Akku heiluu irtaallaan uuden puhelimen sisällä (Nokia 7 Plus)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ryzen
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
14.03.2017
Viestejä
48
Tervehdys.

Tilasinpa elisalta viime kuussa Nokia 7 plussan. Käyttöä on takana nyt reilut parisen viikkoa. Vaikuttaa kyllä muuten hyvältä puhelimelta mutta huomasin tuossa juuri puhelinta tarkemmin tutkaillessa että akku on irtaallaan. Puhelinta on pidetty tämän lyhyen ajan kuin kukkaa kämmenellä ja eikä siis tiputeltu tai muutenkaan kohdeltu kaltoin. Satuinpa vaan nyt heiluttelemaan puhelinta ensimmäistä kertaa ja huomasin että akku heiluu puhelimen sisällä. Vaikuttaa olevan täysin irti liimauksiltaan, tai liimauksia ei ole välttämättä ollenkaan koska akun liikkeen tuntee kädessä selvästi ja sen lisäksi kuuluu selvä *klonks* puhelimen sisältä. Normaalissa käytössä liikettä ei siis huomaa vaan ainoastaan kun puhelinta heiluttaa sivu tai pysty suunnassa.

Onko kellään kokemusta tällaisesta tapauksesta? Pohdiskelen tässä juuri että lähetänkö takuuseen. Kun kaiken järjen mukaan takuun kyllä pitäisi korvata tämä mutta mitähän ne mahtaa sitten käytännössä takuuhuollosta sanoa. Jos menee kovin tappeluksi niin saatan purkaa puhelimen mielummin itse ja liimata akun, mutta en kovin mielellään jaksais alkaa uutta puhelinta korjaamaan kun en ole sitä edes hajottanut...
 
Tervehdys.

Tilasinpa elisalta viime kuussa Nokia 7 plussan. Käyttöä on takana nyt reilut parisen viikkoa. Vaikuttaa kyllä muuten hyvältä puhelimelta mutta huomasin tuossa juuri puhelinta tarkemmin tutkaillessa että akku on irtaallaan. Puhelinta on pidetty tämän lyhyen ajan kuin kukkaa kämmenellä ja eikä siis tiputeltu tai muutenkaan kohdeltu kaltoin. Satuinpa vaan nyt heiluttelemaan puhelinta ensimmäistä kertaa ja huomasin että akku heiluu puhelimen sisällä. Vaikuttaa olevan täysin irti liimauksiltaan, tai liimauksia ei ole välttämättä ollenkaan koska akun liikkeen tuntee kädessä selvästi ja sen lisäksi kuuluu selvä *klonks* puhelimen sisältä. Normaalissa käytössä liikettä ei siis huomaa vaan ainoastaan kun puhelinta heiluttaa sivu tai pysty suunnassa.

Onko kellään kokemusta tällaisesta tapauksesta? Pohdiskelen tässä juuri että lähetänkö takuuseen. Kun kaiken järjen mukaan takuun kyllä pitäisi korvata tämä mutta mitähän ne mahtaa sitten käytännössä takuuhuollosta sanoa. Jos menee kovin tappeluksi niin saatan purkaa puhelimen mielummin itse ja liimata akun, mutta en kovin mielellään jaksais alkaa uutta puhelinta korjaamaan kun en ole sitä edes hajottanut...
Jos olet ostanut operaattorilta(DNA, Telia, Elisa) ja liike on lähellä, niin mene käymään.. Uskon, että saat uuden luurin samantien..
 
Suosittelen vaihtamaan/laittamaan huoltoon.

Itsellä n. kuukauden kuluttua akkuhuollon jälkeen Samsungin luurissa alkoi tuntua heiluttaessa kolinaa, ja päättelin myös, että akku siellä seilaa. En tehnyt asialle mitään, normaalisti kun toimi.

Pari kolme kuukautta myöhemmin alkoi puhelin sammua, kun ravisteli tai muuten vaan nopeasti liikutti. Käynnistyi aina kyllä uusiksi, mutta jos vaikka nopeasti taskusta nappasi luurin, niin taas sammui.

Vika korjaantui uudella akkuhuollolla, mutta vaivaahan tuosta kaikesta tuli jonkin verran.
 
Kiitos vastanneille.

Laitoin just elisan asiakaspalveluun viestiä asiasta niin katsotaan nyt mitä sieltä vastataan.

Täällä ei ole elisan liikkeitä lähistöllä niin täytyy turvautua postin palveluihin. Mitenkäs nuo takuuhommat yleensä hoituu, täytyykö puhelin saada aina huoltoon asti ennenkuin saa tietää meneekö puhelin takuun piikkiin vai voidaanko tuo tieto vaatia niiltä jo ennen puhelimen lähettämistä huoltoon? Ja jos puhelimen lähettää takuuhuoltoon ja he siellä päättävätkin ettei takuu korvaa, niin koituuko siitä puhelimen omistajalle minkäänlaisia kustannuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastanneille.

Laitoin just elisan asiakaspalveluun viestiä asiasta niin katsotaan nyt mitä sieltä vastataan.

Täällä ei ole elisan liikkeitä lähistöllä niin täytyy turvautua postin palveluihin. Mitenkäs nuo takuuhommat yleensä hoituu, täytyykö puhelin saada aina huoltoon asti ennenkuin saa tietää meneekö puhelin takuun piikkiin vai voidaanko tuo tieto vaatia niiltä jo ennen puhelimen lähettämistä huoltoon? Ja jos puhelimen lähettää takuuhuoltoon ja he siellä päättävätkin ettei takuu korvaa, niin koituuko siitä puhelimen omistajalle minkäänlaisia kustannuksia?
Itsellä muutama vuosi sitten sujui Elisan kanssa niin, että alle 3viikkoa vanha Oneplus 3T sammui yhtäkkiä ja ei inahtanutkaan.. Vein Elisan liikkeeseen.. Myyjä katsoi puhelinta jonkun aikaa, soitti jonnekin ja sain uuden puhelimen hyllystä ilman sen kummempia ongelmia.. Jos et liikkeeseen pääse, niin luultavasti joudut puhelimen lähettämään Elisalle.. Kun noin tuore puhelin, niin uskon ettei ongelmia tule ja Elisa hoitaa kaikki kulut..Takuuaikana tulee ongelmia ainoastaan, jos puhelin kastunut tai pudonnut ja sen takia hajonnut+tullut näkyviä jälkiä pudotuksesta..
 
Kiitos vastanneille.

Laitoin just elisan asiakaspalveluun viestiä asiasta niin katsotaan nyt mitä sieltä vastataan.

Täällä ei ole elisan liikkeitä lähistöllä niin täytyy turvautua postin palveluihin. Mitenkäs nuo takuuhommat yleensä hoituu, täytyykö puhelin saada aina huoltoon asti ennenkuin saa tietää meneekö puhelin takuun piikkiin vai voidaanko tuo tieto vaatia niiltä jo ennen puhelimen lähettämistä huoltoon? Ja jos puhelimen lähettää takuuhuoltoon ja he siellä päättävätkin ettei takuu korvaa, niin koituuko siitä puhelimen omistajalle minkäänlaisia kustannuksia?
Nokian puhelimen voi lähettää myös omilta sivuilta unkariin, ei maksa mitään lähetys dhl hoitaa
https://nokia.ebuilder.com/auto/repair

toki kannattaa mainita että takuu korjaus ja tarkistaa että on voimassa.
https://www.nokia.com/phones/fi_fi/support#warranty
 
Kiitos taas vastanneille.

Tuntuu jo nyt että pääsisin vähemmällä vaivalla jos korjaisin puhelimen itse. Vaikka siinä samalla kyllä eväisin takuun sitten lopullisesti, mutta taas toisaalta en tiedä haittaisiko tuo nyt edes...

Elisan asiakaspalvelusta sanovat että puhelin saattaa ehkä mahdollisesti mennä takuun piikkiin mutta mitään he eivät voi luvata ennenkuin näkevät puhelimen itse. Kerroin heille kyllä tarkan kuvauksen tilanteesta ja puhelimen kunnosta mutta eivät silti suostu lupaamaan mitään. Käytäntö kuulemma on että puhelin lähetetään ensin huoltoon elisan valtuuttamaan liikkeeseen (Mobylife) ja arviointi tehdään siellä. Arviointi maksaa 35€ jonka puhelimen omistaja joutuu maksamaan mikäli puhelin ei takuun piikkiin mene. Postikulut menevät kuulemma elisan piikkiin mutta siitä en saanut vielä varmistusta että tulevatko nekin lopen puhelimen omistajan maksettavaksi jos takuu ei korvaa huoltoa.

Tilanne on siis juuri sellainen kuin oletinkin. Takuu siis ehkä korvaa tai ehkä ei :) Vaikka puhelimessa onkin selvä valmistusvirhe ja en siten ole itse syyllinen niin silti ei ole varmuutta korvaako takuu. Vaikka näin voisi olettaa uuden puhelimen ostohetkellä. Että saat ostaessa ehjän puhelimen ja viallinen menee ongelmitta takuuseen. Ymmärrettävää toki siinä mielessä etteivät voi takuusta luvata ennakkoon mitään koska takuuhuoltoon kyllä varmasti lähetetään laitteita jotka on rikottu itse. Mutta voisivathan he nyt silti kertoa tarkan kuvaksen perusteella että meneekö juuri tällainen kuvailemani tapaus takuuseen mikäli se todetaan todelliseksi puhelimen saavuttua huoltoon. Tällä tavoin saisin asiakkaana varmuuden siitä että puhelin menee takuuseen ja uskaltaisin sen sinne myös lähettää ilman että tarvii pelätä kuukauden hukkaan heitettyä aikaa ja lisäkustannuksia kun voisin korjata puhelimen sen sijaan itse yhdessä illassa.

No mutta onhan tässä tietysti se mahdollisuus että kun lähetän puhelimen tuonne huoltoon niin kaikki menee lopulta hyvin ja saan joko uuden tilalle tai tuon nykyisen korjatuksi. Mutta tympii vaan tällainen epävarmuus asian kanssa jonka pitäisi enemmänkin olla ihan selvä homma jos takuuta nyt pitää mitenkään todellisena asiana.

Mitenkäs tuo Nokian oma huolto toimii? En löytänyt siitä tietoa. Onko periaatteessa sama lähetänkö puhelimen tuonne mobylifelle tai nokian omaan huoltoon, vai onko jompi kumpi noista toistaan selvästi parempi?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos taas vastanneille.

Tuntuu jo nyt että pääsisin vähemmällä vaivalla jos korjaisin puhelimen itse. Vaikka siinä samalla kyllä eväisin takuun sitten lopullisesti, mutta taas toisaalta en tiedä haittaisiko tuo nyt edes...

Elisan asiakaspalvelusta sanovat että puhelin saattaa ehkä mahdollisesti mennä takuun piikkiin mutta mitään he eivät voi luvata ennenkuin näkevät puhelimen itse. Kerroin heille kyllä tarkan kuvauksen tilanteesta ja puhelimen kunnosta mutta eivät silti suostu lupaamaan mitään. Käytäntö kuulemma on että puhelin lähetetään ensin huoltoon elisan valtuuttamaan liikkeeseen (Mobylife) ja arviointi tehdään siellä. Arviointi maksaa 35€ jonka puhelimen omistaja joutuu maksamaan mikäli puhelin ei takuun piikkiin mene. Postikulut menevät kuulemma elisan piikkiin mutta siitä en saanut vielä varmistusta että tulevatko nekin lopen puhelimen omistajan maksettavaksi jos takuu ei korvaa huoltoa.

Älä nyt sitä uutta puhelinta ala itse aukomaan kun takuu menee siinä.

Laitat sen sinne Elisan ohjeistamaan paikkaan takuuhuoltoon ellet itse voi kiikuttaa suoraan Elisan kivijalkakauppaan.
 
Huoltoon se luuri. Kumma juttu, oli kyseessä sitten vaikka auto tai puhelin, niin ihmiset eivät ymmärrä sitä, että ei tuotteen edustaja voi sanoa tuotetta näkemättä/tutkimatta, että meneekö takuuseen. Koska jos edustaja edes vähän vihjaisi, että menee takuuseen ja sitten se onkin ulkoinen/itse aiheutettu vika, niin siitä se paskamyrsky alkaakin kun sitten evätään takuu.

Valitettavasti kun jotain valmistetaan satoja tuhansia kappaleita, niin mukaan mahtuu myös niitä viallisia yksilöitä. Tämän takia se takuu on.

Joten jos olet varma, ettei ulkoista vauriota ole niin lähetät sen takuuseen. Huolto tarkastaa tuotteen ja totetaa takuuviaksi. Ja sitten se korjataan tai saat uuden tilalle. Nobrainer oikeasti.
 
Huoltoon se luuri. Kumma juttu, oli kyseessä sitten vaikka auto tai puhelin, niin ihmiset eivät ymmärrä sitä, että ei tuotteen edustaja voi sanoa tuotetta näkemättä/tutkimatta, että meneekö takuuseen. Koska jos edustaja edes vähän vihjaisi, että menee takuuseen ja sitten se onkin ulkoinen/itse aiheutettu vika, niin siitä se paskamyrsky alkaakin kun sitten evätään takuu.

Vaikka se akun kiinnitys onnistuisi itseltä helposti, niin siinä menee samalla se takuu kun puhelinta on menty itse availemaan. Jos kuukauden päästä tulee vaikka toinen vika ja näyttö pimenee, niin se ei mene sitten takuuseen kun puhelinta on menty itse availemaan.

Mahdotonta sitä puhelinta näkemättä on luvata menevän takuuseen kun ihmisillä tahtoo olla vähän valikoiva muisti ja vaikka puhelimen vakuuttaa asiakas olevan vailla ulkoisia vaurioita ja tiputtamisia, niin todellisuudessa se puhelin voi olla ulkoisestikkin jo tuhannen paskana ja näyttö säröillä ja runko mutkalla kun ajattu autolla puhelimen yli. Siitä sitten tulee hirveä paskamyrsky iltapäivälehtiä myöten kun lupasivat luuria näkemättä että saa takuuseen korjattua sen heiluvan akunkin, mutta tulikin vain 35 euron lasku eivätkä korjanneet mitään.
 
Huoltoon se luuri. Kumma juttu, oli kyseessä sitten vaikka auto tai puhelin, niin ihmiset eivät ymmärrä sitä, että ei tuotteen edustaja voi sanoa tuotetta näkemättä/tutkimatta, että meneekö takuuseen. Koska jos edustaja edes vähän vihjaisi, että menee takuuseen ja sitten se onkin ulkoinen/itse aiheutettu vika, niin siitä se paskamyrsky alkaakin kun sitten evätään takuu.

Valitettavasti kun jotain valmistetaan satoja tuhansia kappaleita, niin mukaan mahtuu myös niitä viallisia yksilöitä. Tämän takia se takuu on.

Joten jos olet varma, ettei ulkoista vauriota ole niin lähetät sen takuuseen. Huolto tarkastaa tuotteen ja totetaa takuuviaksi. Ja sitten se korjataan tai saat uuden tilalle. Nobrainer oikeasti.

Vaikka se akun kiinnitys onnistuisi itseltä helposti, niin siinä menee samalla se takuu kun puhelinta on menty itse availemaan. Jos kuukauden päästä tulee vaikka toinen vika ja näyttö pimenee, niin se ei mene sitten takuuseen kun puhelinta on menty itse availemaan.

Mahdotonta sitä puhelinta näkemättä on luvata menevän takuuseen kun ihmisillä tahtoo olla vähän valikoiva muisti ja vaikka puhelimen vakuuttaa asiakas olevan vailla ulkoisia vaurioita ja tiputtamisia, niin todellisuudessa se puhelin voi olla ulkoisestikkin jo tuhannen paskana ja näyttö säröillä ja runko mutkalla kun ajattu autolla puhelimen yli. Siitä sitten tulee hirveä paskamyrsky iltapäivälehtiä myöten kun lupasivat luuria näkemättä että saa takuuseen korjattua sen heiluvan akunkin, mutta tulikin vain 35 euron lasku eivätkä korjanneet mitään.


Taisinkin tuossa jo ylempänä kirjoittaa "Mutta voisivathan he nyt silti kertoa tarkan kuvaksen perusteella että meneekö juuri tällainen kuvailemani tapaus takuuseen mikäli se todetaan todelliseksi puhelimen saavuttua huoltoon. Tällä tavoin saisin asiakkaana varmuuden siitä että puhelin menee takuuseen ja uskaltaisin sen sinne myös lähettää ilman että tarvii pelätä kuukauden hukkaan heitettyä aikaa ja lisäkustannuksia"

Tuohan olisi siis reilua ennenkaikkea kuluttajaa kohtaan. Mitään paskamyrskyjä ei pitäisi tulla jos lupaus tehdään tarkasti kuvailtun vian ja tilanteen perusteella. Eli jos otetaan esimerkiksi vaikka tämä minun tapaus jossa on kuvailtu että puhelimen akku heiluu irtaallaan puhelimen sisällä ja että puhelinta ei ole kolhittu tai tiputeltu ja puhelin on myös ulkoisesti täysin uuden veroisessa kunnossa. Niin jos puhelin sitten saapuisikin huoltoon sen näköisenä että sen yli on ajettu autolla niin aivanpa turhaan siitä on paskamyrskyä nostaa jos puhelinta ei sitten takuuseen laitetakkaan koska puhelimen omistaja selvästi valehteli kuvauksessaan. Lupaus koski vain kuvailtua tapausta ja jos todellisuus osoittautuu eriksi, niin tälloin tietysti tilanne muuttuisi ja ei alkuperäisellä lupauksella olisi enään merkitystä. Tämä palvelisi siis vain rehellisiä asiakkaita.

Muutenhan tämä on kuluttajan kannalta vähän arpapeliä tällaisessa tilanteessa kun puhelinta ollaan lähettämässä takuuhuoltoon. Nipataan kolikko ilmaan ja laitetaan puhelin postiin. Ja sitten odotellaan viikkoja ennenkuin saadaan tietää.

Katsotaan nyt miten tässä etenen... Tämähän on kyllä sellainen tapaus jossa enemmistö varmasti lähettäisi sen puhelimensa mukisematta huoltoon ja tappelisi sitten vasta sen jälkeen jos ollenkaan. Itse nyt pohdin vaihtoehtoja jo tässä kohtaa kun vaihtoehtona on tosiaan se että voisin korjata puhelimen itse yhdessä illassa. Säästäen siis ennenkaikkea paljon aikaa. Mutta jossa sitten eväisin sen takuun pysyvästi.
 
Taisinkin tuossa jo ylempänä kirjoittaa "Mutta voisivathan he nyt silti kertoa tarkan kuvaksen perusteella että meneekö juuri tällainen kuvailemani tapaus takuuseen mikäli se todetaan todelliseksi puhelimen saavuttua huoltoon. Tällä tavoin saisin asiakkaana varmuuden siitä että puhelin menee takuuseen ja uskaltaisin sen sinne myös lähettää ilman että tarvii pelätä kuukauden hukkaan heitettyä aikaa ja lisäkustannuksia"

Tuohan olisi siis reilua ennenkaikkea kuluttajaa kohtaan. Mitään paskamyrskyjä ei pitäisi tulla jos lupaus tehdään tarkasti kuvailtun vian ja tilanteen perusteella. Eli jos otetaan esimerkiksi vaikka tämä minun tapaus jossa on kuvailtu että puhelimen akku heiluu irtaallaan puhelimen sisällä ja että puhelinta ei ole kolhittu tai tiputeltu ja puhelin on myös ulkoisesti täysin uuden veroisessa kunnossa. Niin jos puhelin sitten saapuisikin huoltoon sen näköisenä että sen yli on ajettu autolla niin aivanpa turhaan siitä on paskamyrskyä nostaa jos puhelinta ei sitten takuuseen laitetakkaan koska puhelimen omistaja selvästi valehteli kuvauksessaan. Lupaus koski vain kuvailtua tapausta ja jos todellisuus osoittautuu eriksi, niin tälloin tietysti tilanne muuttuisi ja ei alkuperäisellä lupauksella olisi enään merkitystä. Tämä palvelisi siis vain rehellisiä asiakkaita.

Muutenhan tämä on kuluttajan kannalta vähän arpapeliä tällaisessa tilanteessa kun puhelinta ollaan lähettämässä takuuhuoltoon. Nipataan kolikko ilmaan ja laitetaan puhelin postiin. Ja sitten odotellaan viikkoja ennenkuin saadaan tietää.

Katsotaan nyt miten tässä etenen... Tämähän on kyllä sellainen tapaus jossa enemmistö varmasti lähettäisi sen puhelimensa mukisematta huoltoon ja tappelisi sitten vasta sen jälkeen jos ollenkaan. Itse nyt pohdin vaihtoehtoja jo tässä kohtaa kun vaihtoehtona on tosiaan se että voisin korjata puhelimen itse yhdessä illassa. Säästäen siis ennenkaikkea paljon aikaa. Mutta jossa sitten eväisin sen takuun pysyvästi.
No kyllähän se menee takuuseen jos akku siellä sisällä heiluu. JOS ei ole mitään ulkoista vauriota.
Et ilmeisesti ole ollut hommissa, missä edustaisit jotain tuotetta, jossa on takuu. Itse olen koko elämäni ollut, ja kyllä sen on kantapään kautta oppinut, että asiakas on lähtökohtaisesti aina maksaja, kunnes vika on todettu menevän takuuseen. Näin kaikki on selvää kaikille alusta asti. Esim takuuikäisessä autossa syttyy häiriövalo, sanot että joo menee takuuseen. Auto tutkitaan ja havaintaan, että vaikka hiiri syönyt johtoja konehuoneesta tai sitten joku on autoa tankannut väärin. Fiksut ihmiset ymmärtää jos tässä vaiheessa sanoo, ettei menekkään takuuseen, mutta suurin osa ei. Heille ei ole jäänyt mitään muuta mieleen aikaisemmasta keskustelusta kuin se, että menee takuuseen kyllä tämä menee takuuseen eli ei mitään kuluja mulle. Kun asia ei olekkaan näin niin myrsky on valmis. Ja tästä olisi selvitty, jos olisi aluksi sanottu, että tutkitaan ensin, sitten tiedetään mikä on vikana ja mikä sen on aiveuttanut.

Mutta lopetan tähän tämän offtopicin. Suosittelen laittamaan huoltoon. Ei tule mitään vääntöjä, jos luuri muuten kunnossa.
 
No kyllähän se menee takuuseen jos akku siellä sisällä heiluu. JOS ei ole mitään ulkoista vauriota.
Et ilmeisesti ole ollut hommissa, missä edustaisit jotain tuotetta, jossa on takuu. Itse olen koko elämäni ollut, ja kyllä sen on kantapään kautta oppinut, että asiakas on lähtökohtaisesti aina maksaja, kunnes vika on todettu menevän takuuseen. Näin kaikki on selvää kaikille alusta asti. Esim takuuikäisessä autossa syttyy häiriövalo, sanot että joo menee takuuseen. Auto tutkitaan ja havaintaan, että vaikka hiiri syönyt johtoja konehuoneesta tai sitten joku on autoa tankannut väärin. Fiksut ihmiset ymmärtää jos tässä vaiheessa sanoo, ettei menekkään takuuseen, mutta suurin osa ei. Heille ei ole jäänyt mitään muuta mieleen aikaisemmasta keskustelusta kuin se, että menee takuuseen kyllä tämä menee takuuseen eli ei mitään kuluja mulle. Kun asia ei olekkaan näin niin myrsky on valmis. Ja tästä olisi selvitty, jos olisi aluksi sanottu, että tutkitaan ensin, sitten tiedetään mikä on vikana ja mikä sen on aiveuttanut.

Mutta lopetan tähän tämän offtopicin. Suosittelen laittamaan huoltoon. Ei tule mitään vääntöjä, jos luuri muuten kunnossa.

Niin sehän se näissä takuuhommissa taitaakin usein olla periaatteena että asiakasta pidetään syyllisenä kunnes toisin todistetaan :) Riippuen nyt kumman puolia tässä ajatellaan mutta onhan se nyt vähintään hieman kyseenalaista ja ennenkaikkea väärä asennoituminen asiakkaita kohtaan. Kun lopputuloksena käy sitten helposti niin että asiakkaat asennoituu takuuhuoltoa vastaan kun he tiedostavat jo etukäteen miten heistä ajatellaan :)

Ja oikeastaan juuri tuon ennalta asennoitumisen vuoksi tämäkin tapaus on vaikeampi kuin mitä sen oikeasti tarvisi olla. Kun takuuhuolto olettaa alustavasti asiakkaan eli tässä tapauksesssa minun olevan väärässä ja he eivät sen vuoksi anna mitään lupauksia ennakkoon ennenkuin itse näkevät laitteen. Ja minä taas asiakkaana epäilen takuuhuollon tekemiä päätöksiä juuri siitä syystä kun he alustavasti pitävät minua syyllisenä :) Ja koska päätösvalta takuun korvaamisesta on pääosin takuuhuollolla itsellään, niin on minun vaikea oikaista heidän tekemiään päätöksiä. Ja kun he voivat vielä halutessaan maksuttaa tuosta tarkastuksesta niin ei se lisää yhtään haluja lähettää puhelintani niille ilman minkäänlaista varmuutta siitä että he oikeasti hyväksyvät puhelimen huoltoon.

Ja kyllä, tämänhän pitäisi mennä takuuseen. Vaadin tässä nyt vahvistuksen vielä tuolta huollosta, että meneekö juuri tällainen tapaus takuuseen. En siis vaadi vahvistusta siitä että meneekö juuri minun puhelimeni takuuseen, juuri siitä syystä koska he eivät ole puhelintani vielä itse nähneet, vaan vaadin ainoastaan vahvistuksen että menisikö tällainen kuvailemani tapaus takuun piikkiin :)

He siis kyllä voivat takuuhuollosta antaa halutessaan vaatimani vahvistuksen etukäteen. Se palvelee minua asiakkaana ja se ei tuota takuuhuollolle mitään ylinmääräistä. Takuuhuolto hyötyy siitä sitten vaikka arvostelujen ja maineen myötä, mikäli heitä sellainen kiinnostaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka sanoin lopettavani edelliseen viestiin, niin en pystynytkään...

Jos et pysty luottamaan takuuseen, niin miksi edes välität siitä. Avaa sitten se puhelin ja korjaa se.

Ei se ole niin, että oletetaan asiakkaan virheeksi, sitä ratkaisua ei vaan anneta ennen kuin asia tutkittu. PISTE.

Samaa voisi verrata oikeusjärjestelmään. Sinä sanot, että naapurisi hakkasi sinut, niin oikeuslaitos tuomitsee naapurisi mitään enempää kyselemättä. Kuulostaako fiksulta?

Meinaatko, että haluat varmistuksen, että meneekö heiluva akku takuuseen? No ei se mikään ominaisuuskaan ole.
 
Tämän ketjun voisi siirtää tuonne "Tyhmät ihmiset" ketjuun:facepalm:

Jos puhelin on rikki ja siinä on takuuta niin huoltoon ennen kuin alkaa itse sähläämään ja akku ei voi irrota ilman valmistusvirhettä joka kuuluu takuun piiriin!

Miten ihmiset onnistuu saamaan näinkin yksinkertaisesta asiasta ongelman, voi luoja!
 
Tämän ketjun voisi siirtää tuonne "Tyhmät ihmiset" ketjuun:facepalm:

Jos puhelin on rikki ja siinä on takuuta niin huoltoon ennen kuin alkaa itse sähläämään ja akku ei voi irrota ilman valmistusvirhettä joka kuuluu takuun piiriin!

Miten ihmiset onnistuu saamaan näinkin yksinkertaisesta asiasta ongelman, voi luoja!
Eli sun mielestä kysyjä on tyhmä kun kyselee puhelimeen liittyvistä ongelmista puhelimille tarkoitetussa osiossa?

Kaikille ei kaikki asiat ole yksinkertaisia joten he kysyvät asiasta jos on vähänkään epävarmaa miten asia on.
 
Eli sun mielestä kysyjä on tyhmä kun kyselee puhelimeen liittyvistä ongelmista puhelimille tarkoitetussa osiossa?

Kaikille ei kaikki asiat ole yksinkertaisia joten he kysyvät asiasta jos on vähänkään epävarmaa miten asia on.

Ei, kun kysyjälle on sanottu jo monta kertaa että vie se UUSI puhelin huoltoon ja vieläkin inttää vastaan niin se on tyhmää. Varsinki tuollainen vika mikä ei voi johtua käyttäjästä, ymmärtäisin jos näyttö olisi halki tms. missä pudottamisen aiheuttama vahinko olisi mahdollista, mutta kun akku tms. puhelimen sisällä ei irtoa ilman valmistusvirhettä!
 
Jos huollossa todetaan, että vika on asiakkaan huolimattomuudesta johtuvaa niin kyllä huolto saataa veloittaa jotain vaikkei vika korjattaisikaan. En usko, että huolto/myyjä ota laitetta vastaan jos asiakas ei allekirjoita huoltomääräystä..
 
Jos huollossa todetaan, että vika on asiakkaan huolimattomuudesta johtuvaa niin kyllä huolto saataa veloittaa jotain vaikkei vika korjattaisikaan. En usko, että huolto/myyjä ota laitetta vastaan jos asiakas ei allekirjoita huoltomääräystä..
Kyllä ja tämä on täysin oikeutettua. Työtä se tarkastuskin on. Mutta jos käyttäjän mukaan oikeasti ei ole ulkoista vauriota, niin eipä tuota kannata pelätä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 430
Viestejä
4 556 437
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom