- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 4 876
Tämä lienee yksi yleisistä harrasteautoilijan muutoksista, kun moottoritilassa akun ympäristöön tarvitaan lisätilaa. Itse olen tällaisen muutoksen kanssa paininut, sillä turboauton isomman keulakuulerin takia ahtoputket saisi imusarjalle kätevästi, kunhan akkua hieman siirtäisi, käytännössä siis takakonttiin. Idea on itselleni selvillä, vedetään paksu virtajohto akulta moottoritilaan ja maadoitetaan akku takakonttiin.
Mietinnässä on lähinä seuraavat asiat:
-Tarvitaanko akulta moottoritilaan tulevalle kaapelille joku sulake varmuuden vuoksi?
-Miten tuo moottoritilan pää toteutetaan, vedetäänkö virtajohto suoraan startille, vai kytketäänkö akun plussanavalta alunperin lähteneeseen johtoon ja sulake siihen väliin?
-Tarvitaanko akulta maajohto moottoritilaan vai riittääkö runkoon maadoittaminen?
Kysymyksiini kaipaisin vastauksia ja editoin nyt ainakin topikin alkuvaiheessa tulevia ohjeita aloituspostaukseen.
Mietinnässä on lähinä seuraavat asiat:
-Tarvitaanko akulta moottoritilaan tulevalle kaapelille joku sulake varmuuden vuoksi?
-Miten tuo moottoritilan pää toteutetaan, vedetäänkö virtajohto suoraan startille, vai kytketäänkö akun plussanavalta alunperin lähteneeseen johtoon ja sulake siihen väliin?
-Tarvitaanko akulta maajohto moottoritilaan vai riittääkö runkoon maadoittaminen?
Kysymyksiini kaipaisin vastauksia ja editoin nyt ainakin topikin alkuvaiheessa tulevia ohjeita aloituspostaukseen.