Ajoneuvojen jälkiasenteiset varashälyttimet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Catrik
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 394
Tullut nyt taas mietittyä tätä hälyttimet hankintaa ja todettua sama asia kuin aina ennenkin: näistä ei löydy mitään järkeviä vertailuja tai arvioita. Itse en ainakaan löydä muuta kuin affiliate linkeillä varustettuja"arvosteluita" missä ei ole edes nähty koko tuotteita livenä, ja sitten on jotain valmistajien omia "vertailuija". Itse kaipaisin kunnollista tuotevertailua mistä selviää todelliset ominaisuudet ja niiden toimivuus, patterien kesto, fyysinen tuntuma esim kaukosäätimissä jne. Mutta näiden puuttuessa olisi mukava kuulla teidän omia kokemuksia.

Toive olisi että tarpeettomasti pitkittyvä vänkääminen hälyttimien hyödyllisyydestä tai hyödyttömyydestä jäisi minimiin ja keskityttäisiin itse tuotteisiin ja niiden käyttöön.
 
Mitä muita sisätunnistimia on kuin mikroaaltoihin perustuvat? Ilmeisesti jotkut hälyttimet reagoivat sisätilanlämmittimiin joka olisi epätoivottavaa.

Omaan tarpeeseen haluaisin perus sisätilahälyn lisäksi keskuslukituksen, liikkeeseen perustuvan tunnistuksen ja muutamia vapaita kanavia esim mahdollista webaston ohjausta varten. Tästä johtuen kaukosäädin pitäs olla 2-way ja kohtuullinen kantama.

Kantamissa oman tutkimuksen mukaan pääsääntöisesti kolme vaihtoehtoa valmistajasta riippumatta, "parkkipaikka"kantama, n. 1 mailin kantama ja GSM.
GSM on aika selvä, mutta mihin tekniikkaan nuo kaksi ekaa mahdollisesti perustuisi ja miten nuo pelaa jos välissä on seinää tai muuta estettä?
 
Mikroaaltotutka nimenomaan on se mikä ei reagoi puhaltimien aikaansaamaan ilman liikkeeseen, se on ultraäänitutkan ominaisuus.
EDIT: Ja nimenomaan ultraäänitutkalla taitaa olla aika iso osa niin jälkiasennus kuin tehdasasennus hälyistä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä muita sisätunnistimia on kuin mikroaaltoihin perustuvat? Ilmeisesti jotkut hälyttimet reagoivat sisätilanlämmittimiin joka olisi epätoivottavaa.

Omaan tarpeeseen haluaisin perus sisätilahälyn lisäksi keskuslukituksen, liikkeeseen perustuvan tunnistuksen ja muutamia vapaita kanavia esim mahdollista webaston ohjausta varten. Tästä johtuen kaukosäädin pitäs olla 2-way ja kohtuullinen kantama.

Kantamissa oman tutkimuksen mukaan pääsääntöisesti kolme vaihtoehtoa valmistajasta riippumatta, "parkkipaikka"kantama, n. 1 mailin kantama ja GSM.
GSM on aika selvä, mutta mihin tekniikkaan nuo kaksi ekaa mahdollisesti perustuisi ja miten nuo pelaa jos välissä on seinää tai muuta estettä?
Toyota land cruiser vittuilee juuri tuolla tavalla kun oikein kylmällä lyö webaston päälle niin hälyytin alkaa huutamaan jossain vaiheessa kun lämpö sisällä alkaa nousemaan sisällä, yleensä riittää kun kerran avaa ovet ja sulkee niin ei toista kertaa ala huutamaan.

Nämä siis ihan tehdas asenteisia...
 
Jos hälyn kakea käyttää sen webaston käynnistämiseen, kuvittelisi sen voivan kytkeä niin että kun lämmittimen kytkee menee samalla sisätutka pois päältä ja vain kuorisuoja jää päälle.
 
Jos hälyn kakea käyttää sen webaston käynnistämiseen, kuvittelisi sen voivan kytkeä niin että kun lämmittimen kytkee menee samalla sisätutka pois päältä ja vain kuorisuoja jää päälle.
Viperin käyttöohjetta luin ja siinä ei ainakaan ollut mitään mainintaa että tuollainen olisi mahdollista. Muutenkuin tietysti erikseen kytkemällä tietyt hälys pois päältä ennen webastoa/tolppalämmitystä, mutta siinä on liikaa säätöä.
Viper LCD 2-Way Security System
Tuolta sivulta ei ota oikein mitään selkoa minkä tyyppisiä hälyttimiä tuohon kuuluu ja mitä pitää ostaa erikseen. Accessories sivulta voi ostaa kuitenkin radio frequency sensorin. Onko se nyt sitte taas eri kuin mikroaalto tai ultraääni?

Pandoran Light v2 hälyttimessä ainakin on suoraan Webasto/eber toiminto, ja paljon fiksummin säädettävät asetukset graafiselta näytöltä. Noissa viperin kaukosäätimissä pitää muistaa 1000 eri näppäinyhdistelmää ja piippausten lukumäärää asetuksien säätöön, aika kivikautista.

No mikä vika Pandorassa... >800 euron hintalappu.
 
Voi hyvänen aika. Muutamia näitä tullut työn puolesta vastaan esim. Virosta tuoduissa autoissa. Nuo on ihan saatanasta, kun ohjeita ei jälkikäteen enää löydy mistään ja kun johtoa vedetty sinne sun tänne, niin koskaan ei tiedä miten nuo "hälyttimet" jotka pahimmillaan estää koko auton käytön voidaan purkaa autosta pois.

Osta Remuc/Webasto thermoconnect, jolloin saat sen lämmittimen etäohjauksen ja samalla "varashälytyksen" jos auto liikkuu 1km parkkeerauspaikastaan ja voit seurata autoa GPS:n välityksellä.
 
Aika tuskaa on tuollaisten jälkiasenteisten hälyjen kanssa, juuri pari kuukautta sitten revin tuosta väliaikaisesta Transportteristani pois Defan puolikuntoisen systeemin, kun ei meinannut enää lähteä joka kerta käyntiin Defan ajonestoyksikön satunnaisesti kiukutellessa.
Onneksi auto on toimitettu uutena Tekmanni Oy:n käyttöön ja hälyttimen ohjekirjat löytyivät auton kansiosta nätisti rei'itettyinä, niin osasi purkaa kerralla pois ilman tuntien mittailua ja pyörittelyä.
 
Niin monta käyntiinlähtemättömyys vikaa on korjattu poistamalla joko sulanut tai muuten vaan särkynyt jälkimarkkina hälytin merkistä toiseen. Että melkeistään jokakerta kun uusi tapaus tulee vastaan missä on häly asennettu niin se on pakko ohittaa ekaksi, edes kokeeksi ja sitten edetä siitä. Jotenka itellä eio kyllä kovin kummonen vaikutelma noista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 400
Viestejä
4 534 291
Jäsenet
74 805
Uusin jäsen
Sosracing

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom