Ajokorttien monet ongelmat. Onko tää teidän mielestä ok?

Tila
Keskustelu on suljettu.

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Tuo on ihan normaali kirje ja nyt vain toimit kirjeen ohjeiden mukaan. Eli, joko käyt lääkärissä tai luovut tuosta kuorma-auton ajo oikeudesta.

Joten mitähän ihmeteltävää tässä on?
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Tuo on ihan normaali kirje ja nyt vain toimit kirjeen ohjeiden mukaan. Eli, joko käyt lääkärissä tai luovut tuosta kuorma-auton ajo oikeudesta.

Joten mitähän ihmeteltävää tässä on?
No eihän se ole normaali kirje missään nimessä. Rahaa siinä taas haetaan. Rahaa täytyy maksaa vaikka mitä tekisit. Se ajokorttisopimus tehtiin silloin kymmeniksi vuosiksi, ei sitä saa rikkoa nyt.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
No eihän se ole normaali kirje missään nimessä. Rahaa siinä taas haetaan. Rahaa täytyy maksaa vaikka mitä tekisit. Se ajokorttisopimus tehtiin silloin kymmeniksi vuosiksi, ei sitä saa rikkoa nyt.
Tämä on vanha juttu.

 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
314
Sellainen huomio, että jos et käy hakemassa sitä lääkärin lausuntoa kuorma-autokorttia varten niin menetät myös muut ajo-oikeutesi eli esim henkilöauton rattiin ei ole enää mitään asiaa. Sitten saatkin ajaa korkeintaan polkupyörällä tai joudut käymään autokoulun uudelleen.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Sellainen huomio, että jos et käy hakemassa sitä lääkärin lausuntoa kuorma-autokorttia varten niin menetät myös muut ajo-oikeutesi eli esim henkilöauton rattiin ei ole enää mitään asiaa. Sitten saatkin ajaa korkeintaan polkupyörällä tai joudut käymään autokoulun uudelleen.
Olipas ihana huomio asiaan. Kiitos.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
543
Mun mielestä noi lääkärinsyynäykset on ihan hyvä juttu.

Se vähän haiskahtaa, että muuten tarvii uusia korttia. Varsinkin kun se ei silti käy henkkarista joka paikkaan.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 930
No joka välissä?
Joka välissä? Aamun ja illan? Lakisääteisen syklin mukaan?
Tajuatko mitä tällä yritetään? Varsinkin vanhemmilla ihmisillä se ajokyky heikkenee iän mukana tulevien sairauksien mukana.
Myös nuoremmilla ihmisillä tulee sairauksia jotka vaikuttaa miten näkee, kuulee tai mitä muuta vaan.
Ja kun puhutaan ihan normaaleista ihmisistä. Piittaamattomuus omista puutteistaan on yks iso osa mitä halutaan karsia liikenteestä pois.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 930
Tuonnehan ne mun juttuja yritetään ohjata. Ja sitten poistetaan. Mut katotaas nyt.
Voisin veikata että jos laitat alotukseen pikkasen enemmän kun että vituttaa se ajokortin rahastus, niin isompi mahis että ketju säilyy ihan keskustelun aiheena, eikä vaan muutaman viestin ihmeenä.
Siinä olen samaa mieltä että ajokortissa on ollut jo pidemmän aikaa ollut iso rahastuksen maku.
Ja kyllä, osa niistä on myös tohon terveyden tilaan liittyviä maksuja.
Siinä edelleen vaan se että osa ihmisistä ei ilman sitä terveyden tilan säännöllistä tsekkausta myönnä että ei välttämättä ole liikenteeseen sopiva vaikka se kortti siellä taskussa onkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
20v sitten ajoin kortin ja samalla c kortin. Kertaakaan en ole inssin jälkeen ajanut kuorma-autolla. Aika hukkaan meni kyllä ja varmaan luovun tuosta c:stä sitten kun kortti on pakko uusia, ettei tartte sitten vanhana juosta kokoajan uusimassa korttia.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Voisin veikata että jos laitat alotukseen pikkasen enemmän kun että vituttaa se ajokortin rahastus, niin isompi mahis että ketju säilyy ihan keskustelun aiheena, eikä vaan muutaman viestin ihmeenä.
Siinä olen samaa mieltä että ajokortissa on ollut jo pidemmän aikaa ollut iso rahastuksen maku.
Ja kyllä, osa niistä on myös tohon terveyden tilaan liittyviä maksuja.
Siinä edelleen vaan se että osa ihmisistä ei ilman sitä terveyden tilan säännöllistä tsekkausta myönnä että ei välttämättä ole liikenteeseen sopiva vaikka se kortti siellä taskussa onkin.
No mutta se sopimus on sopimus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Mut pitääkö sun maksaa siitä?
En tiedä? Veikkaan että se pakollinen kortin uusinta maksaa joka tapauksessa? En tiedä maksaako lisää että luopuu jostain?

No täytyy toivoa nopeaa teknistä kehitystä autonomisissa autoissa niin voi heittää ajokortilla vesilintua ennen pakollista uusimista ja istua vaan kyydissä sitten kun auto hoitaa ajamisen.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
793
No eihän se ole normaali kirje missään nimessä. Rahaa siinä taas haetaan. Rahaa täytyy maksaa vaikka mitä tekisit. Se ajokorttisopimus tehtiin silloin kymmeniksi vuosiksi, ei sitä saa rikkoa nyt.
Kuinka paljon joudut maksamaan? Sen alle 50e, oiskos ollut alle 30e(kuten minä becede kortillisena)
Jos se on rajana autoiluun, niin hyvä niin, että pysyt pois liikenteestä.
Ei kai kukaan nyt vaikka kerran kahteen vuoteen uusi parinkympin pyyhkijänsulkia.
Kuitenkin, jos kuorma-autoa pitää ajaa työkseen, työnantaja varmasti sen maksaa.
Jos "vapaalla" pitää ajaa kuorma-autoa, mitäs läksit jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Itse kanssa olen sitä mieltä että tämä ajokorttiuudistus sekä myöskin passi uudistus että menee 5v välein vanhaksi on kyllä pelkästään rahastusta. Hyöty lienee aika lähelle nollaa? Vaivaa ja rahaa palaa ja passihakemuksissakin järjettömät ruuhkat jne.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 457
Viestejä
4 162 616
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom