Airsoft io-techissä

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Tuossa on tullut muutamana viikonloppuna käytyä paikallisen (Kuopiosoftin) peleillä käytyä niin tuli mieleen, että onko techiläisissä muita softaajia?

Itse kävin alussa entry level G36C:llä ja jo kolmannen kerran jälkeen tuli kytö saada vähän parempaa tavaraa käsiin. Noh.. tuohan korjautui, kun myyntiin tuli lähelle sopivasti kutiteltu Areksen Amoeba am-013 ja se oli siinä.

Gearina itsellä seuraavaa:

- 8 Fieldsin Split front harness muutamalla lipastaskulla ja yleistaskulla
- Parit puvut (Tropic multicam, M91, Pyhtons Grain)
- Musta kypärämyssy, boonie ja Mechanixin käsineet
- Suojalasit johon "integroitu" meshmask kiinteäksi
- Ares Amoeba AM-013 (M120, High torgue-moottori ja 11,1v lipo), 4 midcap lipasta
- ASG G36C 7,4v lipolla, 2 midcap ja 2 hicap lipasta
- Cybergun M1911 GBB co2 ja pari lipasta
- Reisiholsteri yllämainitulle
- G&G 0,28g biokuulia
- Joitamia tähtäimiä (Reddot, reflex..)
- Pari erilaista kameratelinettä (selfie, maski, underbarrel..) ja kameraa tallentelemaan pelejä

Spoilerissa muutama pätkä noista peleistä mitä olen käynyt. Editoijana olen surkea, mutta yritystä on edes vähän, taitoa ei. Mutta se ei lannista =)



Yllätyin lajin "rankkuudesta". Itse kun olen vapaaehtoisesti vähän huono lähtemään pihalle, muuten kuin koiria lenkittämään niin tämän myötä on tullut oltua pihalla tuntitolkulla ja helkkarin huonossakin säässä vielä. Ja kyllä seuraavina öinä on hyvin uni maittanut ja kroppa muistuttanut liikuntayrityksistä =)

Mites on, löytyykö techiläisistä lajiin hurahtaneita?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
286
Itsellä tuli teini-iässä noiden vehkeitten kanssa rymyttyä aika paljonkin. Jäi sitten koko homma, kun ensimmäinen tyttöystävä tuli kuvioihin eikä aika enää muuhun sitten riittänyt. Pelikamatkin taitaa vielä olla jossain tallessa, kun en sillon älynnyt niitä pois myydä.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
248
Menee vähän offtopiciksi, mutta onko kukaan ostanu tollasia ase-jäljennöksiä kuten tässä. Paitsi että tuo näyttää jotenkin huono laatuiselta niin kävi mielessä että olisiko tälläinen airsoft ase jo parempi vaihtoehto? Tarkoitus ei olisi lähteä airsoftia harrastamaan vaikka sekin on mielessä käynyt pari kertaa. Eikös tossa Cybergunissa toimi luistin kuten oikeassakin aseessa?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Noniin.. nyt on jotakuinkin vuosi harrastelua takana ja olen kyllä kovasti tykännyt. Pelit Kuopion läheisyydessä ovat pienimuotoisia, mutta melkein joka viikonloppu ne aina kuitenkin järjestetään. Takana siis enempi metsämättöä ja yhdet CQB:t Iisalmessa. Nyt kun kalustoa rupeaa jo olemaan melko hyvin niin voisi jo harkita käymistä jossain isommissa skenuissa.

Tällä hetkellä kalustona on Scar-L ja kymmenen lipasta 1,6J, Vsr-10 ja viisi lipasta 3J, MK23 Socom pistooli ja sit G36c joka syö myös coltin lippaita 1J CQB-peleille.

Pukuja on parit kesäksi ja yksi lumihommia varten. Fast-kypärä ja siihen Com-Tacit ja baofengin UV-5R radio vyöllä.

Vielä pitäisi kunnon plate carrier hommata skenuja silmällä pitäen. Tuolla kevyellä taisteluvyöllä pärjää kyllä snipuilussa ja näissä lyhyissä pikku peleissä.

Heitetään loppuun pätkä tämän viikonlopun metsäpeleistä :)



Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
765
Tuttu paikka menneiltä vuosilta tuo Sorsasalo, vähän pienehkö alue vaan. Itse tykkäsin enemmän Toivalan alueesta, mutta en tiedä onko siellä edes pelejä enää. Harrastuksen lopetin kylläkin jo vuosia sitten, mutta kivaa oli niin kauan kuin sitä kesti (3-4 vuotta tuli aktiivisesti käytyä). Toisinaan kaipaa aina takaisin, mutta sitten tajuaa että aika ei riittäisi kuitenkaan. Jalkakin tuli särettyä "uran" loppuvaiheilla, nivelsiteet toisesta jalasta riksraks poikki, taisi olla vielä kaikenlisäksi tuolla Sorsasalossa. :beye:

Eikun vaan mukavia pelejä, näitä videoita tutuista maisemista on aina kiva nostalgioida. :cool:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252


Siinäpä vähän pätkää eilisiltä cqb-karkeloista :)

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Taas tuli talven kunniaksi käytyä Iisalmessa "sisäpeleissä", kun ei tuo hankihømøilu enää oikein napostele.



Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Kas, oon pitkään miettinyt missä jamassa laji on nykyjään Suomessa, silloin teini-ikäisenä tuli ahkeraan osteltua kamaa ja pyssyjä sekä kaveriporukoissa metiköissä pelailtua, tämä jotain vuosiväliä 2002-2007. Silloin oli laji aika aktiivista ja alan kauppoja, keskustelupalstoja, järjestöjä ja pelipaikkoja oli aika runsaasti, sittemmin on tainnut kadota suurin osa, kaupoista ProAirsoft on tullut huomattua vaikuttavan nykyjään Hakaniemessä Tokmannin vieressä. Tuossa jonkin aikaa sitten kaivoin naftaliinista ainoan vielä toimivan airsoftpyssyn jonka omistan, vanhan Maruin M92F kaasupistoolin. Purin ja rasvailin osat sekä muutaman koelaukauksen suoritin, toimii edelleen kuin junan vessa. Ei tosiaan tule enää noiden kanssa leikittyä ja on tainnut teknologia lajissa sittemmin ajanut paljon jo ohi, mutta jos tuon myytyä saisi silti. Missähän siis mahtaa maan aktiiviharrastajat pyöriä nykyjään? Vanha kunnon Juoksuhauta kauppapaikkana näyttöi aika kuolleelta ainakin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Kas, oon pitkään miettinyt missä jamassa laji on nykyjään Suomessa, silloin teini-ikäisenä tuli ahkeraan osteltua kamaa ja pyssyjä sekä kaveriporukoissa metiköissä pelailtua, tämä jotain vuosiväliä 2002-2007. Silloin oli laji aika aktiivista ja alan kauppoja, keskustelupalstoja, järjestöjä ja pelipaikkoja oli aika runsaasti, sittemmin on tainnut kadota suurin osa, kaupoista ProAirsoft on tullut huomattua vaikuttavan nykyjään Hakaniemessä Tokmannin vieressä. Tuossa jonkin aikaa sitten kaivoin naftaliinista ainoan vielä toimivan airsoftpyssyn jonka omistan, vanhan Maruin M92F kaasupistoolin. Purin ja rasvailin osat sekä muutaman koelaukauksen suoritin, toimii edelleen kuin junan vessa. Ei tosiaan tule enää noiden kanssa leikittyä ja on tainnut teknologia lajissa sittemmin ajanut paljon jo ohi, mutta jos tuon myytyä saisi silti. Missähän siis mahtaa maan aktiiviharrastajat pyöriä nykyjään? Vanha kunnon Juoksuhauta kauppapaikkana näyttöi aika kuolleelta ainakin.
Itsekin muistan joskus -90 luvun puolessa välissä ensimmäisen tussarini ostaneen (tai siis vanhempieni). Kuulat oli jotain keltaisia susipaskoja, joissa saumat paistoi 10 metrin päähän. Hop-Up oli, mutta ei säätöä. Silloin ei juurikaan ollut ainakaan Savossa sähkövemputtimia juuri kellään. Nyt "aikuisempana" tuli jotain airsoft pätkiä kateltua youtubesta ja siitähän se homma räjähtikin sit käsiin.

Ja mitä maruin vehkeisiin tulee niin niille on aina ostajia olemassa (minun tuttukin etsiskelee maruin metallista blowback m92f:ää), mutta kuulatori on nykyään ehkä the place to be, jos kauppaa haluaa käydä. Tai sit oot hurja ja haet maskin ja lähet paikalliseen sisäpaikkaan pelaamaan vähän CQB:ta ja annat virran taas viedä löysät rahat kankkulan kaivoon xD
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Itsekin muistan joskus -90 luvun puolessa välissä ensimmäisen tussarini ostaneen (tai siis vanhempieni). Kuulat oli jotain keltaisia susipaskoja, joissa saumat paistoi 10 metrin päähän. Hop-Up oli, mutta ei säätöä. Silloin ei juurikaan ollut ainakaan Savossa sähkövemputtimia juuri kellään. Nyt "aikuisempana" tuli jotain airsoft pätkiä kateltua youtubesta ja siitähän se homma räjähtikin sit käsiin.

Ja mitä maruin vehkeisiin tulee niin niille on aina ostajia olemassa (minun tuttukin etsiskelee maruin metallista blowback m92f:ää), mutta kuulatori on nykyään ehkä the place to be, jos kauppaa haluaa käydä. Tai sit oot hurja ja haet maskin ja lähet paikalliseen sisäpaikkaan pelaamaan vähän CQB:ta ja annat virran taas viedä löysät rahat kankkulan kaivoon xD
Kiitos, tuo kuulatori näyttää oikeen kelvolliselta, iskenpä sinne tuon myyntiin josko joku tarttuisi. Vähän luulen kyllä muuten, että on tämän harrastuksen osalta meininki poiskuivunutta Vantaan seudulla, vaikka voisihan tuo olla ihan hauska käydä taas kylvämässä kuulaa luontoon, varsinkin kun ovat nykyjään biohajoaviakin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 640
Viestejä
4 197 248
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom