Mä sain yllättäen tämmösen kirjeen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No eihän se ole normaali kirje missään nimessä. Rahaa siinä taas haetaan. Rahaa täytyy maksaa vaikka mitä tekisit. Se ajokorttisopimus tehtiin silloin kymmeniksi vuosiksi, ei sitä saa rikkoa nyt.Tuo on ihan normaali kirje ja nyt vain toimit kirjeen ohjeiden mukaan. Eli, joko käyt lääkärissä tai luovut tuosta kuorma-auton ajo oikeudesta.
Joten mitähän ihmeteltävää tässä on?
Tämä on vanha juttu.No eihän se ole normaali kirje missään nimessä. Rahaa siinä taas haetaan. Rahaa täytyy maksaa vaikka mitä tekisit. Se ajokorttisopimus tehtiin silloin kymmeniksi vuosiksi, ei sitä saa rikkoa nyt.
No mä solmin erilaisen sopimuksen.Tämä on vanha juttu.
Onko sinulla kuorma-autoon oikeuttava C-luokan ajokortti? Ajo-oikeudestasi saattoi hävitä viime yönä takautuvasti jopa 12 vuotta!
Ajokorttien voimassaoloajat muuttuivat viime yönä takautuvasti. Jatkossa vanhan säännön kortti on todellinen arvopaperi, jota ei välttämättä kannata kantaa lompakossa mukanaan esimerkiksi pikkujouluihin.www.is.fi
Et sä solmi mitään. Kaikki ajokortit on muutettu takautuvasti jo 2016 vai oliko se jo 2013. Tästä on nyt enään turha valittaa. Nyt vain toimit tuon kirjeen mukaan.No mä solmin erilaisen sopimuksen.
Olipas ihana huomio asiaan. Kiitos.Sellainen huomio, että jos et käy hakemassa sitä lääkärin lausuntoa kuorma-autokorttia varten niin menetät myös muut ajo-oikeutesi eli esim henkilöauton rattiin ei ole enää mitään asiaa. Sitten saatkin ajaa korkeintaan polkupyörällä tai joudut käymään autokoulun uudelleen.
Yleensä takautuvasti ei voi sopimuksia muuttaa.Et sä solmi mitään. Kaikki ajokortit on muutettu takautuvasti jo 2016 vai oliko se jo 2013. Tästä on nyt enään turha valittaa. Nyt vain toimit tuon kirjeen mukaan.
Rahastus!Mikä tässä on se oikea ongelma?
Liika terveydentilan tsekkaus?
Kuinka usein sulta tota pyydetään!?!Rahastus!
No joka välissä?Kuinka usein sulta tota pyydetään!?!
Joka välissä? Aamun ja illan? Lakisääteisen syklin mukaan?No joka välissä?
Tuonnehan ne mun juttuja yritetään ohjata. Ja sitten poistetaan. Mut katotaas nyt.Jotenkin alkaa tuntua että tää on väärällä alueella.
Sopisi paremmin tuonne:
Ainakin jutut ovat tota tasoa.
Voisin veikata että jos laitat alotukseen pikkasen enemmän kun että vituttaa se ajokortin rahastus, niin isompi mahis että ketju säilyy ihan keskustelun aiheena, eikä vaan muutaman viestin ihmeenä.Tuonnehan ne mun juttuja yritetään ohjata. Ja sitten poistetaan. Mut katotaas nyt.
Yleensä takautuvasti ei voi sopimuksia muuttaa.
jos et pääse terveystarkastusta läpi, niin kortti lähtee?Mä en nyt ymmärrä, ettekö te tajua mitä toi kirje oikeasti tarkoittaa?
No mutta se sopimus on sopimus.Voisin veikata että jos laitat alotukseen pikkasen enemmän kun että vituttaa se ajokortin rahastus, niin isompi mahis että ketju säilyy ihan keskustelun aiheena, eikä vaan muutaman viestin ihmeenä.
Siinä olen samaa mieltä että ajokortissa on ollut jo pidemmän aikaa ollut iso rahastuksen maku.
Ja kyllä, osa niistä on myös tohon terveyden tilaan liittyviä maksuja.
Siinä edelleen vaan se että osa ihmisistä ei ilman sitä terveyden tilan säännöllistä tsekkausta myönnä että ei välttämättä ole liikenteeseen sopiva vaikka se kortti siellä taskussa onkin.
Eli jos sun terveydentila heikkenee ettet näe tai kuule tms, niin on ok säilyttää ajo-oikeus?No mutta se sopimus on sopimus.
Mut pitääkö sun maksaa siitä?20v sitten ajoin kortin ja samalla c kortin. Kertaakaan en ole inssin jälkeen ajanut kuorma-autolla. Aika hukkaan meni kyllä ja varmaan luovun tuosta c:stä sitten kun kortti on pakko uusia, ettei tartte sitten vanhana juosta kokoajan uusimassa korttia.
Mut ei siitä pidä joutua maksamaan.Eli jos sun terveydentila heikkenee ettet näe tai kuule tms, niin on ok säilyttää ajo-oikeus?
Auton katsatuskin maksaa.Mut ei siitä pidä joutua maksamaan.
Kenen sun mielestä sen sun terveydentilan toteamisen pitäis maksaa?Mut ei siitä pidä joutua maksamaan.
Siitä yhteiskunnan pitäis maksaa.Auton katsatuskin maksaa.
Siitä yhteiskunnan pitäis maksaa.
En tiedä? Veikkaan että se pakollinen kortin uusinta maksaa joka tapauksessa? En tiedä maksaako lisää että luopuu jostain?Mut pitääkö sun maksaa siitä?
Kuinka paljon joudut maksamaan? Sen alle 50e, oiskos ollut alle 30e(kuten minä becede kortillisena)No eihän se ole normaali kirje missään nimessä. Rahaa siinä taas haetaan. Rahaa täytyy maksaa vaikka mitä tekisit. Se ajokorttisopimus tehtiin silloin kymmeniksi vuosiksi, ei sitä saa rikkoa nyt.
Mä pidän sitä yllä. Onko oletus että sitä ei pidetä yllä?Kenen sun mielestä sen sun terveydentilan toteamisen pitäis maksaa?
Ajo-oikeus.
Se on sulle myönnetty. Sen ylläpito kuuluu sulle.
Jos joku vaatii jotain niin se saa siitä maksaa.Ei herranjestas sentään. Ja sitten maksaisit enemmän veroja ja taas valittaisit. Ei se "yhteiskunta" niitä rahoja vaan jostain taio.
Sinä pidät. Ainakin sanojesi mukaan.Mä pidän sitä yllä. Onko oletus että sitä ei pidetä yllä?
Totta. Siksipä tämä systeemi on niin huono.Ei herranjestas sentään. Ja sitten maksaisit enemmän veroja ja taas valittaisit. Ei se "yhteiskunta" niitä rahoja vaan jostain taio.
Ei se valvonta tarvitse olla ihan hullua.Sinä pidät. Ainakin sanojesi mukaan.
Luotatko siihen että kaikki muutkin pitää? Siis ilman mitään valvontaa.
jos pääsisin mutta en mene ja kortti pysyy. Rahaa säästyy?jos et pääse terveystarkastusta läpi, niin kortti lähtee?
Ketä sä yrität vakuuttaa sillä että pääsisit?jos pääsisin mutta en mene ja kortti pysyy. Rahaa säästyy?
No jos mä pääsen siitä läpi niin saanko korvauksia?jos et pääse terveystarkastusta läpi, niin kortti lähtee?
No jos pääsen niin saanko korvauksia?Ketä sä yrität vakuuttaa sillä että pääsisit?
Itseä, vai muita liikenteessä olijoita?
Joo saat, se korvaus on se että se vastaantulevalla autolla on suurella todennäköisyydellä myös suht tuore terveystodistus ja lupa ajaa sitä vitun kotteroa.No jos mä pääsen siitä läpi niin saanko korvauksia?
No tuossahan on se oletus, onko jokainen vastaantulija uhka.Joo saat, se korvaus on se että se vastaantulevalla autolla on suurella todennäköisyydellä myös suht tuore terveystodistus ja lupa ajaa sitä vitun kotteroa.
Tätähän tässä mäkin ajan takaa.Mä ihmettelen suuresti jos joku ei tuossa reilun 10 vuoden päästä nosta oikeusjuttua siitä, että viranomaisen myöntämä virallinen asiakirja ei olekaan voimassa siihen merkittyyn päivämäärään saakka.