• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

BF Airam SmartHome -90%, Hintakaari

Saakos näitä HomeAssistanttiin suoraan jotenkin järkevästi?
Suoraan saa hacs integraation kauyya, mutta riippuu laitteesta kauanko niitä pystyy paikallisesti ohjaamaan ilman pilveä. Ilmeisestikin jotkut toimii ikuisesti ja jotkut lakkaavat vastaamasta jos eivät pääse Internettiin

Saakos näitä HomeAssistanttiin suoraan jotenkin järkevästi?
Airamin SmartHome -lamput ovat Tuya-alustan kanssa yhteensopivia ja kun käyttöönoton tekee Tuya-sovelluksella, pitäisi Home Assistantin integraation toimi mutkitta.

Jos taas haluaa lampuista täysin lokaalisti toimivat, täytyy asentaa HACS ja esim. Tuya-Local integraatio sekä evätä lamppujen pääsy verkkoon ja DNS-palvelimeen. Lisäksi huomioitavaa on, että Tuya-Local ei omalla kohdalla ainakaan pelannut hyvin yhteen fyysisten valokatkaisimien kanssa vaan laitteet hävisivät Home Assistantista kun lamput kytki pois ja takaisin päälle. Tähän ratkaisuna jouduin modaamaan Tuya-Localin koodia parin rivin verran - voin laittaa tarkemmat tiedot, jos joku päätyy samaan rumbaan.

Itse ehkä odottaisin IKEA:n uutta Thread/Matter-pohjaista Älykoti-sarjaa - sen voisi odottaa olevan kustannustehokas (tosin ei yhtä halpa kuin nämä Hintakaaren BF-tarjoukset) ja toimivan vähäisellä virittelyllä täysin lokaalisti. Raspberry Pi:tä varten joutunee tosin hankkimaan ZWA-2:n tai vastaavan Thread-antennin.

Airamin SmartHome -lamput ovat Tuya-alustan kanssa yhteensopivia ja kun käyttöönoton tekee Tuya-sovelluksella, pitäisi Home Assistantin integraation toimi mutkitta.

Jos taas haluaa lampuista täysin lokaalisti toimivat, täytyy asentaa HACS ja esim. Tuya-Local integraatio sekä evätä lamppujen pääsy verkkoon ja DNS-palvelimeen. Lisäksi huomioitavaa on, että Tuya-Local ei omalla kohdalla ainakaan pelannut hyvin yhteen fyysisten valokatkaisimien kanssa vaan laitteet hävisivät Home Assistantista kun lamput kytki pois ja takaisin päälle. Tähän ratkaisuna jouduin modaamaan Tuya-Localin koodia parin rivin verran - voin laittaa tarkemmat tiedot, jos joku päätyy samaan rumbaan.

Itse ehkä odottaisin IKEA:n uutta Thread/Matter-pohjaista Älykoti-sarjaa - sen voisi odottaa olevan kustannustehokas (tosin ei yhtä halpa kuin nämä Hintakaaren BF-tarjoukset) ja toimivan vähäisellä virittelyllä täysin lokaalisti. Raspberry Pi:tä varten joutunee tosin hankkimaan ZWA-2:n tai vastaavan Thread-antennin.
Jaa ihmeessä! Itse olen juurikin asennushommissa linkkaamani tuya localin kanssa

Statistiikka

Viestiketjuista
293 492
Jäsenet
80 503
Uusin jäsen
Marsk1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom