Akkukäyttöiset sähkötyökalut

Mulla ollu monta vuotta akkukompressori Ryobi R18I-0 18V ONE+. Tosi loistava, eikä kuumene vaikka mitä uima-altaita, renkaita ym. täytetty. Ostaisin sen seuraajan R18MI-0 ennemmin ku tuon lelumman. Pystyy myös imemään esim. uimalelut ym. tyhjäksi.

Kiitos, eikun hakemaan. Harvoin olisi tarve imulle, niin tuo huomattavasti halvempi riittää.

Mökin remppaamiseen ja terassien rakentamiseen pitäisi hommata sähkötyökalut. Tällainen setti olisi 1200 €: COMBO KIT 18V 5,0AH 7 TOOL MEGACOMBO
Tuossa Hikokissa on tietysti se ongelma, että 36 V:n laitteet tarvitsee oman akun eikä kaksi 18 V:n akkua kelpaa. Lähinnä trimmerille voisi olla tarvetta noiden lisäksi.
Onko mielipiteitä Hikokista? Toisaalta minulla on Makitan iskevä mutterinväännin yhdellä akulla ja sitä voisi lisätä esim. Makita LXT DLX5032T 18V 5Ah akkukonesarja | Karkkainen.com verkkokauppa

Minulla on melkein kaikki nuo Makitan koneet. Käyvät hyvin käteen. Amazonista saa lisää ja yleensä hyviä tarjouksia. Myös Makitan hyvä trimmeri löytyy ja hieman himpula ruohonleikkuri.

Minulla on melkein kaikki nuo Makitan koneet. Käyvät hyvin käteen. Amazonista saa lisää ja yleensä hyviä tarjouksia. Myös Makitan hyvä trimmeri löytyy ja hieman himpula ruohonleikkuri.
Taidan myös valita Makitan. Täytyy alkaa seuraamaan tarjouksia.

Taidan myös valita Makitan. Täytyy alkaa seuraamaan tarjouksia.
Tuossa hyvä paketti mielestäni hyvään hintaan.

Hessu

Team H2O
Olen itse harkinnut hankkivani kunnon porakone/sähkötyökalusarjan. Sama merkki olisi siitä hyvä, että akut menisi ristiin. Olen valmis lyömään ihan kunnon ammattikoneisiin rahaa. Ongelma on vain, että mihinkä kelkkaan tässä lähtisi.
Käsittääkseni Milwaukee, Hikoki, Makita ja DeWalt on niitä ammattilaisten suosimia vehkeitä. DeWaltit tuntuu olevan aika raskaita koneita, joten vähän mietityttää tuo. Isällä on milwaukseen M18 sarjan mutterinväännin + porakone + kulmahiomakone ja ne ovat kyllä hyvin palvelleet. Makitaa näyttäisi saavan, kuten todettu, amazonista aika edullisesti, mutta nuo taitaa olla järestään noita kuluttajille suunnattuja halvempia vehkeitä. Varmasti tosin passeleita, mutta tässä etsitään nyt konetta 20v eteenpäin.
Onko kokemuksia jakaa eri koneiden väliltä?

Hikokin Multivolt koneille (ainakin) saa 5v takuun ilman rekisteröintikikkailuja, voisi kuvitella, että on jonkinlainen tae laadusta. Ei kai noista varmaan mikään ole huono, Milwaukeeta kehutaan paljon, mutta ei kukaan ole oikein koskaan osannut kertoa mikä siitä tekee niin erinomaisen. :tdown:

Hessu

Team H2O
Hikokin Multivolt koneille (ainakin) saa 5v takuun ilman rekisteröintikikkailuja, voisi kuvitella, että on jonkinlainen tae laadusta. Ei kai noista varmaan mikään ole huono, Milwaukeeta kehutaan paljon, mutta ei kukaan ole oikein koskaan osannut kertoa mikä siitä tekee niin erinomaisen. :tdown:
Ainakin porakoneiden kohdalla tähän astisista koneista kovimpia olleet vääntämään. Mutterinvääntimellä aukoo myös traktorin rengasmutterit ja nuo ovat todella tiukassa. Kahdella akulla sai kaikki renkaat vaihdettua ja sitä voi akkukoneelta pitää hyvänä suorituksena, sillä aika kovasti saa murjotuttaa konetta siinä touhussa. Nuo porakoneet on myös kyllä laadukkaan oloisesti tehty ja mitä purkuvideoita katsellut niin siellä on kehuttu korjattavuutta jne.
Kulmahiomakoneeseen ilmaantui jonkun ajan päästä erikoista "rahinaa", kun kone pyörii. Isä vei tuon koneen jo takuuseen, sillä luuli siinä olevan jonkun tehdasvian, kun ekojen tuntien aikana iski. Myyjä otti koneen takuuseen ja kohta soittivat liikkeestä, että kone ei menekään takuuseen, koska ko. mallissa se on "normaalia" ja valmistaja ei kuulemma noteraa sitä. Noh, on tuo kestänyt kovaakin ajoa, mutta hieman erikoinen käyntiääni siinä on ollut. :smile:

Isä vei tuon koneen jo takuuseen,
Jos suvussa on hyviäkokemuksia jostain merkistä, oikeassa käytössä, niin siitä varmaan hyvä lähteä liikkeelle, vaikka ei mitään tekemistä ei olisi niiden kanssa , ei siis hyötyä yhteensopivuudesta, esim lainaus mielessä, käytettyjen kierrättämisessä jne.

Jotkut taasen haluaa nimenomaan eri sarjaa kuin suvussa hyväksikoettua. Milwaukee voisi saada siinä tapauksessa äänen. Laajasaatavuus ja ihan ok maineessa.

Makita jos haluaa myös halvempaa vaihtoehtoa, rivien välistä käsitys, haetaan vähän sellaiseen vakavaan yksityis käyttöön, jolloin usein halutaan tärkeimmät kunnollisia, mutta vähemmän tärkeissä hintaedellä, Makita akkua saa myös sopiin kiina-adapterilla moneen muuhunkin merkkiin.

Jos isoja ja peruskoneita, niin pohtia sitä miten 18v-36v akutus toteutettu, harraste kaytössä etu jos kummatkin toimii samoilla akuilla. (jännite markkinointikäytäntö näköjään muutos vaiheessa, ennen nimellisjännite, nykyään maximi, eli kymmenen pinnaa lisää ja pyöristys ylöspäin)

Meillä on Makitan akkukoneet ja Hikokin johdolliset koneet maatalouskäytössä. Ei valitettavaa kumpienkaan toiminnasta, eikä varmasti ole helppo "elämä" koneilla kun välillä on sitä kusta ja paskaakin vastassa kirjaimellisesti. Itsellä pääsääntöisesti Makitan akkukoneita, "kimppakoneina" puutarhan hoidossa Ryobia, mutta jätetään ne kevyeen harrasteluun. Pari johdollista Hikokin kulmahiomakonetta ja yksi raksaimuri löytyy myös.

Hessu

Team H2O
Itsellä milkkaria, mutta oikeasti työkaluja ostetaan tarpeen mukaan. Tekisin valinnan Milkkari, Makita ja Hikoki akselilta. Dewalt on valitettavasti ollut hieman alamaissa viime vuosina. Riippuen käytöstä valitaan 12V, 18V tai 36V/40V koneet. Isoilla koneilla paukkuu ranteet pikkuhommissa ja pikkukoneilla jää isot pultit kiinni.
Noita 18V koneita katselen. Milwaukeissa on kyllä hyvin puhtia tuossakin akkukoossa. Loput sitten paineilmalla ja pulttipyssyllä tai perinteisellä kammella ja jatkovarrella, jos ei ala aueta. :joy:

Jos suvussa on hyviäkokemuksia jostain merkistä, oikeassa käytössä, niin siitä varmaan hyvä lähteä liikkeelle, vaikka ei mitään tekemistä ei olisi niiden kanssa , ei siis hyötyä yhteensopivuudesta, esim lainaus mielessä, käytettyjen kierrättämisessä jne.

Jotkut taasen haluaa nimenomaan eri sarjaa kuin suvussa hyväksikoettua. Milwaukee voisi saada siinä tapauksessa äänen. Laajasaatavuus ja ihan ok maineessa.

Makita jos haluaa myös halvempaa vaihtoehtoa, rivien välistä käsitys, haetaan vähän sellaiseen vakavaan yksityis käyttöön, jolloin usein halutaan tärkeimmät kunnollisia, mutta vähemmän tärkeissä hintaedellä, Makita akkua saa myös sopiin kiina-adapterilla moneen muuhunkin merkkiin.

Jos isoja ja peruskoneita, niin pohtia sitä miten 18v-36v akutus toteutettu, harraste kaytössä etu jos kummatkin toimii samoilla akuilla. (jännite markkinointikäytäntö näköjään muutos vaiheessa, ennen nimellisjännite, nykyään maximi, eli kymmenen pinnaa lisää ja pyöristys ylöspäin)
Kuten todettu, tässä haetaan ihan kunnon koneita. Toki nyt mitään älyttömän järeitä ei tarvitse, mutta remonttihommiin ja yleiseen puuhasteluun nuo ovat tulossa.
Olikos makitalla nyt jotain selkeää merkintää mistä tunnistaa nuo kuluttajapuolen koneet ja ammattikäyttöön tehdyt? Mulla on kyllä paljon lähipiirissä makitaa ostaneita, eikä nuokaan ole valitelleet koneiden kanssa, joten mulle on sama mistä leiristä koneita ottaa. Akut vain olis mukava mennä ristiin eri koneiden välillä.

Meillä on Makitan akkukoneet ja Hikokin johdolliset koneet maatalouskäytössä. Ei valitettavaa kumpienkaan toiminnasta, eikä varmasti ole helppo "elämä" koneilla kun välillä on sitä kusta ja paskaakin vastassa kirjaimellisesti. Itsellä pääsääntöisesti Makitan akkukoneita, "kimppakoneina" puutarhan hoidossa Ryobia, mutta jätetään ne kevyeen harrasteluun. Pari johdollista Hikokin kulmahiomakonetta ja yksi raksaimuri löytyy myös.
Hikokilla käsittääkseni on tällä hetkellä markkinoiden paras akkukulmahiomakone revikoiden perusteella. Porakoneista ensitten tiedä. Johdollisissa koneissa merkki on ainakin itelle sama, kun sama tulppa sinne seinään aina menee. :smile:

Olen itse harkinnut hankkivani kunnon porakone/sähkötyökalusarjan. Sama merkki olisi siitä hyvä, että akut menisi ristiin. Olen valmis lyömään ihan kunnon ammattikoneisiin rahaa. Ongelma on vain, että mihinkä kelkkaan tässä lähtisi.
Käsittääkseni Milwaukee, Hikoki, Makita ja DeWalt on niitä ammattilaisten suosimia vehkeitä. DeWaltit tuntuu olevan aika raskaita koneita, joten vähän mietityttää tuo. Isällä on milwaukseen M18 sarjan mutterinväännin + porakone + kulmahiomakone ja ne ovat kyllä hyvin palvelleet. Makitaa näyttäisi saavan, kuten todettu, amazonista aika edullisesti, mutta nuo taitaa olla järestään noita kuluttajille suunnattuja halvempia vehkeitä. Varmasti tosin passeleita, mutta tässä etsitään nyt konetta 20v eteenpäin.
Onko kokemuksia jakaa eri koneiden väliltä?
Makita, milwaukee ja muut laatumerkit kyllä kestävät, katsot vain mitä lisälaitteita haluat.

Itse kerään sinistä bosch ja tyytyväinen olen ollut, ainut "heikkous" on se, ettei tuossa sinisessä ole niin laajaa tuotevalikoimaa kuten esim. Makita tai milwaukee. Tähän mennessä laajuus on riittänyt itselle.

Akut tuskin kestää 20v. Työpaikan Panasonic on toiminut 10v, mutta ei niin tuhannen rääkkäyksellä.

Hessu

Team H2O
Akut tuskin kestää 20v. Työpaikan Panasonic on toiminut 10v, mutta ei niin tuhannen rääkkäyksellä.
Mulla on ollu vuonna 88 ostettu Black&Decker vieläkin käytössä, vieläpä alkuperäisillä akuilla. Maalit ja kaikki on kuluneet, mutta edelleen akulla porailee pikkuhommia. :joy:

Olikos makitalla nyt jotain selkeää merkintää mistä tunnistaa nuo kuluttajapuolen koneet ja ammattikäyttöön tehdyt?
Kuluttajapuolen vehkeet taitaa tunnistaa, mutta mistä tunnistaa hyvät ammattivehkeet, siihen taitaa tarvita hyvän myyjän.

Siis mutuilen että Makitalla enemmän niitä "ammattimalleja" kuin parilla muulla mainitulla.

Ei sillä "ammattimalli" versio vo olla ihan riittävä tai jopa perempi joissain hommissa, mutta jossain toisessa pilipali, siksi sitä myyjää, osaa vähän arvioida.

Edit:
"ammattimalli" tarkoita malleja jotka ei niin kestäviä kuin jotkin toiset mallit, voivat olla edullisempi ja näppäriä kevyempiin hommiin ja siksi hyviä valintoja, mutta konetta enemmän rasittaviin hommiin liian heppoisia. Pitää sitten miettä mitä arvostaa.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
148 717
Jäsenet
54 031
Uusin jäsen
V3sq

Hinta.fi

Ylös Bottom