun peli julkaistiin X360:lle se tapahtui toukokuussa mahdollisimman valoisaan aikaan. Lisäksi samaan aikaan julkaistiin Red Read Redemption ja se söi varmaan vielä enemmän mahdollisia ostajia. Nyt eivät nämä asiat ainakaan julkaisua vaikeuta, toivotaan että on myös kaupallisesti kannattava julkaisu.
 
Jaa a... Eipä oikein vakuuttavaa jälkeä PC- versio. GPU usage on siellä 40%-60% paikkeilla yleensä ja ilmenee mustia artifacteja ja välkkymistä :cautious: Päivitin näyttiksen ajurit, mutta ei ollut vaikutusta. Koneena siis 2080S ja 5900X.
 
Jaa a... Eipä oikein vakuuttavaa jälkeä PC- versio. GPU usage on siellä 40%-60% paikkeilla yleensä ja ilmenee mustia artifacteja ja välkkymistä :cautious: Päivitin näyttiksen ajurit, mutta ei ollut vaikutusta. Koneena siis 2080S ja 5900X.

Huomasin GPU usagen kanssa saman (RTX 3090), että käyttö pyöri siellä 30-60%. Peli kyllä pyörii hyvin siitä huolimatta ilman DLSS (70-130 fps), ja mitään kummempia graffahäröjä ei ole vielä näkynyt. Peli on oikein nätti ja varsinkin valaistus on alkuperäiseen verrattuna oikein jees. :comp:

Jospa näyttiksen käyttö korjattaisiin tulevilla päivityksillä ja ajureilla myöhemmin. :tup:
 
Paikoin tämä toimii niin kuin pitääkin (kuten kuvan esimerkissä), eli GPU:n käyttö yli 90% ja jopa 140-200 fps. En tiedä auttoiko tämä niksi (bongattu redditistä):
Windows-hakuun Graphics settings --> Browsella etsii Alan Waken --> Options --> High performance.

Ulkotiloissa kyykkäilee paikoin alle 100 fps, mutta ei menoa ole silti haitannut. :comp:

1633543750845.png
 
Aloin eilen pelaamaan ja laitoin testiksi PC:n kiinni töllöön ja pelannut 4K 60fps VSYNC päällä nyt 3 chapteria, eikä ole näkynyt enää artifacteja ollenkaan.
 
Pelille tuli juuri Nvidialta optimoidut ajurit:
 
Tuli vastaan ylitsepääsemätön bugi. Episode 4:ssä.. :mad::mad:
Sarah seuratessa kun mennään Oh Deer Dinerin vastapäätä olevasta portista, ja matka jatkuu talon ympäri sinne missä useampi bajamaja, tuli siellä kuoltua niin edellinen checkpoint bugittaa (juuri ennen bajamajoja) siitä ei pääse jatkamaan, näkymätön seinä vastassa. o_O
 
Viimeksi muokattu:
Tulipahan tämäkin kokeiltua, aivan kaameaa grafiikkabugia 5900X+3080 kombolla, ruudulla välähtää välillä sateenkaarenvärit ja välillä menee kokonaan mustaksi esim metsurin mökissä (escillä valikkoon ja takaisin korjaa hetkeksi). Mikään muu peli ei bugaile (juuri pelasin mm. FarCry6 läpi ilman ongelmia).

Redditiä ym. keskusteluja tutkimalla en ollut ongelman kanssa yksin ja tuntuisi koskevan pääasiassa AMD-prossujen omistajia. Mitään tietoa PC:n patcheista tai toimivia korjauksia ei löytynyt, joten meni refundiin, ensimmäistä kertaa Remedyn peleistä. :mad:
 
Päivitystä pukkaa:
 
Tuo ei vissiin koske PC:tä? Saas nähdä koska saavat sille grafiikkabugit korjattua.
 
Onkohan tässä pelissä suomi tekstei?
  • Interface/Subtitles – English, German, French, Italian, Korean, Spanish, Russian, Japanese, Polish, Traditional Chinese and Latin-American Spanish
  • Turkish and Brazilian Portuguese added as new languages

  • Audio /VO – English, German, French, Italian, Spanish, Japanese and Latin-American Spanish.
 
Ostin PS4 version pelin (levy versio). Pitäisi siis toimia myös tuolla PS5 konsolillakin.

Nyt lataa vielä 28Gt päivitystiedostoa peliin, eli pelailemaan pääsee vasta torstaina. Ostin samalla 7kpl muitakin PS4 pelejä, niin saa testailla joskus myös ne, että toimivatko miten PS5 konsolilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom