Ajuriongelmia GTX680 kanssa

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 182
Potilaana olisi tällainen kortti. Myytiin minulle olevinaan toimivana. Ongelmana on, etten saa asennettua sitten kirveelläkään ajureita tälle. Ainoa joka toimii on, Windowsin perus näytönohjain -ajuri. Win10:stä ei tykkää yhtään, sillä ei saa kun mustaa ruutua perus ohjaimellakaan. Seiskalla sain edes kuvaa ruudulle ja jotain infoa kortista. Nvidian ajurit hieman riippuen versiosta joko jumivat koneen täysin asennuksen jälkeiseen boottiin, sotkevat käyttöjärjestelmän, käynnistyvät vikasietotilan kautta perusnäytönohjaimen pohjalta tai muutamalla versiolla olen saanut käynnistymään suoraan 640*480 tilassa. Yleensä tuloksena virhe 43 näytönohjaimelle. Kolmella emolevyllä, (LGA775, AM3, 1150), olen kokeillut ja neljällä eri virtalähteellä. Puhtaita asennuksia Win10:llä kahdesti ja Seiskalla kolmesti. DDU:lla siivonnut aina ajureita pois, tuloksetta. Otin riskin ja fläshäsin jopa biossin; sama ruljanssi vanhalla ja uudella. Grafiikkavirheitä pukkaa hieman silloin, kun windows päättää herjata 43-virhettä. Muutoin ei virheitä ole. GPU-Z näyttää kortin biossiksi sellaisen version, jolla ei löydy netistä mitään. Keplerbiostweaker näyttää kuitenkin biossin olevan mallia uefi. Tosin sain fläshättyä biossin onnistuneesti tuosta huolimatta vaikka netin mukaan tuossa kortissa jos on uefi-bios ei muuta voisi laittaa?

Järki menee, ei hajuakaan enää mistä kiikastaa. Liekö rautavikaa kuitenkin kortissa, eihän tämä nyt näin hankalaa voi olla? Netti pitkälti kahlattu läpi, löytyisikö siis TechBBS:n Guruilta vinkkejä?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 182
Kiitoksia ylläolevista, noihin en ollutkaan törmännyt. Pitääpä kokeilla. Ei minulla ole tähän päivään mennessä ollut kertaakaan tällaista säätöä Nvidian korttien kanssa, suoraan on toiminut alustalla kuin alustalla niin vanhemmat kuin uudemmat kortit. Siksipä epäilen suuresti, että tässä kyseisessä kortissa olisi ihan rautavikaakin. Ja biossin tiedostokoko minua hämää suuresti, GpuZ:n tallentama kortilla oleva bios on kooltaan vain 79 kt. Yleensähän nuo ovat noin 100 kt enemmän?
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
525
Ainakin kaikkien minulla olleiden GTX 680:n biossit (3kpl) ovat kooltaan 179kt. Mulla teki win 10 joskus kans tempun ettei suostunut millään asentamaan näyttiksen ajureita, ihan tuosta noin vaan hävitti ne. Ratkaisua en nyt muista sitten millään, kun 5-6h ja vajaa laatikko kaljaa myöhemmin sen keksin...

Jos alla olevan screenshotin tiedot täsmää, niin mulla on sopiva bios tuohon korttiin, voit kokeilla fläshäystä.
örrör.gif

Edit: eipä mitään, tuo sinun korttisi on v2 tuolla ohuemmalla coolerilla. Tiedä sitten onko noissa muitakin eroja.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 182
80.04.47.00.6C on bios-version tieto jonka tämä kortti antaa. Nettiä kolutessa en tuohon vastaavaan ole törmännyt missään. Voisin mä tota fläshäystä vielä kokeilla, eipä se ota jos ei annakaan. Win10:llä mä viimetteeks tätä taas kokeilin ja jossain kohtaa pääsin jopa niin pitkälle, että alkoi asentamaan nvidian ajureita. Puolessa välissä sitten pimeni näyttö ja ei enää herännyt. Bootissa sitten oli taas wintoosa niin solmussa, ettei edes korjaava asennus auttanut vaan puhtaalta pöydältä olisi pitänyt aloittaa. Nakkasin kortin kaappiin ja siellä se on ollut siitä asti. Oishan tuo tieten juhlallinen hetki jos tuon saisi kuntoon; sen verran paljon jumppausta tuon kanssa harrastanut. :D

Vaihdellaanko yv:llä s-posteja tuosta biossista?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 630
Viestejä
4 316 760
Jäsenet
72 081
Uusin jäsen
Tim.d

Hinta.fi

Ylös Bottom