Lähes 12 vuotta hyvin palvellut 400W Aktiivisubi Audio Pro Ace-Bass Sub Level 110 on alkanut nyt viimeisen vuoden aikana ''reboottailee'' poksahdellen (kaiutin posahtaa/naksahtaa aina juuri ennen ''reboottia'' kesken tiettyjen basso jymähdysten seurauksena). Aktiivisubin basson voimakkuus säädöllä lienee jonkinasteinen merkitys, koska jos tarpeeksi alhaisella pidän basso potikkaa, niin ei reboottaile… PAITSI jos vastapainoksi nostan volumea muualta tarpeeksi, niin taas sama ongelma!.
Huomiona viellä, että olin unohtanut Yamaha RX-V781 vahvistimeen varmaan ainakin 3-12kk? ajan Extra bassot täysille (+6,0dB) ja aktiivisubissa olen pitänyt bassot aina puolivälissä, tai hieman alle/yli. Tuona aikana subi on kuitenkin toiminut normaalisti, kunnes tänä vuonna jossain kohti talvesta asti alkanut temppuilee yllä mainitsemallani tavalla.
Missähän mahtaisi olla vika ja onko järkevää lähtee korjailee itse?
Huomiona viellä, että olin unohtanut Yamaha RX-V781 vahvistimeen varmaan ainakin 3-12kk? ajan Extra bassot täysille (+6,0dB) ja aktiivisubissa olen pitänyt bassot aina puolivälissä, tai hieman alle/yli. Tuona aikana subi on kuitenkin toiminut normaalisti, kunnes tänä vuonna jossain kohti talvesta asti alkanut temppuilee yllä mainitsemallani tavalla.
Missähän mahtaisi olla vika ja onko järkevää lähtee korjailee itse?