Akkukäyttöinen vesipumppu palstalle?

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Joo eli hakusessa olisi joku tehokas akkukäyttöinen vesipumppu viljelypalstalle (alkaa vtuttaa se kastelukannuilla veden roudaaminen).
Veden saanti tapahtuu n.25m päässä olevasta purosta mihin on kaivettu kaivonrengas ja siihen laitettu "orsi" päälle mistä saa pumppua roikotettua.
tällä hetkellä siellä ihmisillä on käytössä 12v uppopumppuja mitkä ottaa virran auton akusta mutta itse kuljen sinne kävellen enkä todellakaan ala kantamaan sinne auton akkua joka kerta koska noi vie sen verran virtaa että ilmeisesti se tarvitsee ladata aikalailla joka käyttökerran jälkeen (niillä siis pitkällä kaapelilla suoraan autossa kiinni auton ollessa käynnissä)

olen tässä nyt katsellut useampaa mallia ja niissä aikalaila maksimi nostokorkeus on jotain 18-20m luokkaa ja imu syvyys 2-4m, sitä tässä mietiskelin että mahtaakohan niissä teho riittää edes siedettävällä tasolla n.30m letkuun koska en nyt ala palstan reunoilta sitä ruiskimaan jokapuolella, palsta on kooltaan 10x10m ja puron puoleiseen kulmaan on noin 25m purolta, itselle riittäisi että pääsisi edes keskelle palstaa mistä sitten ruiskia joka suuntaan :D

jos jollain sattuu olemaan vaikka mökillä käytössä joku hyvä masiina niin saa laittaa suositukset (ja hinnan) :D toisaalta olen varautunut sellaseen n.200e sijotukseen missä olisi akut ja laturit matkassa ellei nyt sitten löydy laitetta johon makitan akut toimii :D

Kiitos jo valmiiksi lukemattomista vastauksista :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Jos käytössä on Makitan akut ja porakone, niin porakonepumppu? Paha sanoa tosin että miten toimii pitkän letkun kanssa, imukorkeus noissa pyörii jossain 3m hujakoilla. Gardenan mallissa tuotto näytti olevan 2400l/h, muissa vähemmän.
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Jos käytössä on Makitan akut ja porakone, niin porakonepumppu? Paha sanoa tosin että miten toimii pitkän letkun kanssa, imukorkeus noissa pyörii jossain 3m hujakoilla. Gardenan mallissa tuotto näytti olevan 2400l/h, muissa vähemmän.
ainakin motonetin kyseistä laitetta kokeiltu ja ei kyllä mene jatkoon tuolla letkun pituudella, toiseksi makitan akkukäyttöinen porakone ei anna pitää jatkuvana liipasinta kuin noin 5min jonka jälkeen liipasimen joutuu uudelleen teippaamaan alhaalle :D
 
Liittynyt
20.11.2019
Viestejä
49
Tehokkaasta en nyt niin tiedä mutta olisiko joku tuollainen vaihtoehto?
Tuollaiset itse laittelin mökille ja siellä on käytössä niin että toinen pumppaa vettä saunalle kaivosta (3m syvä, pumppu ei kuitenkaan pohjassa mutta nostaa noin 2.2m syvyydeltä) ja kaverina siinä on 45m letkua.
Tuolla matkalla ei ole kiukaan vesiastian täyttö hätäsen hommaa.
Toinen puolestaan nostaa lammesta kasteluvettä, siinä syvyyttä 2.5m ja 25m on puolestaan letku ja ihan pirteästi toimii.
Hinnat tuntuu nyt olevan hieman poskettomat, pääasiassa 139€ ja torin trokareilla 100€ hujakoilla paketti jossa myös 2.5ah akku.
Saattaa noita vielä bongata tokmannien puutarhapuolelta, 20€ tuollaisella setillä on siellä hintaa ollut.
Menee kuitenkin budjettiin.
Porakonepumppu on itsellä lisäksi käytössä, eli sillä vedet kastelukannuun ja sitten sätkä huulessa vettä lorottelemaan.
Tuo taitaa olla se joka itsellä käytössä, pienet alueet kannulla viitsii enää nykyään kastella.
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Tehokkaasta en nyt niin tiedä mutta olisiko joku tuollainen vaihtoehto?
Tuollaiset itse laittelin mökille ja siellä on käytössä niin että toinen pumppaa vettä saunalle kaivosta (3m syvä, pumppu ei kuitenkaan pohjassa mutta nostaa noin 2.2m syvyydeltä) ja kaverina siinä on 45m letkua.
Tuolla matkalla ei ole kiukaan vesiastian täyttö hätäsen hommaa.
Toinen puolestaan nostaa lammesta kasteluvettä, siinä syvyyttä 2.5m ja 25m on puolestaan letku ja ihan pirteästi toimii.
Hinnat tuntuu nyt olevan hieman poskettomat, pääasiassa 139€ ja torin trokareilla 100€ hujakoilla paketti jossa myös 2.5ah akku.
Saattaa noita vielä bongata tokmannien puutarhapuolelta, 20€ tuollaisella setillä on siellä hintaa ollut.
Menee kuitenkin budjettiin.
Porakonepumppu on itsellä lisäksi käytössä, eli sillä vedet kastelukannuun ja sitten sätkä huulessa vettä lorottelemaan.
Tuo taitaa olla se joka itsellä käytössä, pienet alueet kannulla viitsii enää nykyään kastella.
no tuota boschia olen katsellut ja tämän hetkisistä vaihtoehdoista tuntuu olevan järkevin. ei sen veden nyt tarvitse mihinkään mielettömän pitkälle sieltä putken päästä lentää, riittää kun saa kasteltua perunamaan sun muut kasvit ja juurekset mitä siellä kasvaa :D

edit: juuri tuota porakone viristä minkä linkitit ei enää tule, sillä kokeilin 25m letkulla ja päästä tuli samanverran ku pikkupojan p***elistä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Painevesipumppu tämä ollut käytössä mökillä sadeveden siirtämiseen saunaan. Letkua tuossa virityksessä ei montaa metriä kyllä ole, mutta sopivalla paineella se kyllä vettä siirtää. Kalvopumppu kun on niin kestää käyttää myös kuivana. Lisäksi tuossa olisi painevesiautomaatti, eli saa pumpun pois päältä kun laittaa toisessa päässä hanan kiinni. Ei tuokaan ilmainen ole, ja pitää vähän askarrella tuonkin kanssa - joten sinällään tuo Bosch olisi valmiimpi paketti.
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Painevesipumppu tämä ollut käytössä mökillä sadeveden siirtämiseen saunaan. Letkua tuossa virityksessä ei montaa metriä kyllä ole, mutta sopivalla paineella se kyllä vettä siirtää. Kalvopumppu kun on niin kestää käyttää myös kuivana. Lisäksi tuossa olisi painevesiautomaatti, eli saa pumpun pois päältä kun laittaa toisessa päässä hanan kiinni. Ei tuokaan ilmainen ole, ja pitää vähän askarrella tuonkin kanssa - joten sinällään tuo Bosch olisi valmiimpi paketti.
Mulla on se motonetin isoin pilssipumppu ollut kokeilussa ja ei jaksanut 25m letkulla siirtää vettä joten tuokin tämäkin kortti jo katsottu. Laitoin tosissaan harkintaan tuon boschin ja varmaan viikonloppuna haen sen kokeiluun :)
 
Liittynyt
20.11.2019
Viestejä
49
no tuota boschia olen katsellut ja tämän hetkisistä vaihtoehdoista tuntuu olevan järkevin. ei sen veden nyt tarvitse mihinkään mielettömän pitkälle sieltä putken päästä lentää, riittää kun saa kasteltua perunamaan sun muut kasvit ja juurekset mitä siellä kasvaa :D

edit: juuri tuota porakone viristä minkä linkitit ei enää tule, sillä kokeilin 25m letkulla ja päästä tuli samanverran ku pikkupojan p***elistä!
Ei tuo Bosch huono valinta ole tuollaiseen hommaan, halvemmalla jos saa niin parempi.
Vastaava löytyy toki myös Einhellilta ja paremmilla spekseillä, 120€ on laite ja 4ah akku sekä laturi.
Melkein jos itse nyt kokeilematta lähtisin ostamaan niin varmaan tulisi tuo Einhell napattua, ihan vaan sillä että Boschin vihreät työkalut nyt on mitä on eli akkua ei oikeen muissa tulisi käytettyä.
Einhell puolestaan tarjoaa akkukäyttöisinä ties millaista lelua että pitänee kiskoa ostohousuja jalkaan.
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Ei tuo Bosch huono valinta ole tuollaiseen hommaan, halvemmalla jos saa niin parempi.
Vastaava löytyy toki myös Einhellilta ja paremmilla spekseillä, 120€ on laite ja 4ah akku sekä laturi.
Melkein jos itse nyt kokeilematta lähtisin ostamaan niin varmaan tulisi tuo Einhell napattua, ihan vaan sillä että Boschin vihreät työkalut nyt on mitä on eli akkua ei oikeen muissa tulisi käytettyä.
Einhell puolestaan tarjoaa akkukäyttöisinä ties millaista lelua että pitänee kiskoa ostohousuja jalkaan.
kappas, tuohan näyttää kyllä kieltämättä paremmalta vaihdoehdolta.
pitääpä alkaa tutkimaan enemmän ja katsella pikkasen arvosteluja
Kiitos! :)

edit: ja tosiaan, ainahan se on parempi jos sitten tulevaisuudessa löytyy runkoja mihin tuota akkua iskeä kun ei pumpata tarvitse :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 678
Viestejä
4 188 591
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom