AIO lenovo

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jullix
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
01.09.2024
Viestejä
12
Moi....onko nää samoja koneita
AIO i Gen 9 (27″ Intel) | F0HM000QMT.
Kun näytön resoluutio hämää minua Giganttin koneessa 2560*1440 ja lenevon sivuilla olevalla 1920*1080?
 
Moi....onko nää samoja koneita
AIO i Gen 9 (27″ Intel) | F0HM000QMT.
Kun näytön resoluutio hämää minua Giganttin koneessa 2560*1440 ja lenevon sivuilla olevalla 1920*1080?
Ei oo ihan sama.
Gigantin malli on F0HM007VMT
 
Mutta onko toi näytön ero oikeesti olemassa ,kun Lenovon sivulla , mutta mainitaan QHD näyttö esittely tekstissä ja reso on kuitenkin pienempi.....
 
Lenovon sivuilta kaivettuna tuota AIO:a on valmistettu 4 eri näytöllä eli:
FHD/FHD kosketus/QHD/QHD kosketus.
Näyttökuva 2024-09-08 150924.png
 
Jeps ...olen kallistumassa ,että kokoan noilta sivuilta itselleni sopivan koneen.. Onko muuten käyttäjä kokemuksia näistä lenovon AIO koneista? Normaaliin kotikäyttöön tulee ajankohtaista hankkia joku kone ja olen arponut ---läppäri , normaali pöytäkone tai AIO mallinen ,joka sopisi hyvin näppärästi keittiön nurkkaan pienelle pc .pöydälle. Yli 10 vuotias Asuksen 17 tuumainen läppäri kaipaa jo eläkkeelle:geek: .. Onko heittää muita ajatuksia ? Toiminta tonni ois varattu hankinnalle +-
 
Jeps ...olen kallistumassa ,että kokoan noilta sivuilta itselleni sopivan koneen.. Onko muuten käyttäjä kokemuksia näistä lenovon AIO koneista? Normaaliin kotikäyttöön tulee ajankohtaista hankkia joku kone ja olen arponut ---läppäri , normaali pöytäkone tai AIO mallinen ,joka sopisi hyvin näppärästi keittiön nurkkaan pienelle pc .pöydälle. Yli 10 vuotias Asuksen 17 tuumainen läppäri kaipaa jo eläkkeelle:geek: .. Onko heittää muita ajatuksia ? Toiminta tonni ois varattu hankinnalle +-
Onhan nuo AIO-koneet näppäriä, siistejä ja helppoja paketteja. Mutta itse hieman vierastan sitä, että jos jotain hajoaa tai haluaa päivittää parempaan, menee sitten kaikki uusiksi, myös ne osat, jotka olisi vielä ihan toimivia.

Vaihtoehtona normi näyttö ja minipc, joka tulee vesa-kiinnityksellä näytön taakse. Tuolloin voi tarpeen mukana uusia kumman tahansa, ja voi vielä ostaa sellaisen minipc:n, jossa on osat hyvin päivitettävissä. Tuossa ei ole oleellisesti huonompi käytettävyys, erona käytännössä vain se tilanne kun haluaa ottaa koneesta virrat kokonaan pois, niin pitää kurotella näytön taakse. Normaalisti kun kone herää sleepistä samalla hiiren tai näppiksen käytöllä, niin toiminta on sama erillisellä koneella tai AIO:lla.

Tässä esimerkkinä suht vastaavat kamppeet erikseen. Noin isolla budjetilla voi ostaa parempaakin rautaa jos siltä tuntuu.
Asus PA278QV Proart 240€ Tässä toki ei ole vesa-paikka vapaana vaan siinä on oma jalka, niin pitää laittaa esim liima-tarranauhalla kone näytön taakse kiinni.

Lenovo ThinkCentre M70q Gen 4 Tiny i3-13100T tai 13400T 320€ tai 480€ Noissa on vain 8GB muistia ja 128GB levy, mutta tuolla budjetilla jää kivasti rahaa ostaa sopivat muistit ja levy. Ja noista puuttuva Windows-lisenssi torista.
 
Jeps ...olen kallistumassa ,että kokoan noilta sivuilta itselleni sopivan koneen.. Onko muuten käyttäjä kokemuksia näistä lenovon AIO koneista? Normaaliin kotikäyttöön tulee ajankohtaista hankkia joku kone ja olen arponut ---läppäri , normaali pöytäkone tai AIO mallinen ,joka sopisi hyvin näppärästi keittiön nurkkaan pienelle pc .pöydälle. Yli 10 vuotias Asuksen 17 tuumainen läppäri kaipaa jo eläkkeelle:geek: .. Onko heittää muita ajatuksia ? Toiminta tonni ois varattu hankinnalle +-

Hei, minulla on ollut pari vuotta 24 tuumainen Lenovon AIO. Kone on varsin perus versio Ryzen 5 5500 u suorittimella ja muistia vain 8 GB, mutta minun käytössä muisti ei ole päässyt loppumaan. Olen ollut tyytyväinen ja peruskäytön lisäksi (netti, netflix, teams, etätyö) olen jopa kevyttä pelaamista sillä tehnyt. Olin yllättynut että Esim gta 5 toimii n. 50 fps kun pelaa 1080 low asetuksilla. Jos yhtään kiinnostaa pelaaminen niin suosittelen AMD prosessoreita joissa on integroituna näytönohjain, minun koneessa on igpu on mallia vega 7 kun uusimmissa tietääkseni on jo rdna 2.
Huono puoli näissä tosiaan on se että ei oikein voi päivitellä, ehkä muistit voi vielä vaihtaa nopeampaan, jos on tarvetta, mutta muuta ei voi oikein tehdä. Hyvä puoli on taas se että vie tilaa vähän ja johtoviidakkoa ei pääse syntymään kun ei ole kuin pelkkä virtajohto.

Minulla lopulta kävi sitten niin että tilasin tehokkaamman koneen pelaamista varten eli tuo pelaaminen vei vähän mukanaan siksi menee vaihtoon, muuten olisin pärjännyt sillä vielä tovin :)
 
Mini pc kiinnostaa tavallaan myös ....mutta näyttää aika vaivalloiselta alkaa näin ...(.ei asiaan hirveästi paneutunut henkilö ) kasamaan konetta .:D Windows sais kanssa olla jo valmiina sisällä . Ymmärrän hyvin tuo mahdollisen vian tullessa, että koko kone on sit rampa... Toisaalta tämäkin läppäri on kestänyt hyvin aikaa , niin miksei nykyäänkin hankittu? Vai onko yleinen laatu heikentynyt tällä saralla ?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 871
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom